Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarhantädeille kiitokseksi menneestä vuodesta??

14.12.2006 |

Niin, siinä se kysymys tuli samalla. Jotain olisi kiva viedä kun poika on viimeistä päivää huomenna hoidossa tän vuoden puolella. ei viitsis niitä iänikuisia suklaarasioita...

Kalamami ja Henri 1v 9kk

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotain tarpeellista, mitä ryhmässä tarvitaan. Päiväkodeilla on tosi pienet määrärahat ja ainakin oman poikani entisessä päiväkodissa ottivat mielellään lahjoituksena esim. kestäviä leluja. Minä vein pojan lopettaessa alle 2-vuotiaiden ryhmään kantoliinan. Olivat aina ihailleet omaani ja sen käytännöllisyyttä.

Vierailija
2/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkottaa siis että päiväkotiin ei tehdä mitään hankintoja, eikä sijaisia oteta. Ajattelin itse viedä lahjakortin johonkin tavarataloon niin, että hoitajat saavat itse ostaa rahalla mitä haluavat. Idea olisi, että jotain heidän jokapäiväiseksi piristykseksi ym. ei niinkään lapsia varten. Kyselin ideasta yhdeltä lastentarhaopettajalta ja hän piti ideaa mukavana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin kori ei paljon maksanut, taisi olla alle kaksi euroa. Siihen laitoin:

- Marlin glögipullon

- manteli-rusinapussin

- jouluisia servettejä

- konvehteja jonkin verran ihan koristeeksi vain

- Pentikin vaniljalta tuoksuvan kynttilän

Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta omasta mielestäni lahjat eivät tulleet kalliiksi. Ajatus kuitenkin on tärkeintä. Itse halusin muistaa hoitajia ihan henkilökohtaisesti siitä, että he ovat hoitaneet lastani.

Itsekin mietin, että ostaisin pojan ryhmään jonkin lautapelin, mutta kuulosti siltä, että pelejä on jo kovin paljon ryhmässä. Niitä ei välttämättä ole näkyvillä aina siinä omassa ryhmässä, vaan niitä kierrätetään saman päiväkodin eri ryhmien välillä.

Vierailija
4/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-)

Vierailija
5/14 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi muistaa jokaista erikseen vai voisiko viedä esim. lahjakorin yhteiseksi ? Meillä on monta hoitajaa ja osa ei ole kokoaikaisia, mutta olisihan se tärkeää muistaa jokaista kuitenkin, mutta edellä manittuja korejakin pitäisi sitten tehdä ainakin viisi.

Vierailija
6/14 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kivalta!

Vierailija
7/14 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseksi kahvihuoneeseen itseleipomani pullakranssin. Sen lisäksi vein jokaiselle pojan omalle hoitajalle (3 vakituista ja yksi apulainen) pienet lahjat, jotka poika saa sitten tänään hoidossa antaa.

Ajattelin viedä tarjottavat ja lahjat jo hyvissä ajoin, kun ei sitä aina tarkkaan tiedä milloin hoitajat lähtevät lomalle ja ehtivätpähän ainakin viikon aikana tuon pullan syömään!

salminakki

Vierailija
8/14 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISON (taisi olla 900g) Fazerin suklaarasian ja Pentikin joulukahvia ja jouluteetä pussilliset. +lapsen tekemän kortin.

Meillä ei ainakaan näyttänyt kuin yksi äiti vievän hyasintit hoitajille, kukaan muu ei vienyt mitään. Edellisvuonna taas tuntui että kaikki veivät jotain ja ajattelinkin että niitä suklaita on ihan hirveä läjä kahvihuoneessa :-) Mutta hoitajat kyllä vaikuttivat tosi iloisilta että saavat suut makeiksi ja vein tarkoituksella ne jo viime viikolla, että ehtivät suklaat syödä ja kahvit juoda, ja kun en tiedä koska kukakin jää joululomilleen.

Meillä on hoitajia omassa ryhmässä 4 ja jotenkaan en koe heitä yhtään läheisiksi sillä tavalla että olisin voinut ajatella henk.koht. lahjoja, perhepäivähoitajalle varmaan olisi voinut viedäkin.

Myös tuo jonkun viemä pullakranssi on hyvä idea. Meidän ystävä kun on päiväkodissa töissä, niin sanoi että kyllä se mieltä piristää varmaan eniten, että saavat yhteisesti juuri suklaata, tai jonkun leipomuksia syödä kahvitauoillaan. Sitten taas kun ongelma on se, että jos viet jotain ns. pientä, niin sitä " krääsää" kertyy hoitajillekin vuosien mittaan varmaan kamalasti.....

Vierailija
9/14 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ryhmien hoitajille (kaksi hoitajaa/kymmenen lasta) suklaarasiat Belgian " parhaalta" suklaanvalmistajalta (kasintehtyja konvehteja, niita arvostetaan taalla), ja lisaksi tarhan vartijoille pari pulloa viinia tai shampanjaa. Tiedan etta ainakin jotkut aidit antaa hoitajillekin pullot aitoa shampanjaa. Taallapain arvostetaan tallaisia " luksuslahjoja" . ;-) Tiedan etta naa ei varmaan sovi suomalaiseen tarhamaailmaan - varsinkaan tuo alkoholi - mutta ajattelin vain kertoa miten taallapain tehdaan.

Vierailija
10/14 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ihanasti kukkivat joulukaktukset jokaiselle 3:lle hoitajalle, 5 euroa kipale joten ei todellakaan kallista ja olivat mielissään.

Sanna

Vierailija
11/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... johon olin ostanut pari pakettia kahvia, erikoiskahvia, teetä ja keksejä koska tarhassahan henkilökunta ostaa itse omat kahvinsa. Ja yhden korin vein osoitettuna oman ryhmän hoitajille. Siitä sitten saavat keitellä kahvit ja juoda koko porukan kanssa. Lapsi teki siihen itse kortin.

Vierailija
12/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... johon olin ostanut pari pakettia kahvia, erikoiskahvia, teetä ja keksejä koska tarhassahan henkilökunta ostaa itse omat kahvinsa. Ja yhden korin vein osoitettuna oman ryhmän hoitajille. Siitä sitten saavat keitellä kahvit ja juoda koko porukan kanssa. Lapsi teki siihen itse kortin.

Vierailija
13/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päiväkodissa lastentarhanopettajana työskentelevänä olen sitä mieltä, että nuo herkkukorit ja muut kahvipöytään tarkoitetetut jutut ovat tosi mukavia! Toki myös kukkaset henkilökohtaisesti ovat oikein kivoja.

Ihanaa on tietysti, jos lapsi on askarrellut jotain esim koristellut mukin hoitajalleen. Mutta fakta on että kun olet töissä vuodesta toiseen ja saat keväällä ja jouluna niitä itsetehtyjä lahjoja tai koriste-esineitä, niin kaapit alkavat täyttyä kotona " turhasta" tavarasta, joka ei useinkaan sovi oman kodin sisustukseen, niin kaunis kuin ajatus onkin ollut. Joten ainakin itse toivon jotain " kuluvaa" lahjaksi vanhemmilta ja lapsilta!

Vierailija
14/14 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pikkupurkit ovat aivan nimellinen lahja, mutta niillä voi loihtia joulun tunnelmaa. Kaikilla suomalaisilla kuitenkin on joku sauna käytettävissä ja suurin osa saunoo jouluna. Eri asia on tietenkin allergiat, mutta niinhän on suklaiden ja kukkienkin kohdalla.

Annivanni