Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silitättekö tarhavaatteet?

Vierailija
14.12.2006 |

siis kaikki college housut, pitkähihaiset t-paidat...?

Mä en.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen silittävä äiti huomaa, ettei kaikkien vaatteita ole silitetty.

Vierailija
2/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki missä lapseni liikkuvat pihalla tai hoidossa tai kaupassa tai harrastuksissa jne. on aina silitettyä ja varmasti puhdasta ja tahratonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän harmita, kun juuri laittetulle puserolle kaatuu piimää, ei kun pesuun ja uusi tilalle. Laitan lapselle joka aamu päiväkotiin kaikki puhtaat vaatteet (paitsi ulkovaatteet), mutta siis ilman silitystä.

En kyllä juuri mitään omiakaan, vaatteet on valittu sillä periaatteella ettei silitystä tarvita.

Vierailija
4/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän pari kertaa vuodessa juhlapaidat ja se riittää.

Vierailija
5/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitän sellaset hyvät vaatteet, kauluspaidat jne sillon ku niitä tarvitaan, mut en päiväkotiin, ei jää aikaa ja mä myös valitsen hyvät kankaat ettei ole pakko silittää

Vierailija
6/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en silittänyt alle 3-vuotiailla, nyt kun ovat 3 ja 5, silitän.

7

Vierailija
7/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lasten alushousut... Se tuntui jo vähän turhalta, vaikka silitänkin omien lastenikin vaatteet.

Siinä perheessä myös naisten nylon-alushousut silitettiin puhumattakaan isännän boksereista ;)

Vierailija
8/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysätkää pipoa ja käyttäkää sekin aika lasten kanssa leikkimiseen ja olemiseen.

Vierailija
9/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pidän puhelinpalaveria tms. Eli enpä katso itseäni tehottomaksi.

Ja 3- ja 5-vuotiaiden on jo hyvä olla puoli päivää hoidossa, joten työntekoni ei ole heiltä mitenkään pois.

Löysää kuule itse sitä " täydellisen äidin" -nirppanokkaisuuttasi, jolla muita opastat.

7

Vierailija
10/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä nykyajan villityksiä... Eiköhän meistäkin suurin osa ole leikkinyt omien sisarusten, ei vanhempien kanssa.

Ei se että silittää muutamat vaatteet päivässä tarkoita etteikö lasten kanssa ehtisi ulos jne.

Sitä paitsi, silittää voi vaikka illalla telkkua samalla kattoen, kun lapset jo nukkuu, tai päikkäriaikaan.

Vierailija
11/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan! Juhlavaatteet silitän, mutta en arkivaatteita. Muuta en iltaisin ehtisikään tekemään.

Vierailija
12/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitän vain sen, mikä on ihan pakko! eli jotkut kauluspaidat tai juhlamekot

Vierailija
13/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun silitän 4-henkisen perheen viikon vaatteet, ja silitän siis mekot, colleget, suorat housut, paidat, t-paidat, hameet.

Katson samalla kaksi jaksoa yhtä suosikkisarjaani luurit korvilla ja saan ollakin vielä ihan rauhassa, kerrankin.

Eli miten ihmeessä siihen nyt koko ilta tärvääntyisi?

Vierailija
14/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää huolitellummalta ja pysyvätkin siistimpinä, joten on sen arvoista. Sitä paitsi en oikein kehtaa luistaa ainoasta kotityöstäni ;)

Vierailija
15/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta silittäminen on yhtä ajanhukkaa, jos ei ole juhlavaatteista tai kodin tekstiileistä kysymys. Yksi tapa saattaa naiset hermoraunioiksi. Nykyään kun puhutaan paljon siitä, miten naiset kärsii uran ja kodin vaatimusten ristipaineessa. ;) LOPETTAKAA TURHA SILITTÄMINEN SISKOT! :D

Vierailija
16/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten takuulla monella muullakin.

Ja lapsilleni haluan opetttaa sen, että kaunis ulkoasu on kohteliaisuutta.

Vierailija
17/17 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis kaikki college housut, pitkähihaiset t-paidat...?

Mä en.

Ainoa, mitä en silitä, on jotkin neuleet, jotka kuivuu vaakatasossa, sekä fleece- ja plyyssiasut, jotka on kuivattu hengarissa niin, ettei niissä ole kuivumisen aiheuttamia painumisia.

Itsekin silitän yleensä illalla lasten mentyä nukkumaan, samalla katson televisiosta jotain kivaa ohjelmaa. Eli lasten kanssa vietetystä ajasta silitys ei yleensä ole pois.

Mitä taas tulee kommenttiin, että silityksen vois lopettaa ja leikkiä lasten kanssa sen aikaa. Niin ei kiitos. Äiti ei ole leikkikone. Minä kyllä pelaan ja askartelen lasteni kanssa tai luen heille. Teemme yhdessä kotitöitä, vaikka niihin meneekin lasten kanssa tupla-aika. Käymme kävelyretkillä. Hulluttelemme yhdessä, teemme muka-iltajumppaa eli minä heittelen lapsia tai he kiipeilevät päälläni kun makaan lattialla. Mutta leikkimään en taivu, en. En vain jaksa enkä osaa enkä halua.

Sitäpaitsi lapseni eivät edes kaipaa minua leikkimään. Kun he leikkivät, he leikkivät joko itsekseen tai yhdessä tai kavereiden kanssa. Kun kaipaavat äitiä/isää, silloin he tulevat luoksemme ja keksimme jotain tekemistä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän