Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea? Onko kukaan muu lähtenyt muuten hyvästä suhteesta siksi, ettei toinen osapuoli halua mennä naimisiin?

Vierailija
20.07.2023 |

Itselläni nyt siis tällainen tilanne. Erosin ihan hyvästä suhteesta sen vuoksi, että alkoi itseäni syömään sisältäpäin se tosiasia, ettei kumppanini tahtonut mennä kanssani naimisiin. Siis yhdessä hän kyllä tahtoi olla, ja vaikutti viihtyvän kanssani hyvin. Useamman kerran avioliitosta keskustellessamme hän aina kommentoi tyyliin "avioliitto ei merkitse mitään, siitä alkaa vasta ongelmat, avioliitosta erotaan"-tyyppisesti. Minulle avioliitto olisi kuitenkin ollut tärkeä. Pitkään yritin ajatella kumppanin vanavedessä, että mitäpä sillä nyt niin merkitystä, tärkeintä on toimiva arki, mutta lopulta tilanne eskaloitui siihen, että en enää pystynyt samalla tavalla rakastamaan kumppania ja ero tuli.

On mieletön ikävä ja pettymys. Pettymys etenkin siitä, että toinen päästi minut lähtemään. Jos olisin ollut hänelle niin tärkeä kuin väitti, olisi hänellä varmasti mieli avioliiton suhteen muuttunut siinä kohtaa kun todella lähdin.

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies haluaa vielä odottaa ja kosia sitten kun hän saa itse idean siihen.

Vierailija
222/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kirjoitan minä, joka kyseli omasta parisuhteestaan.

Tein sen! Nimittäin sanoin miehelleni, että haluan naimisiin. Mies vastasi, että hyvä, niin minäkin tulevaisuudessa. Mutta kuulemma hän ei tiedä milloin ja lisäksi kosinnan pitäisi olla yllätys, eikä siitä voi vain keskustelemalla sopia. Eikä hän halunnut kihloihinkaan. Mies selitti myös kaikkea epämääräistä siitä, että olen opiskelija. Myöhemmässä keskustelussa selvisi, että ongelma oli kuulemma minun painostavuus. Jos olisin kysynyt eri tavalla, olisi hän suostunut. En ymmärrä.

/Kolmekymppinen nainen

Voiko kyse olla tosiaan siitä, että olin painostava?

/kolmekymppinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin se 'naimisiin pääsy' on elämän pääsisältö, toisille ei. Kun löydät uuden rakkaan niin elä unhoda ottaa selville mitä mieltä hän on naimisiin menosta.

Vierailija
224/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin se 'naimisiin pääsy' on elämän pääsisältö, toisille ei. Kun löydät uuden rakkaan niin elä unhoda ottaa selville mitä mieltä hän on naimisiin menosta.

Jos haluaa naimisiin, elämässä ei ole muuta sisältöä? Ok.

Vierailija
225/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avioliitto ei merkitse minulle mitään" = "En halua kanssasi naimisiin, koska en halua sitoutua sinuun vaan olla koko ajan vapaa helposti lähtemään paremman perään, mutta en missään tapauksessa myöntää tätä"

Vierailija
226/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa naimisiin, elämässä ei ole muuta sisältöä? Ok.

Samalla logiikalla jos haluaa ylipäätään parisuhteen, niin elämässä ei ole muuta sisältöä kuin parisuhde. Jos haluaa lapsia, ei ole muuta sisältöä kuin lapset. Jos haluaa matkustella, ei ole muuta sisältöä kuin matkustelu. Ja listaa voidaan jatkaa :D

Vierailija
227/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein sen! Nimittäin sanoin miehelleni, että haluan naimisiin. Mies vastasi, että hyvä, niin minäkin tulevaisuudessa. Mutta kuulemma hän ei tiedä milloin ja lisäksi kosinnan pitäisi olla yllätys, eikä siitä voi vain keskustelemalla sopia. Eikä hän halunnut kihloihinkaan. Mies selitti myös kaikkea epämääräistä siitä, että olen opiskelija. Myöhemmässä keskustelussa selvisi, että ongelma oli kuulemma minun painostavuus. Jos olisin kysynyt eri tavalla, olisi hän suostunut. En ymmärrä.

/Kolmekymppinen nainen

/kolmekymppinen nainen

Tuota ei saa nyt nollattua kuin pitkällä erolla tai vakavalla sairastumisella. Tarvitsette hajuraon, missä selviää mikä on elämässä tärkeintä. Minä muuttaisin sinuna puoleksi vuodeksi tai vuodeksi ulkomaille töihin. Mies pitää sinua itsestään selvänä.

Siinä pysymällä et valitettavasti pääse naimisiinmenohaaveistasi eroon, mutta ne täytyisi unohtaa nyt kokonaan.

Vierailija
228/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Et vain ollut hänelle riittävän tärkeä. Kokemusta on.

Vierailija
229/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Kolmekymppinen nainen

/kolmekymppinen nainen

Ei, jos teillä oli kuitenkin takana pitkähkö parisuhde. Jos olisit tokilla treffeillä alkanut painostamaan toista avioliittoon, niin sitten olisi siitä kyse. Mies kyllä aina pitää kiinni siitä naisesta, jonka kanssa haluaa olla.

Vierailija
230/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Avioliitto ei merkitse minulle mitään" = "En halua kanssasi naimisiin, koska en halua sitoutua sinuun vaan olla koko ajan vapaa helposti lähtemään paremman perään, mutta en missään tapauksessa myöntää tätä"

Tämähän se. Itse olen ollut kahdessa parisuhteessa, jossa mies totesi noin. No minut sitten lopulta jätettiin kylmästi eikä kumpikaan ole kaipaillut minua takaisin.

Vierailija
231/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Kolmekymppinen nainen

/kolmekymppinen nainen

Ei, jos teillä oli kuitenkin takana pitkähkö parisuhde. Jos olisit tokilla treffeillä alkanut painostamaan toista avioliittoon, niin sitten olisi siitä kyse. Mies kyllä aina pitää kiinni siitä naisesta, jonka kanssa haluaa olla.

Suhde on vajaa kolme vuotta kestänyt.

/Se kolmekymppinen nainen

Vierailija
232/232 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Kolmekymppinen nainen

/kolmekymppinen nainen

Aion ottaa mieheen nyt etäisyyttä. Miettikööt hän samalla, haluaako minut vai ei.

/Se kolmekymppinen nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme