Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~KESÄKUISTEN LOPPUVIIKKO V50~~

14.12.2006 |

Tässä uutta pinoa, että saadaan taas keskustelu kuumana käyntiin ;-)!

-satu-

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, hurja kuinka normaali olo mulla on =)! Eilen illalla kylläkin oksensin autossa matkalla töistä kotiin... Illat ei vieläkään oo kaksisia, mutta nämä päivät :-)! Harmi sinänsä, että tää mun paras aika päivästä menee täällä töissä. Mies ei edelleenkään näe mua kuin makaamassa sängyn pohjalla :-\. Kyllä tää paljon pinnaa kysyy mieheltäkin!

Supistuksetkaan ei nyt ole vähään aikaan vaivanneet ja muutenkin on piiiitkästä aikaa todella energinen, reipas olo. Jospa tästä raskaudesta vois pikkuhiljaa alkaa nauttimaan!

Viime yönä näin kauheeta painajaista - sain nimittäin unessa keskenmenon :-(... Se vähän painaa vielä mieltä, mutta onneksi oli vain unta!!!

Hyvää torstaipäivää kaikille!

-satu ja sintti rv 14+5

Vierailija
2/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei liiemmin pahoinvoinnista ole ollut riesaa enemmänkin kuvotusta,mutta väsymys vaivaa ja sit kun illalla kampee sänkyyn niin ei uni tulekkaan,kumma minäkin näin viimeyönä painajaista menin ultraan ja mitään elämää ei näkynyt,kummittelee edellinen raskaus ,löytyy nim merkillä valtsu04 jos jotain kiinnostaa hauksi vuosi.

mites muiden housu tilanne ?minulla maha jotenkin nyt viime päivinä pulpahatanut ettei mitkään omat housut mahdu kiristämättä jalkaan,joten kaivoin aapista äippä- housut jotka kylläkin aika reiluja mutta eivät kiristä.

seuraava nla on vasta kahden viikon päästä ,tekisi mieli sydänäänien kuunteluun mennä,ehkä tämä helpottaa sit kun liikkeet alkaa tuntua!

valtsu 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenee tämä homma : ) Nopeasti aika on mennyt - ainakin näin jälkikäteen ajateltuna.. Huomenna mulla olisi toka neuvola ja sydänäänien kuuntelua odotan yli kaiken. Niitä ei olla vielä kuultukaan kun tuo neuvola on tosi harvoin... Mulla on maha kasvanut jo niin paljon, että ei jätä mitään enää arvailun varaan. Töissä huomaan, että kaikkien katse kohdistuu vyötärölle mut kukaan ei sano mitään - hymyilyttää se tilanne, mut oma-aloitteisesti en kerro mitään. Esimies tietää ja ne työkaverit jotka ovat tienneet meidän lapsettomuushoidoistakin.

Mietin tässä just, että ei mene enää pitkään niin ollaan jo puolessa välissä raskautta ja aika on mennyt oikeesti tosi nopsaan... Ens vuodesta on tulossa rankka kun meillä alkaa rakennusprojekti, sit on tää vauvaprojekti ja miehellä uusia työkuvioitakin samaan syssyyn. Esikoistyttö on onneksi vähän rauhoittamassa tilannetta ja hän on ihan innoissaaan ( kahdeksan vee ) ja just mietin, että hänestä on oikeasti jo apua ja yksi ilta juteltiin siitä, miten hän saa sitten olla apuna kylvetyksessä ja vaipan vaihdossa....

Mutta ihanaa kun on luvattu viikonlopuksi pakkasta ja olin näkevinäni lumihiutaleen kuvankin ennusteessa - josko se valkoinen joulu olisi sittenkin todellisuutta täällä Itäisessä Suomessa : )

Lauruska 15+5

Vierailija
4/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä odottelen että aika kuluis ja lähden sitten sinne niskapoimu ultraan.... Kotona olen edelleen, ihan hirveä flunssa, lämpöä on ja päätä särkee hullun lailla, toivottavasti ultralääkäri jatkaa mun saikkua tämän ja huomisen, ainoa päivystysaika olis ollut yhtä aikaa ultran kanssa ja ultraa ei paljon voi siirtää....

Vähän jännittää se ultra mutta vastaan se on otettava tuli mitä tuli, pitäkäähän peukkuja.

Minä olen jo siirtynyt osittain mammahousuihin, maha on hirveä sämpylätaikina varsinkin iltaisin, eipähän kiristä ; )

Palaan takaisin iltapäivällä, vointeja kaikille....

Tiina 13 tasan

Vierailija
5/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut uusi himon kohde... karjalanpiirakat! Mitähän tarpeellista niissäkin on näin raskaana olevan näkökulmasta. Mulla ei ole mikkään alkuraskauden himoista jäänyt oikein pysyväksi. Hedelmät menee nyt kaikki, mutta alussa minulle ei maistunut kuin sitrushedelmät... ja porkkanat on olleet mukana himolistalla jo aika pitkään. Piimä ja viilit on jääneet jo pois, mutta että nyt nuo karjalanpiirakat. Ihmeellistä...

Tosiaan kuukauden päästä alka tämä porukka olemaan puolessa välissä urakkaa! Alussa aika tuntui menevän niin kovin hitaasti, mutta nyt kun miettii taaksepäin, niin aika on loppujen lopuksi mennyt aika nopsaa...

Oletteko muut huomanneet että tukka ravottuisi kauhean nopeasti? Minun pitää tätä nykyä pestä tukka kerran päivässä, ja varmaan joku hormoonien aiheuttama mielenoikku, että tekee mieli protestoida tätä pesuoperaatiota vastaan. Tänäänkin menin mielenosoituksellisesti kampaajalle pesettämään tukan. Hullu olen :)!

Cana & " kirppu" 13+3

Vierailija
6/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee tosiaan ihan hurjaa vauhtia, tuntuu ettei itse meinaa pysyä viikkojen tahdissa mukana. Eilen just mies kysyi, että milloin meillä on se rakenneultra johon minä vastasin, että siihen on vielä pitkä aika, kun ollaan niin alkuraskaudessa vielä. Sitten rupesin miettimään, että hetkonen sehän on ensi kuussa..!? Niin ja sitten on raskaus puolessa välissä.Hurjaa ja ihanaa!:o)

G: Kuinka moni muu on ajatellut kysyvänsä jossain vaiheessa raskautta vauvan sukupuolta?

Me kysyttiin esikoiselta ja meinataan kysyä nyttenkin sitten rakenneultrassa. Ei sillä, että sillä mitään väliä olisi vaan ollaan vaan molemmat miehen kanssa niin malttamattoman uteliaita, että halutaan tietää. Ja toki tiedetään, että se ei ole 100%:n varmaa. Mulla tuon rakenneultran tekee se mun ystäväni niin kertoo kyllä sukupuolenkin, jos vaan sen näkee. Esikoiselta hänen veikkauksensa meni ainakin ihan oikein. :)

Käytiin eilen ensimmäisen kerran Ideaparkissa. Onhan tuo iso ja kivoja liikkeitä siellä on kasa päin, mutta odotin, ehkä jotain vielä enemmän.(?) Tuli ostettua yksi puuttuva joululahja ja itselleni ostin eurokankaasta sellaista joustotrikoo kangasta siis on sellainen valmis putki. Ja ajattelin tehdä siitä pari masutuubia niin saa tuon navan piiloon näiden tavan paitojenkin kanssa. Kahden tuubin materiaalit tuli maksamaan yht. n.8e. Ja kun on valmista putkea niin on kyllä yksinkertainen tehdä tuo tuubi, jos jotain muutakin kiinnostaa.

Palataan taas.:)

Tuulia 14+5

Vierailija
7/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastus Tuuli@:n Gallupiin:

Minä olen myös malttamaton luonne, ja otan mielelläni vastaan tiedon lapsen sukupuolesta. Neuvolasta samassani np- ja rekenneultra tiedotteessa kyllä lukee, ettei rakenneultrassa selvitetä lapsen sukupuolta, mutta kertoisiko ne, jos sitä kysyy, ja se siinä näkyy. Voiko henkilökunta olla niin jyrkkä ettei kertoisi, vaikka näkisi? Koska odotan esikoista, niin joudumme hommaamaan kaikki vaatteet ja varusteet alusta asti itse, niin sukupuolen tietäminen helpottaisi vähän tuossa värimaailman valinnassa...

...Vaikkakin kälyni kertoi, että hänen parhaalle ystävälle oli käynyt niin, että lääkäri oli ultrassa sanonut, että " tästä näkisi nyt 99% varmuudella lapsen sukupuolen. Haluatteko tietää?" . Oli kuulemma tyttö, ja tuleva äiti oli sitten ostanut tulevalle tytölle oikein ihanan vaaleanpunaisen ruusu-toppapuvun jossa voisi pienokaisen viedä laitokselta kotiin... mutta tulikin poika, ja isä joutui menemään kauppaan palauttamaan toppapuvun ja hommaamaan tilalle uuden " miehekkäämmän" :) Että se siitä 99% varmuudestakin?!?!

Cana

Vierailija
8/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella on vissiin aika tarkat nuo systeemit. Ainakin joku kansainvälinen sopimus kieltää lapsen sukupuolen kertomisen joillekkin tietyille viikoille saakka. Näin kertoi minulle esikoisen np-ultran tehnyt th.

Ja kuulemma Suomessakin on ollut oikeudenkäyntejä joissa vanhemmat on haastaneet lääkärin oikeuteen, kun antanut väärän tiedon lapsen sukupuolesta. (JÄRJETÖNTÄ!!) Kai se sitten on tehnyt lääkäritkin varovaisemmiksi kertomaan tuon sukupuolen, kun meitä vanhempiakin on niin moneen junaan. Mutta kyllä käsittääkseni kunnallisellakin puolella osa lääkäreistä kertoo sukupuolen, jos vanhemmat sitä kysyy.

Tuulia

Vierailija
9/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osaa suhtautua asiaan ehkä itsekin ymmärtäväisemmin.

Katsotaan miten käy. Meillä on rakenneultra vasta 6.2. ja olen tuolloin viikolla 21+1.

Cana & " kirppu" 13+3

Vierailija
10/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultra tulemaan/saamaan/jotumaan sitten kolmannen kerran. Rakenneultrassa kuten olen jo sanonut pyydämme näyttämään jalkoväliä. Jos nyt sinne asti päästään.

Viime yönä alkoi järetön alavatsa ja -selkäkipu, neuvolan kommetti oli et tuo aamulla pissanäyte ja sit katotaan saatko ajan lääkärille!!! Mun pitäs lauantaina olla seisomatyössä 11h päivä olis tiedossa. Voi vit miten mä kykenen sinne menemään kun en kykene lastani nostamaan....

nyt kakka haisee siihen malliin et pakko mennä

kiukkunen kuumetta selkä koukussa 14+4

Vierailija
11/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kärsinyt alavatsakivuista nyt kolme päivää. Sellaista menkkatyyppistä. Aluksi ajattelin, et varmaan ovat vain liitoskipuja, kun kävely auttaa, mutta sitten sain kuitenkin päälle hysterian ja soitin neuvolaan. Mulla on aika ihana terkkari. Melkein samaa ikääkin mun kanssa. Antoi heti ajan huomiselle(tälle päivälle oli täyttä), jolloin katsotaan et kaikki ok. Lähinnä mä arvelen pissatulehdusta tai tosiaan niitä kasvukipuja. Tällaista se oli alussa myös ja mullahan kohtu on siis ylisuuri viikkoihin nähden.

No, tänään aamulla koin sitten ensimmäisen suuren järkytyksen sitten plussauksen: Mulla ei ole enää napaa!!!! Tai siis sitä kuoppaa. Napa on pullahtanut ulospäin alaosastaan. Ylhäällä jonkin sortin huppu vielä on. Että kaipa se maha tosiaan kasvaa, vaikkei sitä itse niin huomaakaan kun tulee niin hiipien.

Gallup: Kyllä mekin ehdottomasti halutaan tietää sukupuoli! Harmi vaan, että kätilöopistolla taidetaan myös olla todella tiukkoja sen kertomisen suhteen. Mutta kyllä mäkin olen ajatellut ainakin pyytää sen alapään zoomauksen, jos itse sitten näkis. Ja jossain vaiheessa ollaan menossa jokatapauksessa sinne 4d-ultraan, jossa ainakin pitäis näkyä. Jos siis kaikki menee hyvin.

Keskenmeno vieläkin kummittelee ajoittain mielessä,vaikka tiedän että riski siihen on enää 1%:n luokkaa. No nämä pelot tuskin koskaan loppuvat. On vain merkki siitä, että äidinvaistot ovat heränneet. :)

Lumen tuloa toivovat

Odessa79 ja Milli 15+5

Vierailija
12/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Lauruskalla[/b] on kyllä kiva tilanne kun on 8-v. tyttö sitten auttelemassa vauvan kanssa. Varmasti hänestä on jo apua. Tuollaisesta tilanteesta oisin itsekin tykännyt, mutta mun elämä meni erilailla. Ikäni puolesta tuo ei enää onnistu :-\.

Meillä onneksi talonrakennusprojekti pitäis olla suht valmiina jo sitten kun vauva syntyy. Tämän ainakin olen miehelle kertonut deadlineksi ;-). Olis ihanaa pitää sitten kastetilaisuus uudessa kodissa. Siinä on hyvää motivaatiota pistää pökköä pesään rakennuksella!

Himoista: mullekin on [b]Cana[/b] kyllä karjalanpiirakat maistuneet koko tämän raskauden ajan. Ne on ainoat, joita on oikein tehny mieli silloinkin kun voin tosi pahoin. Nyt mulla on suurena himona friteeratut sipulirenkaat. Aina kun ulkona oon syömässä niin jos listalta löytyy noita niin pakko ottaa 8-).

[b]Gallup[/b]: me ei haluta tällä kertaa tietää tulokkaan sukupuolta. Kaikki tavarat on jo niin hankittuna ja ostettiin ihan alkuun aika unisex-tavaraa, ettei ole väliä kumpi tulee. Ja halutaan se pieni jännitysmomentti sinne synnytyssaliin :-).

Me kun kysyttiin viimeksi sukupuolta niin lääkäri muuttui jotenkin tylymmäksi... Hän kertoi sitten meille, että koska Suomessa on nykyään niin paljon eri kansalaisuuksia niin tosiaan yhteiseksi ohjeeksi on annettu, ettei sukupuolta saisi kertoa. Joissakin kulttuureissahan tietty sukupuoli on halutumpi kuin toinen ja pahimmassa tapauksessa " väärää" sukupuolta edustanut sikiö on abortoitu :-/. Ymmärrän kyllä, ettei sukupuolta siitä syystä mieluusti kerrota.

Mutta tosiaan ekasta mekin haluttiin tietää ja sillon just sen vuoksi, että vähän saisi osviittaa ostaako mekkoja vai mitä. Lääkärin arvio osui silloin oikeaan. Mutta kuitenkaan en uskaltanut ostaa kuin yhden mekon ennen vauvan syntymää ;-).

Mä en kyllä ikinä osaa kirjoittaa lyhyesti... Lopetan tällä erää tähän!

Pidän peukkuja täällä pystyssä, että [b]nelekku07[/b] tuo hyviä uutisia ultrasta!

-s ja s-

Vierailija
13/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Me myös aiotaa kysyä sukupuoli. On se kuitenkin mukava edes jonkinlaista suuntaa saada kumpi tulee. Ykköseltä arvaus ainakin meni oikeaan. Tosin ostettiin jokatapauksessa suurin osa vaatteista sellaisia jotka sopii molemmalle. Aika järjetöntä tosiaan, että joku haastaa oikeuteen tuollaisen asian vuoksi.

Ihanaa kun viimeyönä sain jo nukuttua huomattavasti paremmin. Tiedä sitten oliko syynä myöskin se, että ajettiin poika omaan sänkyyn. :D Ei ollut kokoyötä potkimassa naamaalle tai kylkeen. On nimittäin aika eläväinen yöllä.Valvomista tuli ehkä semmoinen 1,5h + muut havahtumiset.

Tosin pikku-ukkeli ei oikein illalla tykännyt ajatuksesta nukkua omassa sängyssä ja kuikuttelikin sinne 24.00 saakka. Itselläni meinasi jo sääli iskeä, kun nyyhkytti sitten nukahdettuaan niin surkeasti. Olin vähällä nostaa pinniksestä viereeni.

Nuo mielihalut itselläkin vaihtelee. Ei ole vielä ollut mitään sellaista pysyvää. Tänään aamulla iski ihan mahdoton Lidlin appelsiinimehun himo, valitettavasti käytetään todella vähän Lidliä, joten se siitä himosta. Salmiakkia tekee mieli vähän väliä mutta aina eriä salmiakkia. Viimeksi oli Halvan salmiakkiruudut ja nyt on Turkinpippuri.:oP Ja kun ajattelenkin Valion vaniljakermajäätelöä ja murskattuja turkkareita niin voi nami nami.

Hih. Aika jännä kylläkin että en pysty syömään jugurttia, porkkanoita, ja suklaata kun ne on muka liian makeita, mutta salmiakkia jäätelönkera menisi vaikka miten. Ja maito on in, maitorahkan muodossakin. :D Oho tuli riimi.

Joku aika alussa kyseli siitä D-vitamiinista. Minullekkin sitä suositteli th-nyt pimeän aikaan, tosin en ole saanut edes pillereitä ostettua. Maitoa minulla kyllä tulee juotua ihan reilusti, mutta kuulemma silti kannattaa ottaa sitä lisää, kun raskaana ollessa d-vit. tarve on suurempi.

Myös alavatsa ja selkäkivuista joku mainitsi. Täälläkin on aika-ajoittain niitä, mutta minulla ne menee ohitse kun lepään jonkunaikaa jalat kattoa kohti.

Jahas, nyt pitää mennä syömään. Vatsa ilmoittelee vajeesta. :D Hmmm. mitähän sitä söis.

Marikki rv13+6

Vierailija
14/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon tällöin koitan muistaa kirjoitellakin jotain. Luen kyllä melko säännöllisesti viestit. ;)

Olinko vain kuvittelevinani, mut melko monella itseni lisäks on ollu suppareita. Meillä nla pyys menemään niistä päivystykseen josta sais lähetteen ultraan ja siellä nähtäis sisäsuun tilanne. No eipä tolla lääkärillä sellainen tullu mieleen. Teki sisätutkimuksen ja sano " napakka, mut aukihan se on. Lienee normaalia tilanteeseen nähden. Jatketaan samaan malliin, otat vähän rauhallisemmin vaan." Normaali mihin tilanteeseen?! (Odotan kolmatta, joten voihan se olla sitä...?) Mä menin vaan niin hämilleni etten mitään enää osannu kysyä, kun se lääkäri totes mun ammattiin, että loistavan alan olen valinnut.

Nlaan yritin soitella ja kysellä, että mitähän tuo lääkäri mahdollisesti tarkoitti ja voinko nyt luottaa siihen, että supparit ei oo tehny tuolla kohdunsuulla mitään, mut sieltä ei vastattu tänään! :( Toivottavasti joku huomenna vastaa...

Sukupuolesta on ollu puhetta. Me aiotaan kysyä ja se kerrotaankin kun käydään Jorvissa rakenneultra. Jos siis sikiö suostuu jalkoväliään vilauttamaan. Mutta jos ei, niin on mulla rv 24 tiedossa toinen ultra NKL:lla. x)

Nyt näinä päivinä ihan viimeisetkin saa tietää raskaudesta. Meistä on tosi hassua, kun kaikki on suhtautunu tähän silleen, että " miks te ette kertonu, että aiotte kolmannenkin?" Pöh, musta tää on meiän kahden välinen asia ja ollaan sovittu vuosia sitten, että niihin kyselyihin vastataan joka vauvan jälkeen, että tää on viimeinen.

Ruokahimoista oli puhetta. Mulle kans karjalanpiirakat munavoilla on maistunu tosi hyvin! Tosin tykkään muutenkin. Mut outoja himoja on ollu piimä, tomaatit, ananas (josta sain allergisen reaktion ja huulet turpos!) ja tällä hetkellä tekee mieli lämminsavulohissalaattia, jota näin kaupassa... :P Salmiakki kans uppoo, mut suklaa ei oikein...

Ihanaa, viikonlopuks on luvattu kylmempää ilmaa ja vaihtelevasti jopa lumisadetta! Jospa se valkoinen joulu tuleekin vielä!

Hulda 14+0!

Vierailija
15/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään himoitsin työkaverin riisipiirakoita niin kovasti että piti ihan kauppaan kipasta välipalan aikaan. Imatran riisipiirakat, nam, muut ei kelpaa! Mielihalut ovat aika vaihtelevat, mutta appelsiinituoremehu on kyllä ykkönen. Sitä pitää saada aina yöllä vessareissullakin, hampaat ovat varmaan aivan nysät kun vauva syntyy :) Yleensäkin kaikki raikkaat hedelmät ja sitten kaikki vehnästä tehty uppoaa, vatsa on aika turvoksissa ja jokapäiväiselle suolen toiminnalle on kyllä saanut jättää hyvästit.

Maanantaisen ultran jälkeen on selkeästi ollut aivan erilainen fiilis: rento ja rauhallinen. Ei ota enää työasiat kupoliin vaikka syytä olisi ja uni maistuu aika hyvin ilaman yökukkumisia. Nyt huomaa selkeästi että kuinka paljon sitä jännitti ja pelkäsi huonoja uutisia ultrasta ihan plussamisesta asti.

Joku mainitsi hiusten rasvoittumisen: mulla menee ihan päin vastoin raskausaikana. Iho ja hiukset ovat erittäin hyväkuntoiset ja rasvoittuminen häviää. Aiemmin naama kiilsi iltapäivästä aivan kuin se olisi voideltu öljyllä jos unohti päivän aikana kurkata peiliin, nyt meikki kestää ilman korjailuja iltaan asti. Mutta auta armias kun vauva syntyy: tukka tippuu tukkoina ja naama kiiltää kuin öljytty, hiukset pitää pestä joka päivä.

Nyt pitää mennä voikkaria syömään!

SM, rv 13+1

Vierailija
16/30 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi alkuajan pahoivointi on mennyttä. Muuten en tajua miten jaksaisi. Meillä on töissä todella kova kiire ja vaikka olen kasilta aamulla aloittanut lopettelen nyt :(

Neuvolalääkäri oli eilen. Olipas napakka täti. Napisi vähän siitä että paino oli laskenut eikä noussut (huimat puoli kiloa kuukaudessa). Tarttui myös tähän työn rasittavuuteen ja päivien pituuteen... se kai oli syystäkin. Ja niin käski ottaa napakorun pois. Sydänääneet kuului heti ja hyvin, hitsi mitä laukkaa!

Gallup: Kyllä ajateltiin ottaa selvää kumpi on tulossa. Naistenklinikalla sanoivat tiukasti etteivät saa kertoa, yksityisellä sitten.

Joo taidan olla tämän päivän pinon päättäjä, oikein hyvää huomenta seuraavalle ;)

rouvaii 14 tasan

Vierailija
17/30 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt illalla pinoon kun kone jotain temppuili....

Ultra oli siis eilen... Kaikki näytti olevan ok, sydämen rakennetta nyt ei kunnolla näy vielä. Ja olinhan kuopuksenkin kanssa kaikissa ekstra ultrissa ja kaiken piti olla ok mutta 5 vrk:n ikäisenä se sydänvika löytyi sitten......

Lääkäri joka ultras oli ärsyttävä mursu,sorry vaan alkoi ihan suunnattomasti ärsyttämään..... No tärkeintä että kaikki näytti olevan vauvalla kunnossa. Seuraava ultra olis sitten viikolla 20+

Sukupuolesta..... me halutaan tietää, uteliaita kun ollaan ; ) Voin rehellisesti myöntää myös toivovani poikaa, terveys tietenkin tärkein asia.... Esikoisemme joka on kuollut oli poika ja sen jälkeen minulla on kaksi ihanaa tyttöä. Poika olisi kiva mutta luulen että tyttö sieltä tulee ja kyllähän se rivistöön sopii ; ) Esikoisen kuoleman jälkeen kun kuulin odottavani tyttöä mulla kesti pitkään ennen kuin pääsin siitä yli ettei poikaa tule, masennuin oikein....hassua mutta totta.

Kiitos Kiinan-pöpölle peukuista!

Me lähdetäänkin tyttöjen kanssa mummolaan käymään ja palaillaan huomenna....

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Tiina 13+1

Vierailija
18/30 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Nelekku (meniköhän oikein mutta ainkin sinne päin) saitte hyviä uutisia ultrasta! taitaa olla kohta koko porukka käynyt ultrassa.

Me ei varmaankaan kysytä sukupuolta, koska mies ei halua tietää. Mä kyllä haluaisin, mutta kunnioitan miehen toivetta, että jääkööt sitten salaisuudeksi. Ellen sitten saa miehen mieltä muutettua ;-). Me mennään Jorviin ultraan ja siellä ne kertoo sukupuolen jos vaan sen näkevät. Hassua, miten eri aikaan noi rakenne ultratkin kaikilla on. Meille sanottiin että rakenne ultra tehdään aina viikolla 19. Eli meillä se on jo silloin. Ennen kun tulin raskaaksi toivoin ehkä että tämä tulokas olisi tyttö mutta nyt toivon vaan että saisin vauvan terveenä maailmaa ja ei ole väliä onko tyttö vai poika.

Olen kärsinyt nyt itse pari päivää hirveästä päänsärystä. Että vetäydyn tästä nyt lämmitetyn viljapussin kanssa päiväunille kun poikakin nukahti.

Hyvää alkaa viikonloppua.

Iiran

Vierailija
19/30 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs on tänään hiljaista! Mulla ei oo töissäkään mitään tekemistä - blääh, tylsää. Oonkin koko päivän kasaillu tilausta sellaseen ihanaan nettikauppaan ku www.dpam.com. Käykääpäs kurkkaamassa. Aivan ylisöpöjä vaatteita! Eikä mitään järjettömän kalliita. Postituskulut tekeekin sit vähän enemmän...

Kiva oli kuulla [b]nelekun[/b] hyvät ultrauutiset! Kerkesin jo mietiskellä, että missä viivyt uutisten kanssa kun taisit lupailla, että käyt eilen iltapäivällä vielä kertomassa. Mä oon nykyään kauhee huolehtimaan kaikenmaailman asioista!

Mulla ei oo supistellu/ollu polttoja nyt pahemmin viime päivänä :-). Selkä kylläkin on nyt muuten kiukkuillut. Mitenkähän mä kestän sen +10 kg kun nyt jo kävely on näin vaikeeta?? Pitäis kait alkaa vähän jumppaamaan selkälihaksia... Kun sais aikaiseksi...

Luin tuolla yhtä pinoa, jossa pähkittiin hyvää työnimeä masuasukille. Yhtenä ideana oli nimetä pikkuinen LA:n nimipäivän mukaan. Hauska idea - mun masussa köllii Ensio :-D! Mitäs teillä?

Kuulumisiin kesäkuiset kanssaodottajat!

-satu ja sintti rv 14+6

Vierailija
20/30 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvolalääkäri. Eipä siellä kummempia tehty kun katsottiin kohdunsuun tilanne ja kuunneltiin sydänäänet! Heti kuului! :) Eli hengissä siellä masussa ollaan. Onneksi ei katsottu painoa (on noussut noin 8kg). Odotan vain että kuvotus loppuu jotta voin lakata jatkuvan syömisen. Ihan pientä, pientä helpotusta tuntuu välillä mutta sitten taas...plaah.

Meillä siis ultraan yhä reilu kuukausi...kun ei sitä np-ultraa tehdä. Enkä omakustanteisesti nyt lopultakaan ajatellut mennä.

Neuvolatäti sai mulle jotenkin virheellisesti lasketun ajan 23.6. vaikka oikeasti tidän, ja ultran mukaankin se on 24.6. No liekö sillä väliä että käytän itse eri päivä kuin neuvola..??

Baby rv 12+5