Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te vaunuharsoilijat! Tärkeää!!!!!

Vierailija
14.12.2006 |

Itse lopetin harsoilun kun kuulin sairaanhoitajalta että joka talvi useita lapsia tuodaan ensiapuun kun harso on jäätynyt, eli hengityshöyry on muodostanut jääpinnan harsoon, ja lapsi (pienet vauvat varsinkin) ovat kärsineet happivajausta!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisemia. Meidän pihassa pyörii myös kissoja ja oravia sekä lintuja, harso ehkä suojaa vähän. myöskin räntäsateella ja tuulisilla/pölyisillä keleillä käytän harsoa suojana.

Vierailija
22/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi keksiä vähän uskottavamman stoorin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ystäväni sanoi aikanaan että olisi suositeltavaa käyttää harsoa tuulensuojana vastasyntyneellä, ettei vauvalle tule samaa refleksiä kun vauvauinnin sukelluksessa eli vetää röörit umpeen ettei vesi mene hengitysteihin. Siis näin voi (kuulemma) käydä jos tuulee vasten kasvoja.

Tiedä häntä onko asiassa sitten mitään perää...

Vierailija
24/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyttysverkkosysteemi kyllä suojasi ihan riittävästi sateelta ja tuulelta, kun sadesuojan jäljiltä aukko jäi aika pieneksi muutenkin.

Itse olen aina kanssa ihmetellyt tuollaista sideharsosysteemiä. Näyttää vähän liian umpiolta.

Veit sanat jne...

Vierailija
25/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyttysverkkosysteemi kyllä suojasi ihan riittävästi sateelta ja tuulelta, kun sadesuojan jäljiltä aukko jäi aika pieneksi muutenkin.

Itse olen aina kanssa ihmetellyt tuollaista sideharsosysteemiä. Näyttää vähän liian umpiolta.

Ai eikö näytä umpiolta kun vedät sadesuojan siihen ja aukko pienimmällä mahdollisella??!

Eiköhän ne ap:n mainitsemat tapaukset tule just tuosta kun vedetään sadesuoja päälle ja sit vielä tukitaan ainoa aukko harsolla. Sadesuojan läpi kun ilma ei kulje ja vauva hikoaakin helposti. Näitä sadesuojan käyttäjiä näkee TODELLA usein pikkutihkullakin.

Vierailija
26/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni kaikkein tärkein syy harson käytölle. Ja vikka kuinka nykyvaunut on designattu, niin kyllähän ne tuulta haukkaa!! Sopivasti kun tuulee, niin lapsella todella sukellusrefleksi laukeaa ja tämä pidättää hengitystä (myös morossa käy näin) - tästä jos mistä voi aiheutua hapenpuutetta!!

Vierailija
27/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille neuvolatsa suositeltiin harson käyttöä, asumme kaupungissa ja välillä ilmassa on paljon katupölyä ja pienhiukkasia. Harso toimii ilmansuodattimena. Eli hyödyllinen kapistus se on, pääasiassa.

Kyllä äidin pitäisi huomata jos harso jäätyy ja estää ilman kulkemisen :(

Kovalla pakkasella meille myös suositeltiin sen käyttöä, eli ilmiesesti ainoa huono on kostea pikkupakkassää? Sillä koskaan ei meillä harso jäätynyt (esim. -15 asteen pakkasessa).

Vierailija
28/28 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö järki provoa keksiessä sen vertaa leikannu, ettei harso voi jäätyä vaunun suulle ellei myös vaunuissa asteet ole nollassa. Lämmin ilma vaunuista virtaa kylmää kohti eli harson läpi ja pitää takuulla harson sulana. Aika huono alotus. Annetaanpa ihmisten harsoilla rauhassa. Paljon on hyviä syitä sitä käyttää.