Mies aikoo viettää puolet lomasta ilman minua
Olin kuvitellut, että kun asutaan yhdessä, niin myös kesäloma vietetään yhdessä. Näin ei meillä kuitenkaan ole. Mies veti maton täysin jalkojen alta ja ilmoitti tehneensä suunnitelmia lomalle ilman minua, siis puolet koko loma-ajasta. Hän ei kysynyt minulta, sopiiko tämä, vaan ilmoitti vain kylmästi, että näin nyt on. Mitä tästä voisi tulkita? Hän ei ymmärrä lainkaan, siis ei yhtään, että miksi olen todella surullinen tästä käänteestä. Haluaa kuulemma tehdä muutakin lomalla kuin vain olla minun kanssani. Jotenkin tuntuu, että rakkaus on nyt kuollut tai luottamus ainakin minun osaltani.
Kommentit (225)
Sanoin miehelle, että en halua jatkaa suhdetta, jossa olen hänelle näköjään tällainen itsestäänselvyys. Hän ei hyväksy sitä, että haluan erota tämän takia, koska ei ymmärrä että miksi asia on edes ongelma. Ei kai minun tarvitse kituuttaa missään minulle huonossa suhteessa, koska toinen ei tajua edes, mitä on mennyt tekemään. Hän ei toisaalta myöskään halua muokata suunnitelmiaan niin, että voisimme olla enemmän yhdessä. Eli haluaa jatkaa suhdetta, mutta tehdä kaiken juuri kuten hänelle sopii. Eihän tässä ole mitään järkeä.
ap
Olisi normaalia, kohteliasta ja ystävällistä sopia yhdessä. Ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, mutta jos vaimoni tekisi noin, niin kyllä siinä ero alkaisi olla aika lähellä.
Mitä te sovitte yhteen muutossa. Että kumpikin on tästä lähtien aina lomat vain toisen kanssa. Silloin olisi ok uhkailla erolla, muuten ei .
Älä nyt ymmärrä väärin. Ollaan oltu yhdessä yli 20 v, mutta kyllä se on niin, että parisuhteessa lomat vietetään suurimmalta osin yhdessä. Muuten kyseessä on jokin muu suhde kuin parisuhde. Ja joo, minusta tämä on itsestään selvää, ei tällaisista asioista tarvitse sopia ennakkoon.
20 vuotta siis olette lomailleet niin kuin sinä haluat, ja nyt, kun mies haluaa kerrankin viettää osan lomasta ilman sinua, niin p*ru on irti.
Vierailija kirjoitti:
Hmm...jos mies haluaa esim. kavereitten kans kalastamaan tai festareille(joille sinä et halua) niin eikö ole ihan ok että menee ilman sinua.
Usein naiset tykkää esim. kaupunkilomista ja shoppailusta, teatterista, taidenäyttelyistä, mitkä ei miehiä kiinnosta.
Tämä olisikin ihan ok, jos kyseessä olisi pari pientä reissua. Mutta hän haluaa olla poissa luotani puolet kuukauden lomasta. Se on aika pitkä aika, etenkin, kun asia tuli minulle yllättäen. Eli jään niin sanotusti rannalle ruikuttamaan ja siten se oma lomafiilis on pilalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm...jos mies haluaa esim. kavereitten kans kalastamaan tai festareille(joille sinä et halua) niin eikö ole ihan ok että menee ilman sinua.
Usein naiset tykkää esim. kaupunkilomista ja shoppailusta, teatterista, taidenäyttelyistä, mitkä ei miehiä kiinnosta.
Tämä olisikin ihan ok, jos kyseessä olisi pari pientä reissua. Mutta hän haluaa olla poissa luotani puolet kuukauden lomasta. Se on aika pitkä aika, etenkin, kun asia tuli minulle yllättäen. Eli jään niin sanotusti rannalle ruikuttamaan ja siten se oma lomafiilis on pilalla.
ap
Kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, mutta jos vaimoni tekisi noin, niin kyllä siinä ero alkaisi olla aika lähellä.
Mitä te sovitte yhteen muutossa. Että kumpikin on tästä lähtien aina lomat vain toisen kanssa. Silloin olisi ok uhkailla erolla, muuten ei .
Älä nyt ymmärrä väärin. Ollaan oltu yhdessä yli 20 v, mutta kyllä se on niin, että parisuhteessa lomat vietetään suurimmalta osin yhdessä. Muuten kyseessä on jokin muu suhde kuin parisuhde. Ja joo, minusta tämä on itsestään selvää, ei tällaisista asioista tarvitse sopia ennakkoon.
20 vuotta siis olette lomailleet niin kuin sinä haluat, ja nyt, kun mies haluaa kerrankin viettää osan lomasta ilman sinua, niin p*ru on irti.
Tuo toiseksi viimeinen ei taida olla ap...
Vierailija kirjoitti:
Mikä parisuhde tuo on, kun kumpikin suunnittelee lomanviettoa itsekseen, eikä ollenkaan keskustele aiheesta ennen kuin suunnitelmat on tehty. Mies suunnitteli, että viettää puolet lomasta naisen kanssa, puolet ilma naista. Nainen taas suunnitteli, että koko loma vietetään yhdessä. Ja sitten, kun kumpikin on suunnitelmansa tehnyt, aletaan vasta puhumaan. Ja sitten kiukutellaan, kun toinen ei tehnyt samanlaisia suunnitelmia, kun itse on tehnyt.
Se on sellainen kämppis poikamies tyyppinen parisuhde. Jossa siivous-, pyykkäys-, ruoanlaittopalvelut tulevat benefit puolella. Hauskaa sitten pidetään kavereiden kanssa.
Eli olette uusioperhe? Sulla lapsi ja mies haluaa "omaa aikaa"?
Vierailija kirjoitti:
Olin tehnyt etukäteen kyllä aika hyvin tiettäväksi, että minusta on upeaa, kun kohta on loma ja saadaan viettää aikaa yhdessä. Arjessa ei jää tarpeeksi aikaa parisuhteelle, ja sinnittelin lomaa odottaen pitkän kevään töissä. Sitten kävi näin. Olen todella pettynyt ja tyrmistynyt.
ap
Niin, Sinä Teit Tiettäväksi. Omat halusi, toiveesi, vaateesi. Milloin mies esitti omat vastaavansa? Ai ei ollenkaan? Vai etkö vain kuunnellut? Eiköhän hänkin ole vuoden aikana jotain jutellut, mitä olisi mukava lomalla tehdä.
Ja kuitenkin osa lomasta on sinun kanssasi. Eli ei ole täysin törppö omaan napaan tuijottelija. Että mikä tässä on ongelma? Jos se on se, että mies ei saa tehdä omalla lomallaan mitään sellaista, mikä on hänen mieleensä ja se oma juttu, niin sitten olet sinä ap, terapian tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lapsia. Sitäkin mietin, että mitä jos olisi lapsia, menisikö siltikin omia menojaan...
ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoin miehelle, että en halua jatkaa suhdetta, jossa olen hänelle näköjään tällainen itsestäänselvyys. Hän ei hyväksy sitä, että haluan erota tämän takia, koska ei ymmärrä että miksi asia on edes ongelma. Ei kai minun tarvitse kituuttaa missään minulle huonossa suhteessa, koska toinen ei tajua edes, mitä on mennyt tekemään. Hän ei toisaalta myöskään halua muokata suunnitelmiaan niin, että voisimme olla enemmän yhdessä. Eli haluaa jatkaa suhdetta, mutta tehdä kaiken juuri kuten hänelle sopii. Eihän tässä ole mitään järkeä.
ap
Haluathan sinäkin tehdä niin kuin sulle sopii kysymättä mieheltä.
Aivan oikein - kyllä mies tarvitsee sinustakin lomaa. Loppuu suhde jos pitää olla koko ajan kuin paita ja perse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lapsia. Sitäkin mietin, että mitä jos olisi lapsia, menisikö siltikin omia menojaan...
ap
Meneekö se mies lomamatkalle, mökille tai vastaavaa? Vai on kotona ja siellä järjestänyt joka päiväksi ohjelmaa? Viimeksi mainittu voisi olla ok, mutta jos häipyy kokonaan paikalta ja ei ole tuota suunnitelmaa valottanut aiemmin, jokin on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein - kyllä mies tarvitsee sinustakin lomaa. Loppuu suhde jos pitää olla koko ajan kuin paita ja perse.
Loppuu se suhde ihan varmasti noinkin, jos siippa on niin vastenmielinen, ettei sen kanssa voi lomailla. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on töissä ulkomailla enkä silti oleta että viettää lomansa kokonaan mun kanssa. En itsekään aina voi järjestää omia vapaitani puolison loma-aikojen mukaan joten meillä taas on itsestäänselvää että välttämättä ei aina koko lomaa vietetä yhdessä. Selvää on myös se että lomillaan haluaa nähdä ystäviään ja sukulaisiaan ihan itsekseenkin.
Vierailija kirjoitti:
ap
No kyllähän sinäkin haluat tehdä kaiken juuri kuten sinulle sopii :) Meillä päivät menevät usein niin, että mies on kavereidensa kanssa, ajelee järvellä veneellä, josta en niin piittaa, tekee pihahommia ym. Minulla on aika työllistävät viljelykset, koska itse tykkään siitä ja lukemisesta. Pitäisikö miehen harventaa porkkanaa minun kanssani ja lukea vieressä romaania, jotta ollaan yhdessä?
Luulo ei aina ole tiedon väärti. Ens vuonna lähde pariksi viikoksi kaverin kanssa reissuun sen sijaan että oisit kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minusta molempien olisi pitänyt älytä keskustella toisen kanssa, ennen kuin suunnittelee saati sitten varailee mitään lomasuunnitelmia. Ensi kesänä vedätte sitten paremmin ja mietitte yhdessä mitä kumpikin toivoo lomalta.
Tämä suhde tuskin ensi kesää näkee.