Mies aikoo viettää puolet lomasta ilman minua
Olin kuvitellut, että kun asutaan yhdessä, niin myös kesäloma vietetään yhdessä. Näin ei meillä kuitenkaan ole. Mies veti maton täysin jalkojen alta ja ilmoitti tehneensä suunnitelmia lomalle ilman minua, siis puolet koko loma-ajasta. Hän ei kysynyt minulta, sopiiko tämä, vaan ilmoitti vain kylmästi, että näin nyt on. Mitä tästä voisi tulkita? Hän ei ymmärrä lainkaan, siis ei yhtään, että miksi olen todella surullinen tästä käänteestä. Haluaa kuulemma tehdä muutakin lomalla kuin vain olla minun kanssani. Jotenkin tuntuu, että rakkaus on nyt kuollut tai luottamus ainakin minun osaltani.
Kommentit (225)
Mies aikoo olla siis kaksi viikkoa kokonaan pois kotoa.
Enkä minä häntä halua pakottaa mihinkään. Siksi tuota eroa tarjosinkin, jotta voidaan molemmat löytää sellainen kumppani, jonka kanssa menee yhteen hommat. Minä tarvitsen ihmisen, joka tykkää olla loman yhdessä ja nauttii seurastani. Hän tarvitsee näköjään ihmisen, jolle on sitten ihan sama, missä toinen menee. Varmasti maailmasta löytyy meille kummallekin se oikeanhenkinen ihminen. Mutta hän ei halua erota, eli en tiedä, mitä teen, kun yhdessä asutaan. Kai se vaan pitää alkaa minun etsiä omaa kämppää.
ap
Minusta on aika rankka veto mieheltä suunnitella salaa puolet lomaa omia menoja. Tuliko miehelle missään kohden mieleen että ap jää yksin eikä ole voinut suunnitella samaan aikaan menoja omien kavereidensa kanssa kun on luullut että on miehensä kanssa lomalla. Minusta siinä ei ole mitään pahaa että osa lomasta ollaan erillään mutta on törkeää pimittää toiselta omat suunnitelmat. Eli jos ap olisi suunnitellut salaa niille toisille kahdelle viikolle menoa oman suvun ja kavereiden kanssa niin yhteistä lomaa ei olisi jäänyt lainkaan. Kumpikin olisi luullut että muu aika lomasta ollaan yhdessä.
Ja ilmeisesti mies sitten oletti että ap on aina saatavilla yhteiseen lomailuun kun mies haluaa ja viettää mielellään kotona yksin muut ajat? Vaikuttaa siltä että jos hommaatte lapsia niin mies haluaa mennä kuten ennen ja olettaa että ap hoitaa lapset paitsi silloin kun mies sattuu haluamaan viettää aikaa lasten kanssa. Mutta päävastuu lapsista ja perheestä olisi aina aplla jos miehen mielestä voi tehdä suunnitelmat ilman että edes juttelee niistä puolison kanssa.
Nyt kannattaa ap selvittää onko miehesi lapsellinen ja ajattelematon. Vai onko mies itsekäs ja kokeeko mies että naisen tehtävä on olla kotona odottamassa miestä jne. Ero on tässä vaiheessa helppo verrattuna siihen että on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika rankka veto mieheltä suunnitella salaa puolet lomaa omia menoja. Tuliko miehelle missään kohden mieleen että ap jää yksin eikä ole voinut suunnitella samaan aikaan menoja omien kavereidensa kanssa kun on luullut että on miehensä kanssa lomalla. Minusta siinä ei ole mitään pahaa että osa lomasta ollaan erillään mutta on törkeää pimittää toiselta omat suunnitelmat. Eli jos ap olisi suunnitellut salaa niille toisille kahdelle viikolle menoa oman suvun ja kavereiden kanssa niin yhteistä lomaa ei olisi jäänyt lainkaan. Kumpikin olisi luullut että muu aika lomasta ollaan yhdessä.
Ja ilmeisesti mies sitten oletti että ap on aina saatavilla yhteiseen lomailuun kun mies haluaa ja viettää mielellään kotona yksin muut ajat? Vaikuttaa siltä että jos hommaatte lapsia niin mies haluaa mennä kuten ennen ja olettaa että ap hoitaa lapset paitsi silloin kun mies sattuu haluamaan viettää aikaa lasten kanssa. Mutta päävastuu lapsista ja perheestä olisi aina aplla jos miehen mielestä voi tehdä suunnitelmat ilman että edes juttelee niistä puolison kanssa.
Nyt kannattaa ap selvittää onko miehesi lapsellinen ja ajattelematon. Vai onko mies itsekäs ja kokeeko mies että naisen tehtävä on olla kotona odottamassa miestä jne. Ero on tässä vaiheessa helppo verrattuna siihen että on lapsia.
Niin, on jotenkin jäätävä ajatus itselleni, että olisin vain ilmoittanut olevani puolet lomasta toisaalla ihan yhtäkkiä. Uskon, että mies olisi kyllä loukkaantunut itsekin, jos näin olisin tehnyt. Mutta hän pitää minua itsestäänselvyytenä, ja olettaa, että olen aina tavoitettavissa hänelle. Sen olen huomannut jo pitkään. En koe yhtään nyt tämän jälkeen oloa sellaiseksi, että voitaisiin tehdä lapsia ja luottaisin, että hän jakaisi vastuun tasaisesti. Kun hänhän voisi aina lähteä, mutta minä en. Minusta hän ei ole lapsellinen vaan kyse on siitä, että syystä tai toisesta hän ei välitä tunteistani ja tarpeistani. Olen kyllä aika hajalla, joo.
ap
No ei ihme että haluaa vähän lomarauhaa jos olet noin takertuvainen. Vai oliko tarkotus että mies maksaa kaiken? Tee omalla ajalla naisten juttuja omalla lompakollasi.
Jos ap haaveilet lapsista tulevaisuudessa niin kannattaisin kyllä eroa. Kuulostaa siltä että tuo mies ei ole isäainesta. No ei kyllä kuulostaa edes hyvältä puolisolta.
Jos tuo olisi ollut ainoa moka niin kannattaisi ehkä antaa toinen mahdollisuus mutta jos mies on kohdellut sinua muutenkin itsestäänselvyytenä niin ei kannata hakata päätä seinään turhaan.
Kysy siltä mieheltä että miksi salasi omat suunnitelmansa näin pitkään. Tai oikeastaan ei kait tuon kanssa kannattaisi enää keskustella kuin siitä kumpi muuttaa vai muuttaako molemmat eli eron käytännön järjestelyistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme että haluaa vähän lomarauhaa jos olet noin takertuvainen. Vai oliko tarkotus että mies maksaa kaiken? Tee omalla ajalla naisten juttuja omalla lompakollasi.
Mistä ja miksi kuvittelet että miehet maksaisivat kaiken. Lokkeja löytyy niin miehistä kuin naisista mutta suurin osa maksaa itse kulunsa. Oletko käynyt ammattilaisen puheilla .? Sinun kannattaisi koettaa selvitellä terapiassa tuota päähänpinttymääsi siitä että naiset lokkeilisi aina miesten rahoilla.
Omituista tuo miehen käytös, ilmoittaa vaan kylmästi että aikoo lomailla ilman sinua. Kyllä parisuhteessa luulisi prioirisoitavan loman puolison kanssa. Tottakai välillä voi tehdä lyhyempiä reissuja jonkun kaverin kanssa mutta kesäloma kuuluu viettää ainakin suurin osa yhdessä. Kyllähän parisuhteessa kuuluisi keskustella ja kysellä toisen mielipiteitä eikä vaan kylmästi ilmoittaa.
Jos mun nainen ilmoittaisi tuollaisesta niin kertoisin hänelle että saa viettää jatkossa loputkin lomistaan ilman minua.
En todellakaan ymmärrä miksi APeetä lytätään täällä. Kelatkaa nyt, mielessä romanttinen kesäloma rakkaan kanssa, ja hän sanoo että joo mä lähen sitten parin viikon jälkeen Ranskaan ilman sua, koita kestää.
Ero, välittömästi.
Kirjoitan tätä kommenttia lomamatkalta.
Meillä kävi niin, että mies ilmoitti tuossa pari päivää sitten kesken reissun ettei viihdy ja haluaa että lähdemme kotiin. Olen itse todella odottanut lomaa ja irtiottoa arjesta, ja lapset kesäaktiviteettejaan, joten en suostunut lähtemään kesken reissun. Niin mies sitten otti junan takaisin kotipaikkakunnallemme ja minä jäin lasten ja auton kanssa toiselle puolelle Suomea, jonne olimme juuri edellisenä iltana ajaneet.
Meillä oli ajatuksena tehdä ensi viikolla pieni lomareissu ilman lapsia, mutta nyt ajattelen ettei tuollaisen ilonpilaajan kanssa kannata jatkossa suunnitella yhteistä lomaa ollenkaan.
Kaikkea kanssa.
Moneskohan kerta samanlainen vuodatus...? Ei ole pakko nyhjätä jatkuvasti yhdessä, kasvakaa läheisriippuvaiset naislapset aikuisiksi.
Toivottavasti mies älyää lähteä ajoissa - hirveää olisi olla suhteessa AP:n kaltaisen takertujan kanssa. Pitää osata ottaa ja antaa toiselle tilaa.
Ap, mieti jos olisi tilanne, että ette olisi saaneet lomia pidettäväksi yhtäaikaa ja joutuisit olemaan koko loman yksin.
Sanoisin tähän, että nauttikaa myös siitä omasta ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinäkin.
Mutku lomat ja kaikki muukin vapaa-aika KUULUU viettää yhdessä kun ollaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin, että mies ilmoitti tuossa pari päivää sitten kesken reissun ettei viihdy ja haluaa että lähdemme kotiin. Olen itse todella odottanut lomaa ja irtiottoa arjesta, ja lapset kesäaktiviteettejaan, joten en suostunut lähtemään kesken reissun. Niin mies sitten otti junan takaisin kotipaikkakunnallemme ja minä jäin lasten ja auton kanssa toiselle puolelle Suomea, jonne olimme juuri edellisenä iltana ajaneet.
Meillä oli ajatuksena tehdä ensi viikolla pieni lomareissu ilman lapsia, mutta nyt ajattelen ettei tuollaisen ilonpilaajan kanssa kannata jatkossa suunnitella yhteistä lomaa ollenkaan.
Kaikkea kanssa.
Kuulostaa tosi ikävältä tilanteelta. Voimia, toivottavasti miehesi tajuaa, että tuo ei ollut kivasti tehty.
ap
Meillä joudutaan pitämään kesälomay yäysin eri aikaan.. Sellaista se elämä vain on lasten kanssa.
Aika lapsellinen laty on muija, ei kerkii parisuhetta hoitoo, kakskyt vuotta tehty kun muija miäree ja jos kerran muuta niin alkoo kiukuttamaan ja narisee vauvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti jos olisi tilanne, että ette olisi saaneet lomia pidettäväksi yhtäaikaa ja joutuisit olemaan koko loman yksin.
Sanoisin tähän, että nauttikaa myös siitä omasta ajasta.
Olisikin ihan eri asia, jos näin olisi ollut. Mutta on tosi vaikea suhteutua siihen omaan aikaan mitenkään kivana, jos samalla itkee sydänsuruaan. Oikeasti se satuttaa, että toinen voi hylätä. Vaikka hän ei olisi ensin tajunnut, että kuinka tärkeää minulle oli viettää loma yhdessä, niin nyt kyllä tietää. Ja silti häntä ei kiinnosta lainkaan muuttaa suunnitelmiaan mihinkään suuntaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea kanssa.
Me oltiin perheenä lomareissulla ja viimeinen lomakohde oli leirintäalue. Vettä satoi, piha-alue savivelliä, melko alkeellinen mökki...Aattelin että aamulla lähden junalla kotiin joko yksin tai lasten kanssa. No, sitten aurinko paistoi ja lähdettiin katseleen nähtävyyksiä yms. Kivaa oli. Joten ihan hetken mielijohteesta ei kannata tehdä päätöksiä.
Siis eroha on ilmoitusasia, ei se toisen vastustus auta mitään. Jos kerran ilmoitit haluavasi erota se oli siinä sitten