Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla joku terveydellinen syy, jos ihminen ei syö punaista lihaa? Vaikuttaako vaikka reumaan muka?

Vierailija
20.07.2023 |

Voiko tuohon olla jotain terveydellistä syytä vai onko vain ihmisen omaa ajattelua?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio on varmastikin hyvin terveellinen, etenkin henkilöillä, joilla on taipumus korkeaan LDL-kolesteroliin. Omalle elimistölleni täysi vegaanius ei kuitenkaan sopinut niin hyvin, koska olen taipuvainen raudanpuutteeseen, eikä kolesteroli ole minulla yhtään ongelma (vaikka ylipainoakin on jonkin verran). Rautakuurillakin hemoglobiini oli vegaanina hyvin alhainen ja oli jatkuvasti vähän vetämätön olo.

Nykyinen ruokavalioni on paljon kasviksia ja marjoja sisältävä ruokavalio, joka sisältää lähes päivittäin myös lihaa tai kalaa. Ainoastaan maitotuotteita tulee syötyä vähänlaisesti ja viljoissa painotan kauraa ja ruista. Rasvatuotteista painotan rasvaisen kalan lisäksi oliivi- tai rypsiöljyä.

Tällä ruokavaliolla oma terveys on labrakokeissa priimaa. Ainoastaan D-vitamiinitabletteja otan, kuten suomalaisille suositellaankin.

Suosittelen syömään, miten omalle elimistölle parhaiten sopii. Toki myös omat arvot vaikuttavat aina ruokavalioon. Itse viljelen suuren osan syömistäni kasviksista itse ja kalaa syön reilusti, kun se on tutkitusti kaikista lihoista vähiten energiaa vievä (kala kasvaa lähes olemattomalla energiamäärällä). Vastaavasti lihoista syön vähiten naudanlihaa, koska sen tuottoon tarvittava energiamäärä on suuri. Pyrin lisäksi ostamaan aina kyetessäni riistalihaa.

En voi väittää, etteivätkö eläinoikeusasiatkin painaisi, mutta enemmän nyt tässä kohtaa elämää valitettavasti painaa oma terveys. Nuoruuden idealismi on karissut siihen tietoon, että terveys rapistuu vanhemmiten paljon helpommin kuin nuorena.

Olen lapseton, niin ainakaan en ole tuonut lisää energiasyöppöjä tähän maailmaan itseni lisäksi.

Tervehdys, "ruokakaima"! Eettisistä ja terveyssyistä olen päätynyt melkeinpä täsmälleen samanlaiseen ruokavalioon. :)

Tervepä terve! Toivottavasti pysytään tällä ruokavaliolla jatkossakin terveinä. Itselläni on ainakin kova luotto siihen. Suosittelisin kyllä täydestä sydämestä kokeilemaan tätä omaa ruokavaliotani jos joku tuttu tai tuntematon kysyisi, että mihin suuntaan omaa ruokavaliota kannattaa terveysmielessä muokata. :)

Vierailija
142/152 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkin puremasta voi tulla allergiseksi punaiselle lihalle. Suomessa ei taida olla kuin yksi todettu tapaus, Ruotsissa yleisempää.

Vierailija
144/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on erilaisia.

Vierailija
145/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reumaatikko ja vointini parani sen jälkeen, kun siirryin lihattomaan ja sokerittomaan ruokavalioon.

Mun olo parani kun lopetin salaatin syönnin ja tupakan polton.

Vierailija
146/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt mieleen tulee niin:

Psoriasis

Atopia

Kihti

IBS

Chronin tauti

Allergia (kyllä, lihallekin voi olla allerginen)

Nivelreuma

Korkea kolesteroli

Sydänsairaudet

Kahden viimeisen kohdalla kyllä kannattaa syödä edes kalaa.

Monet autoimmuunisairauset saattaa helpottaa kombolla jossa liikuntaa ja ei punaista lihaa, tai ollenkaan lihaa.

Suurin osa autoimmuunisairauksista on rokotehaittoja. Itsellä 3 kpl.

Ihmiset ovat syöneet lihaa iät ja ajat, mutta autoimmuunitaudit alkoivat kun alettiin rokottamaan. Omat taudit tuli pari vuotta tehosterokotuksista ja kolmas tuli kaksi vuotta sikapiikistä.

147/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Se tukkii suonet ja aiheuttaa syöpää.

Vierailija
148/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo lihansyönnin ylistäjät on noin ilkeitä?

Ei se voi johtua lihasta. Minäkin syön välillä lihaa, mutta en ole ilkeä. Joku ruuvi niiltä puuttuu.

Vierailija
149/152 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkin puremasta voi tulla allergiseksi punaiselle lihalle. Suomessa ei taida olla kuin yksi todettu tapaus, Ruotsissa yleisempää.

Näitä on yhtälailla Suomessa kuin Ruotsissakin. Ero tulee siitä, että Suomessa ei tutkita potilaita. Otetaan peruslabrat, mutta "eksoottisempien" tautien olemassaolosta ei joko tiedetä tai niiden olemassaoloa ei haluta myöntää. Mikrobiologian pitäisi käydä luennoimassa lääkäreille, koska lääkärien tietovarasto ammottaa tyhjyyttään näiden seikkojen osalta.

Vierailija
150/152 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan vähäisellä syönnillä on todettu olevan yhteys autoimmuunitautiin. Kun syö punaista lihaa saa potilas nousemaan hemoglobiinin jopa yli sadan. Näillä potilailla on monta ongelmaa yhtä aikaa, yksi on verihukka, en tiedä enenpää. Vaimo oli vähällä kuolla, oli viikon hengityskoneessa, keukoissa verta ja se blokkasi ilman saannin. Lääkäri kysyy usein vaimolta, oletko muistanut syödä lihaa. Tästä autoimmuunitaudista ei parane koskaan, mutta lääkkeillä se jotenkin saadaan hallittua. 

Vierailija
151/152 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nivelongelmat loppuivat kun jätin gluteenin ja siemenöljyt pois, sekä lisäsin maaeläinrasvaa reilusti. Elukoista suosin pääasiassa nautaa, hyvänä kakkosena sikaa ja kolmossijalla hirveä ja broileria. Syön myös varsin paljon munankeltuaisia. Voita, kermaa, smetanaa ja juustoa syön myös päivittäin. Kasviksia/marjoja viitisen kourallista päivittäin.

Nivelkipujen paranemisen lisäksi migreenit ovat jääneet kokonaan pois, veren rauta-arvot parantuneet, verensokeri on normaalilla tasolla

Kasvissyöjänä oli jatkuvasti kaikkea kipua ja kremppaa, huimausta.

Kyllä ihmettelen, meillä vaimo olut reumasairaalasakin useN otteeseen yli 4 k jaksoja, jo 12v alkaen.

Noin 15v sitte siirryttiin täysin kanaan, broileriin joka paistetaan kattilassa 1 -2 tehila, ei siis ruskistu. Ja täysin suolaton.

Myös kaiki valmislihat, makkarat, leikkeet lopetettu.

Yllättäen huomattiin että , ei kipuja. Nyt siis yli 10 v ilman mitään kipulääkerrä. On 77v.

Vierailija
152/152 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene suonet tukkoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän