Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo viettää puolet lomasta ilman minua

Vierailija
21.07.2023 |

Olin kuvitellut, että kun asutaan yhdessä, niin myös kesäloma vietetään yhdessä. Näin ei meillä kuitenkaan ole. Mies veti maton täysin jalkojen alta ja ilmoitti tehneensä suunnitelmia lomalle ilman minua, siis puolet koko loma-ajasta. Hän ei kysynyt minulta, sopiiko tämä, vaan ilmoitti vain kylmästi, että näin nyt on. Mitä tästä voisi tulkita? Hän ei ymmärrä lainkaan, siis ei yhtään, että miksi olen todella surullinen tästä käänteestä. Haluaa kuulemma tehdä muutakin lomalla kuin vain olla minun kanssani. Jotenkin tuntuu, että rakkaus on nyt kuollut tai luottamus ainakin minun osaltani.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...jos mies haluaa esim. kavereitten kans kalastamaan tai festareille(joille sinä et halua) niin eikö ole ihan ok että menee ilman sinua.

Usein naiset tykkää esim. kaupunkilomista ja shoppailusta, teatterista, taidenäyttelyistä, mitkä ei miehiä kiinnosta.

Kannattaa valita sellainen puoliso, joka viihtyy myös puolisonsa kanssa. Eräjormat painuvat kaiken vapaa-aikansa kavereittensa kanssa metsässä, urheiluaddikteilla kisoja riittää, alkoholistit taas viihtyvät pullonsa kanssa. Sitten on ihan normaaleita miehiä.

Vierailija
62/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiinko lomien viettämisistä ylipäänsä missään kohtaa suhdetta? Vai onko kyse oletuksista, joiden toteutumatta jääminen on suuri pettymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteltiinko lomien viettämisistä ylipäänsä missään kohtaa suhdetta? Vai onko kyse oletuksista, joiden toteutumatta jääminen on suuri pettymys?

No ainakin tämän kesän osalta olin sanonut jo aikaa sitten, että olen tosi innoissani, että ollaan loma yhdessä. Kai siihen olisi voinut sitten siinä vaiheessa sanoa, että ei muuten olla, jos olisi halunnut.

Ei olla keskusteltu mistään lomanviettotavoista ennen tätä erikseen. Mutta olen vanhemmiltani oppinut sen mallin, että yhdessä ollaan lomat. Se kai on aika perinteinen lähestymistapa. Ja aiemmat lomat on vietetty yhdessä, jotakin pientä muuta reissua on saattanut hänellä olla, mutta vain pienen osan ajasta. Ja niistä olen tiennyt etukäteen. Tämä on minulle tosi iso kriisi. En kai muuten nyt sitten eroa alkaisikaan puuhata.

ap

Vierailija
64/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tätä kommenttia lomamatkalta.

Meillä kävi niin, että mies ilmoitti tuossa pari päivää sitten kesken reissun ettei viihdy ja haluaa että lähdemme kotiin. Olen itse todella odottanut lomaa ja irtiottoa arjesta, ja lapset kesäaktiviteettejaan, joten en suostunut lähtemään kesken reissun. Niin mies sitten otti junan takaisin kotipaikkakunnallemme ja minä jäin lasten ja auton kanssa toiselle puolelle Suomea, jonne olimme juuri edellisenä iltana ajaneet.

Meillä oli ajatuksena tehdä ensi viikolla pieni lomareissu ilman lapsia, mutta nyt ajattelen ettei tuollaisen ilonpilaajan kanssa kannata jatkossa suunnitella yhteistä lomaa ollenkaan.

Kaikkea kanssa.

Me oltiin perheenä lomareissulla ja viimeinen lomakohde oli leirintäalue. Vettä satoi, piha-alue savivelliä, melko alkeellinen mökki...Aattelin että aamulla lähden junalla kotiin joko yksin tai lasten kanssa. No, sitten aurinko paistoi ja lähdettiin katseleen nähtävyyksiä yms. Kivaa oli. Joten ihan hetken mielijohteesta ei kannata tehdä päätöksiä.

Ymmärrän kyllä turnausväsymyksen. Tässä meidän tilanteessa oli kyseessä lomamme ensimmäinen päivä, olimme juuri saaneet matkustettua lomakohteeseen kun mies ilmoitti että haluaa lähteä aamulla kotiin. Seuraava päivä meni itsellä aika apeissa tunnelmissa mutta sitten jaksoin jo alkaa suunnitella mitä tekisin lasten kanssa keskenäni. Ei ihan herkuin tilanne kun lapset on pieniä. Joskus ajattelen, ettei kukaan äiti voisi vaan lähteä ja sanoa että nyt ei vaan nappaa. Tai ainakin koen etten olisi sitä voinut lapsilleni tehdä, siis perua lomaa randomilla. Sama.

Vierailija
65/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törke mies. Nyt sinun kannattaa muuttaa omaan asuntoon ja sitten lähden lomalle jamaikalle ja sieltä löydät mustia miehiä jotka sinua lohduttaa ja saat lohtu seksiä.

Vierailija
66/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin miehelle, että hyvä,minä aion sitten viettää sen loppuosan yhteisestä loma-ajasta omaa lomaa viettäen.

Vierailija
67/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin, että mies ilmoitti tuossa pari päivää sitten kesken reissun ettei viihdy ja haluaa että lähdemme kotiin. Olen itse todella odottanut lomaa ja irtiottoa arjesta, ja lapset kesäaktiviteettejaan, joten en suostunut lähtemään kesken reissun. Niin mies sitten otti junan takaisin kotipaikkakunnallemme ja minä jäin lasten ja auton kanssa toiselle puolelle Suomea, jonne olimme juuri edellisenä iltana ajaneet.

Meillä oli ajatuksena tehdä ensi viikolla pieni lomareissu ilman lapsia, mutta nyt ajattelen ettei tuollaisen ilonpilaajan kanssa kannata jatkossa suunnitella yhteistä lomaa ollenkaan.

Kaikkea kanssa.

Me oltiin perheenä lomareissulla ja viimeinen lomakohde oli leirintäalue. Vettä satoi, piha-alue savivelliä, melko alkeellinen mökki...Aattelin että aamulla lähden junalla kotiin joko yksin tai lasten kanssa. No, sitten aurinko paistoi ja lähdettiin katseleen nähtävyyksiä yms. Kivaa oli. Joten ihan hetken mielijohteesta ei kannata tehdä päätöksiä.

Ymmärrän kyllä turnausväsymyksen. Tässä meidän tilanteessa oli kyseessä lomamme ensimmäinen päivä, olimme juuri saaneet matkustettua lomakohteeseen kun mies ilmoitti että haluaa lähteä aamulla kotiin. Seuraava päivä meni itsellä aika apeissa tunnelmissa mutta sitten jaksoin jo alkaa suunnitella mitä tekisin lasten kanssa keskenäni. Ei ihan herkuin tilanne kun lapset on pieniä. Joskus ajattelen, ettei kukaan äiti voisi vaan lähteä ja sanoa että nyt ei vaan nappaa. Tai ainakin koen etten olisi sitä voinut lapsilleni tehdä, siis perua lomaa randomilla. Sama.

Miehet ottaa näitä lomia vImostaan ja lapsistaan-naiset ei voi näin koskaan tehdä. Miehet voi myös lähteä ja jättää lapset ja vaimon, naiset ei jätä lapsiaan.

Miksi miehet ihmettelevät,kun naiset eivät halua parisuhdetta tai tehdä lapsia?

Vierailija
68/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm...jos mies haluaa esim. kavereitten kans kalastamaan tai festareille(joille sinä et halua) niin eikö ole ihan ok että menee ilman sinua.

Usein naiset tykkää esim. kaupunkilomista ja shoppailusta, teatterista, taidenäyttelyistä, mitkä ei miehiä kiinnosta.

Kannattaa valita sellainen puoliso, joka viihtyy myös puolisonsa kanssa. Eräjormat painuvat kaiken vapaa-aikansa kavereittensa kanssa metsässä, urheiluaddikteilla kisoja riittää, alkoholistit taas viihtyvät pullonsa kanssa. Sitten on ihan normaaleita miehiä.

Nuo ei normaalit haluaa naisen ,koska pitää olla tukikohta missä huollattaa itsensä ja viettää aikaa täysihoidossa+ pillua saaden,kun ei jaksa/ kerkeö/pysty urheilemaan/ eräjormailemaan/ kånnäåmäån tms.

Vierailija
69/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua viimeisimmän kommentin jälkeen tosi hyvin, ja olisin itsekin aika pahoillani.

Sua ei kuultu, kun olet yhteisestä lomasta intoillut jo etukäteen. Tosin, oisiko se auttanut mitään, jos sun kumppani ei siinä hetkessä ole ajatellut lomaa ihan konkreettisesti?

Sitenkin voi käydä, että ne muutkin kuin yhteiset kivat suunnitelmat tulee yhtäkkiä, ja sillon niillekin on hyvä raivata tilaa. Varsinkin siinä kohtaa elämää, kun niitä lapsia ei vielä ole. Lasten kanssa tilanne on paljon rajatumpi.

Omassa suhteessa ei olisi ongelma olla osia lomista erikseenkin, koska molemmilla on elämässä muitakin haaveita, joista toinen ei niin välitä ja niitä täytyy myös saada toteuttaa vaikka kavereiden kanssa.

Toivottavasti saatte vielä puhuttua asiasta, ennen kun teet päätöksen erosta.

Vierailija
70/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua viimeisimmän kommentin jälkeen tosi hyvin, ja olisin itsekin aika pahoillani.

Sua ei kuultu, kun olet yhteisestä lomasta intoillut jo etukäteen. Tosin, oisiko se auttanut mitään, jos sun kumppani ei siinä hetkessä ole ajatellut lomaa ihan konkreettisesti?

Sitenkin voi käydä, että ne muutkin kuin yhteiset kivat suunnitelmat tulee yhtäkkiä, ja sillon niillekin on hyvä raivata tilaa. Varsinkin siinä kohtaa elämää, kun niitä lapsia ei vielä ole. Lasten kanssa tilanne on paljon rajatumpi.

Omassa suhteessa ei olisi ongelma olla osia lomista erikseenkin, koska molemmilla on elämässä muitakin haaveita, joista toinen ei niin välitä ja niitä täytyy myös saada toteuttaa vaikka kavereiden kanssa.

Toivottavasti saatte vielä puhuttua asiasta, ennen kun teet päätöksen erosta.

Yritin puhua vielä miehelle, mutta hän keskeytti minut eikä suostu puhumaan. Vaikka varmasti huomasi, että itken. En ymmärrä millaisen ihmisen kanssa olen yhdessä. Kuka voi vain tunnekylmästi jättää toisen itkemään yksin, jos rakastaa? Vielä aamulla suunnittelin meidän yhteistä tulevaisuutta ja mietin, millä kaikilla kivoilla tavoilla voin yllättää mieheni. Hän ei vain koskaan oikein yllätä minua, paitsi sitten näillä ikävillä lomauutisilla... Tuntuu ihan oudolta löytää itsensä tästä tilanteessa, kun eihän meidän pitänyt koskaan erota.

ap

Vierailija
71/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea kanssa.

Miehellä on toinen ja nyt kun olet sopivasti jumissa kaukana kotoa lasten kanssa, niin mies pääsee pettämään sua rauhassa. Kuulostaa ihan suunnitellulta jutulta.

Vierailija
72/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehelläsi on toinen nainen ja haluaa olla sen 2 viikkoa sen toisen naisen kanssa ja katsoa, ottaako homma tuulta siipien alle.

Onko pettämisen merkkejä ollut muita kuin nyt tämä?

Vierailija
73/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea kanssa.

Miehellä on toinen ja nyt kun olet sopivasti jumissa kaukana kotoa lasten kanssa, niin mies pääsee pettämään sua rauhassa. Kuulostaa ihan suunnitellulta jutulta.

No tästä ei ole meidän kohdalla kyse. Mieheni on introvertein ihminen jonka tunnen, ei mielellään poistu kotoa muutakuin töihin, jopa kaupassa käynnin ulkoistaa mielellään mulle. Hänen kohdallaan on kaikista todennäköisimmin kyse siitä, että kuormittuu siitä kun on koko sakki koolla 24/7. Samaan aikaan ajattelen, että hän on itse halunnut perheen ja lapsia: aikuisen ihmisen tulisi vain opetella sietämään omat valintansa. Tai vähintäänkin opetella pyytämään apua puolisolta jos tilanne alkaa uuvuttaa liikaa ja sitä tekee mieli lähteä pakoon.

Vierailija
74/225 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehelläsi on toinen nainen ja haluaa olla sen 2 viikkoa sen toisen naisen kanssa ja katsoa, ottaako homma tuulta siipien alle.

Onko pettämisen merkkejä ollut muita kuin nyt tämä?

En ole huomannut outoja yöpoissaoloja, mutta on kyllä töissä aina sen 2 tuntia yliaikaa eli periaatteessa joka arkipäivä hän katoaa töiden jälkeen jonnekin. Tai siis sanoo olevansa töissä, mutta kuka nyt on niin myöhään töissä, kun kuitenkin on toimistotyöajat. Kyllähän siinä saldot ylittyisi, eikä hän koskaan pidä saldovapaata.

En ole epäillyt uskottomuudesta, mutta tuntuu, että mikä vain voi olla mahdollista nyt, kun en enää luota lainkaan häneen tämän jälkeen.

ap

Vierailija
75/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Joka päivä ylitöissä ? Onko hänen työ jotenkim erityisen vaativaa vai onko hän tunnontarkka puurtaja? Työuupumusta ja siksi haluaa oman loman ilman sinua? Taustalla mielenterveysongelmia ?

Vierailija
76/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä totesi, että ehkä hän olisi voinut sittenkin kertoa minulle aiemmin suunnitelmistaan. Siis en kai voinut kuvitellakaan, että hän tekee tällaisia valtavia suunnitelmia, jos hän ei niitä ääneen sano.

En osannut myöskään sanoa itse etukäteen, että suunnittelen muuten, että ollaan lomalla sitten yhdessä. Kun yleensä se on kai parisuhteessa se lähtöasetelma. 

ap

Nyt kannattaa katsoa, onko hän mies jollaisen kanssa haluat paljon vanheta.

1 ei kommunikoi

2 ei mieti mitä sinä haluaisit

3 ei halua viettää paljon aikaa kanssasi

Onhan tuo nyt aika selvä juttu. Minäkin tarvitsen omaa lomaa, mutta me sovitetaan se yhdessä.

Vierailija
77/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä arki sujuu, niin mitä väliä, jos pitää omaa lomaa puolet lomasta? Olette yhdessä sen toisen puolikkaan. 

Vierailija
78/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet näkevät kauheasti vaivaa saadakseen sen naisen, johon ovat ihastuneet. Siihen nähden on hämmästyttävää se nopeus, millä alkavat kohdella unelmiensa kuningatarta täytenä itsestäänselvyytenä ja kodinkoneena.

Toinen ryhmä on miehet, jotka alkavat parisuhteeseen naisen aloitteesta, kun parempaakaan vaimoehdokasta ei sattunut kohdille. No niitä ei vaan kiinnosta sen naisen jutut muutenkaan mitä se keittiöstä huutelee.

Vierailija
79/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne, että olet pahoittanut mielesi. Ymmärrän toki, kun olet odottanut että loma vietetään yhdessä.

Ongelmahan ei ole se, että mies tekee myös suunnitelmia ilman sinua, vaan ihan se tuttu keskustelun ja kommunikaation puutos. Palstan aloitusten perusteella aika yleinen ongelma; oletetaan kaikenlaista ilman että asioista keskustellaan.

Vierailija
80/225 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miehelle, että en halua jatkaa suhdetta, jossa olen hänelle näköjään tällainen itsestäänselvyys. Hän ei hyväksy sitä, että haluan erota tämän takia, koska ei ymmärrä että miksi asia on edes ongelma. Ei kai minun tarvitse kituuttaa missään minulle huonossa suhteessa, koska toinen ei tajua edes, mitä on mennyt tekemään. Hän ei toisaalta myöskään halua muokata suunnitelmiaan niin, että voisimme olla enemmän yhdessä. Eli haluaa jatkaa suhdetta, mutta tehdä kaiken juuri kuten hänelle sopii. Eihän tässä ole mitään järkeä.

ap

Eli miehen pitäisi joustaa ja muuttaa suunnitelmiaan, mutta sinun ei? Kuulostat melko vaativalta ja riippuvaiselta. Mitä jos tekisit itsekin omia juttuja, oma aika on tärkeää myös parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi