Olen opiskeleva 37-vuotias yh-äiti ja pelkään, että elämäni on ohi
En näe enää toivoa. Opiskelen jo toista tutkintoa. Pieniä pätkiä lukuunottamatta töitä ei löydy. Opintotukikuukaudet käytetty loppuun ja elän nyt tt-tuella. Kärsin yksinäisyydestä ja masennuksesta.
Kommentit (75)
Millä seudulla asut ja millaista työtä haet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta lasta sulla on?
6 lasta. Kaikki yhden illan jutuista eri miehille.
Tämä en ole minä. Minulla on kaksi lasta ja saman miehen kanssa, vaikka mitä väliä silläkään? Ap
Kamalaa. Töitä ei saa sitä mieltä minäkin olen. Oon hakenut ja hakenut. Kannattaa iskee joku mies niin saat ainakin sisältöä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Asun pääkaupunkiseudulla, mutta alaa en halua kertoa tarkemmin. Minulle kelpaa monenlainen työ.
Täälä mies 38v yksinäinen, kavereita ei ole. Oon kans masentunut vaikka mulla on työpaikka.
Opiskele lähihoitajaksi niin töitä on kyllä. Toisen asteen tutkinnoissa ei vähene tukikuukaudet, ei ainakaan aiemmin. Vain AMK:ssa ja yliopistossa vähenee tukikuukaudet.
Miten niin elämäsi on ohi?
Sulla on 2 lasta ja opiskelupaikka.
Mikä sinulla on ongelmana?
Haluaisitko työtä, miehen vai lisää lapsia?
Elä heitä toivoa.mä otin monta vuotta sitten kolmen lapsen yh:n.
No se oli 21v sillon (toiset kaksoset)
Vierailija kirjoitti:
No se oli 21v sillon (toiset kaksoset)
Otit? Töihinkö?
Ihan kaikille tiedoksi: en etsi miesseurAa. Yksinäisyyteen toivon mielummin ystäviä.
En opiskele tämän tutkinnon jälkeen enää mitään, en varsinkaan lähihoitajaksi ottaen huomioon surkean palkan ja työolosuhteet. Vaikkaolen yh-äiti, minulla on oikeus olla järkevä niin kuin kaikilla muillakin. Lähihoitajan palkka tai työ ei elämänlaatuni parantaisi, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin elämäsi on ohi?
Sulla on 2 lasta ja opiskelupaikka.
Mikä sinulla on ongelmana?
Haluaisitko työtä, miehen vai lisää lapsia?
Se, etten saa töitä, ja pelkään että elän loppuelämän köyhyysrajan alapuolella.
Tuo "tulevaisuuden katoaminen" on yksi tyypillisimpiä masennuksen oireita. Eli hae apua siihen masennukseen. Sinulla on vielä mahdollisuus löytää elämänilo ja tulevaisuuden toivo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikille tiedoksi: en etsi miesseurAa. Yksinäisyyteen toivon mielummin ystäviä.
En opiskele tämän tutkinnon jälkeen enää mitään, en varsinkaan lähihoitajaksi ottaen huomioon surkean palkan ja työolosuhteet. Vaikkaolen yh-äiti, minulla on oikeus olla järkevä niin kuin kaikilla muillakin. Lähihoitajan palkka tai työ ei elämänlaatuni parantaisi, päinvastoin.
Turha sitten kitistä kun töitä ei ole eikä eläke kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se oli 21v sillon (toiset kaksoset)Otit? Töihinkö?
Ap:n ongelmahan on se, että hän ei ole löytänyt vakituista työpaikkaa vaikka opiskelee jo toista tutkintoa. Ei mitkään kaksoset ole ongelma.
Taloudellinen epävarmuus on kyllä otollinen kasvualusta stressille, masennukselle ja yleiselle näköalattomuudelle. Töitä ei tosiaan ole helppoa saada.
Jos kertoisit millä alalla olet, voisimme mahdollisesti keksiä miten saisit parannettua työllistymismahdollisuuksiasi tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten kitistä kun töitä ei ole eikä eläke kerry.
Ai lähihoitajaksi kaikki vaan varsinkin masentuneet? Menisitkö itse kouluttautumaan köyhyysraja-alalle sen jälkeen kun olisit eka kaksi tutkintoa suorittanut? Rehellisesti? Olisit elänyt 9 vuotta köyhänä ja sitten vielä köyhään ammattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pääkaupunkiseudulla, mutta alaa en halua kertoa tarkemmin. Minulle kelpaa monenlainen työ.
Harmittaa,että olet saanut tuollaista kokea. Olen mies pohjanmaalta,mun työpaikassa on useita naisia,osa äitiyslomalla.Mun pomo nainen ja myös työnjohtaja ja olen metallialan tehtaassa töissä. Älä lannistu,harkitse tulevaisuutesi voi olla jossain muualla.
Sano sitten kun asiat on huonosti
Monta lasta sulla on?