Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko paino pudota näillä syömisillä? Saanko tarvittavat ravintoaineet? 110-kiloinen kyselee.

Vierailija
21.07.2023 |

Osaatteko kertoa?

- 100 g jauhelihaa
- 50 kesäkurpitsa, 5 kpl miniluumutomaatteja
- 20 g parmesania
- 3 kananmunaa
- avokado
- 100 g punaista paprikaa
- 50 g juustoraastetta
- 50 g fetaa
- 50 g mustikoita
- 50 g vadelmia
- 1 omena
- kreikkalaista jogurttia 2 dl
- kourallinen pähkinäsekoitusta

- voita ja oliiviöljyä käytin ruoanlaitossa

Liikuntaa 2 h. Aerobista 30 h.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 grammaa juustoja päivässä. Jos ne ovat täysrasvaisia, kertyy niistä yhteensä 400-500 kaloria.

Ne kalorit varmasti voisi käyttää toisinkin, jos on huolissaan siitä saako kaikki ravintoaineet, tai jos haluaa ylläpitää laihtumiseen vaadittavaa kalorivajetta.

Juustosta saatavat kalorit on aivan hyviä käytettäväksi, ei niitä tarvitse käyttää toisin. Juusto on täynnä hyvää ravintoa.

Itsekin tykkään juustosta, mutta ei juustoa syömällä suoranaisesti laihdu.

Nimenomaan laihtuu.

Vierailija
22/70 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitua ei ap:n ruokavaliossa kyllä tainnut juurikaan olla. Omenasta ja paprikasta kertynee muutama gramma.

Itse lisäisin ainakin kauraa ruokavalioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on käsitys, minkä verran olet ennen syönyt ja ennen liikkunut, niin kun syöt hieman vähemmän ja liikut hieman enemmän, laihdut kyllä pikkuhiljaa.

Vähennä se "hieman" juurikin esim rasvaisista asioista, kuten juusto. Älä kasviksista, marjoista ja vähärasvaisesta proteiinista. Muista syödä riittävästi kuituja.

Itse oon nyt 5vk lomalla laihtunut kilon viikossa, ilman tarkoitusta laihduttaa. Toimistotyö, ilman sitä tulee liikuttua niin paljon enemmän. Ja ehkä oon syönytkin vähemmän, kun sen voi tehdä omaan tahtiin vähän kerrallaan, eikä oo pakko varmuuden vuoksi lounastunnilla mättää liikaa, että selviää loppupäivän.

Toiset toki vannoo juuri sen nimiin, että muutama kunnon ateria päivässä ja ei muuta. Mä laihdun parhaiten närppimällä milloin mitäkin, mut vähän..

Oon siis ihan normaalipainon rajoissa sekä ennen että jälkeen loman.

Vierailija
24/70 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on käsitys, minkä verran olet ennen syönyt ja ennen liikkunut, niin kun syöt hieman vähemmän ja liikut hieman enemmän, laihdut kyllä pikkuhiljaa.

Vähennä se "hieman" juurikin esim rasvaisista asioista, kuten juusto. Älä kasviksista, marjoista ja vähärasvaisesta proteiinista. Muista syödä riittävästi kuituja.

Itse oon nyt 5vk lomalla laihtunut kilon viikossa, ilman tarkoitusta laihduttaa. Toimistotyö, ilman sitä tulee liikuttua niin paljon enemmän. Ja ehkä oon syönytkin vähemmän, kun sen voi tehdä omaan tahtiin vähän kerrallaan, eikä oo pakko varmuuden vuoksi lounastunnilla mättää liikaa, että selviää loppupäivän.

Toiset toki vannoo juuri sen nimiin, että muutama kunnon ateria päivässä ja ei muuta. Mä laihdun parhaiten närppimällä milloin mitäkin, mut vähän..

Älä nyt tuollaisia typeryyksiä neuvo.

Vierailija
25/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fineli.fi/fineli/fi/index

En minä mitään kaloreita ala laskemaan. Kunhan nyt tietää, että vatsa on tulee täyteen ja suurinpiirtein kokonaisuus kunnossa.

Käy nyt ihmeessä katsomassa fineli! Luettelemasi rasvan määrä äkkiseltään on liian suuri. Rasva palaa rasvalla vain silloin, kun käytät sitä oikean määrän vuorokaudessa.

Ei ole kokonaisuus kunnossa, mikäli syöt vain mainitsemisiasi ruokia. Painotan edelleen tuota rasvan määrää!

Vierailija
26/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 grammaa juustoja päivässä. Jos ne ovat täysrasvaisia, kertyy niistä yhteensä 400-500 kaloria.

Ne kalorit varmasti voisi käyttää toisinkin, jos on huolissaan siitä saako kaikki ravintoaineet, tai jos haluaa ylläpitää laihtumiseen vaadittavaa kalorivajetta.

Juustosta saatavat kalorit on aivan hyviä käytettäväksi, ei niitä tarvitse käyttää toisin. Juusto on täynnä hyvää ravintoa.

Itsekin tykkään juustosta, mutta ei juustoa syömällä suoranaisesti laihdu.

Nimenomaan laihtuu.

Juustossa ei ole kuituja. Sen sisältämä rasva pitää nälän kurissa. Se, että syö 400-500kcal päivässä juustoa, voi rasvan määrä yllättää, kun laittaa fineliin. Juustossa tuppaa olemaan kovaa rasvaa suhteellisen paljon, suolasta puhumattakaan. Liiallinen juuston syönti ei ole hyväksi.

Vierailija
27/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aerobista on 30 h päivässä, varmasti laihtuu. 30 h viikossakin riittää, eikä 30 h kuussa ole huonosti sekään.

Mutta vrk on 24h 😳

Vierailija
28/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitua ei ap:n ruokavaliossa kyllä tainnut juurikaan olla. Omenasta ja paprikasta kertynee muutama gramma.

Keskikokoinen avokado sisältää jo 8 grammaa kuitua. Siihen nuo kaikki kasvikset ja pähkinät päälle.

Vierailija
29/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin arvion painosi ja liikunnan mukaan kalorilaskuriin. Voin ja öljyn sekä pähkinösekoituksen jouduin myös arvioimaan, koska ei ollut tarkkaa määrää.

Rasvat 177g, saantisuositus 83g

Hh 47g, saantisuositus 207g

Proteiinit 92g, saantisuositus 129g

Ilman pituutta, painosi mukaan laskettuna liikunta, on kulutus 2605kcal, jotta laihdut turvallisesti voit syödä 2105kcal.

Tällä syömisellä tavoite ylittyy 88kcal. Huomioi kuitenkin, että saat liikaa rasvaa, liian vähän hiilihydraatteja sekä proteiinia.

Vierailija
30/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa AP vaikka yazio tai muu vastaava :3

Sinne voi laittaa pituus paino(arvio), mikä on tavoite (lisää, pitää, vähentää painoa jne) ja lisäillä syömiset ja liikunnan.

Ei ehkä sovi syömishäiriötaustaisille jos kalorien laskeminen itsessään triggeröi? Mutta tälleen (aiemmin!)läskille tavikselle jees.

Ei mulla ollut aavistustakaan oikein mikä olisi hyvä annoskoko mniin tavallisesti sitten venytin vatsalaukkua ties millä kolmen tuhannen kalorin kertamätöillä ja sitten jotain kurikuuria yrittäessä en syönyt yhtään protskua ja vahingossa vedin jotain vain 800 kaloria päivässä mikä toki fyysisessä työssä oli ihan kestämätön.

Josta fiksuna päättelin että "ei kukaan voi laihtua, rääh" :D

Vierailija
31/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosta puuttuu kokonaan palkokasvit ja linssit, viljat ja peruna sekä muut juurekset. Juustoja on mielestäni paljon, samoin kananmunia. Jos tuo on ajateltu joka päivä syötäväksi huono kolesteroli pomppaa pilviin.

Suksi nyt kuuseen!

Miksi? Asiallisia huomioita. Itsekin kiinnitin huomiota, että tyydyttynyttä rasvaa tulee aika reippaasti ja kasviksia ei ehkä ihan puolta kiloa.

Tietysti tuo on vain yhden päivän lista. Jos toisena päivänä olisi vaikka kasvisborssikeittoa, näyttäisi raaka-ainelista ihan toisenlaiselta.

Kasviksia tuli 580g, kuituja 16g.

Rasvan määrä on hurja.

Vierailija
32/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuituja tuli 16/25g

Vierailija
33/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo luettelo kattaa viikon ruuat, niin ehkä pientä hoikistumista on havaittavissa pari kuukauden päästä.

Vierailija
34/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Närppimällä milloin mitäkin 😅

Älä ehdota ylipainoiselle, joka haluaa laihduttaa!

Vierailija
35/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin arvion painosi ja liikunnan mukaan kalorilaskuriin. Voin ja öljyn sekä pähkinösekoituksen jouduin myös arvioimaan, koska ei ollut tarkkaa määrää.

Ilman pituutta, painosi mukaan laskettuna liikunta, on kulutus 2605kcal, jotta laihdut turvallisesti voit syödä 2105kcal.

Tällä syömisellä tavoite ylittyy 88kcal. Huomioi kuitenkin, että saat liikaa rasvaa, liian vähän hiilihydraatteja sekä proteiinia.

Ei sinun tosiaan olisi tarvinnut laskea. Olen kiitollinen kuitenkin, että sen teit ja kirjoitit tänne viestin.

Ehkä lataan sen yazion. Parempi niin. Minulla on kyllä syömishäiriötaustaa vahvasti mutta tällä hetkellä olen yrittänyt järkeillä, että syön ravinteikasta ruokaa, vatsa tulee täyteen, enkä vedä mitään suklaalevyjä tai roskaruokaa. Tärkeintä on se, että syön mutta terveellisemmin.

Minusta nuo makrotkin on ok, pidän vhh-tyylistä.

Tämä on pitkästä aikaa sellainen ruokavalio, että tuntuu, että tästä voisi pitää kiinni jopa. Vatsa ja mieli on kiitollisia.

Olen 171 cm pitkä. Kyllä tuo varmasti osui lähelle tuo kulutusarvio.

Pitää hioo ja yrittää tehdä toimivaksi.

Ap

Vierailija
36/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 100 g jauhelihaa (pois, korvaa pavuilla ihan helposti)

- 20 g parmesania (turhaa kaloria)

- 3 kananmunaa

- avokado

- 50 g juustoraastetta (turhaa kaloria)

- 50 g fetaa

- 50 g mustikoita

- 50 g vadelmia

- 1 omena

- voita ja oliiviöljyä käytin ruoanlaitossa (kokeile vain kasvirasvoja)

Liikuntaa 2 h. Aerobista 30 h. (liikuntaa enemmän - mutta vähitellen lisää, että kroppa kestää rasituksen. vaatii paljon itsekuria ja malttia pysyä treeniohjelmassa.)

Onnea ja jaksamista painonpudotukseen!

Vierailija
37/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 100 g jauhelihaa (pois, korvaa pavuilla ihan helposti)

- 20 g parmesania (turhaa kaloria)

- 3 kananmunaa

- avokado

- 50 g juustoraastetta (turhaa kaloria)

- 50 g fetaa

- 50 g mustikoita

- 50 g vadelmia

- 1 omena

- voita ja oliiviöljyä käytin ruoanlaitossa (kokeile vain kasvirasvoja)

Liikuntaa 2 h. Aerobista 30 h. (liikuntaa enemmän - mutta vähitellen lisää, että kroppa kestää rasituksen. vaatii paljon itsekuria ja malttia pysyä treeniohjelmassa.)

Onnea ja jaksamista painonpudotukseen!

Voita voi käyttää maltillisesti, ei kuitenkaan paistamiseen. Mikä vika eläinkunnan tuotteissa? Kaikki ei suosi pelkkää kasvisruokaa.

Vierailija
38/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tosiaan olisi tarvinnut laskea. Olen kiitollinen kuitenkin, että sen teit ja kirjoitit tänne viestin.

Ehkä lataan sen yazion. Parempi niin. Minulla on kyllä syömishäiriötaustaa vahvasti mutta tällä hetkellä olen yrittänyt järkeillä, että syön ravinteikasta ruokaa, vatsa tulee täyteen, enkä vedä mitään suklaalevyjä tai roskaruokaa. Tärkeintä on se, että syön mutta terveellisemmin.

Tämä on pitkästä aikaa sellainen ruokavalio, että tuntuu, että tästä voisi pitää kiinni jopa. Vatsa ja mieli on kiitollisia.

Ap

Kiva oli olla tueksi. Itse olen taistellut vuosia jojo laihduttamisen kanssa, tuloksetta. Aina painoa tuli vain lisää. Nyt lasken kalorit laskurin avulla, käytin sitä myös sinun esimerkkiin 😊

En tiedä voiko sitä käyttää vhh ruokavalioon.

Minulla on kerroin 1,2 tai 1,3. Laskuri laskee minulle suoraan -500kcal. Syön vähintään joka päivä 1258kcal, sen alemmas ei laskuri päästä. Eli tuo minimi, mikäli laitan itseni lepoon.

Aina en merkitse todellista kulutusta, koska joudun syömään niin paljon ja en jaksa sitä määrää. Harvoin merkkaamaton ylimääräinen kulutus ylittää 180kcal.

Ennen söin paljon karkkia ja suklaata, nyt noiden himo on väistynyt.

Toivon, että löydät itsellesi avun laskurin kautta. Voin sanoa, että on jopa mielekästä, on kiva haaste 😊

Vierailija
39/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiva oli olla tueksi. Itse olen taistellut vuosia jojo laihduttamisen kanssa, tuloksetta. Aina painoa tuli vain lisää. Nyt lasken kalorit laskurin avulla, käytin sitä myös sinun esimerkkiin 😊

En tiedä voiko sitä käyttää vhh ruokavalioon.

Minulla on kerroin 1,2 tai 1,3. Laskuri laskee minulle suoraan -500kcal. Syön vähintään joka päivä 1258kcal, sen alemmas ei laskuri päästä. Eli tuo minimi, mikäli laitan itseni lepoon.

Aina en merkitse todellista kulutusta, koska joudun syömään niin paljon ja en jaksa sitä määrää. Harvoin merkkaamaton ylimääräinen kulutus ylittää 180kcal.

Ennen söin paljon karkkia ja suklaata, nyt noiden himo on väistynyt.

Toivon, että löydät itsellesi avun laskurin kautta. Voin sanoa, että on jopa mielekästä, on kiva haaste 😊

Niin ja vielä laskurista. Kun olet päässyt tavoitteeseen voit jatkaa laskuria tavoitepainosi ylläpitämiseen.

Vierailija
40/70 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lauhtuu kun syö vähemmän kun kuluttaa, sillä ei ole mitään väliä mitä syöt. Eli kaloreita laskemaan ja 500-1000kcal miinuksella päivässä niin laihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi