Kreikassa aika karmea tilanne, tiet poikki Rodoksella metsäpalojen vuoksi, suomalaiset ei ehkä pääse lentokentälle ja lennoilleen
"Meillä on nyt perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina erittäin vaikea kolmen päivän jakso, jossa sääolosuhteet ovat äärimmäiset. Lämpötilat ovat erittäin korkeita ja niitä seuraavat voimakkaat tuulet, Kreikan ilmastokriisiministeri Vassilis Kikilias varoitti.
Forecan mukaan Rodoksen Kiotariin on ennustettu lauantaiksi 40 astetta ja sunnuntaiksi 42 astetta.
Pääkaupunki Ateenassa lämpötilojen odotetaan kipuavan sunnuntaina jopa 44 asteeseen."
Kommentit (1727)
Ihmiset lentää sinne vieläkin. Kuinka tyhmä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä aika mauton juttu, kun nuoret ihmiset pohtivat että kai siitä tulee vielä kiva loma. Kiva loma? En mä matkustaisi alueelle, jossa on luonnontuho meneillään ja ihmiset kärsivät.
No välittivätkö laskettelun- ja juhlimisenhimoiset mitään Alpeilla riehuvasta koronasta alkuvuodesta 2020? Tai ne, joiden oli pakko päästä Pietariin jalkapalloa katsomaan kesällä 2021? Maailma tuhoutuu, koska jotkut ovat itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on länsimaisen ihmisen alennustilan maksimi saavutettu, kun haastateltu nuoripari kommentoi, että "menee elämysmatkasta". Oikeasti pistää vihaksi. Mihin näidenkin ihmisten koulutus on valunut, kun ei edes ymmärretä, että tulipalo on valtava tragedia paikallisille ja aiheuttavat siellä lisävaivaa vähintäänkin suunnitteluun? Kuka tomppeli siemailee drinkkejä, kun lähialueilla on helvetti irti?
- Nimim. Talossani ollut tulipalo kuolonuhrin keraNäin, mutta myös ainakin Aurinkomatkojen politiikka ihmetyttää. Ehkä sieltä suunnasta olis hyvä viheltää ns peli poikki ja maksetut rahat vois jättää "pankkiin" vastaisuuden varalle ettei kukaan tuntis olevansa pakotettu lähtemään kun matka on maksettu.
Airinkomatkat, Finnairin tytäryhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset lentää sinne vieläkin. Kuinka tyhmä voi olla.
Mutku mun mun mun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on länsimaisen ihmisen alennustilan maksimi saavutettu, kun haastateltu nuoripari kommentoi, että "menee elämysmatkasta". Oikeasti pistää vihaksi. Mihin näidenkin ihmisten koulutus on valunut, kun ei edes ymmärretä, että tulipalo on valtava tragedia paikallisille ja aiheuttavat siellä lisävaivaa vähintäänkin suunnitteluun? Kuka tomppeli siemailee drinkkejä, kun lähialueilla on helvetti irti?
- Nimim. Talossani ollut tulipalo kuolonuhrin keraNäin, mutta myös ainakin Aurinkomatkojen politiikka ihmetyttää. Ehkä sieltä suunnasta olis hyvä viheltää ns peli poikki ja maksetut rahat vois jättää "pankkiin" vastaisuuden varalle ettei kukaan tuntis olevansa pakotettu lähtemään kun matka on maksettu.
Airinkomatkat, Finnairin tytäryhtiö.
Aurinkomatkat.
Nyt palaa myös Korfun saarella, 6 aluetta evakuoidaan
Vierailija kirjoitti:
Nyt palaa myös Korfun saarella, 6 aluetta evakuoidaan
ebinnn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt! Kymmeniä jäänyt loukkuun hotellin altaalle!
Nuo hiiltyneet ruumiit päästään hakemaan vasta päivien kuluttua.
Siis onko oikeasti ihmisiä jäänyt loukkuun hotellin altaalle?
Mieti nyt vähän. Uima-allas? Hiiltynyt ruumis?
Haluut tarkentaa että keitetty? Kaltattu?
Vierailija kirjoitti:
On oikein syöksykierre nyt ilmastonmuutoksessa kun mennyt muutamassa vuodessa tälläiseksi meno.
Maastopalot vielä pahentaa tilannetta niin paikallisesti kuin myös koko maapallon suhteen.
Saattaa olla isokin osa sytytetty tahallaan. Keitä epäillään, ketkä voisi olla katkeria?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa sytyttää saaren tuleen? Turismi ärsyttää??
Turismista voi olla montaa mieltä, mutta se on suurimpia elinkeinoja tuolla ja monessa muussa etelän kohteessa.
Samalla tavalla täällä Suomessakin näkyy nuotiopaikkoja kielletyillä alueilla ja jopa metsäpalovaara-aikana. Syynä ajattelemattomuus ja välinpitämättömyys.
Paikalliset tarvii majoitusta kun kodit palanut =( pitäs varmaan jättää menemättä enempää määrää turisteja saarelle.
Aika riski muutenkin tällä hetkellä, saarella katastrofi päällä. Surullista kyllä on nuo palot.
Vierailija kirjoitti:
Täällä citymaastureillaan ajelevat usean lapsen vanhemmat suu vaahdossa nyt jauhavat siitä, miten lentäminen pilaa ilmaston. Asuvat itse ok-talossa ja grillissä paistuu liha useamman kerran viikossa, omat ja lasten kaapit täynnä jatkuvasti uusia riepuja jne. jne. Päästöt ovat päivittäin mittavat jo siksi, että on ylipäänsään hankittu useampi lapsi. Ja nyt sitten jeesustellaan kuinka ollaan niiiiin hyviä ihmisiä kun ei lennetä. Hitto mitä kaksinaamaisuutta.
Joo näinpä. Ja oikeasti eivät varmaan lennä vaan koska ei ole VARAA. Itse ostan kaiken käytettynä koko perheelle, korjaan ja tuunaan kaiken minkä pystyn, syön hävikkiä, hyvin harvoin lihaa. Ja kyllä, kerran vuodessa parissa lennän jonnekin. Usein matkustan myös junalla tai autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä citymaastureillaan ajelevat usean lapsen vanhemmat suu vaahdossa nyt jauhavat siitä, miten lentäminen pilaa ilmaston. Asuvat itse ok-talossa ja grillissä paistuu liha useamman kerran viikossa, omat ja lasten kaapit täynnä jatkuvasti uusia riepuja jne. jne. Päästöt ovat päivittäin mittavat jo siksi, että on ylipäänsään hankittu useampi lapsi. Ja nyt sitten jeesustellaan kuinka ollaan niiiiin hyviä ihmisiä kun ei lennetä. Hitto mitä kaksinaamaisuutta.
Täällä 6 vuotta sitten viimeksi lentänyt, yksiössä asuva kasvissyöjä, joka ostaa vaatteita lähinnä käytettynä. Suomessa lomailu on ihanaa, vaikka voi ehkä maksaa enemmän kuin halvat äkkilähdöt. On kuitenkin pienempi riski käristyä elävältä.
Mä en lennä vain päästöjen vuoksi , vaan myös pelkään. Ollaan kerran käyty kahden lapsen kanssa lentäen reissussa. Eivät ole sen jälkeen edes kysynyt koska voitaisiin taas mennä.
On ollut ilo huomata, miten vähään lapset ovat tyytyväisiä kesällä. Mieleenpainuvin juttu on ollut elintilalla käyminen, jossa sai silittää ja ruokkia eläimiä.
Kotimaassa riittää nähtävää.
Laivalla käytiin hiihtolomalla ja lapset olivat riemuissaan.
Kai nyt kun eivät paremmasta tiedä. Meillä taas lapset harmitteli korona-aikana kun ei päästy lomamatkalle. Käydään joka kesä Kreikassa, nyt oltiin pari viikkoa sitten Kreetalla. Nautittiin!
"Kai nyt kun eivät paremmasta tiedä"
Voi hyvänen aika. Niin, että vain kalliit matkat on parempaa????
Tukalassa helteessä en itse jaksaisi olla. Kotonakin meillä valittaa lapset kun oli +30c varjossa juhannuksen aikaan. -eri
Meillä on aina hotelli omalla uima-altaalla, johon pääsee milloin vain polskimaan ja viilentymään. Lapset on pienestä pitäen olleet lomamatkalla, joten tottuneet lämpöön.
Ps. Suomessa se vasta kallista onkin matkustaa. Meidän nelihenkinen perhe maksoi viikon matkasta saman verran kuin viikonloppulomasta Suomessa.
Jep, kuten sanot, et siis ole vain piittaamaton juntti, vaan myös köyhä. Meillä on varaa matkustaa kotimaassa ja pohjoismaissa, ei tarvitse viedä lapsia katastrofialueille missä helteet ja tulipalot tappaa luonnon ja ihmiset. Varmaan siellä muutama turisti ja pällistelijä kuoleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näinpä. Ja oikeasti eivät varmaan lennä vaan koska ei ole VARAA. Itse ostan kaiken käytettynä koko perheelle, korjaan ja tuunaan kaiken minkä pystyn, syön hävikkiä, hyvin harvoin lihaa. Ja kyllä, kerran vuodessa parissa lennän jonnekin. Usein matkustan myös junalla tai autolla.
Ei se ole ihme, että näinä maailman aikoina ei ole varaa.
Vähän tylsää alkaa arvostelemaan tuolla lailla. Sinäkö se esimerkki olet muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ihme, että näinä maailman aikoina ei ole varaa.
Vähän tylsää alkaa arvostelemaan tuolla lailla. Sinäkö se esimerkki olet muille?
Mua huvittaa aina tää "ostan AINA kaiken käyttynä" . Siis myös kalsarit? :O
En ihmettelisi jos olisi rysssät asiallla sytyttelemässä maastopaloja ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettelisi jos olisi rysssät asiallla sytyttelemässä maastopaloja ympäri maailmaa.
Ei he pääse oikein matkustamaan tällä hetkellä
Korfun evakuointi on varotoimenpide...Niin varmaan..
Itse olen täällä pohjoisessa nyt, lentokentän lähellä. En nyt sanoisi, että vaarallistakaan tässä just tällä hetkellä olisi. Täällä tuulee monta päivää putkeen nyt etelän suuntaan.
En varmaan itse matkustaisi tänne, jos lähtö olisi huomenna, mutta kun täällä nyt ollaan, niin en myöskään aio panikoida. Tosi epätodennäköistä että palot jatkuisivat Rhodoksen kaupunkiin saakka, sinne kuitenkin aika pitkä matka vielä.