IS: Perheenäidin salaisuus: Pian kolmekymppinen voimaantunut perheenäiti Jenni on pettänyt miestään säännöllisesti jo puolentoista vuoden ajan
Kahden pienen lapsen äiti, alle 30-vuotias Jenni elää tasapainoisessa avioliitossa. Hänellä on miehensä kanssa kaksi pientä lasta.
Mies osallistuu lasten hoitamiseen, pariskunnan välit ovat läheiset ja elämä on taloudellisesti vakaata.
Työpäivien ja lasten hoitamisen lomassa Jenni saa toisinaan omaa aikaa. Silloin hän mieluiten harrastaa seksiä jonkun muun kuin aviomiehensä kanssa.
Kyseessä ei ole avoin suhde, vaan Jennin kehittämä ratkaisu parisuhteen ongelmaan. Hänen käsityksensä on, ettei hänen miehensä ja lastensa isä tiedä sivusuhteista mitään.
Arvostan Jennin kaltaista naista joka uskaltaa toteuttaa itseään. Mieshän ei tässä kärsi kun ei tiedä sivusuhteista mitään.
Kommentit (744)
Se on vaan se erokeskustelu, terapia ja avoin asioiden puiminen niin hirvittävän vaikeaa oman puolison kanssa että mieluummin lähdetään etsimään salarakasta.
Oma kykenemättömyys nostaa kissa pöydälle muuntuu toisen ihmisen hyväksikäytöksi ja henkiseksi pahoinpitelyksi ja aiheuttaa esiin tullessaan lapsille ihan tutkitusti järjettömästi surua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä fantasioidaan "aviorikoksesta tavattujen naisten" ruoskimisesta julkisella paikalla? Missä shariastanissa te elätte?
Kyllä se pettäjä aina "varastaa" toiselta sen ajan, minkä toinen luulee menevänsä elämäs eteenpäin. Vankilaan yhtä pitkäksi ajaksi kun voidaan todistaa pettämisen alkaneen.
Kaikki ollaan täällä vain kerran ja rajoitetun ajan. Olisi järkyttävää jos selviäisi, että viimeiset 10v elämästä mennyt hukkaan pettävän puolison kanssa.
Tai ajattele, että 10 vuotta menisi hukkaan pihtaavan puolison kanssa. Ja ei, ero ei ole patenttiratkaisu niissä tilanteissa kun on yhteiset lapset ja lainat.
Ei suhteessa ole pakko olla. Sehän tässä oli pointti. Jos puoliso pihtaa niin vaihda puolisoa. Se on molemmille reilua. Se ei ole että valehdellaan 10v toiselle ja tuhlataan toisen elämä siinä samalla.
Ja lapset joutuvat kasvuvuosikseen kahden kodin välille. Se ei ihan oikeasti ole niin herttaisen yksinkertaista.
Parempaa se silti on lapsille ja petetylle, kuin se että valehdellaan ja petetään vuosia.
Olet minäminäminä ihminen ja turha varmasti keskustella asiasta, kun et näe muuta kuin oman perseesi.
Olen eri mieltä siitä, että se olisi automaattisesti parempi ratkaisu. Mutta koska et pysyy keskustelemaan asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin (onko aihe jotenkin arka, en tiedä), jätän keskustelun osaltani tähän. We agree to disagree.
Pettämine ei ole hienoa kenenkään tekemänä. Miten joku millä tehdään "pahaa" voi olla voimaannuttavaa? Sä petät sun kumppania. Tiedät että jos asia tulee julki se satuttaa, loukkaa ja aiheuttaa tuskaa ihmiselle jonka väität olevan rakas ja tärkeä, siinä on vaan se ettei tuo voi olla totta, tuota ei voi tehdä ihmiselle josta oikeasti, aidosti välittää. Jos petät kumppaniasi et ole minkään arvoinen, et ajattele ketään muuta kuin itseäsi, et kumppaniasi, et lapsiasi, olet vain törkeän itsekäs. Olet pohjasakkaa eikä se muuksi muutu vaikka selittäisit millä toimintaasi. Toivottavasti jäät kiinni ja menetät kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä fantasioidaan "aviorikoksesta tavattujen naisten" ruoskimisesta julkisella paikalla? Missä shariastanissa te elätte?
Kyllä se pettäjä aina "varastaa" toiselta sen ajan, minkä toinen luulee menevänsä elämäs eteenpäin. Vankilaan yhtä pitkäksi ajaksi kun voidaan todistaa pettämisen alkaneen.
Kaikki ollaan täällä vain kerran ja rajoitetun ajan. Olisi järkyttävää jos selviäisi, että viimeiset 10v elämästä mennyt hukkaan pettävän puolison kanssa.
Tai ajattele, että 10 vuotta menisi hukkaan pihtaavan puolison kanssa. Ja ei, ero ei ole patenttiratkaisu niissä tilanteissa kun on yhteiset lapset ja lainat.
Ei suhteessa ole pakko olla. Sehän tässä oli pointti. Jos puoliso pihtaa niin vaihda puolisoa. Se on molemmille reilua. Se ei ole että valehdellaan 10v toiselle ja tuhlataan toisen elämä siinä samalla.
Ja lapset joutuvat kasvuvuosikseen kahden kodin välille. Se ei ihan oikeasti ole niin herttaisen yksinkertaista.
Parempaa se silti on lapsille ja petetylle, kuin se että valehdellaan ja petetään vuosia.
Olet minäminäminä ihminen ja turha varmasti keskustella asiasta, kun et näe muuta kuin oman perseesi.Olen eri mieltä siitä, että se olisi automaattisesti parempi ratkaisu. Mutta koska et pysyy keskustelemaan asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin (onko aihe jotenkin arka, en tiedä), jätän keskustelun osaltani tähän. We agree to disagree.
Liekkö sinulle tuttu tilanne, kun jopa 5v lapsi tietää tässä kohtaa mikä on moraalisesti oikein ja mikä ei, mutta sinä et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri niin yksinkertaista. Mieluusti olisin itsekin tullut jätetyksi, kuin sydän tohjona traumatisoituneena toisen kaksoiselämästä sinnitellyt eteenpäin.
Se valehtelu. Ja se kun ymmärtää, että kaikki ne muka onnelliset vuodet. Toisella olikin pakko panna muitam
Klassinen tapaus dynamiikasta nimeltä Alpha Phucks - Beta Buckx.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri niin yksinkertaista. Mieluusti olisin itsekin tullut jätetyksi, kuin sydän tohjona traumatisoituneena toisen kaksoiselämästä sinnitellyt eteenpäin.
Se valehtelu. Ja se kun ymmärtää, että kaikki ne muka onnelliset vuodet. Toisella olikin pakko panna muitam
Katsos tärkeintä näillä pettäjillä on vain panna menemään. Koska nautinto. Koska intohimo jolla paikkaillaan oman mielen tyhjyyttä joka johtaa omasta itsestä, ei siitä puolisosta. Tätä harva pettäjä ja vielä harvempi useissa suhteissa pettänyt myöntää. Vaan syyttää kumppaneita, ahtaita normeja, toisten ihmisten kritisointia teoistaan. Eli mitä tahansa muuta kuin sitä mikä näkyy peilistä.
Jos mies tekisi samalla tavalla...
Pitää valita kumppani jolla ei ole tauteja 😆 Näkeekö ne taudit päältä päin ja eikö nämä randompanot koskaan valehtele? Niin se kotona oleva uskollinen kumppanikin luulee valinneensa taudittoman puolison. Monikohan pettäminen paljastuu kun puoliso saa seksitaudin? Itsekkäät pettäjät ei kuitenkaan käytä kondomiakaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tekisi samalla tavalla...
Kotona on kaikki valmiina, huolto pelaa. Mikäs siinä sivusuhteita pitäessä? Ero aiheuttaisi vain turhaa häslinkiä ja elämänmuutoksen. Näin on helppoa ja kivaa.
Niinhän ne miehet yleensä ajattelee. Lusmuilevat suhteessa eivätkä viitsi lopettaa mukavaa arkea. Jos pettäminen paljastuu, odottavat että nainen ottaa eron kun ovat laiskoja hedonisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vielä muutama vuosi sitten en olisi tätä Jenniä ymmärtänyt vaan tuominnut hänet. Nykyään mulla ihana salasuhde naimisissa olevaan työkaveriin. Itse taidan olla jo rakastunut, mutta tiedän ettei tämä mies jättäisi ikinä vaimoaan. Itse jättäisin mieheni, mutta en ole siihen pystynyt, ehkä pelkään että työkaverini säikähtäisi sellaista siirtoa ja haluaisi lopettaa suhteemme. Omalta mieheltäni en ole saanut läheisyyttä vuosiin ja seksikin on mekaanista ja sitä on harvoin, nyt haen kaikkea tätä muualta. Salailu tekee kaikesta kiihottavampaa ja olen onnellisempi kuin koskaan. Tämän salakuvion ohella hoidamme hyvin työmme ja perhekuviomme muuten. Tiedän, että teemme väärin, mutta jännä juttu se ei tunnu siltä.
Toisaalta ymmärrän.
Itse ajattelen niin että ei siinä sinänsä ole mitään pahaa, jos vaan esimerkiksi sattuu rakastamaan kahta ihmistä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä muutama vuosi sitten en olisi tätä Jenniä ymmärtänyt vaan tuominnut hänet. Nykyään mulla ihana salasuhde naimisissa olevaan työkaveriin. Itse taidan olla jo rakastunut, mutta tiedän ettei tämä mies jättäisi ikinä vaimoaan. Itse jättäisin mieheni, mutta en ole siihen pystynyt, ehkä pelkään että työkaverini säikähtäisi sellaista siirtoa ja haluaisi lopettaa suhteemme. Omalta mieheltäni en ole saanut läheisyyttä vuosiin ja seksikin on mekaanista ja sitä on harvoin, nyt haen kaikkea tätä muualta. Salailu tekee kaikesta kiihottavampaa ja olen onnellisempi kuin koskaan. Tämän salakuvion ohella hoidamme hyvin työmme ja perhekuviomme muuten. Tiedän, että teemme väärin, mutta jännä juttu se ei tunnu siltä.
Toisaalta ymmärrän.
Itse ajattelen niin että ei siinä sinänsä ole mitään pahaa, jos vaan esimerkiksi sattuu rakastamaan kahta ihmistä samaan aikaan.
Ei sii ole pahaa jos rakastaa useaa ihmistä. Siinä on jos kaikki osapuolet eivät ole tietoisia ja hyväksy sitä itseltään tai muilta.
Tässä ei ole kyse mistään polyamoriasta jossa sovitusti pannaan kaikkia ketä rakastetaan kaikkien hyväksymänä. Vaan toisen luottamuksen pettämisestä törkeimmällä mahdollisella tavalla.
Vastasit selvästi itse omaan viestiisi. Ei täällä kukaan muu tuollaista "ymmärrä".
Niin. Loppu viimein väkivalta ja sodat johtuvat luottamuksen puutteesta. Mutta tätähän pettäjät ovat. Henkisen väkivallan tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jennin mies voisi olla mies ja panna naistaan hanuriin.
Veläkin tabu se että iso osa naisista haluaa anaalia mutta eivät itsekään kehtaa olla aisan suhteen avoimia... tämä taas aiheuttaa tämmöisiä. Naiset avatkaa siis takaporttinne rohkesti.
Iso osa?? Tuskin. Nykyään monet heteromiehet ovatkin homoja, vaikka naureskelevat ja pilkkaavat homoja. Minusta on erittäin homomaista panna naista takapuoleen. Kirjoituksista päätellen se on nyt trendikästä. Naisena sanon että B-portaan käyttäjät suksikaa suolle. Yök.
Kovin on erilaista ja ymmärtäväisempää ja tekopyhää keskustelu tässä ketjussa kuin täysin vastaavassa ketjussa joku aika sitten kun pettäjä olikin samassa tilanteessa, mutta 30-vuotias Janne... Mistä lie johtuu..
Jennin miehelle vinkiksi se, että vasektomiaa ei kannata tehdä. Sulla on vielä hyvät saumat toiselle kierrokselle viiskymppisenä.
Puolisosi pettäminen tulee ilmi seuraavan kymmenvuoden aikana kuitenkin ja päädytte eroon. Ja vaikka ette päätyisikään, sinulla on varmasti vientiä viiskymppisenä niiden kolmekymppisten naisten kanssa sitten aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla oli vuosia samanlainen toimintatapa.
En halunnut särkeä lasten kotia mutta seksi aviomiehen kanssa ei tarjonnut mitään. Oltiin menty liian nuorina yhteen eikä ollut peruskunnioitusta saati ymmärrystä miten suhteesta rakennetaan toimiva. Lisäksi olimme todella erilaisia. Olisin kuollut pystyyn ilman muita miehiä. Lopulta sitten rakastuin yhteen sivusuhteistani ja ero tuli kuitenkin. Sekään suhde ei kestänyt. Päädyin olemaan yksin pidempään, keskittymään lasten kasvattamiseen ja kasvamaan itse aikuiseksi yksinkin pärjääväksi naiseksi.
En halunnut särkeä lasten kotia... Etkö edes nuorena ymmärtänyt, että pettäminen on moraalisesti väärin. Olisit mieluummin eronnut ja lähtenyt siitä itseäsi rakentamaan. Mutta ei, ku piti särkeä se toinen, lapsille tärkeä ihminen, omalla paskalla käytöksellä.
Tuot tähän omaa väritettyä tulkintaasi ja traumojasi. Kyllä, ex-mies koki mielipahaa mutta vastuunsa oli hänelläkin suhteen toimimattomuuden suhteen. Hän ei särkynyt vaan elää nykyään uudessa paremmassa suhteessa.
Ei ole, se oli nimenomaan sun vastuulla olla tai lähteä siitä tilanteesta jonka koet ikäväksi.
Tuolla tavallahan pystyisi muuten perustelemaan vaikka minkälaiset riettaudet ja väärinkäytökset.Ja lasten taakse piiloutuminen on vain pelkurin puhetta. Siinä kohtaa kun vieras kastaa kaluaan sun haarovälissä, niin lapset on aikalailla viimeinen asia mikä siinä kohtaa on mielessä.
On tilanteita, joissa ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja valittavaksi. Valitsin vähiten huonon. Toivottavasti elämä tuo sinunkin eteesi tilanteita joissa näkökulmiesi suppeus pääsee laajenemaan ja tuo yksisilmäinen hurskastelu vähenee.
Ikään kuin ihmisessä ei olisi mitään muita aspekteja kuin äitiys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla oli vuosia samanlainen toimintatapa.
En halunnut särkeä lasten kotia mutta seksi aviomiehen kanssa ei tarjonnut mitään. Oltiin menty liian nuorina yhteen eikä ollut peruskunnioitusta saati ymmärrystä miten suhteesta rakennetaan toimiva. Lisäksi olimme todella erilaisia. Olisin kuollut pystyyn ilman muita miehiä. Lopulta sitten rakastuin yhteen sivusuhteistani ja ero tuli kuitenkin. Sekään suhde ei kestänyt. Päädyin olemaan yksin pidempään, keskittymään lasten kasvattamiseen ja kasvamaan itse aikuiseksi yksinkin pärjääväksi naiseksi.
En halunnut särkeä lasten kotia... Etkö edes nuorena ymmärtänyt, että pettäminen on moraalisesti väärin. Olisit mieluummin eronnut ja lähtenyt siitä itseäsi rakentamaan. Mutta ei, ku piti särkeä se toinen, lapsille tärkeä ihminen, omalla paskalla käytöksellä.
Tuot tähän omaa väritettyä tulkintaasi ja traumojasi. Kyllä, ex-mies koki mielipahaa mutta vastuunsa oli hänelläkin suhteen toimimattomuuden suhteen. Hän ei särkynyt vaan elää nykyään uudessa paremmassa suhteessa.
Ei ole, se oli nimenomaan sun vastuulla olla tai lähteä siitä tilanteesta jonka koet ikäväksi.
Tuolla tavallahan pystyisi muuten perustelemaan vaikka minkälaiset riettaudet ja väärinkäytökset.Ja lasten taakse piiloutuminen on vain pelkurin puhetta. Siinä kohtaa kun vieras kastaa kaluaan sun haarovälissä, niin lapset on aikalailla viimeinen asia mikä siinä kohtaa on mielessä.
On tilanteita, joissa ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja valittavaksi. Valitsin vähiten huonon. Toivottavasti elämä tuo sinunkin eteesi tilanteita joissa näkökulmiesi suppeus pääsee laajenemaan ja tuo yksisilmäinen hurskastelu vähenee.
Ikään kuin ihmisessä ei olisi mitään muita aspekteja kuin äitiys.
Vakaa ihminen osaa olla laaja-alainen. Epävakaa turvautuu pettäessään selittelyyn jostain rooleista parisuhteessa. Itsehän ne pettäjät rooliinsa sujahtavat. Elävät itsensä kanssa kulississa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi näin. 10 vuotta ihan hukkaan heitettyä aikaa. Vaimo sanoi kyllä rakastavansa minua, ja seksikin oli monipuolista, mutta kun ihan vähän myös ihastui kollegaan. Jälkeen päin sitten pyyteli anteeksi, kun minä olin kuitenkin tärkeämpi, mutta se oli myöhäistä. En ollut tarpeeksi tärkeä, joten en ollut lainkaan. Kadotettu vuosikymmen. Onneksi seuraava vuosikymmen oli parempi.
Sama kävi minulle, 10v hukkaan.
Tuolla Jennillä on jo elämässään lopulta se kaikkein kallisarvoisin ja arvokkain asia: oma perhe. Mutta hän ei nuoruuttaan/itsekkyyttään sitä osaa näköjään arvostaa.
Olisi perustanut perheen myöhemmin, niin saisi nyt rauhassa elää vain itselleen, nautintoja hakien. En vain voi kunnioittaa arvomaailmaaltaan noin alhaista ihmistä.