Minkä maan tai kaupungin viehätystä matkailukohteena et ole koskaan ymmärtänyt?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypti.
Joo no onhan siellä niitä nähtävyyksiä, voi käydä beduuinejen kanssa aavikolla, sukelluskohteena hyvä ja naisille sieltä löytyy namupoikia pitämään hyvänä. Muuten aika pyllystä, jos nyt ei ole niitä, jotka viihtyvät hotellin uimaaltaalla.
Kairo ja Aleksandria olivat kyllä hienoja kokemuksia. Pyramidit, historia, katakombit, ihmisvilinä ja liikenne. Tykkäsin. Joskus vielä Kairoon ja Luxor on näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä matkakohteita joihin matkustetaan viikoksi tai kahdeksi lentämällä useita tunteja, ainoana päämääränä maata rannalla auringossa.
Kokeilisit joskus. Ei siellä vaan maata auringossa vaan nautitaan hyvästä ruoasta ja palvelusta. Henkilökunnan ja kauppiaitten kanssa voi vaihtaa muutaman sanan ostoksia tehdessä. Hotelli kannattaa olla vähintään neljä tähteä.
Ihanaa mennä toisten passattavaksi. Senkus nousee sängystä ja menee valmiiseen aamiaispöytään ottamaan mitä mieli sattuu tekemään. Kahvit maitoineen kaadetaan kuppiin ja ei kun syömään. Sitten vaan jättää tiskit pöydälle ja lähtee hiekkarannalle bikineissä aamukävelylle tunniksi tai pariksi kuunnellen aaltojen liplatusta. Vettä ja tuoremehua rantakojussa. Istuskellessa raukea katse merelle, aaaahhh.
Huone on siivottu ja sänky pedattu viimeisen päälle ja itse vaan rentoutuu. Jaha, onkin lounaan aika. Mitähän hyvää nyt ottais? Ruoka tulee valmiina eteen ja tiskit saa jättää siihen. Siesta. Jääkahville ja hedelmäsalaattia jukurtilla ja hunajalla, nam. Tai vaihtoehtoisesti tilaa huoneeseen. Altaaseen uimaan niin paljon kuin vaan jaksaa, kunto nousee huomaamattaan.
Suihkun kautta herrrkulliselle illalliselle, lasi tai joskus kaksi hyvää viiniä ja loppurättiväsyneenä ajoissa unta palloon. Ei herätyksiä naapureiden kolisteluihin tai koirien haukkumisiin lehtipuhaltimista puhumattakaan.
Mitä tästä ette pidä? Mistä tässä löydät koko päivän aurinkotuolissa löhöämisen? Kerro? Suomi ongelmineen on ainakin pari viikkoa niiin kaukana ja irti pääsee normielämästä.
Tota all inclusive- juttua mä en tajua. Ei tosiaan löhötä koko päivää aurinkotuolissa, syödään myös ja ollaan hotellihuoneessa.
Miten niin et tajua all inclusive- juttua?
Minusta todella kätevää ruokailua, sillä inhoan etsiä kovassa nälässä jatkuvasti sopivaa ruokapaikkaa, joka ei sitten ehkä ole edes kovin hyvä.
Jos on hyvälaatuisessa hotellissa, ateriat ovat takuulla huippulaatuiset ja jos ei ole niin valituksen kautta pian ovat.
Tykkään olla liikkeellä ja sopiva ruokapaikka löytyy aina matkan varrelta, ei tarvitse kovassa nälässä etsiä. Haluan että rahani menee pienille paikallisille palveluntarjoajille. En tiedä, mua vaan tympii ajatus AI-konseptista. Jonnekin varmaan sopii, alueille missä ei esim uskalla liikkua hotellireservaatin ulkopuolella, näitähän esim jossain Karibialla lienee? Niin kauan kuin on liikuntakyky tallella, mua ei saa AI-hotelliin saati sellaiseen resorttiin.
Thaimaa, Intia ja Egypti. Samoin muslimimaat kuten UAE jne.
Kreikka on rauhallinen paikka lomailijalle, Espanja ruuhkaisempi ja tympääntyneempi turisteihin, vaikka Kreikassakin paljon turisteja käy.
Ilios kirjoitti:
Kreikka on rauhallinen paikka lomailijalle, Espanja ruuhkaisempi ja tympääntyneempi turisteihin, vaikka Kreikassakin paljon turisteja käy.
Aika isoja paikallisia eroja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypti.
Siellähän on paljon nähtävää. Pyramidit, kuninkaiden laakso hautoineen, karnakin temppeli, memnonin kolossit, egytologinen museo.
Lisäksi voi mennä katsomaan meren elämää lasinpohjavenererkillä. Tai olla rannalla aurinkoa ottamassa ja uida punaisessa meressä.
Enoni turistibussin kylkeen sirahti rynnäkkökuväärin sarja Egyptissä. 30 reikää laskivat, oli vissiin AK-47.
Vantaa, siellä ei ole muuta kuin lentokenttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on kuin köyhän miehen Italia
Kroatia oli suuri pettymys - rumahko paikka ja kallis, ihmiset epäkohteliaita.
Jo tullissa huudetaan ja käskytetään kaikkia ihmisiä ilman mitään syytä.
Ei millään tavalla ihanaan Italiaan verrattava, italialaiset ovat jo kansanakin niin iloisia, vitsikkäitä ja kohteliaita💖 Rakastan Italiaa aina.
Näin nämä matkailumaatkin ovat makuasioita. Minä rakastan Ranskaa, Espanjaa ja Kreikkaa, mutta en pidä Italiasta. Johtuu siitä, että usein kokenut Italiassa huijausmeininkiä ja jokin muukin siinä on, että Italia ei ole tehnyt vaikutusta. Rooma toki omalla tavallaan mielenkiintoinen, mutta sokkeloinen ja aggressiivinen liikenne. Como- ja Gardajärvellä tylsää oli pidemmän päälle, vaikka kaunista, mutta kaunista on muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mitä en oikein ymmärrä on se, että Kreikka ilmeisesti on suomalaisten ykkösuosikki matkailun suhteen. Onhan siellä osa saarista ihan jees viikon tai parin rantalomaa ajatellen, mutta kyllä Italian tai Espanjan parhaat kohteet hakkaa Kreikan mennen tullen.
Ihan uteliaisuudesta, mitkä kohteet Espanjassa esim. hakkaa Kreikan mennen tullen, kun mä taas en tajua Espanjaa ollenkaan. Kolme kertaa käynyt, Kreikassa varmaan kolmekymmentä ja pari reissua taas tulossa.
Minua ärsyttää niin paljon Kreikan politiikka etten siitä syystä matkusta sinne, vaikka siellä hyvää ruokaa, ja kiehtovia kohteita, sekä hienoja historiallisia nähtävyyksiä on. Ja en ole keneltä kysyit.
Keskustaoikeistolainen hallitus, äärioikealta pienpuolueita, ei se hirveästi Suomesta poikkea kai. Vai tarkoitatko niitä tukipaketteja?
valehtelu
Dubai/UAE, muu Lähi-itä. Dubaissa olin kerran, kun kinuttiin mukaan, mutta tiesin jo ennakolta, että huono paikka. Toki kyllä aina mielelläni ilmaiselle lomalle lähden :D jälkeenpäin kaduttaa, olen tajunnut, että jokainen, joka sinne matkustaa, myyvät sielunsa paholaiselle (islamille ja ihmisoikeuksien polkemiselle). Aikoinaan tyhmänä luulin, että Dubai on öljyemiraatti, mutta turismillahan ne rahoittaa kaiken sonnan. Rooma on kanssa melko huono. Täyteen ahdettu kylmä kaupunki, ei mitään hienoa siellä, lukuun ottamatta historiallisia kohteita ja Vatikaania. Muuten on ollut hyviä kokemuksia, mutta tuossa pari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on kuin köyhän miehen Italia
Makuja on monia, minusta Split ja sen lähellä olevat saaret olivat upeita paikkoja. Ruoka edullista ja todella herkullista.
Samaa mieltä Splitistä, todella kaunista luontoa ja rantoja lähellä, itse Splitin kaupunki eritoten vanha kaupunki ihana. Olen matkaillut paljon, joten vertailukohteita löytyy. Hinnoista täysin eri mieltä. Dubrovnik erityisesti on kalliimpi kuin Italia monin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Los Angeles, en voi suositella kenellekään.
Miksi Los Angeles ole hyvä. Unelmoin matkasta sinne.
Arabiemiraatit! Miksi kukaan menisi johonkin Dubaihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Los Angeles, en voi suositella kenellekään.
Miksi Los Angeles ole hyvä. Unelmoin matkasta sinne.
Los on ihana, jos on auto. Mahtavia rantoja, Hollywoodin shoppailumahdollisuudet, museoita, huvipuistoja, kaikkea mahdollista. Mutta tosiaan ilman vuokra-autoa turha kohde.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan. En tykkää heidän perinneruoistaan. Kieli mahdoton oppia. Ihmiset jotenkin kuin takapajulasta. Ystävääni osoiteltiin sormella ja hänelle naureskeltiin koska hän on hyvin ylipainoinen. Samat kokemukset tuttavalla joka matkusti kehitysvammaisen omaisen kanssa.
Toki kreikassa on turvallista paitsi ei Ateenassa
Ja Kreeta on kaunis saari.
Ja Suomessa ei naurata kehopositiivisille ja vammaisille ?
Vierailija kirjoitti:
Arabiemiraatit! Miksi kukaan menisi johonkin Dubaihin?
Abu Dhabi oli kiinnostava ja Dubaissakin kannattaa kerran käydä ihmettelemässä.
Tallinna. Aivan yhtä järkyttävät keinotekoisesti luodut ruuhkat kuin Helsingissä ja hintatasokin nykyään sama.
Tosin Helsinki on suomalaiselle aivan yhtä vastenmielinen paikka enkä tajua miksi joku käyttäisi lomapäiviään vapaaehtoisesti näin ylihintaisessa lävessä.
Jollekin ensimmäistä kertaa Euroopassa vierailevalle aasialaiselle tai amerikkalaiselle kummassakin voi toki olla eksotiikkaa yhden viikonlopun ajaksi.
Ek ei ja ei, jo yllämainituista syistä.