Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo viettää puolet lomasta ilman minua

Vierailija
21.07.2023 |

Olin kuvitellut, että kun asutaan yhdessä, niin myös kesäloma vietetään yhdessä. Näin ei meillä kuitenkaan ole. Mies veti maton täysin jalkojen alta ja ilmoitti tehneensä suunnitelmia lomalle ilman minua, siis puolet koko loma-ajasta. Hän ei kysynyt minulta, sopiiko tämä, vaan ilmoitti vain kylmästi, että näin nyt on. Mitä tästä voisi tulkita? Hän ei ymmärrä lainkaan, siis ei yhtään, että miksi olen todella surullinen tästä käänteestä. Haluaa kuulemma tehdä muutakin lomalla kuin vain olla minun kanssani. Jotenkin tuntuu, että rakkaus on nyt kuollut tai luottamus ainakin minun osaltani.

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui.

Vierailija
2/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Nauti siitä, että myös sinulla on omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tekee lomalla mitä on suunnitellut ja varmaan maksaa itse, miksei saisi tehdä ? Tee sinäkin omia juttuja lomallasi. Meillä on miehen kanssa eri aikaan lomat, mies onko pitänyt ja minulla on elo-syyskuussa.

Vierailija
4/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mutta jos vaimoni tekisi noin, niin kyllä siinä ero alkaisi olla aika lähellä.

Vierailija
5/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olin kuvitellut"

Ota tästä lähtie selvää siitä mitä molempien odotukset on.

Vierailija
6/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato peiliin, sieltä löytyy syy.

Vierailija
7/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mutta jos vaimoni tekisi noin, niin kyllä siinä ero alkaisi olla aika lähellä.

Mitä te sovitte yhteen muutossa. Että kumpikin on tästä lähtien aina lomat vain toisen kanssa. Silloin olisi ok uhkailla erolla, muuten ei .

Vierailija
8/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tehnyt etukäteen kyllä aika hyvin tiettäväksi, että minusta on upeaa, kun kohta on loma ja saadaan viettää aikaa yhdessä. Arjessa ei jää tarpeeksi aikaa parisuhteelle, ja sinnittelin lomaa odottaen pitkän kevään töissä. Sitten kävi näin. Olen todella pettynyt ja tyrmistynyt.

ap

Vierailija
9/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tulette ehkä erilaisista taustoista, ja teillä on erilaiset odotukset parisuhteesta. Mutta jos rakkaus tuosta kuolee, ei se mitään rakkautta ollutkaan.

Kannattaa ehkä ihan nätisti kertoa, mitä sinä toivoisit lonanvietolta. Jos on yhteisiä lapsia, tilanne on toinen. Ja siksi kannattaakin miettiä, voiko sellaisen ihmisen kanssa lapsia tehdä, jonka oman tilan tarve on suuri.

Vierailija
10/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta molempien olisi pitänyt älytä keskustella toisen kanssa, ennen kuin suunnittelee saati sitten varailee mitään lomasuunnitelmia. Ensi kesänä vedätte sitten paremmin ja mietitte yhdessä mitä kumpikin toivoo lomalta.

Vierailija
11/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parisuhde tuo on, kun kumpikin suunnittelee lomanviettoa itsekseen, eikä ollenkaan keskustele aiheesta ennen kuin suunnitelmat on tehty. Mies suunnitteli, että viettää puolet lomasta naisen kanssa, puolet ilma naista. Nainen taas suunnitteli, että koko loma vietetään yhdessä. Ja sitten, kun kumpikin on suunnitelmansa tehnyt, aletaan vasta puhumaan. Ja sitten kiukutellaan, kun toinen ei tehnyt samanlaisia suunnitelmia, kun itse on tehnyt.

Vierailija
12/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehen viettää lopunkin loman keskenään ja hommaisin oman kämpän

Vierailija
13/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näistä asioista voi keskustella jo ennen lomaa? Kai nyt jotain suunnitelmia ennen lomaa tehdään?

Ja mulle tuo ei olisi mikään ongelma koska lomaan ja arkeen kuuluu omakin aika molemmille.

Vierailija
14/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Itse ainakin tarvitsen lomaa myös puolisosta. Onneksi saakin olla aina pari kuukautta vuodessa.

Vierailija
15/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. meillä asiat hoidetaan keskustelun sijaan erolla

Vierailija
16/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs loma se sellanen olisikaan jos ei pääsisi jankuttavasta akasta eroon hetkeksi? Miehesi on äiä, ole ylpeä. Terkut miehen tyttöystävälle!

Vierailija
17/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. meillä asiat hoidetaan keskustelun sijaan erolla

Tämä. Nainen on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään.

Vierailija
18/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sovitte yhteen muutossa. Että kumpikin on tästä lähtien aina lomat vain toisen kanssa. Silloin olisi ok uhkailla erolla, muuten ei .

Älä nyt ymmärrä väärin. Ollaan oltu yhdessä yli 20 v, mutta kyllä se on niin, että parisuhteessa lomat vietetään suurimmalta osin yhdessä. Muuten kyseessä on jokin muu suhde kuin parisuhde. Ja joo, minusta tämä on itsestään selvää, ei tällaisista asioista tarvitse sopia ennakkoon.

Vierailija
19/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä totesi, että ehkä hän olisi voinut sittenkin kertoa minulle aiemmin suunnitelmistaan. Siis en kai voinut kuvitellakaan, että hän tekee tällaisia valtavia suunnitelmia, jos hän ei niitä ääneen sano.

En osannut myöskään sanoa itse etukäteen, että suunnittelen muuten, että ollaan lomalla sitten yhdessä. Kun yleensä se on kai parisuhteessa se lähtöasetelma. 

ap

Vierailija
20/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kyllä näen asian itsekin. Toiset ihmiset tarvii sitä yksinoloa tai kavereiden kanssa mouhoilua, mutta meilläkin ollaan yhdessä niin arki kuin lomatkin. Ollaan toistemme parhaita kavereita ja mieluiten juuri toistemme seurassa. Oltiin joskus monta vuotta samassa työpaikassakin, tehtiin samoja hommia osin, eikä silloinkaan kyllästytty. Kohta 30 vuotta kuin paita ja peppu.