Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kerran: Kenen tehtävä on laittaa kapula kassahihnalle? Helsingin Uutiset kysyi lukijoilta.

Vierailija
20.07.2023 |

"80 prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, että edellä oleva asiakas laittaa kapulan hihnalle. Perässä tulevan tehtävä se on vain kuuden prosentin mielestä. Neljä prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, ettei kapulaa tarvita ollenkaan. Vastauksia tuli kello 15 mennessä 3420."

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6084174

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita koskaan. Eikä kukaan ole koskaan ulvonut. Sitä odotellessa.

Yleensähän ne onkin niitä ulvojia ne jotka eivät laita. Ulvotaan kun takaa tulevan ostokset menevät omalle kuitille ja taas menee aikaa tämän selvittämiseen.

Ei mene sekaisin. Odotan että tarpeeksi väliä edellä olevaan ja odottelen että tarpeeksi väliä takana tulevaan. Helppoa.

Miten tämä takana olevan odottelu tapahtuu?

En laske ketään laittelemaan ostoksia vaikka miten kärryllä tökkii. Se uittumaisempaa kuin jotkuu kapulat.

Ai seisot siellä hihan alkupäässä niin kauan että omat ostoksesi ovat menneet, ja sitetn vasta maksamaan ja laittamaan ostokset kasseihin? Kyllähän tuollaiset tukkeet ovat ärsyttäviä varsinkin ruuhka-aikaan, mutta ei tuolla ole mitään tekemistä kapulan kanssa, vaan ihan vain haluat viivyttää kassatyötä mt- ongelmasi vuoksi

Hah, ai se 3s viivytys? En tietenkään mene kärryllä tökkimään maksamassa olevaa. Menetkö itse?

Vierailija
82/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se että laittaa kapulan, kun ostokset on ladattu hihnalle on kohteliasta ja myös merkki, että seuraava voi aloittaa oman lastauksensa.

En vedä hernettä kylläkään, jos kaikki eivät toimi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula laitetaan omien ostoksien jälkeen hihnalle koska:

a) se on kohteliasta seuraavaa asiakasta kohtaan

b) erottaa minun ostokset sen perässä tulevan ostoksista koska en todennäköisesti halua ostaa myös niitä.

Jos minun edellä oleva idiootti ei laita kapulaa, jätän välin ja laitan omat ostokseni hinalle. Se on sitten sen edellä olevan vastuulla katsoa mitä ostoksia hän aikoo maksaa. Jos hän päättää ostaa myös minun valitsemat tuotteet, minulla on kyllä aikaa hakea itselleni uudet.

Vierailija
84/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän ne onkin niitä ulvojia ne jotka eivät laita. Ulvotaan kun takaa tulevan ostokset menevät omalle kuitille ja taas menee aikaa tämän selvittämiseen.

Ei mene sekaisin. Odotan että tarpeeksi väliä edellä olevaan ja odottelen että tarpeeksi väliä takana tulevaan. Helppoa.

En laske ketään laittelemaan ostoksia vaikka miten kärryllä tökkii. Se uittumaisempaa kuin jotkuu kapulat.

Ai seisot siellä hihan alkupäässä niin kauan että omat ostoksesi ovat menneet, ja sitetn vasta maksamaan ja laittamaan ostokset kasseihin? Kyllähän tuollaiset tukkeet ovat ärsyttäviä varsinkin ruuhka-aikaan, mutta ei tuolla ole mitään tekemistä kapulan kanssa, vaan ihan vain haluat viivyttää kassatyötä mt- ongelmasi vuoksi

Itsepalvelukassalla ei tarvitse välittää muiden oikuista, siksi valitsen itsepalvelun. Pahimmillaan mulla kärry täynnä kamaa ja laittelin niitä sinne päähän, missä kassa on, etti tarvii koko hihnan pituutta kulettaa niitä ennen kuin saa viivakoodit luettua. Alkaa sitten siellö hihnan toisessa päässä muija lappaa ostoksiaan hihnalle ja kun sanoin, että mulla on vielä kesken, niin alko v**lee, että mitä nää nyt haittaa. Juu eihän ne muuten, mutta kun hihna liikkui koko ajan ja sen seuraavan ostokset tuli mun tavaroiden joukkoon. olisi vaan rauhassa odottanut sitä kapulaa, että nyt hän voi laittaa tavaransa hihnalle.

Vierailija
85/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo jotka eivät laita sitä kapulaa ovat suurelta osin naisia!

Eli SIVAREITA ja GOMMU NISTEJA

Vierailija
86/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa oman kasansa eteen kapulan, koska on se, joka sitä tarvitsee. Ellei takana ole kukaan tulossa, sitä ei tarvita. Helppoa ja yksinkertaista, eikö totta?

Halutakseni laittaa kapulan ostoksieni eteen, on minun ronkittava se edelläkulkijan selän takaa, mikä on erittäin epäkohteliasta ja korona-aikana vaarallista. Siksi se kapula laitetaan OMIEN OSTOSTEN TAAKSE, ilmoitan sillä kapulalla, että seuraava asiakas saa laittaa ostoksensa hihnalle. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kuin sinun toimintasi, eikö totta?

Mitä jos vaan odotat sen parikymmentä sekuntia, että edellinen ehtii alta pois?

Voi helvata tuota sinun luetun ymmärtämistäsi. NIINHÄN MINÄ ODOTAN HETKEN, jotta saan laittaa ne ostokset hihnalle edeltävän asiakkaan ostoksia sotkematta ja yllän ottamaan sen kapulan toisia ronkkimatta ja laitan sen heti ostoksieni TAAKSE.

Vierailija
87/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain ja ainoastaan takanatulevan aiheuttama tilanne, jos tämä tunkee omat ostoksensa edellä olevan ostosten sekaan.

Vierailija
88/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mt-ongelma on näillä, jotka tahallaan tunkee omat paskakamansa edellä olevien ostosten sekaan jos edellä oleva ei ole laittanut kapulaa?

Liikenteessäkin on peräänajajan vika. Perässä tulevan on huolehdittava, että ei aja kenenkään perään.

Vierailija
89/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni kassakapulan käyttö kuuluu sille, joka latoo tavarat hihnalle. Kassakapula tulisi laittaa omien ostosten jälkeen. Myös siinä tapauksessa, vaikkei jonossa olisi ketään muuta. Se on kassallekin kiva, kun hihna pysähtyy kapulasta ostosten jälkeen. Kaikkien elämää helpottaa, jos jonon ensimmäinen huolehtii kapulan paikasta, Norrie sanoo tiedotteessa." - Vantaa Sanomat

Eli tämä on Lidlin kaupan työntekijän mielipide.

Vierailija
90/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olen yksin kassalla, niin en laita kapulaa ollenkaan. Mikäli ostoksiani hihnalle nostaessa jonoon tulee joku muu, niin ostoksieni lopuksi laitan kapulan ostosteni jälkeen. Mikäli olen jo pakkaamassa omia ostoksiani, niin en mene hihnan alkupäähän laittamaan kapulaa hihnalle.

Vierailija
91/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mt-ongelma on näillä, jotka tahallaan tunkee omat paskakamansa edellä olevien ostosten sekaan jos edellä oleva ei ole laittanut kapulaa?

Liikenteessäkin on peräänajajan vika. Perässä tulevan on huolehdittava, että ei aja kenenkään perään.

Edellä menevä huolehtii, mihin hänen ostokset loppuu ja jos ei vaivaudu kapulaa laittamaan, niin sanoo sitten myyjälle, kun omat ostokset loppuu. Minä annan mennä omani tuollaisen looserin kamojen perään ja selvittäköön sotkunsa, jos ei vaivaudu kapulaa laittaa.

Vierailija
92/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään liikennesäännöistä ole kyse, kun kassajonossa ollaan. Sulta pitäisi ottaa kortti pois, kun sovellat liikennesääntöjä ihan väärin.

Vierailija
93/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulan koskeminen aiheuttaa mulle homona kivikovan seisokin. Vältän siis näitä tilanteita ja maksan itsepalvelukassalla.

Vierailija
94/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapula laitetaan omien ostoksien jälkeen hihnalle koska:

a) se on kohteliasta seuraavaa asiakasta kohtaan

b) erottaa minun ostokset sen perässä tulevan ostoksista koska en todennäköisesti halua ostaa myös niitä.

Jos minun edellä oleva idiootti ei laita kapulaa, jätän välin ja laitan omat ostokseni hinalle. Se on sitten sen edellä olevan vastuulla katsoa mitä ostoksia hän aikoo maksaa. Jos hän päättää ostaa myös minun valitsemat tuotteet, minulla on kyllä aikaa hakea itselleni uudet.

Monessa paikassa kassahenkilöt ovat heittäytyneet tyhmiksi ja vaikka ostosten välissä on tyhjää, niin jatkavat vaan putkeen kunnes joku tajuaa sanoa, että ei ne ole saman ostoksia enää. Suosittelisin siis nielemään ylpeyden ja laittamaan sen kapulan omien ostosten perään.

Vierailija
95/98 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalla ei tarvitse välittää muiden oikuista, siksi valitsen itsepalvelun. Pahimmillaan mulla kärry täynnä kamaa ja laittelin niitä sinne päähän, missä kassa on, etti tarvii koko hihnan pituutta kulettaa niitä ennen kuin saa viivakoodit luettua. Alkaa sitten siellö hihnan toisessa päässä muija lappaa ostoksiaan hihnalle ja kun sanoin, että mulla on vielä kesken, niin alko v**lee, että mitä nää nyt haittaa. Juu eihän ne muuten, mutta kun hihna liikkui koko ajan ja sen seuraavan ostokset tuli mun tavaroiden joukkoon. olisi vaan rauhassa odottanut sitä kapulaa, että nyt hän voi laittaa tavaransa hihnalle.

Itsepalvelukassalla saat sen sijaan jännittää, kuinka kauan ostosten maksamisessa menee, kun ikinä ei tiedä vetääkö kassa itsensä lukkoon ja joudut pyytämään myyjän paikalle setvimään. Mieluummin jonotan normaalille kassalle.

Vierailija
96/98 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa oman kasansa eteen kapulan, koska on se, joka sitä tarvitsee. Ellei takana ole kukaan tulossa, sitä ei tarvita. Helppoa ja yksinkertaista, eikö totta?

Halutakseni laittaa kapulan ostoksieni eteen, on minun ronkittava se edelläkulkijan selän takaa, mikä on erittäin epäkohteliasta ja korona-aikana vaarallista. Siksi se kapula laitetaan OMIEN OSTOSTEN TAAKSE, ilmoitan sillä kapulalla, että seuraava asiakas saa laittaa ostoksensa hihnalle. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kuin sinun toimintasi, eikö totta?

Miksi menet ronkkimaan? Odotat rauhassa että edellä menevät siirtyvät eteenpäin. Oletko huonomuistinen että et muista mitä olet hihnalle laittanut?

Vierailija
97/98 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä ajatellen, jokainen on vastuussa vain omista ostoksista. Eli jokainen laittaa omien ostosten jälkeen kapulan!

Vierailija
98/98 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjellä ajatellen, jokainen on vastuussa vain omista ostoksista. Eli jokainen laittaa omien ostosten jälkeen kapulan!

Juuri näin ja siksi se kapula laitetaan ENNEN omia jotta ne eivät sekoonnnu edellä olevien kanssa. Helppoa ja yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän