Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kreikassa aika karmea tilanne, tiet poikki Rodoksella metsäpalojen vuoksi, suomalaiset ei ehkä pääse lentokentälle ja lennoilleen

Vierailija
22.07.2023 |

"Meillä on nyt perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina erittäin vaikea kolmen päivän jakso, jossa sääolosuhteet ovat äärimmäiset. Lämpötilat ovat erittäin korkeita ja niitä seuraavat voimakkaat tuulet, Kreikan ilmastokriisiministeri Vassilis Kikilias varoitti.

Forecan mukaan Rodoksen Kiotariin on ennustettu lauantaiksi 40 astetta ja sunnuntaiksi 42 astetta.

Pääkaupunki Ateenassa lämpötilojen odotetaan kipuavan sunnuntaina jopa 44 asteeseen."

Kommentit (1727)

Vierailija
1101/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onhan se kiva kun pääsee uutisiin.

Vierailija
1102/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä citymaastureillaan ajelevat usean lapsen vanhemmat suu vaahdossa nyt jauhavat siitä, miten lentäminen pilaa ilmaston. Asuvat itse ok-talossa ja grillissä paistuu liha useamman kerran viikossa, omat ja lasten kaapit täynnä jatkuvasti uusia riepuja jne. jne. Päästöt ovat päivittäin mittavat jo siksi, että on ylipäänsään hankittu useampi lapsi. Ja nyt sitten jeesustellaan kuinka ollaan niiiiin hyviä ihmisiä kun ei lennetä. Hitto mitä kaksinaamaisuutta.

Joo näinpä. Ja oikeasti eivät varmaan lennä vaan koska ei ole VARAA. Itse ostan kaiken käytettynä koko perheelle, korjaan ja tuunaan kaiken minkä pystyn, syön hävikkiä, hyvin harvoin lihaa. Ja kyllä, kerran vuodessa parissa lennän jonnekin. Usein matkustan myös junalla tai autolla.

Ei se ole ihme, että näinä maailman aikoina ei ole varaa.

Vähän tylsää alkaa arvostelemaan tuolla lailla. Sinäkö se esimerkki olet muille?

Mua huvittaa aina tää "ostan AINA kaiken käyttynä" . Siis myös kalsarit? :O

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä citymaastureillaan ajelevat usean lapsen vanhemmat suu vaahdossa nyt jauhavat siitä, miten lentäminen pilaa ilmaston. Asuvat itse ok-talossa ja grillissä paistuu liha useamman kerran viikossa, omat ja lasten kaapit täynnä jatkuvasti uusia riepuja jne. jne. Päästöt ovat päivittäin mittavat jo siksi, että on ylipäänsään hankittu useampi lapsi. Ja nyt sitten jeesustellaan kuinka ollaan niiiiin hyviä ihmisiä kun ei lennetä. Hitto mitä kaksinaamaisuutta.

Joo näinpä. Ja oikeasti eivät varmaan lennä vaan koska ei ole VARAA. Itse ostan kaiken käytettynä koko perheelle, korjaan ja tuunaan kaiken minkä pystyn, syön hävikkiä, hyvin harvoin lihaa. Ja kyllä, kerran vuodessa parissa lennän jonnekin. Usein matkustan myös junalla tai autolla.

Vähän tylsää alkaa arvostelemaan tuolla lailla. Sinäkö se esimerkki olet muille?

No aika noloa väittää että ekologisista syistä ei mukamas matkusta, vaikka muuten ei kulutustottumukset viittaa siihen mitenkään, vaikka oikea syy on että elää yli varojen, eikä ole varaa matkustella.

Vierailija
1104/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme oli viimeksi 4 vuotta sitten etelän matkalla kesällä. Monet ovat kyselleet mukaan vuosien mittaan juurikin Rodokselle ja Espanjaan. Miksi menisimme , kun on niin kuuma?

Monet heti ajattelee, ettei ole rahaa. Käytän mieluummin sen rahan johonkin muuhun, tai säästän ja lähden syksyllä reissuun.

Vierailija
1105/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika noloa väittää että ekologisista syistä ei mukamas matkusta, vaikka muuten ei kulutustottumukset viittaa siihen mitenkään, vaikka oikea syy on että elää yli varojen, eikä ole varaa matkustella.

Niin juuri sanoin, ei ihme , ettei kaikilla ole varaa kun hinnat on nytkin pilvissä ruoan ym kanssa. Se on fakta.

Vierailija
1106/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa aina tää "ostan AINA kaiken käyttynä" . Siis myös kalsarit? :O

Mua huvittaa se et joku pitää niin absurdina ajatuksena sitä etteikö muka voisi niitäkin ostaa käytettynä. 90 asteessa pesee ja voila.

Vierailija
1107/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri sanoin, ei ihme , ettei kaikilla ole varaa kun hinnat on nytkin pilvissä ruoan ym kanssa. Se on fakta.

Se on sitten asia erikseen. Tuollainen ihminen on vaan niin feikki ettei mitään!

Vierailija
1108/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän yhden perheen, jossa ei syödä lihaa, ostetaan käytettynä kaikki ja lapsille ei saisi viedä syntymäpäivälahjoiksi muuta kuin aineettomia lahjoja.

Ollaan muka niin ilmastotietoisia ja ekologisia.

Todellisuudessa kyseinen perhe matkustaa vuodessa 1-3 kertaa usein vielä reissut kestää usean viikon putkeen. Lisäksi on koiria ja asutaan omakotitalossa. Perhemaasturilla ajellaan.

Vierailija
1109/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 6 vuotta sitten viimeksi lentänyt, yksiössä asuva kasvissyöjä, joka ostaa vaatteita lähinnä käytettynä. Suomessa lomailu on ihanaa, vaikka voi ehkä maksaa enemmän kuin halvat äkkilähdöt. On kuitenkin pienempi riski käristyä elävältä. 

Mä en lennä vain päästöjen vuoksi , vaan myös pelkään. Ollaan kerran käyty kahden lapsen kanssa lentäen reissussa. Eivät ole sen jälkeen edes kysynyt koska voitaisiin taas mennä.

On ollut ilo huomata, miten vähään lapset ovat tyytyväisiä kesällä. Mieleenpainuvin juttu on ollut elintilalla käyminen, jossa sai silittää ja ruokkia eläimiä.

Kotimaassa riittää nähtävää.

Laivalla käytiin hiihtolomalla ja lapset olivat riemuissaan.

Kai nyt kun eivät paremmasta tiedä. Meillä taas lapset harmitteli korona-aikana kun ei päästy lomamatkalle. Käydään joka kesä Kreikassa, nyt oltiin pari viikkoa sitten Kreetalla. Nautittiin!

"Kai nyt kun eivät paremmasta tiedä"

Voi hyvänen aika. Niin, että vain kalliit matkat on parempaa????

Tukalassa helteessä en itse jaksaisi olla. Kotonakin meillä valittaa lapset kun oli +30c varjossa juhannuksen aikaan. -eri

Meillä on aina hotelli omalla uima-altaalla, johon pääsee milloin vain polskimaan ja viilentymään. Lapset on pienestä pitäen olleet lomamatkalla, joten tottuneet lämpöön.

Ps. Suomessa se vasta kallista onkin matkustaa. Meidän nelihenkinen perhe maksoi viikon matkasta saman verran kuin viikonloppulomasta Suomessa.

Sellaistahan se teillä köyhillä on, kun ei ole varaa edes mökkiä ostaa.

Mökille ajelu edestakaisin ei ole ympäristöteko.

Jos meet junalla, niin sitten. Parhaat ajaa mökille joka ikinen viikonloppu ja huudattavat bensavehkeitään perillä.

Vierailija
1110/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettelisi jos olisi rysssät asiallla sytyttelemässä maastopaloja ympäri maailmaa. 

Venäjä kuuluu sijaintinsa takia niihin maihin, joihin tulee vaeltamaan paljon ihmisiä sitten kun puolet maapallosta on asuinkelvoton. Heidän ei todella kannata edistää ilmastonmuutosta.

Vierailija
1111/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko The Sunissa:

My daughter, 5, asked if we were going to die in desperate escape from Rhodes wildfires while our hotel burned down.

Vierailija
1112/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodoksella ei laske edes yöllä alle 30 C. Siellä on aika kurjaa nukkua ulkonakin tuossa helteessä...

https://www.foreca.fi/Greece/Rodos/details/20230724

Vierailija
1113/1727 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan mitä yö tuo tullessaan... Hyvää yötä

Vierailija
1114/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalifoniassa ja Alaskassa koko ajan nyt pieniä järistyksiä, siellä tuntuisi muhivan isompikin paukkusarja, yleensä ne alkaa noilla 3.1 llä

Vierailija
1115/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut miksi kesällä pitää lähteä suomesta ns etelän lämpöön? Vaikka olis sateinen kesä Suomessa se on silti kesä.

Talvella, keväällä ja syksyllä on eri asia jos haluaa aurinkoon.

Perheet vievät lapset etelään koska kouluista loma. Pitää mennä, että lapset voivat sitten tarhassa ja/tai koulussa kertoa missä kaukana ollaan käyty. Näitä suorittaja vanhempia riittää kyllä.

Koulussa oli aihe kesäloma ja poika kirjoitti kun oli mummolassa jne ja ei maininnut sanallakaan kun oli isän kanssa ulkomailla.

Vierailija
1116/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisia ajattelen, heille katasrofi

Vierailija
1117/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän yhden perheen, jossa ei syödä lihaa, ostetaan käytettynä kaikki ja lapsille ei saisi viedä syntymäpäivälahjoiksi muuta kuin aineettomia lahjoja.

Ollaan muka niin ilmastotietoisia ja ekologisia.

Todellisuudessa kyseinen perhe matkustaa vuodessa 1-3 kertaa usein vielä reissut kestää usean viikon putkeen. Lisäksi on koiria ja asutaan omakotitalossa. Perhemaasturilla ajellaan.

Eiks se kuitenkin oo parempi noin kuin, että he matkustelun lisäksi söisivät lihaa, ostaisivat uutta kertakäyttömuotia jne.

Vierailija
1118/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikkea keskustelua leimaa mahdoton ehdottomuus. Meidän perheessä on maasturi, miehen työn vuoksi. Asutaan omakotitalossa, rakennettu energiatehokkaaksi ja pihalla kasvaa omput, viinimarjat, kirsikat yms., joten vähemmän ostan ulkomaalaisia hedelmiä. Käyn kirppareilla, mutta talvitakit, kengät, ulkoiluvaatteet ostetaan uutena. Käyttöikä näillä on kuitenkin pitkä. Olen kompostuinut lähes koko ikäni. Kotoa opittu tapa, joka oli tauolla ainoastaan opiskelujen aikana, kun silloin siihen ei ollut mahdollisuutta. Kierrätän jätteet tosi tarkasti. Aika ekologisesti olen elänyt nämä reilut 40 vuotta. Tänä kesänä lomaillaan kotimaassa. Tänään menen mustikkaan ja jos kohta tatteja myös löytäisin. Talvella käyn ehkä sitten viikon etelässä.

Vierailija
1119/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tänään saadaan palot hallintaan, eikä leviä enää. Jopa 25km pituinen liekki siellä.

Vierailija
1120/1727 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jopa 25km pituinen liekki siellä."

Just joo. Ja lehmät lentää...