Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus vs. " tavallinen" laihdutus -> samat tulokset

Vierailija
14.12.2006 |

Jaanpa vähän joskus Lääkärilehdestä lukemaani tutkimustulostietoutta hieman tännekin. Tutkimuksessa oli selvitetty erilaisten laihdutusruokavalioiden tuloksia ja tulosten pysyvyyttä (HUOM ei ruokavalioiden terveellisyyttä!). Tuloksena oli, että vähähiilirinen dieetti sai ihmiset laihtumaan nopeammin aluksi, mutta n 8kk kohdalla tulokset " tavallisen" (= terveellinen, kasvisvoittoinen, tasapainoinen ruokavalio) laihdutusdieetin kanssa tasottuivat ja siitä eteenpäin olivat samanlaisia tuloksiltaan.

Että semmosta. Ajattelin vaan, kun tällä palstalla suunnilleen ainoa hehkutettu laihdutuskeino on karppaus.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet foorumilla väittävät, ettei esim. kaurapuuro aamulla vie heiltä aamulla nälkää kuin puoleksi tunniksi-tunniksi korkeintaan. Outoa koska mulla pysyy sen voimin vatsa täynnä ihan lounaaseen saakka eli semmoset 4-5 tuntia. Tai että karppaaja voi syödä mielinmäärin energiaa ja silti laihtuu. Mä olen laihduttanut myös mukavan hitaasti ihan omalla metodillani aikoinaan, semmoset 1700-1800kcal päivässä. Se on paljon ruokaa se.. kilot ovat myös pysyneet poissa.

Vierailija
22/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tuolla 1300 kcal:n dieetillä yritin kitkutella, niin painoa oli 68 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka söisin kuinka ison lautasellisen kaurapuuroa aamulla, niin mulla on poikkeuksetta aivan tajuton nälkä joskus tunnin-puolentoista päästä, lounaalla tuli helposti syötyä aivan liikaa nimenomaan sen takia, että nälkä oli aivan tajuton. Jos taas syön vaikka normaalirasvaista luonnonjogurttia, päälle vähän kanelia tai sekaan vähän sokeroimattomia vattuja, niin nälkä ei todellakaa tule. Jos syön parin munan munakkaan ja sekaan tomaattia ja kinkkusuikaleita, niin nälkä ei ole edes lounasaikana, voisin hyvin syödä vasta joskus iltapäivällä.

3/19

Vierailija
24/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kiellettiin viljat ja käskettiin syömään lihaa, kananmunia ja kaikkea jota en todellakaan sen ikäisenä halunnut syödä. LDL kolesteroliarvot oli mulla liian matalat. Mut hiilarit tekee väsyneeksi. Mahtaako sitten johtua tuosta. En tosin noudata neuvoja vaan mussutan hiilareita ja se tuntuu. Metabolinen oireyhtymäkin löytyy.

Vierailija:

Monet foorumilla väittävät, ettei esim. kaurapuuro aamulla vie heiltä aamulla nälkää kuin puoleksi tunniksi-tunniksi korkeintaan. Outoa koska mulla pysyy sen voimin vatsa täynnä ihan lounaaseen saakka eli semmoset 4-5 tuntia. Tai että karppaaja voi syödä mielinmäärin energiaa ja silti laihtuu. Mä olen laihduttanut myös mukavan hitaasti ihan omalla metodillani aikoinaan, semmoset 1700-1800kcal päivässä. Se on paljon ruokaa se.. kilot ovat myös pysyneet poissa.

Vierailija
25/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit ylös, ja liikuntaa kehin.

Vierailija
26/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kalorit kohosivat 1600 kcal:iin, niin laihtuminen loppui siihen. Paino vaihteli viikosta toiseen punnituksissa +- 200 kg.

Vierailija
27/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
28/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorienlaskennassa. Peruskulutus on kuitenkin 1800-1900 kcal, ja kaikenlisäksi siihen liikunnat päälle. Vajeella on siis oltu.

Toki ikäkin vaikuttaa, 37-vuotiaan aineenvaihdunta ei ole enää samanlainen kuin parikymppisen laihduttajan, se on selvä.

Mutta eikö nyt pääasia ole se, että kukin meistä ON löytänyt sen metodin, millä paino putoaa ilman nälkää? Joillekin se on virallisterveellinen ruokavalio, ja toisille se on karppaus. Itse noudatan syömisissäni hyvin pitkälti Patrik Borgin oppeja, joka on maamme ehdotonta ravitsemustieteilijöiden eliittiä.

Vierailija
29/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorimäärää nimenomaan rukattiin ja tarkastettiin kurssin ohjaajan kanssa moneen kertaan, kalorimäärät siis laskettiin ihan " oikein" kaavalla ja suhteutettiin liikuntaan tms. Ja tämä on pointtinikin; se ei vain toiminut mun kohdallani. Mahdollisesti jos olisin jaksanut pari vuotta laskea ja punnita kaikki syömiseni ja kieltäytyä aivan kaikesta, niin paino ehkä olis jossain vaiheessa taas alkanut putoamaan, mutta toisaalta taas kukaan voi elää siten pysyvästi, vuodesta toiseen. Sen takia karppaus on ollut mulle todella loistava ratkaisu. Eli kuten sanoit, hyvä että kummallakin meillä toimii oma " kuuri" ja läskit katoavat :-))

Vierailija
30/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on paino tippunut ja pysynyt sopivana.

Helppoa.

Vierailija
31/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä syön aamulla puuroa, mulla on kello 10 viimeistään ihan kamala nälkä. Kokeiltu on, vuosien ajan. Tyhmä kun hakkaa päätään seinään, eikä usko omaa elimistöään, vaan suosituksia : )

No onneksi en enää.

Vierailija:

Vierailija
32/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on pirteä, enää ei iltapäivisin nuokuta töissä tai revitytä naamaa haukotukset. Sormukset putoilee sormesta, vaikka painoa ei vielä ole läheskään riittävästi lähtenyt.

Joo ja on paikkarit kokeiltu, tuloksena +30 kg.

Ei todellakaan ole perunaa tai vaaleaa leipää ikävä!

Vierailija
33/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötte niin ei ihme, että olette läskejä.

Vierailija
34/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät pysty kontrolloimaan syömisiään, esim. eivät syö yhtä palaa vaaleaa leipää, vaan koko leivän... Yleensähän karppaajat ovat reilusti ylipainoisia, harvemmin näkee normaalipainoisia, jotka olisivat aloittaneet karppauksen.

Vierailija
35/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on 4-5 karppaajaa, eikä kukaan ole mitenkään kovin paksu. Kaksi karppaa verenpaineen takia, yksi on diabeetikko ja voi paremmin karppauksen avulla ja muut pari sitten ovat halunneet kokeilla karppausta vyötäröllä olevan renkaan poistamiseksi, mutta kumpikaan ei ole suomalaisen läskimittapuun mukaan edes lihava.

Vierailija
36/36 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähipiirissäni on 4-5 karppaajaa, eikä kukaan ole mitenkään kovin paksu. Kaksi karppaa verenpaineen takia, yksi on diabeetikko ja voi paremmin karppauksen avulla ja muut pari sitten ovat halunneet kokeilla karppausta vyötäröllä olevan renkaan poistamiseksi, mutta kumpikaan ei ole suomalaisen läskimittapuun mukaan edes lihava.

Silkkaa sattumaa, että lähipiirissäsi on 4-5 normaalipainoista karppaajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi