Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksin hyvän mammaväittelyn aiheen: kenen kuuluu laittaa kapula kassahihnalle?

Vierailija
22.07.2023 |

Kuuluuko kapula laittaa omien ostosten perään, ennen niitä vai miten?

Oletteko todistaneet kiistoja tästä?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laittaa joka sitä tarvitsee. Eli oerässä tuleva laittaa. Jos siis haluaa. Itse en sitä laita, kun en halua että joku tunkee heti hirveällä vimmalla minuun kiinni lapaten ostoksiaan hihnalle.

Vierailija
42/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapuloita käyttävät tuntuvat olevan aika ylemmyydentuntoisia nalkuttajia. En halua kuulua siihen joukkoon joten en käytä kapuloita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edeltävä tollo ei ole osannut laittaa kapulaa, alan vaan lappaa ostoksiani hihnalle. Kummasti siinä vaiheessa saavat aikaiseksi laittaa sen kapulan. Ja jos eivät laita, senkun maksavat minunkin ostokseni.

Vierailija
44/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien ostosten jälkeen tietysti kertomaan seuraavalle että tässä kaikki ja hän voi alkaa laittaa omia tavaroitaan. Toki laitan myös tavaroitteni eteen jos edellinen ei osaa sitä laittaa ja on vaara että sekoittuvat.

Me laitamme vain omien ostosten perään. Meillä on valitettavasti sellainen periaate, että jokainen huolehtii omista ostoksista.

Olemme opettaneet lapsemme pienestä pitäen laittamaan kapulan omien ostosten perään, jotta takana tulevan ostokset eivät sekoitu omiin. Mikäli kaikki vanhemmat ooettaisivat lapsensa, itsekkäitä ihmisiä ei olisi.

Näinkin voi käydä, että meidän ostoksia liukuu muiden ostoksiin ja ilmoitamme vain, että laitamme kapulan vain omien ostosten perään. No, joko ollaan veemäisiä tai edellä oleva oppii laittamaan kapulan ostostensa perään.

Miten sinä "huolehdit omista ostoksista" jos et välitä siitä että ne menevät edelläolijan ostosten joukkoon? Logiikka uupuu.

Vierailija
45/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin haluisin keskustelua niistä jotka tulee niskaan hönkimään kun olet maksamassa. Varkaita jotka koittaa urkkia kortin pin-koodin.

Eikö niitä yhtään hävetä? Normaali ihminen odottelee vuotiaan siellä hihnan luona.

Minä en laita kapulaa tämän takia. Se on merkki seuraavalle että on ok tulla perseessä kiinni. Maksan yleensä kortilla joten minulle ei ole ok että toinen on korttini numeroa katsomassa. Se ettei laita kapulaa on merkki siitä että pysy kaukana, älä hengitä niskaskaani kun olen maksamassa.

Minäkin olen ymmärtänyt että kapula on merkki "olen maksamassa käteisellä, ei haittaa että olet heti perässä".

Sen laittaa jos ei välitä onko se seuraava siinä lähellä katsomassa mitä lompakossa on ja miten maksaa.

Ei kapulaa tarkoittaa "pidä väliä minuun, kiitos".

Vierailija
46/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ostosten jälkeen tietysti kertomaan seuraavalle että tässä kaikki ja hän voi alkaa laittaa omia tavaroitaan. Toki laitan myös tavaroitteni eteen jos edellinen ei osaa sitä laittaa ja on vaara että sekoittuvat.

Olethan ymmärtänyt ettei se kassahihna liiku sen nopeampaan vaikka miten toisiinsa kinni ostokset lappaisit?

Kapulan käyttäminen on merkki kärsimättömyydestä. Koko kapula on jouduttu ottamaan käyttöön koska osa ihmisistä menttää kaupassa asioidessa normaalit sosiaaliset tavat ja alkaa tunkea toisten iholle kiinni.

Vierailija
47/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan omien ostosten jälkeen, tietenkin. Jos minua edeltävä ei laita kapulaa omien ostostensa perään, voin napata hihnalta viimeisimmät tuotteet omiin ostoksiini, jos tarvitsen niitä tuotteita enkä muistanut ottaa. Kun kassa on piipannut ne minulle ja olen maksanut, ne on minun.

Vierailija
48/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin haluisin keskustelua niistä jotka tulee niskaan hönkimään kun olet maksamassa. Varkaita jotka koittaa urkkia kortin pin-koodin.

Eikö niitä yhtään hävetä? Normaali ihminen odottelee vuotiaan siellä hihnan luona.

Minä en laita kapulaa tämän takia. Se on merkki seuraavalle että on ok tulla perseessä kiinni. Maksan yleensä kortilla joten minulle ei ole ok että toinen on korttini numeroa katsomassa. Se ettei laita kapulaa on merkki siitä että pysy kaukana, älä hengitä niskaskaani kun olen maksamassa.

Minäkin olen ymmärtänyt että kapula on merkki "olen maksamassa käteisellä, ei haittaa että olet heti perässä".

Sen laittaa jos ei välitä onko se seuraava siinä lähellä katsomassa mitä lompakossa on ja miten maksaa.

Ei kapulaa tarkoittaa "pidä väliä minuun, kiitos".

Minusta on mielenkiintoista että ollaan jouduttu keksimään jokin palikka muistuttamaan toisia ihmisiä normaaleista käytöstavoista. Kuten ettei sinne toisen lompakkoon kurkita ja ettei ole sopivaa maksutilanteessa seitä kiinni toisessa.

Vierailija
49/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan ymmärtänyt ettei se kassahihna liiku sen nopeampaan vaikka miten toisiinsa kinni ostokset lappaisit?

Kapulan käyttäminen on merkki kärsimättömyydestä. Koko kapula on jouduttu ottamaan käyttöön koska osa ihmisistä menttää kaupassa asioidessa normaalit sosiaaliset tavat ja alkaa tunkea toisten iholle kiinni.

Ei vaan kapulat otettiin käyttöön, sillä vaikka jätti väliä reilusti toisen ostoksiin, niin kassahihnan päässä ne oli samassa kasassa. Siinä sitten joutui sumplimaan, kenen se leipäpaketti tai juusto olikaan.

Vierailija
50/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kapulat otettiin käyttöön, sillä vaikka jätti väliä reilusti toisen ostoksiin, niin kassahihnan päässä ne oli samassa kasassa. Siinä sitten joutui sumplimaan, kenen se leipäpaketti tai juusto olikaan.

Se otettiin käyttöön koska toisten "reilusti" väliä on että mennään kiini edelliseen. Ne ostokset kun ei muuten menisi sekaisin.

Koronan aikana ei tarvittu kapuloita koska kaikki muisti ettei ole sopivaa hönkiä tuntemattoman niskaan kun hän on maksamassa. Nyt se on taas osalta unohtunut ja osa tahallaan menee tiirailemaan mitä toisella on lompakossa ja miten ostoksensa maksaa. Uteliaat ja ne joilta puuttuu käytöstavat ovat syy että tarvitaan kapulaa.

Vierailija
51/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan oman, lihaisan kapulani hihnalle!

Tuskinpa sulla riittää siihen oma saati kapulan pituus

Hahahah! :D

Vierailija
52/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asiakas laittaa aina kapulan jälkeensä. Se on merkki siitä, että seuraava asiakas voi tulla hihnalle lappaamaan ostoksiaan. Myös kassa neidin on helpompi työskennellä, kun ei tarvi kysellä koko ajan: "kenen ostoksia nämä ovat?". Muuten kaupassa ihmetyttää ne, jotka jättää kauheasti väliä muihin joka paikassa. Turhauttaa joskus seistä näitten takana, kun hihna olisi vapaana mutta henkilö ei liiku mihinkään. Ihmeellistä vetelehtimistä.

Vierailija
53/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa aina kapulan jälkeensä. Se on merkki siitä, että seuraava asiakas voi tulla hihnalle lappaamaan ostoksiaan. Myös kassa neidin on helpompi työskennellä, kun ei tarvi kysellä koko ajan: "kenen ostoksia nämä ovat?". Muuten kaupassa ihmetyttää ne, jotka jättää kauheasti väliä muihin joka paikassa. Turhauttaa joskus seistä näitten takana, kun hihna olisi vapaana mutta henkilö ei liiku mihinkään. Ihmeellistä vetelehtimistä.

Sinä olet niitä jotka ryöstää mummoilta pankkikortteja. Ensi siellä kassajonossa olet katsonut niiden pin-koodin. Muuta syytä ei ole mennä seisomaan kiinni siihen edelliseen. Kyllä teidät tunnistaa. Se kassajono ei mene sen nopeampaan vaikka ostokset ei olisi kiinni edellisessä.

Vierailija
54/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ostosten perään. Huomioin muita ihmisiä enkä ole itsekäs m*lkku.

Vierailija
55/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se otettiin käyttöön koska toisten "reilusti" väliä on että mennään kiini edelliseen. Ne ostokset kun ei muuten menisi sekaisin.

Koronan aikana ei tarvittu kapuloita koska kaikki muisti ettei ole sopivaa hönkiä tuntemattoman niskaan kun hän on maksamassa. Nyt se on taas osalta unohtunut ja osa tahallaan menee tiirailemaan mitä toisella on lompakossa ja miten ostoksensa maksaa. Uteliaat ja ne joilta puuttuu käytöstavat ovat syy että tarvitaan kapulaa.

Vaikka sitä väliä oli koko kassahihnan pituus, niin ne omat maidot oli kiinni edellisen asiakkaan ostoksissa, jos kassahihna pyöri ja kassatyöntekijä ei saanut skannattua jotain ostosta. Näin kävi monen monta kertaa. Korona-aikaan ihmiset jaksoivat odottaa, että edellinen asiakas sai pakattua, mutta silti jotkut rupesivat pukkimaan kärryillä jonossa.

Vierailija
56/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2020 selvittiin, kun kapulat yhtäkkiä katosivat kassahihnoilta? Eli MIKSI nyt taas pitäisi niitä kassahenkilölle turhia toistoliikkeitä aiheuttavia pulikoita käyttää?

nimimerkki: "tästä alkavat ostokseni ja tähän ne päättyvät"

Vierailija
57/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kopautan sillä kapulalla edellä olevaa päähän jos ei ole viitsinyt laittaa. Eiköhän opi.

Sopii koettaa, niin saat nenäsi kipeäksi.

Vierailija
58/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ruuhkaa eka voi laittaa sen tai toka, ei väliä. Jos on väljää, kapulaa ei tarvitse lainkaan. Kapula on turha bakteeripesä.

Oletko ajatellut millainen bakteeripesä on ostoskärryyn työntötanko tai ostoskorin kantokahva?

Mulla on omat kärryt mukana. Pienet ostokset menee käsissä.

Vierailija
59/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kopautan sillä kapulalla edellä olevaa päähän jos ei ole viitsinyt laittaa. Eiköhän opi.

Sopii koettaa, niin saat nenäsi kipeäksi.

Hakkaan sun nokan kääretortuksi.

Vierailija
60/62 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kaupassa töissä korona aikaa joku edes yritti paskasella tukolla pestä kapuloita nyt niitä ei edes yritetä pestä kaupan likaisempia bakteeri pesiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi