Jälleen kerran: Kenen tehtävä on laittaa kapula kassahihnalle? Helsingin Uutiset kysyi lukijoilta.
"80 prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, että edellä oleva asiakas laittaa kapulan hihnalle. Perässä tulevan tehtävä se on vain kuuden prosentin mielestä. Neljä prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, ettei kapulaa tarvita ollenkaan. Vastauksia tuli kello 15 mennessä 3420."
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edellä olevan asiakkaan asia. Se on jokaisen asiakkaan asia. Sä itse laitat kapulan omien ostostesi perään.
Semantiikkaa, tiedän. Mutta vastuu on kaikilla.
Ei se takana tulija aina edes ylety niihin kapuloihin.
Omasta mielestäni fiksumpi laittaa ja varsinkin se, joka niihin helpoiten ylettää.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kapulan aina edessä olevan hanuriin, jos siis sattuu olemaan tarpeeksi sievä. Muuten jää kapula käteen.
Sitten tulee savolainen vartija ja sanoo: Nyt sie menet ulos.
Mielestäni edellä oleva laittaa kapulan kun omat ostokset ns. loppuu, mutta minulla ainakin pikkulapset mukana ja jos ei ole takana silloin ketään kun laitan viimeisen kapulan niin en kyttäile taakse sattuuko joku tulemaan ja laittaa kapulaa. Laitan ostokset, paimennan lapset eteenpäin ja menen heti jo pakkaamaan ostoksiani. En siis laita ostoksia, odota maksupäätteellä että kassahenkilö saa ne piipattua ja sit maksan ja sit vasta aloitan pakkaamisen. Jos menen kassajonoon ja olen se takana tulija niin laitan heti kapulan kun huomaan että edellisen kori/kärry tyhjä ja alan laittaa omia ostoksiani. Ihan sama kumpi laittaa.
Jokainen laittaa oman kapulansa itse.
Jiiiisus Miten vaikeata 😬
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni edellä oleva laittaa kapulan kun omat ostokset ns. loppuu, mutta minulla ainakin pikkulapset mukana ja jos ei ole takana silloin ketään kun laitan viimeisen kapulan niin en kyttäile taakse sattuuko joku tulemaan ja laittaa kapulaa. Laitan ostokset, paimennan lapset eteenpäin ja menen heti jo pakkaamaan ostoksiani. En siis laita ostoksia, odota maksupäätteellä että kassahenkilö saa ne piipattua ja sit maksan ja sit vasta aloitan pakkaamisen. Jos menen kassajonoon ja olen se takana tulija niin laitan heti kapulan kun huomaan että edellisen kori/kärry tyhjä ja alan laittaa omia ostoksiani. Ihan sama kumpi laittaa.
Ja ei minun takana tulija saa ujutettua omia ostoksiaan minulle koska seuraan ostosteni tuloa pakatessani ja tulen juuri vähän ennen viimeisiä tavaroita maksupäätteelle valmiiksi maksamaan. Jos toinen ei ole laittanut kapulaa osaan kyllä avata suuni ja sano että se tuote oli minun viimeinen. jos joku yksi tuote tulee toiselta minulle maksettavaksi tottakai otan sen itselleni. Toisen vika jos joutuu hakemaan tuotteen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en koske siihen likaiseen kapulaan ollenkaan.
Monilla se ei haittaa, koska kyllähän niitä basilleja on joka paikassa. Niiden tietysti kannattaa vältellä kaikkea koskettelua, jotka eivät juurikaan pese käsiään ja imeskelevät sormiaan & kaivavat nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kapulan omien ostosten jälkeen kuten kuuluukin. Jos edelläoleva ei ole laittanut niin en määkään laita, siinähän sitte odottelee kun kassa vähentelee mun ostoksia hänen kuitiltaan.
Logiikkaasi häikäisee niin että tarvitsen aurinkolasit.
Pari vuotta sitten ei ollut kapuloita tunnetusta syystä. Asettelin kolmen muovikassillisen verran paketteja kuljettimeen ja sitten heiluttamaan bonuksia. Takani huohotti niskaan keski-ikäinen pari ilman maskeja. Ryhtyivät mättämään ilman rakoa omia pussukoitaan ostosteni perään.
Kassa lopetti koodien lukemisen ja ilmoitti summan. Maksoin ja sitten pakkaamaan. Alkoi hihnalta valua naapurilokeroon tuttuja etikettejä, graavilohta, selleriä, porkkanaa, tilliä ja kastikepurkki. Oivalsin asian ja huomautin kassalle ja pariskunnalle tilanteen käänteestä ja halustani ostaa myös maksamatta jääneet artikkelit. Pariskunnan eukko pursusi punaista vihaa poskillaan kiukkua ja kassa vielä hätääntyi.
Sain kuin sainkin sellerini.
Ja minua seuranneille idiooteille loin pahvinaamarin takaa syvälle porautuvan katseen. Kylkimiinakin olisi ollut kateellinen tuijotukselleni.
Mulle on ihan sama enkä muista miten yleensä toimin
Jokainen laittaa oman kasansa eteen kapulan, koska on se, joka sitä tarvitsee. Ellei takana ole kukaan tulossa, sitä ei tarvita. Helppoa ja yksinkertaista, eikö totta?
Yleensäkin ihmettelen mikä helvetin vimma ihmisillä on saada ne ostoksensa laitettua HETI kassahihnalle, kun sen ääreen pääsee. Pahimmassa tapauksessa perässätulija oikein runnoo omat kamansa siihen kapulan perään ja työntää edelläolevan tavaroita yhteen sumppuun. Ehditte kyllä vaikka hetken odottaisittekin ja jättäisitte pienen hajuraon edelliseen asiakkaaseen. Sillä aikaa kun edellinen maksaa, niin ehtii latoa vaikka kuinka ja monta tavaraa hihnalle.. Hätäily, tunkeminen ja niskaan hengittäminen ei nopeuta asiointia millään tavalla. Terveiset vaan sille urpolle, joka puhisi ja huokaili takanani, kun ei saanut yhtä ostostaan HETI kassahihnalle.
pidän huolta omista asioista ja laitan sen kapulan omien ostosten päätteeksi muiden asiat ei minulle kuulu
Minä työnnän sen kapulan edessä olevan läskin av-mamman peräaukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kapulan aina edessä olevan hanuriin, jos siis sattuu olemaan tarpeeksi sievä. Muuten jää kapula käteen.
Ei savolaiset sano vahingossakaan sie. Hyö sannoot sinäää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kapulan omien ostosten jälkeen kuten kuuluukin. Jos edelläoleva ei ole laittanut niin en määkään laita, siinähän sitte odottelee kun kassa vähentelee mun ostoksia hänen kuitiltaan.
Laita aina ekaksi muovikassi ja röökiaski, sitten vasta muut ostokset. Ainakin joillakin alkaa rääkyminen jo siinä muovikassin kohdalla.
Aina laitan kapulan ostostenperään koska se on merkki taakse että loppuhihnalle voi ruveta latomaan omia ostoksia, muutaman kerran on kassa piipannut mulle jotain tenoja ja kissanruokia koska takana oleva matami ei ollut odottanut että saan kärryn tyhjäksi,sitten alkaa puljaus mikä kenenkin on.Hidas on myös tuo röökikikka vai menetsä ensin pyytämään sen kassalta ennen kun laitat muut ostokset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savolaiset sano vahingossakaan sie. Hyö sannoot sinäää.
Ny sä määt pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laittaa oman kasansa eteen kapulan, koska on se, joka sitä tarvitsee. Ellei takana ole kukaan tulossa, sitä ei tarvita. Helppoa ja yksinkertaista, eikö totta?
Halutakseni laittaa kapulan ostoksieni eteen, on minun ronkittava se edelläkulkijan selän takaa, mikä on erittäin epäkohteliasta ja korona-aikana vaarallista. Siksi se kapula laitetaan OMIEN OSTOSTEN TAAKSE, ilmoitan sillä kapulalla, että seuraava asiakas saa laittaa ostoksensa hihnalle. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kuin sinun toimintasi, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutakseni laittaa kapulan ostoksieni eteen, on minun ronkittava se edelläkulkijan selän takaa, mikä on erittäin epäkohteliasta ja korona-aikana vaarallista. Siksi se kapula laitetaan OMIEN OSTOSTEN TAAKSE, ilmoitan sillä kapulalla, että seuraava asiakas saa laittaa ostoksensa hihnalle. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kuin sinun toimintasi, eikö totta?
Mitä jos vaan odotat sen parikymmentä sekuntia, että edellinen ehtii alta pois?
Kuten?