Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toispuoleinen lihasten jumi lantion seudulla, en ymmärrä

Vierailija
22.07.2023 |

En ymmärrä, miksi oikean puolen lonkankoukistaja, lonkan sivu, alaselkä ja pakara on jumissa ja kiristää? Kiristys on todella kova. Sama tilanne ollut jo vuosia. Mikä voisi olla syynä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole ollut useita (ainakin 6-7 vuotta) vuosia jatkuvaa kovaa kiristystä samalla alueella?

Vierailija
2/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjan vaihtaminen auttoi paljon. Erityisen paljon auttoi tällä palstalla annettu neuvo. Kyljellään nukkuessa kannattaa laittaa tyyny jalkojen väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut lonkkanivel.

Vierailija
4/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on maannut Succubus-demoni.

Vierailija
5/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patjan vaihtaminen auttoi paljon. Erityisen paljon auttoi tällä palstalla annettu neuvo. Kyljellään nukkuessa kannattaa laittaa tyyny jalkojen väliin. 

Aiemmin heräsin alaselkäkipuun yöllä, se katosi kun vaihdoin sängyn. Laitan aina tyynyn jalkojen väliin illalla, mutta pyörin niin paljon, että tyyny lentää varmaan heti. Jos ei ole kuminauhareunalakanaa, lakana löytyy lattialta aamulla.

Kiristys on täysin lihasperäistä selässä (jossain si-nivelen kohdalla) lonkassa, lonkankoukistajassa, pakarassa.

Ap

Vierailija
6/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on koko kroppa jumissa. Mikä voisi olla syy?

Vierailija
7/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aiheesi uudesta sarjasta tv: kiropratkikko? En nyt osaa tuo lause kirjoitaa.No katsokaa se sarja siellä hoidetaan homma lantio ,selkä,kylki ymm.Niksautamalla.Muistakseen tv kanava 11.TV Ohjelmat löyty netistä

Vierailija
8/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vaiva, tosin kiusannut lyhyemmän aikaa. Löysin yhden venytysluikkeen lonkankoukistajalle mikä auttaa. Joskus pitempään joskus vähemmän pitkään. Arvelen itseni kohdalla vaivan lähteneen jalan/lonkan virheasennosta. Se taas johtuu seisomatyöstä ja sitkeästi bursiitista. Vaistomaisesti kipeää lonkkaa varoo = virheasento.

Vierailija
9/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt fysioterapeutille tai hieromalla?

Vierailija
10/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama vaiva, tosin kiusannut lyhyemmän aikaa. Löysin yhden venytysluikkeen lonkankoukistajalle mikä auttaa. Joskus pitempään joskus vähemmän pitkään. Arvelen itseni kohdalla vaivan lähteneen jalan/lonkan virheasennosta. Se taas johtuu seisomatyöstä ja sitkeästi bursiitista. Vaistomaisesti kipeää lonkkaa varoo = virheasento.

Hyvin mahdollinen! Bursiittityyppistä kipu välillä. Oikea pakara alkaa jo olemaan heikko. Varmaan tosiaan välttelen sen puolen käyttöä tiedostamatta.

Vierailija
11/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutille kun varaat ajan se katsoo sen. Voi olla mikä vaan. Lyhyempi jalka, selän lievä skolioosi. Kuluma yms. Tai ihan vain sängyn jousi poikki. Patjan vaihto aika. Tai työn toispuolisuus. Fysioterapeutti katsoo sen perusrakenteen.

Vierailija
12/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt fysioterapeutille tai hieromalla?

Olen käynyt vuosien aikana jos millä auttajalla. Ft, osteopaatti, jäsenkorjaaja, hieroja nyt ainakin tulee mieleen. Oon ostanu verkkokurssia, putkirullaa, joogannu, käyny salilla, venytellyt... eikä antaudu millään. Pitää taas alottaa kierros alusta.

Hankalaa, kun tämän lisäksi olen muutenkin jäykkä ja väsynyt ihminen. Hartiat ja kallonpohja on myös kestojumissa Jumia on myös muualla kropassa koko ajan, mutta tämä erillisenä hankaluutena.

Vierailija
13/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole vielä kauaakaan vaivannut, että voi hyvin helpottaa kun oottelet vielä toisen mokoman. Turha tollasen vuoksi on heti rynnätä fysioterapeutille tai lääkäriin.

Etenkään kun täältä saat ilmaiseksi diagnoosin ja pätevät hoito-ohjeet.

Vierailija
14/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ovat eripituiset.

Vierailija
15/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaminen. Penkin säädöt pielessä. Kaasujalka

Vierailija
16/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skolioosi ja sen aiheuttaman vinon asennon takia jalat vaikuttavat eri pituisilta.

Vierailija
17/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka amk osteopaatilla tai koulutetulla kiropraktikolla. Ne osaa paremmin tutkia missä vika kuin esim hierojat ja avata jumituksia.

Vierailija
18/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole ollut useita (ainakin 6-7 vuotta) vuosia jatkuvaa kovaa kiristystä samalla alueella?

Ei meillä kyllä sellaista ole ollut. Pitäiskö sun nyt käydä muutamalla eri alan ammattilaisella, myös alan lääkärillä fysiatri tms. ja ottaa jotakin käsittelyä siihen.

Vierailija
19/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ole vielä kauaakaan vaivannut, että voi hyvin helpottaa kun oottelet vielä toisen mokoman. Turha tollasen vuoksi on heti rynnätä fysioterapeutille tai lääkäriin.

Etenkään kun täältä saat ilmaiseksi diagnoosin ja pätevät hoito-ohjeet.

Pidä sinä kiinni tuosta oletuksesta, että kaikki ihmiset ovat tyhmiä. Tuottaa sinulle vihan ja halveksunnan tunteita toisia ihmisiä kohtaan täysin tyhjin perustein. On sitten kahvipöydässä, mitä jutella.

Tiiätkö, kun joskus lauantai-aamuisin, kun herää harmaaseen aamuun ja kyllästyttää vähän kaikki, ei jaksa ihan koko tarinaa pohjustaa juurta jaksain? Joskus sitä vain heittää kepeän, lyhyen kysymyksen, kaivaten jotain kokemusta ja ideaa, keskustelua ja motivaatiota alkaa taas kerran etsimään ratkaisua. Ei se sulje pois muita asioita. Esim. itse sain jo tästä kipinän lisätä lihaskuntoharjoittelua ja ihan kävelylenkkejä.

Ap

Vierailija
20/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä sellaista ole ollut. Pitäiskö sun nyt käydä muutamalla eri alan ammattilaisella, myös alan lääkärillä fysiatri tms. ja ottaa jotakin käsittelyä siihen.

Olen käynyt fysiatrilla 2019. Skolioosia kai on, mutta lievänä vain ymmärtääkseni. Ehkäpä pitää tutkia vanhoja lausuntoja. Olen käynyt omt-fysioterapeutilla. Hierojalla esim 6 krt peräkkäin, 1krt vkossa ei mun jumeja aukaise. Kokeilin vuosi sitten tuollaista tehojaksoa. Ei ole rahaa käydä ympäri vuoden koko ajan jollain ammattilaisella, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi