Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskeleva 37-vuotias yh-äiti ja pelkään, että elämäni on ohi

Vierailija
22.07.2023 |

En näe enää toivoa. Opiskelen jo toista tutkintoa. Pieniä pätkiä lukuunottamatta töitä ei löydy. Opintotukikuukaudet käytetty loppuun ja elän nyt tt-tuella. Kärsin yksinäisyydestä ja masennuksesta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se parempi elää toimeentulotuella ja muilla tuilla kuin tehdä vaikka sitten lähihoitajan työtä ja kerryttää eläkettä. Lähihoitajan työtä mun on monenlaista. Tuttava on esim. hammashoitajana ja onhan se työ nyt aivan erilaista kuin vanhuspuolella.

Vierailija
42/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikille tiedoksi: en etsi miesseurAa. Yksinäisyyteen toivon mielummin ystäviä.

En opiskele tämän tutkinnon jälkeen enää mitään, en varsinkaan lähihoitajaksi ottaen huomioon surkean palkan ja työolosuhteet. Vaikkaolen yh-äiti, minulla on oikeus olla järkevä niin kuin kaikilla muillakin. Lähihoitajan palkka tai työ ei elämänlaatuni parantaisi, päinvastoin.

Et sinä ole järkevä jos kituutat toimeentulotuella, yksinäisenä, masentuneena ja työttömänä. Sinulla on lapsia elätettävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se parempi elää toimeentulotuella ja muilla tuilla kuin tehdä vaikka sitten lähihoitajan työtä ja kerryttää eläkettä. Lähihoitajan työtä mun on monenlaista. Tuttava on esim. hammashoitajana ja onhan se työ nyt aivan erilaista kuin vanhuspuolella.

Kuka ihme haluaa tehdä raskasta ja pienipalkkaista työtä keski-ikäisenä? Ei kukaan.

Tuossa iässä ei enää jaksa niin kuin nuorena ja siksi työkin pitää olla sellaista, josta nauttii ja josta maksettava korvaus on sellainen, että ei tarvitse miettiä riittääkö rahat vaan rahaa todellakin on.

Roskahommat minimipalkalla tehdään nuorena ei lähellä eläkeikää.

Vierailija
44/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelen ensimmäistä tutkintoa ja ikää on vielä enemmän. Tiedostan, että en tutkinnonkaan kanssa luultavasti töitä saa, kun taustat ovat niin huonot. Opiskelen nyt siis ajankuluksi ja sitten palaan työttömyyteen.

Sinä et voi työttömyyteen palata, koska kaltaisiltasi tullaan hallituksen toimesta poistamaan oikeus työttömyyskorvauksiin, jos et niiden eteen tee töitä. Voit siis joko palata omaan elämääsi, jos et ota tukia vastaan tai sitten menet tukien edestä tekemään sinulle määrättyjä töitä.

Vierailija
45/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sulla lapset joitten kanssa elämä menee eteenpäin...kohta ne on jo isoja ja muuttaa kotoa ja tekee omia lapsia..silloin olet tarpeellinen mummina. 

Vierailija
46/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme haluaa tehdä raskasta ja pienipalkkaista työtä keski-ikäisenä? Ei kukaan.

Tuossa iässä ei enää jaksa niin kuin nuorena ja siksi työkin pitää olla sellaista, josta nauttii ja josta maksettava korvaus on sellainen, että ei tarvitse miettiä riittääkö rahat vaan rahaa todellakin on.

"Tuossa iässä"? Ap on 37, ei mikään raihnainen vanhus.

Vierailija
47/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toivot elämältäsi terveyttä, varakkuutta ja puolisoa, todennäköisesti elämäsi on ohi. Nauti siitä mitä sinulla on.

Vierailija
48/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin edelleen lähihoitaja voi tehdä monenlaista työtä eikä ne kaikki todellakaan ole raskaita. Eikä se palkka nyt niin pieni ole.

Vierailija
49/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies (jolle lapsia kannattaa tehdä) maksaa elatusmaksuja tonnin tai ainakin hoitaa lapsia joka toinen viikko. Kunnon ammatti pitää hankkia ennen ryhtymistä yksinhuoltajaksi eikä päinvastoin.

Vierailija
50/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 27 v ja en voi saada lapsia pitkälle edenneen klamydian takia minkä sain 14 vuotiaana 38 vuotiaalta mieheltä. Olin hatkoissa ja en ajatellut. Nyt miehen kanssa yritetty 3 vuotta mutta munatorvet tukossa enkä voi saada lapsia, vaikka haluaisin.

Sulla viel kaikki edessä, tilanteet muuttuu ja rauhoittuu ja sä onneks sait ne lapset

Vierailija
51/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa enää ketään muita kuin yksinhuoltajia valittamassa elämän kurjuutta. Muista, että elämä on tahdon asia. Ja ihan oman  tahdon. Muita ei kannata syyttää.

Vierailija
52/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37v ikisinkkumies ja elämäni on lähinnä toisin päin: Koulut on jo käytynä, työtä on ja rahaa ja omaisuutta on tarpeeksi, mutta ei naista eikä lapsia. Kävin just viikonloppuna festareilla ja ihan mukavaa oli. Elämä ei ainakaan toistaiseksi ole ohi. Enkä ole masentunut. Enkä voi edes sairastua masennukseen jos en usko siihen. Pitää olla töitä ja sijoituksia, niin sitten pystyy elämään. Mitä enemmän on passiivista tuloa, sitä vähemmän tarvitsee tehdä työtä.

Vierailija
53/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy opiskeluriennoissa, jos olet yksinäinen? Ilmoittaudu ainejärjestötoimintaan aktiiviksi jne.

Vierailija
54/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. On siis siinä iässä, kun pitäisi nauttia työuran tuomista mahdollisuuksista ja kiinnostavista haasteista. Tuo ikä ei ole enää sellainen, jossa tehdään ruumiillisesti ja henkisesti rasittavia töitä pienellä palkalla. Ne ovat nuorten hommia ne.

Vierailija
55/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. On siis siinä iässä, kun pitäisi nauttia työuran tuomista mahdollisuuksista ja kiinnostavista haasteista. Tuo ikä ei ole enää sellainen, jossa tehdään ruumiillisesti ja henkisesti rasittavia töitä pienellä palkalla. Ne ovat nuorten hommia ne.

No kukas sen työuran ap:n syliin tulee tiputtamaan? Sillä ei ole yhtään mitään väliä mitä keksit että kenelläkin pitäisi missäkin iässä olla. Ap:lla ei ole, eikä kukaan muu koko maailmassa järjestä hänelle mitään kuin hän itse.

Ymmärrän tuon vastuuttoman elämänkatsomuksen muilta, mutta jos ihmisellä on lapsia niin silloin pitää lopettaa vätystely ja huolehtia niistä.

Vierailija
56/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin elämäsi on ohi?

Sulla on 2 lasta ja opiskelupaikka.

Mikä sinulla on ongelmana?

Haluaisitko työtä, miehen vai lisää lapsia?

Se, etten saa töitä, ja pelkään että elän loppuelämän köyhyysrajan alapuolella.

Mulla on vähän samanlainen tilanne töiden ja opiskelun suhteen kuin sinulla. Suunnilleen saman ikäinenkin olen. Harmi, kun asun kaukana pk-seudulta. Mutta ei menetä toivotamme! Kyllä se tästä, kun nyt valmistuu.

Vierailija
57/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksestani kehotan etsimään työtä koko maasta. Jos ei välitä, onko työpaikka Rovaniemellä vai Keravalla, maailma avartuu kummasti. Itse tein sen virheen, että jumituin liian pitkäksi aikaa typerälle paikkakunnalle.

Vierailija
58/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei saa muuta työtä kuin "roskahommia"?

Vierailija
59/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei saa muuta työtä kuin "roskahommia"?

Sitten eletään tt-tuella ja perustellaan että lähihoitajan työ ei käy, kun ikä oikeuttaisi kiinnostaviin tehtäviin. Eikä mitään väliä että lapset opetetaan elämään tuilla ja jatkuvassa köyhyydessä. Koska vanhemman elämänlaatu.

Vierailija
60/75 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ohi ole, yh kelpaa kyllä paremman ouutteessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan