Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain ikävää palautetta ystävältä tarjoilusta ja siivouksesta hänen kyläillessään luonani :( :(

Vierailija
18.07.2023 |

Jäi vähän vaivaamaan enkä oikein osannut puolustautuakaan varmaan.

Olemme pitkään yrittäneet nähdä, ja siihen tarjoutui mahdollisuus sunnuntaina. Kaveri soitti ihan ekstempore lauantaina että kerkeäsi tulla sunnuntaina kahville iltapäivästä. Olin innoissani ja siivosin koko huushollin, ja leivoin piirakkaa.
No ystävä ilmoittikin su aamuna ettei pääsekään tulemaan, mutta voisi tulla maanantaina.

No eilen kävivät sitten kylässä, ja ystävä harmitteli karvojen määrää (minulla on kissa ja koira) että lapsensa vaatteet sotkeutuvat nyt, että enkö olisi voinut vaikka imuroida.
Nyt on ollut kuuma ja eläimiltä karvaa lähtee paljon, en jaksa kuitenkaan joka päivä imuroida koko kämppää. Olin kuitenkin edellisenä päivänä hänen takiaan imuroinut, ettei olisi niin karvoja, mutta hän ei tullutkaan silloin vaan vasta seuraavana päivänä.

Kahvipöydässä piirakka oli vanhanmakuista. Noi kai se nyt kun toissapäivänä leivottu. En leivo joka päivä, enkä käy joka päivä kaupassa hakemassa valmistarjottavia vieraille jotka joko tulevat tai eivät tule. Ei riitä tuollaiseen halu, aika eikä raha.

Olisi pitänyt myös nostella esineet joihin ei saa koskea pois matalalta ettei lasta tarvi koko ajan kieltää. Olin kuitenkin nostanut ne jo lauantaina, ja su aamuna kun ilmoitti ettei tulekaan, niin laittanut kaiken takaisin paikoilleen. En nyt niitä joka päivä siirtele sen mukaan onko joku EHKÄ tulossa vai ei, joten kun sain tietää että tulee maanantaina niin en siirrellyt tavaroita, sillä ma aamuna olisi ihan yhtä hyvin voitu ilmoittaa ettei tulekaan, ja olisin siirrellyt tavaroita ja imuroinut päivittäin ja leiponut useita piiraita kuin mikäkin tollo siinä pompoteltavana.

Nyt mietin että olinko muka epäviraanvarainen? Olisiko pitänyt sanoa että älä tule maanantainakaan kun en jaksa kestitä, kun jo tein kaiken sunnuntaina?

Tämä ystävä tekee ohareita paljon, siis 90% kerroista.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätpähän seuraavalla kerralla, mitä on tulossa. Ja muistuta etukäteen, että sulla on lemmikkieläimiä ja vieras voi itse siirrellä tavarat, mihin hänen lapset yltää ja tarjottavia ei ole pakko syödä, jos ei maita.

Tämä ehkä paras neuvo. Älä enää näe hänen takiaan vaivaa.

Juu en tule enää näkemäänkään. Hiipunuthan tämä on jo muutenkin. Hän on aina ollut ihan mukava ihminen kuitenkin, vaikka törppö ohareissaan (ilmoittaa kyllä ettei tule, mutta koska ollut toimintatapa aina, niin pidän ohareina), mutta jos niiden lisäksi tulee vielä tämmöinen piirre niin eiköhän se ole sitten siinä

ap

Vierailija
22/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä vieras. Tavarat olisin kuitenkin siirrellyt, kun lapsesta kyse.

Ap kertoi jo tavarat siirtäneensä kerran. Lapsen äiti siirtäkööt kun ei tullut silloin kun tavarat oli siirretty, vaan sitten kun ne oli siirretty jo takaisin. Näin käsitin.

Lapsen äiti pitäkööt huolen siitä, että lapsi ei koske kyläpaikassa tavaroihin.

Mikä muoti-ilmiö tämä on, että lasta ei saa kieltää koskemasta toisten tavaroihin kyläpaikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut kohteliasta ystävältä möläyttää tuosta. Meillä on semmoinen tarrarullain eteisessä, jolla vieraat voi putsata vaatteet lähtiessään jos on tullut kissankarvoja, mutta en mäkään joka kerta kerkee imuroimaan kun vieraat tulee.

Vierailija
24/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi jo tavarat siirtäneensä kerran. Lapsen äiti siirtäkööt kun ei tullut silloin kun tavarat oli siirretty, vaan sitten kun ne oli siirretty jo takaisin. Näin käsitin.

Kyläpaikassa ei vieraat mene siirtelemään yhtään mitään tavaroita. Kyläilijät ei saa mennä koskemaan toisten tavaroihin. Opetelktaa jotain tapoja.

Vierailija
25/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä tuota ystävän käytöksenä.Tuollainen käytös ystävältä on kyllä niin epäystävällistä ja karseaa, etten voisi pitää häntä enää ystävänä. Sydän särkyisi.

Minulla on 0 toleranssi ystävien loukkauksille. Se on kerrasta poikki.

Vierailija
26/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* opetelkaa

Vierailija
27/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et sulla on menoa, käy joskus hänen luonaan.

Vierailija
28/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen nuoruudenystävä, aina piikittelemässä ja piti varoa, millä tuulella se on ja mitä uskaltaa sanoa. Lopulta se veti välit kun en päässyt sen 30-vuotissynttäreille. Ei jäänyt ikävä.

Vierailija
29/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

feikki aloitus 0/5. Tää sama kirjoittanut myös ikävästä palautteesta vegaanisista tarjoiluista.

Vierailija
30/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muutama perhe kylässä, eri aikaan, silloin kun koiralla oli karvanlähtöaika. Tänä keväänä se kesti pitkään. 

Kieltämättä vähän nolotti se karvan määrä, mikä silittäessäkin koirasta lähti. Mutta varoitin siitä etukäteen, siivosin parhaani mukaan ja eteisessä oli tarjolla tarrarullia vaatteiden siistimiseen. 

Kukaan ei kommentoinut mitään kurjaa. Itse olen kyllä aika stressipossu ja olin näkevinäni joissain ärtymystä, mutta ehkä kuvittelin. En tosin itsekään pidä siitä että vaatteet on täynnä eläinten karvoja ja arvostaisin, jos kyläpaikassa tarjotaan vaikka karvaton istumapaikka ja tarrarulla vaatteiden putsaamiseen. 

Vierailija
31/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätpähän seuraavalla kerralla, mitä on tulossa. Ja muistuta etukäteen, että sulla on lemmikkieläimiä ja vieras voi itse siirrellä tavarat, mihin hänen lapset yltää ja tarjottavia ei ole pakko syödä, jos ei maita.

Juu en tule enää näkemäänkään. Hiipunuthan tämä on jo muutenkin. Hän on aina ollut ihan mukava ihminen kuitenkin, vaikka törppö ohareissaan (ilmoittaa kyllä ettei tule, mutta koska ollut toimintatapa aina, niin pidän ohareina), mutta jos niiden lisäksi tulee vielä tämmöinen piirre niin eiköhän se ole sitten siinä

ap

Minulla on vähän vapaata ja voimia. Jos joku tekee oharit sovitulle tapaamiselle niin sitten se todellakin siirtyy ja saa odottaa pitkään, ennen kuin sovin uutta. Pakottavat syyt ovat eri asia mutta mihinkään pelleilyyn en ala.

Se on ihan oikein että on vanhat piirakat pöydässä. Mihinkään juoksuttamiseen ei kannata suostua. Seuraavan kerran voisi olla reilusti likaista ja pelkkä kahvi tarjolla jos siirtää ilman syytä.

Henkilökohtaisesti pidän tälläisiä ihmisiä vähän yksinkertaisina. Niitä on monien ystäväpiirissä.

Vierailija
32/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla on vähän vapaata ja voimia. Jos joku tekee oharit sovitulle tapaamiselle niin sitten se todellakin siirtyy ja saa odottaa pitkään, ennen kuin sovin uutta. Pakottavat syyt ovat eri asia mutta mihinkään pelleilyyn en ala.

Se on ihan oikein että on vanhat piirakat pöydässä. Mihinkään juoksuttamiseen ei kannata suostua. Seuraavan kerran voisi olla reilusti likaista ja pelkkä kahvi tarjolla jos siirtää ilman syytä.

Henkilökohtaisesti pidän tälläisiä ihmisiä vähän yksinkertaisina. Niitä on monien ystäväpiirissä.

Laihaa kahvia tarjoaisin tuollaiselle.

Vierailija
33/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka kotiin mennään, päättää siitä milloin hänen kotiin saa tulla.

Minua testasi kans yks syntymäpäiville kutsuttu siten, että ilmoitti tulevansa sitten, kun muut kutsutut on lähteneet eli kutsujen päätyttyä. No joustin sen verran, että sanoin, että tule silloin, mutta me lähdemme jo tunnin sisään siitä sitten ulos syömään.

Noin tapahtui ja lähdin kotoani tunnin sisään tämän erityiskohtelua haluavan tyypin takia. Ettei sitten tule tavaksi, että minä urhraan koko päivän kekkerihin vain hänen takiaan. Muija lähti tietysti samalla oven avauksella.

Vierailija
34/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas. Taas kerran samanlainen aloitus. Kuinka monta kertaa vielä? Olisiko aika keksiä vähän tuoreempi aoitus?

Nämä aloittajat pilaa koko palstan. En tajua heidän maailmaansa.

Vierailija
35/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalia ihmisiä en enää ota kotiin. Joistakin vieraista jää vain väsymys ja turhautuminen. Sanon ihan suoraan että en jaksa kyläilyjä. Kahvilassa käy ja tunti on aikaa. Mulla on sellainen ystävä jolle pitäisi aina suuret ja erittäin tukevat tarjoilut laittaa isoon nälkään. Silti joka kerta löytää jotain valittamista vaikka laittaisi kuinka suuren määrän syötävää. Itse ei tarjoa ikinä mitään ja tyhjin käsin tulee kylään.

Vierailija
36/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalia ihmisiä en enää ota kotiin. Joistakin vieraista jää vain väsymys ja turhautuminen. Sanon ihan suoraan että en jaksa kyläilyjä. Kahvilassa käy ja tunti on aikaa. Mulla on sellainen ystävä jolle pitäisi aina suuret ja erittäin tukevat tarjoilut laittaa isoon nälkään. Silti joka kerta löytää jotain valittamista vaikka laittaisi kuinka suuren määrän syötävää. Itse ei tarjoa ikinä mitään ja tyhjin käsin tulee kylään.

Kutsut ystäväksi?! Ihmisillä on outo käsitys ystävyydestä. Eihän tuo ole ystävyyttä. Ystävyydessä ajatella toisen hyvää puolin toisin ja pidetään huolta ja on kivaa yhdessä.

Vierailija
37/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin tyhmiä ihmisiä kuin ap olemassa? Jos mun YSTÄVÄ käyttäytyisi noin, kävelisin ulko-ovelle ja sanoinsin, että nyt teidän on aika mennä kotiin ja uudelleen ei tarvitse tulla. Heippa!

Vai onko tämä taas yksi typerä provo. Tämä palsta on mennyt pilalle näitten typerien provojen takia.

Ei Ap tässä se tyhmä ole. Vaan Ap:n kaveri. Ja sinä myös.

Vierailija
38/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläpaikassa ei vieraat mene siirtelemään yhtään mitään tavaroita. Kyläilijät ei saa mennä koskemaan toisten tavaroihin. Opetelktaa jotain tapoja.

No jonkun ne tavarat kannattaa kuitenkin siirtää. Jos ap ei siirrä niin sitten lapsen vanhemmat. Ja lapsia tietenkin kielletään, tai no toivottavasti ainakin. Mutta ei voi oikein odottaa, että vaikkapa juuri kävelemään oppinut lapsi noudattaisi näitä kieltoja. Siinä saa olla koko ajan kyttäämässä ja kieltämässä ja silti kun silmä hetkeksi välttää, voi lapsi olla taas käpälöimåssä kiellettyjä tavaroita. Helpointa siis vaan nostaa ne maljakot ja posliinit pois siitä sohvapöydältä. Tai sitten vaan olla kutsumatta pikkulapsiperheitä kylään.

Vierailija
39/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ap:n hommakaan ole päivittäin siirrellä tavaroita jos kaveri sattuukin tulemaan kylään.

Vierailija
40/48 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tuollainen nuoruudenystävä, aina piikittelemässä ja piti varoa, millä tuulella se on ja mitä uskaltaa sanoa. Lopulta se veti välit kun en päässyt sen 30-vuotissynttäreille. Ei jäänyt ikävä.

Tämä oli kylläkin ihan ensimmäinen kerta tätä lajia. Aiemmin ei ole tuollaisia puhunut.

ap