Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kassan kapularaivoajat samoja, jotka ajavat toisten takapuskureissa kiinni?

Vierailija
21.07.2023 |

Kiinnostaa tietää. Onko se sitten toisen huomioimista, kun paiskotaan kapula hihnalle ja elehditään aggressiivisesti. En myöskään ymmärrä yhtään toisen takapuskurissa kiinni ajavia ihmisiä, varsinkin kun se edellä ajava ajaa vähintään rajoitusten mukaan ja yleensä ylinopeutta.

Teetkö molempia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulapoliisit on noloimpia ikinä

Vierailija
22/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapularaivoajat ovat yksinkertaista ja v-mäistä kansanosaa. Nykyään ärsytän näitä lisää ihan huvikseni. Kapulavammainen saa aina maksaa mielenosoituksestaan extraodotuksella. Jos vielä vahingossa päästän tälläisen kumipään latomaan ostoksensa omiini kiinni, aivastan niiden päälle oikein sydämeni kyllyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikko sitten muutaman viikon ikäisenä lapseni kanssa kaupassa ja viimeiseksi hihnalle laitoin pari isoa vaippapakettia. Siirryin siitä kassalle maksamaan turvakaukalo käsivarrella. Sieltä sitten rynni joku vanhempi nainen samalle kassalle ja alkoi heitellä hihnalle ostoksiaan ja tunki ne ihan viimeiseen vaippapakettiin kiinni.

Kassa oli totta kai nähnyt kaiken ainakin sivusilmällä ja varmisti vielä minulta, että eihän ne vaipoista seuraavat olleet enää meidän. Vastasin että ei, asia selvä. Paitsi että naiselle ei ollut. Tämä alkoi vänistä kassalle, että "hän ei laittanut kapulaa!!1". Vastasin itse naiselle, että laita vaan kapula ihan vapaasti. Siitäkös tämä nainen raivostui ja alkoi kovaan ääneen huutaa, että se on kuule sun tehtävä. Ja jotain muuta össönsössöä. Tässä vaiheessa olin jo maksanut ostokset ja menin pakkaamaan. Nainen jatkoi valitustaan kassalle ja kassa näytti niin vaivaantuneelta.

Ei vaikuta uskottavalta. Koskaan ei ole kukaan yrittänyt maksattaa ostoksiaan toisella, jos ei sitä kapulaa ole välissä.

Vierailija
24/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viikko sitten muutaman viikon ikäisenä lapseni kanssa kaupassa ja viimeiseksi hihnalle laitoin pari isoa vaippapakettia. Siirryin siitä kassalle maksamaan turvakaukalo käsivarrella. Sieltä sitten rynni joku vanhempi nainen samalle kassalle ja alkoi heitellä hihnalle ostoksiaan ja tunki ne ihan viimeiseen vaippapakettiin kiinni.

Kassa oli totta kai nähnyt kaiken ainakin sivusilmällä ja varmisti vielä minulta, että eihän ne vaipoista seuraavat olleet enää meidän. Vastasin että ei, asia selvä. Paitsi että naiselle ei ollut. Tämä alkoi vänistä kassalle, että "hän ei laittanut kapulaa!!1". Vastasin itse naiselle, että laita vaan kapula ihan vapaasti. Siitäkös tämä nainen raivostui ja alkoi kovaan ääneen huutaa, että se on kuule sun tehtävä. Ja jotain muuta össönsössöä. Tässä vaiheessa olin jo maksanut ostokset ja menin pakkaamaan. Nainen jatkoi valitustaan kassalle ja kassa näytti niin vaivaantuneelta.

Ei vaikuta uskottavalta. Koskaan ei ole kukaan yrittänyt maksattaa ostoksiaan toisella, jos ei sitä kapulaa ole välissä.

Eihän tuossa mitään sellaisesta puhuttukaan.

Vierailija
25/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapularaivoajat ovat yksinkertaista ja v-mäistä kansanosaa. Nykyään ärsytän näitä lisää ihan huvikseni. Kapulavammainen saa aina maksaa mielenosoituksestaan extraodotuksella. Jos vielä vahingossa päästän tälläisen kumipään latomaan ostoksensa omiini kiinni, aivastan niiden päälle oikein sydämeni kyllyydestä.

Tai aivastaa kouraansa ja hetken päästä alkaa rähmimään öykkärin ostoksia kauemmaksi.

Onko muilla vinkkejä miten rangaista näitä pösiloitä?

Vierailija
26/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tunkee ostoksiaan ihan minun ostoksiini kiinni laittamatta väliin kapulaa tai jättämättä väliä, niin annan olla. Sittenpähän selvitellään, minulla ei ole kaupassa käydessä kiire mihinkään. Vaihtoehtoisesti voin ottaa mukaani tunkijan tuotteet. Siinäpä hakee uudet tilalle ja jonottaa uudestaan.

Vierailija
27/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt tällaiseen käytökseen kaupassa, mistä täällä puhutaan. En siis ikinä.

Aina on mennyt ihan hyvin. Jos olen jonkun takana, otan kapulan itse. Ja laitan sen (jos mahdollista eli kapuloita on vapaana) myös takanani olijalla.

Tämä on ehkä se suurin syy miksi olen selvinnyt pian 35 vuotta kaupoilla hengissä. Ts kiltteyteni jota en yleensä edes ajattele on pelastanut minut näiltä kapulan lieveilmiöitä.

Myöskään en välitä vähääkään siitä, miten muuta jonossa käyttäytyvät. Jos joku haluaa hönkiä niskassani, ei maailmani kaadu.

Itse pyrin olemaan nopea kaupassa, ostokset heti toisen taakse, maksu ja pakkaus. Suurperheen esikoisensa ja itsekin nyt äitinä en ole ikinä ehtinyt kassalla miettiä näitä teidän elämää suurempia kysymyksiä...

Vierailija
28/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nämä perässä jonottavat hätähousut, jotka ei malta edes odottaa, että saan omat ostokseni hihnalle. Kerran jouduin kysymään takanatulijalta, että aikooko hän maksaa minunkin ostokseni ja nostin esiin vielä toisenkin korillisen tavaraa. Jotain tuo tuhahteli ja alkoi paiskomaan tavaroitaan omaan koriinsa.

Vierailija
29/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että ajan kärryillä akillesjänteeseen vai pääsetkö edestä?

Vierailija
30/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kapuloista, mutta takapuskurissa ajan kiinni taajamassa jos edellä oleva ei kulje suurinta sallittua nopeutta.

Vierailija
31/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi hidastella siinä kassalla kun näkee takaa höyrypään tulevan. Ei meinaa pankkikortti löytyä, napauttaa yhden väärän PIN koodin ja sitten alkaa kaivelemaan käteistä lompakosta, mieluummin sentilleen.

Kannattaa myös pitää aina mukana veikkauskuponkeja, joita voi pyytää kassan tarkastamaan, jos on tälläinen mahdollisuus. S-ryhmän kassoilla kannattaa myös tallettaa tai nostaa käteistä. Siten saa kivasti takana tulevan verenpaineen nousemaan.

Vierailija
32/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman turvallisuuteni vuoksi hidastan ajoani, jos joku roikkuu puskurissa. Ei se ole kiusaamista vaan pyrin vain ennakoimaan riittävästi, etten joutuisi jarruttamaan niin nopeasti että hän ajaisi perään.

Vierailija
33/51 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi ajaa puskurissa ohitusta kärkkyen jos ajaisit edes sen sallitun nopeusrajoituksen mukaan mutta kun seilaat edestakaisin vähintään 5-30 km/h sen alle...

Vierailija
34/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Ärsytyskynnys on ainakin todella alhaalla. Itselle on aivan sama kuka kapulan laittaa.

Vierailija
35/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka mittailevat kakkupaloja viivottimella, että varmasti tulee sama määrä kaikille.

Kassalla laskevat paljonko energiaa kuluu käden nostoon ja kapulan laskemiseen.

Mikä siinä oikeasti on niin vaikeaa laittaa kapula ennen JA jälkeen omia ostoksia, niin ei tarvitse stressata muiden arvaamatonta käytöstä?

Vierailija
36/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä kapuloista, mutta takapuskurissa ajan kiinni taajamassa jos edellä oleva ei kulje suurinta sallittua nopeutta.

Luuletko että olet nopeammin perillä, ku roikut takapuskurissa kiinni? :D Itse alan tavallisesti jarruttelemaan, jos joku idiootti tulee roikkuu kiinni takapuskuriin. Muutaman äkkijarrutuksen jälkeen alkaa usein löytymään se turvavälikin. Kolarin sattuessa ku se on aina peräänajajan vika.

Vierailija
37/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan paisko tavaroita, edes kapulaa. Jos kuitenkin joku edellä oleva ei laita kapulaa ostostensa jälkeen (eikä kyse ole vanhuksesta tai esim. pyörätuolissa istuvasta), niin laitan omat ostokseni ihan kiinni hänen ostoksiinsa ja annan hänen sitten hoitaa myyjän kanssa "nuo eivät olleet enää minun ostoksiani" keskustelun. Se on toiminut aina, ainakin olen huomannut (jos satun saman henkilön näkemään uudestaan kaupassa), että ovat oppineet laittamaan kapulan omien ostostensa jälkeen.

Vierailija
38/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskaan paisko tavaroita, edes kapulaa. Jos kuitenkin joku edellä oleva ei laita kapulaa ostostensa jälkeen (eikä kyse ole vanhuksesta tai esim. pyörätuolissa istuvasta), niin laitan omat ostokseni ihan kiinni hänen ostoksiinsa ja annan hänen sitten hoitaa myyjän kanssa "nuo eivät olleet enää minun ostoksiani" keskustelun. Se on toiminut aina, ainakin olen huomannut (jos satun saman henkilön näkemään uudestaan kaupassa), että ovat oppineet laittamaan kapulan omien ostostensa jälkeen.

enkä roiku kenenkään takapuskurissakaan kiinni. Jos niin lähelle pääsen, niin menen sitten ohi.

Vierailija
39/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hyvä konsti estää niskaan tuhisijat? En koe hyväksi tai toimivaksi konstiksi sitä, että jää seisomaan kopan kanssa hihnan päähän, koska se ärsyttäisi itseänikin, jos edessä oleva tekisi tahallaan niin, vaikka edessä on tilaa. Joskus jätän kopan lattialle, mutta tavaroiden nostelu sieltä hihnalle on tyhmää. Mikä sanaton viesti siis ilmoittaa selvästi takana olevalle, että back off.

Käytän ostoskärryä ja pidän sen kassalla ollessani aina takanani, niin ei ihan lähelle takana intoileva pääse.

Vierailija
40/51 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus lyönyt kapualan hihnaan suutuspäissäni.