Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskeleva 37-vuotias yh-äiti ja pelkään, että elämäni on ohi

Vierailija
22.07.2023 |

En näe enää toivoa. Opiskelen jo toista tutkintoa. Pieniä pätkiä lukuunottamatta töitä ei löydy. Opintotukikuukaudet käytetty loppuun ja elän nyt tt-tuella. Kärsin yksinäisyydestä ja masennuksesta.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se parempi elää toimeentulotuella ja muilla tuilla kuin tehdä vaikka sitten lähihoitajan työtä ja kerryttää eläkettä. Lähihoitajan työtä mun on monenlaista. Tuttava on esim. hammashoitajana ja onhan se työ nyt aivan erilaista kuin vanhuspuolella.

Kuka ihme haluaa tehdä raskasta ja pienipalkkaista työtä keski-ikäisenä? Ei kukaan.

Tuossa iässä ei enää jaksa niin kuin nuorena ja siksi työkin pitää olla sellaista, josta nauttii ja josta maksettava korvaus on sellainen, että ei tarvitse miettiä riittääkö rahat vaan rahaa todellakin on.

Roskahommat minimipalkalla tehdään nuorena ei lähellä eläkeikää.

Sitten on turha vinkua miksi rahat tai eläke myöhemmin eri riitä elämiseen kun et suostu töitä tekemään. Juuri sinun kaltaiseten ihmisten takia oikeisto puolueet saa kannatusta kun enemmän ja enemmän ihmiisiä ei suostu töitä tekemään ja itseään elättämään. Ei kukaan tekisi töitä jos ei olisi pakko. Tai in niitäkin jotka tekisi töitä vaikka ilman palkkaa mutta heillä onkin jotain vikaa korvien välissä. Töissä käydään vain ja ainoastaan rahan takia

Vierailija
62/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lähihoitajan työ nyt niin kamalaa ole. Kolmivuorotyössä tienaa ihan hyvin ja työttömänä ei tarvitse olla koskaan. Asuinpaikankin voi valita kun töitä on koko maassa tarjolla. 37-vuotiaana pitää ja kannattaa olla realisti ja opiskella hyvin työllistävälle alalle. Varsinkin kun on lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa enää ketään muita kuin yksinhuoltajia valittamassa elämän kurjuutta. Muista, että elämä on tahdon asia. Ja ihan oman  tahdon. Muita ei kannata syyttää.

On, hyvätuloiset. Heillä ei kuulemma riitä rahat mihinkään (okt-talon, autojen, harrastusten, matkojen ja osakesijoitusten jälkeen). Jatkuva narina. 

Mutta se on ihan heidän oma syy. 

Vierailija
64/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikille tiedoksi: en etsi miesseurAa. Yksinäisyyteen toivon mielummin ystäviä.

En opiskele tämän tutkinnon jälkeen enää mitään, en varsinkaan lähihoitajaksi ottaen huomioon surkean palkan ja työolosuhteet. Vaikkaolen yh-äiti, minulla on oikeus olla järkevä niin kuin kaikilla muillakin. Lähihoitajan palkka tai työ ei elämänlaatuni parantaisi, päinvastoin.

Lähihoitajan palkka ei kuitenkaan ole kaikkein huonoin, saat vuorolisiä ja voit tehdä keikkaa.  Hyvä, että olet siinä asemassa kuitenkin, että on muita mahiksia ja ehkä opinnot päätettyäsi oikeasti hyvä palkka. Mitä valitat?

Vierailija
65/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin elämäsi on ohi?

Sulla on 2 lasta ja opiskelupaikka.

Mikä sinulla on ongelmana?

Haluaisitko työtä, miehen vai lisää lapsia?

Se, etten saa töitä, ja pelkään että elän loppuelämän köyhyysrajan alapuolella.

Sulla on lapset vastuullasi, lopeta toi itsesääli!

Vierailija
66/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä heitä toivoa.mä otin monta vuotta sitten kolmen lapsen yh:n.

No se oli 21v sillon (toiset kaksoset)

Otit? Töihinkö?

Juu, keittiöön. Veikkaan.

Vierailija
67/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa enää ketään muita kuin yksinhuoltajia valittamassa elämän kurjuutta. Muista, että elämä on tahdon asia. Ja ihan oman  tahdon. Muita ei kannata syyttää.

On, hyvätuloiset. Heillä ei kuulemma riitä rahat mihinkään (okt-talon, autojen, harrastusten, matkojen ja osakesijoitusten jälkeen). Jatkuva narina. 

Mutta se on ihan heidän oma syy. 

Minusta tämä on myös mielenkiintoinen juttu, että yh ei saisi valittaa, kun elämä on ihan oman tahdon asia. Mutta jos nyt vähän mietitään, niin kaikista ihmisistä, juurikin yh on se, jota jotakuinkin määrittää se, että hänen elämänsä on toisista huolehtimista niin, että oma itse ja omat tahtomiset ovat taka alalla. Ettei siinä oma tahtominen auta, kun juuri se siinä pitää unohtaa. Ja huolehtia muista. Siksi minusta on ihan ok että jokainen yh, joka sinnittelee kaikesta läpi, välillä päästää muutaman ruman sanan, jos se helpottaa.

Vierailija
68/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ootte sairaita!!

Vierailija
69/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]YH joutuu tuohon tilanteeseen puhtaasti omista valinnoista. YH itse päätti tehdä/pitää lapsen vaikka sen elättämiseen ei ollut resursseja ja se on YHn oma vika[/quote]

Tätä kommenttia ei voi kuin ihmetellä. Aivan käsittämätön aivopieru. Ihan vinkkinä, sun ei tarvii kommentoida asiaa, josta et tiedä mitään. Itse asiassa sun kannattaisi olla kommentoimatta yhtään mitään. Ja tämä ihan vaan siksi, ettet turhaan nolaa itseäsi.

Vierailija
70/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP : olet vielä nuori, elämäsi ei ole ohi, kerkeät vielä vaikka mitä. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että miltä sinusta tuntuu. Minusta tuntui ihan samalta 36-vuotiaana. Olin masentunut, kävin terapiassa. Minua auttoi eteenpäin, kun keksin, että mitä haluan. Opiskelin, sain kolmannen lapsen, vaihdoin työpaikkaa, ostin kesäpaikan. Nyt olen 52-vuotias, ja tuntuu että vieläkin kerkeän tekemään vaikka mitä. Vie haaveitasi eteenpäin.

Vierailija
71/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pakistanilaiset. Luottakaa Jumalan johdatukseen ja pitäkää häneen yhteyttä. Kenenkään elämä ei ole toivotonta.

Vierailija
72/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pakistanilaiset. Luottakaa Jumalan johdatukseen ja pitäkää häneen yhteyttä. Kenenkään elämä ei ole toivotonta.

Korjaan palstalaiset.

Vierailija
73/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan palstalaiset.

Pakistanilaiset??? Iskikö autocorrect?

Vierailija
74/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla lapset. Monilla ei ole, vaikka haluaisivat.

Vierailija
75/75 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kyllä ole elämä ohi! Älä tuollaisia nyt ajattele. Kyllä tilanteeksi kohenee, usko vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan