Uusi mieskaveri lähti viime yönä kotiin kun m ulla oli migreeni. Tunsin oloni petetyksi. Mä en IKINÄ jättäisi sariasta rakastani yksin!
Mitähän tästä tulee? Mitä jos muutetaan yhteen ja saadaan vauva,tuleeko mies mukaan synnytykseen olleenkaan? Hoitaisiko se sairasta lasta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla ylensä unohtuu pääkipu, kun pistän käsiraudoissa kylmän suihkun alle, ja pistän remmiä pakaroille. Perus resetointi.
Pikkusöpöliini Purran porukoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisitko sille että kaipaat seuraa kohtauksen aikana?
Joo kyllä sen helposti ymmärtää niin, että jos on migreeni, niin toivoisi omaa rauhaa.
Nykyisen parisuhteeni liimana toimii se, että olen naisystäväni kanssa niin erilainen, että tajusimme ettemme ymmärrä toisiamme ollenkaan, ellemme sanoita asioita selkeästi. Kumpikaan ei tee oletuksia, vaan asiat sanotaan. Eikä etenkään tehdä sitä, että sanotaan yhtä vaikka tarkoitetaan toista.
Toimii muuten hyvin. Suosittelen.
- M55
Vierailija kirjoitti:
Olin hirmu kipeä ja pelkäsin joutuvani päivystykseen jos kohtaus ei helpota. Oksenin lääkkeet ulos. Pelotti olla itsekseen ja yksi vaan häipyi kun ei kestänyt oksenteluani!
Vieläkin karmea olo, niinkuin olisi kännissä vaikka särky meni pois. Mietin laitanko miehelle suoraan viestin ja kerron miltä musta tuntuu.
Aloittaja
Niin, sanoitko miehelle, että haluaisit hänen jäävän seuraasi?
- M55
Kohteliasta olisi ollut kysyä jäänkö vai haluatko olla yksin. Itse haluan todellakin olla migreenissä yksin, sillä nukun (yritän nukkua) pimeässä huoneessa ja käyn välillä oksentamassa. Epäkohtelias oli mieskaverisi, mutta aika läheisriippuvaiselta sinä puolestaan vaikutat: aikuinen ihminen pystyy olemaan kipeä ja sairastamaan ilman äitiä tai mieskaveria - sekä jopa hoitamaan lapsia samalla (nimimerkillä kokemusta on).
Ei helvetti, jos minulla on migreeni en halua ketään siihen viereen katsomaan kun yrjö tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla ylensä unohtuu pääkipu, kun pistän käsiraudoissa kylmän suihkun alle, ja pistän remmiä pakaroille. Perus resetointi.
Pikkusöpöliini Purran porukoita?
Ihan vihreitä äänestän. Meillä uskotaan luomuhoitoihin eikä tueta ihmisten hädästä rahaa riistävi lääkekorporaatioita.
Minä haluan aina sairastaa yksin ja kipeänä ollessani toivotan kaikki ihmiset niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Kaikenlainen hoivaaminen ja huolehtiminen tekee olostani vain tuhat kertaa pahemman.
Jos ap:n miesystävän edelliset kumppanit ovat olleet samanlaisia kuin minä, eikä ap mitenkään ilmaissut, että haluaa miehen jäävän hoitamaan häntä, niin ei ihme jos mies katsoi parhaaksi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliasta olisi ollut kysyä jäänkö vai haluatko olla yksin. Itse haluan todellakin olla migreenissä yksin, sillä nukun (yritän nukkua) pimeässä huoneessa ja käyn välillä oksentamassa. Epäkohtelias oli mieskaverisi, mutta aika läheisriippuvaiselta sinä puolestaan vaikutat: aikuinen ihminen pystyy olemaan kipeä ja sairastamaan ilman äitiä tai mieskaveria - sekä jopa hoitamaan lapsia samalla (nimimerkillä kokemusta on).
Kyllähän aikuinen ihminen kovalla sinnillä voi hoitaa lapsiarkensa yksin jopa jonkinasteisesti sairaana, kun mitään vaihtoehtoja ei ole, mutta ap:lla on, kun ei ole tuohon löytöön ehtinyt peruuttamattomasti sitoutua.
Ero miehelläsi ja sinulla tulee siinä että et olisi koskaan edes ryhtynyt suhteeseen jos olisit etukäteen tiennyt sairaudesta jonka takia sinun pitäisi välillä huolehtia miehestä vaikka kuinka sanot että et jöttäisi sairasta yksin. Eikös siittä joskus jolkaistu oikein tilasto kuinka paljon herkemmin naiset lähtevät suhteesta jos mies sairastuu mutta miehet jää jos nainen sairastuu. Omassa ystävä piirissä jokainen mies joka on sairastunut on jätetty sairauden takia mutta tunne usemmankin pariskunnan jossa nainen on sairastunut ja mies tukee ja auttaa vaikka nainen olisi pyörätuolissa. Muutama suhde on kaatunut siihen että nainen airastui eikä kykene seksiin sen sairauden takia niin nainen jättää miehen kun mies ei ryhtynyt loppuelämän selibaattiin vain koska naiselle se on pakko ja mies kävi toteuttamassa seksuaalisuuttaan joka ei naiselle käy kun ei itsekään voi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä voit tietää, että mieskaveri oli epäkohtelias? Ap ei kyselyistä huolimatta ole vastannut siihen, ilmaisiko hän millään tavalla haluavansa mieskaverinsa jäävän vai ei.
Tämä on taas kerran sellainen aloitus, jossa jätetään oleellisia asioita kertomatta. Ilmeisesti ne pitäisi lukea rivien väleistä kuten mieskaverinkin olisi vain sanomatta pitänyt tietää, että juuri tämän migreenikon viereen olisi sitten pitänyt jäädä. Päin vastoin kuin edellinen tyttis/veli/äiti, joka ehdottomasti halusi kaksi päivää yksinäistä hiljaisuutta pimeässä huoneessa megamigreenin iskiessä.
Kommunikaatio on tärkeää.
- M55
Uusi tapailu mies ja nainen o. Vauvasta lähtien suunnitellut jo yhteisen tulevaisuuden ja voisin vaikka vetoa lyödä että nainen ei ole sekuntiakaan uhrannut sen eteen että miettisi mitä mies haluaa. Älä suotta uhriudu tuhosit jo suhteen suunnittelemalla kahden ihmisen loppuelämän ilman että vaivauduit kuuntelemaan mitä toinen haluaa. Mutta toisaalta eihän naisia kiinnosta tippaakaan mitä miehet haluaa ja joka nainen vaatii että miesten on tehtävä juuri niin kuin naiset vaatii välittämättä itsestää että naisen ei tarvi välittää muusta kuin itsestään
Itsellä kun migreeni iskee niin siihen ei jää ketään hössöttämään että saan parannella itteni rauhassa. Sillä hössöttämisellä ei omalta kohdalta saa aikiaan mitään muuta kuin riidan ja vihan molempiin suuntiin.
Meissä ero tulee siinä että sinä käytät kaikki keinot hyväksesi että saisit huomiota muilta ja minun kohdalla muilta tulevalla huomiolla ei ole mitään arvoa ja sitä vältellää. En tiedä johtuu erot sukupuolista vai yleisestä ajattelumallista mutta naisille muilta tuleva huomio on huomattavasti täreämpää kuin miehille kun lähes poikkeuksetta joka nainen tekee kaikkensa muilta tulevan huomion eteen ja se tuntuu olevan naisille koko elämän tärkein asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jatkaa tota suhdetta, jos kaipaa hoivaavaa miestä.
Niin eikö seksi tuitkitusti auta migreeniin? Potilas ei vaan aina ymmärrä sairaana omaa parastaan. Tämä on niin sanotusti umpikuja, jossa auttaminen ei ole mahdollista.
Huvittavaa kuinka naiset köyttävät kaiken laista kioua tekosyynö että kieltäytyy seksistä vaikka joka nainenkin tietää että seksituottaa mielihyvähormoonia joka auttaa kipuihin. Onko syynä se että naiset ei halua kivuista eroon että pääsee uhriutuun ja on joku tekosyy omalle huonolle käytökselle ja ku tekosyy että voi kieltäytyä seksistä ja samalla kieltää mieheltä nautinto ja se samaisen mielihyvähormoonin saamisen
Mitä kehvelin seksijankkaajia tänne tuli? Migreeni ei ole mikään koodisana seksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hirmu kipeä ja pelkäsin joutuvani päivystykseen jos kohtaus ei helpota. Oksenin lääkkeet ulos. Pelotti olla itsekseen ja yksi vaan häipyi kun ei kestänyt oksenteluani!
Vieläkin karmea olo, niinkuin olisi kännissä vaikka särky meni pois. Mietin laitanko miehelle suoraan viestin ja kerron miltä musta tuntuu.
Aloittaja
Niin, sanoitko miehelle, että haluaisit hänen jäävän seuraasi?
- M55
Kyllä miesten pitää osata sen verran lukea naisen ajatuksia että naisen ei tarvi koskaan ääneen sanoa mitä haluaa. Eihän se nyt voi mennä niin että naisten pitää pyytää jotain miehiltä kun miesten pitää tehdä kaikkensa naisten ja naisen hyvinvoinnin eteen ilman että naisen pitää pyytää mieheltä mitään. Miehen ainoa tarkoitus on huomioida ja palvella naisia
-N23
Jaa. Itse tykkään sairastaa mieluummin yksin ja suon saman oikeuden myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jäämään kun mällit ehti heittää
Ei vaan kysynys olis siittä että miksi edes jäädä kun sitä mälliä ei todellakaan pääse heittämään vaikka kuinka huomioisit naista kun naisella on pääkipeä niin se on vain naisen oikeis saada huomiota ja hemmottelua ja se on miehen velvollisuus järjestää niitä. Miehelle tosin sanotaan jos sairastuessaan että älä valita sitä mies flunssaas ja kestä se hiljaa kuin mies samalla kun palvelet ja huomioit minua
Kaikille on huomattavasti parempi sairastaa yksin niin on huomattavasti helpompi säädellä kaikkea mikä aiheuttaa kipua mutta huono puoli tuossa on se että naiset ei kykene uhriutumaan ja hakemaan huomiota sekä palveluja muilta useita päiviä jos joutuisi joutuisi sairastamaan yksin nopeasti
Kannattaa jutella vakavasti tyypin kanssa. Ja miettiä tarkkaan onko hän ihminen jonka kanssa haluat elää?
Mun ex, kiukutteli aikanaan mulle kun olis oltu lähdössä kaverinsa 30v juhliin toiselle paikkakunnalle ja mulla tuli maha todella kipeäksi eikä päästy lähtemään. Lähti mukaan sairaalan päivystykseen mutta sielläkin kiukutteli kun ei päästy lähtemään. Kyseenalasti mun kipua. Sanoin kyllä että senkun meet, ei sun tartte täällä olla. Jäi kuitenkin paikalle.
Lopulta mut otettiin osastolle useaksi päiväksi kun oli kohdunulkonen raskaus mikä oli aiheuttanu verta vatsaonteloon.
Mutta muistan sen kun olin tosi kipeä ja toinen vaan kiukutteli jotai juhlia.
Kerron tän, koska suhde tämän tyypin kanssa oli kaikkea muuta kun hyvä. Perustettii perhw, tehtiin 3 lasta.
Ei olis pitäny. Elämässä olis varmasti päässy paljon helpommalla, kun olisi viimeistään siellä sairaalassa tajunnu laittaa stopin koko hommalle.
Joten, mieti sä tarkkaan. Itsekäs on itsekäs. Toki, joskus epähuomiossa ajattelemattomuuttaan voi tehdä hölmöjä päätöksiä. Selvitä kummasta oli kyse.