Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielipiteesi aikuisista ihmistä jotka pelaavat videopelejä?

Vierailija
23.07.2023 |

Otsikossa kysymys

Mikä on mielipiteesi aikuisista ihmistä jotka pelaavat videopelejä?

Vaihtoehdot

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos pelaa mielummin, kun antaa sulle pesää?

Vierailija
42/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain pelejä vastaan hyökätään, olisiko parempi harrastus sitten lojua sohvalla ja katsella telkkaria passiivisena jotain aivotonta sontaohjelmaa tuijottaen? Pelaaminen on sentään aktiivista toimintaa.

Pelaaminenkaan ei tarkoita sitä että tavalliset "aikuisen velvollisuudet" laiminlyötäisiin. Vapaa-ajallahan voi olla muitakin harrastuksia, mutta vain pelaamista vastaan hyökätään, ja vaikuttaa erityisesti että naiset vihaa miesten pelaamista, tosin tätä vauvapalstaa lukiessa on tullut kuva naisista, että mitäpä he eivät vihaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan apn mielestä syrjäytynyt kun luin Taru sormusten herrasta -kirjat menneisyydessä.

Pitäis lukea vaan tiedekirjoja kun oppii uutta ja hyödyntää lukemisen arjessa.

Nähtävästi keski-iän kriisi tai seniori-ikä kolahtanut kovaa, voimia.

Vierailija
44/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ei ketään voi oikeasti ketuttaa noin paljon toisten pelaaminen.

Hittoako se kellekään kuuluu!

onko parempi istua pubissa ja vedellä turpiin kaikkia eri mieltä olevia?

Pieksää eukkoaan?

Prveltää kotona kännissä?

Olipa pasla aloitus!

Vierailija
45/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on ihan yhtä tavallinen harrastus kuin vaikkapa elokuvien katselu.

Vierailija
46/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoinen kysymyksenasettelu. Sillä kun on aika paljon väliä, mitä pelaa. Itse pelaan mm. tarinavetoisia, yksinpelattavia kauhupelejä kuten Silent Hill ja Resident Evil. Fortniten, Minecraftin yms. jätän mieslapsijonneille, ja Candy Crushin tylsistyneille perheenäideille.

Oletko itse siis naislapsijonne?

Onko kirjojen lukeminen osa jonneutta ja lapseutta?

Tarinavetoisuus ei osunut silmään?

"jonne" siis tarkoittaa sellaista, joka EI pelaa tarinavetoisia? 

Taas uusi määritelmä. Ja jos pelaa pelejä joista et pidä, on aikuislapsi. Onko sana ylimielisyys tuttu?

Meitähän on moneen junaan. Koen, ettei minulla ole mitään ongelmaa se suhteen, mitä muut pelaavat.

Se vaan särähtää korvaan, kun aloittajan alkupremissi oli tämä lapsellisuusteema pelien suhteen, ja sitten joku kritisoi aloituksen mustavalkoisuutta ja kertoi pelaavansa tarinavetoisia pelejä (jotka muuten ovat aika lailla aina YKSINpelejä)...ja sitten jatkettiin samalla ap:n lanseeraamalla linjalla eli lapsellisuudella ja juurikin tuolla samalla aikuislapsi -revittelyllä, koska pelit=lapsellisuutta.

Yllä olevan tyyppinen keskusteluhan on ylimielistä, jos mikä. Siitä pitääkin vähän näpäyttää.

Vierailija
47/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoinen kysymyksenasettelu. Sillä kun on aika paljon väliä, mitä pelaa. Itse pelaan mm. tarinavetoisia, yksinpelattavia kauhupelejä kuten Silent Hill ja Resident Evil. Fortniten, Minecraftin yms. jätän mieslapsijonneille, ja Candy Crushin tylsistyneille perheenäideille.

Oletko itse siis naislapsijonne?

Mielummin se, kuin pöllöpalstamamma.

Näyttäisi että molempia voi olla samalla kertaa

Tottahan toki. Näin lomalla varsinkin, kun on paljon vapaa-aikaa lasten jo ollessa isoja.

Vierailija
48/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ei ketään voi oikeasti ketuttaa noin paljon toisten pelaaminen.

No ap:n ukko ei anna sille enää keppiä, kun on alkanu pelaamaan enemmän. Eihän niiden suhteessa ole kuin työ ja arki ruoanlaiton ja siivouksen kera, mies tahtoo nauttia, niin petaa. APlta mies saa vaan siivouskäskyjä ja retket kohdistuvat takapihansiivoukseen tai mustikkametsään.

Vierailija
49/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kännykän ruutuaika on 2 tuntia tai yli, ja/tai katsoo elokuvia/sarjoja, ei minusta ole mitään varaa valittaa kenenkään pelaamisesta.

Vierailija
50/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi K-18 peli on lapsille tarkoitettu?

Vierailija
51/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap:n ukko ei anna sille enää keppiä, kun on alkanu pelaamaan enemmän. Eihän niiden suhteessa ole kuin työ ja arki ruoanlaiton ja siivouksen kera, mies tahtoo nauttia, niin petaa. APlta mies saa vaan siivouskäskyjä ja retket kohdistuvat takapihansiivoukseen tai mustikkametsään.

Oletko sokea?

Juuri ap kertoi kyseessä olevan pelkkä joku testi ja kiitti vastauksista. Eli hajaantukaa...

Osu siis arkaan paikkaan, eti uutta keppiä.

Vierailija
52/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän minulla tarvitse olla mielipidettä kenestäkään. Jokaisen oma asia mitä elämällään tekee.

Vierailija
53/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

Juuri ap kertoi kyseessä olevan pelkkä joku testi ja kiitti vastauksista. Eli hajaantukaa...

Sut on huonosti kasvatettu kun et pysty rehdisti myöntämään olleesi väärässä. Ap sai sut houkuteltua sen testiin ja nyt se tietää miten käyttäydyt tosipaikassa. Noloa.

Kerros sitten mikä on APn tutkimus, jos pystyt sen todistamaan. Ja mitä testissä mainitut tosielämän velvollisuudet tarkoittaa? Kenties seksin harratamista?

Vierailija
54/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

Sut on huonosti kasvatettu kun et pysty rehdisti myöntämään olleesi väärässä. Ap sai sut houkuteltua sen testiin ja nyt se tietää miten käyttäydyt tosipaikassa. Noloa.

Ja missä kohtaa olen mielestäsi ollut väärässä?

Vierailija
55/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä enemmistö on sitä mieltä että pelaaminen on järjetöntä. Miksi miehet pelaatte? Näette selvän enemmistön vastustavan pelejänne. Muuttakaa tapojanne tai jaatte pysyvästi yksin

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Vaimoni (50+ v) tosin pelaa yhtä paljon ellei enemmänkin, joten tuskin olen yksin jäämässä.

Vierailija
56/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

Kerros sitten mikä on APn tutkimus, jos pystyt sen todistamaan. Ja mitä testissä mainitut tosielämän velvollisuudet tarkoittaa? Kenties seksin harratamista?

Mistä mä tiedän mitä ap tarkalleen ottaen tutkii?

Mutta siitä olen varma ettei noilla kysymyksillä tai vastauksilla ole mitään merkitystä vaan reaktioilla.

Melko huono testi vielä, kun pelatkoon vaan vastausvaihtoehto nousee kokiajan enemmän, no ap on ainakin huonotapainen. Siitä kertoo jo testi ja vastausvaihtoehdot.

Vierailija
57/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kyselyissä huomaa miten vähän vanhemmat ihmiset edes tietävät pelaamisesta. Heti oletetaan että kaikki pelaaminen on yötä myöten kuulokkeisiin huutamalla räiskimistä. Itse pelaan tarinavetoisia seikkailupelejä, joista monet ovat parempia kuin mitkään näkemäni elokuvat ja ovat saaneet pelkäämään, itkemään ja tuntemaan hahmojen puolesta ( last of us, red dead redemptoon, god of war ragnarök). Tämä ei mielestäni eroa elokuvien katselusta mitenkään, on jopa kehittävämpää koska olet itse aktiivinen osapuoli tarinassa. Laskeutukaa sieltä norsunluutorneistanne ja tutustukaa aiheeseen.

N27

Vierailija
58/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä enemmistö on sitä mieltä että pelaaminen on järjetöntä. Miksi miehet pelaatte? Näette selvän enemmistön vastustavan pelejänne. Muuttakaa tapojanne tai jaatte pysyvästi yksin

Huhheijaa mitenkäsitä 50% osuuden kahden vaihtoehdon kohdalla?

Vierailija
59/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ihan Retard, syrjäytynyt ja lapsellinen houkka kun kasaan vielä aikuisena legoja? Pitäiskö aika käyttää paremmin?

Vierailija
60/85 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn hyväpalkkaisessa kokopäivätöissä,  olen opiskellut ja valmistunut yliopistosta. Vapaa-ajallani harrastan pelaamista, pelaan eniten CRPG ja simulaatiopelejä. Kaikkien aikojen suosikkipelejäni ovat mm. Dragon Age Origins, Skyrim, Morrowind, Cities Skylines, Civilization-sarja, Divinity Original Sin 2, Sims-sarja, Fallout Las Vegas ja Kotor. Nyt odotan innolla Baldur's Gate kolmosta, olen suunnitellut kesälomani aikataulujakin sen ilmestymisen mukaan. 

Pelaaminen ei ole ainoa harrastukseni, minulla on myös koira jonka kanssa ulkoilen ja liikun päivittäin. Lisäksi luen, kuuntelen podcasteja, tykkään sisustamisesta ja pihalla puuhailemisesta. 

Ai niin, ja olen keski-ikäinen nainen. Mutta joo, uskottava se kai on, että olen syrjäytynyt ja elämänhallintaongelmainen koska pelaan tietokone- ja konsolipelejä.