Mihin pitäis ottaa yhteyttä kun oon varmaan masentunut? =( Tekis mieli vaan nukkua koko ajan.
Tätä on jatkunut jo raskausajasta tähän päivään. Tyttö on 11kk. Kannattaisko omalääkärille pyytää aika vai neuvolantätiin vai mitä kautta vois saada apua?
Kommentit (7)
Voi olla muutakin kuin masennusta, esim. kilpirauhasvaivoja. On hyvä selvittää mahdolliset fyysiset syyt ensin, ja sitten jos masennus on ' selvä tapaus' , niin sitten pääset psykiatrille tai psykologille. Ja kyllä omalääkärikin osaa aika hyvin sen alustavan diagnoosin tehdä, ja tarvittaessa antaa lääkkeetkin jo mukaan (lääkitystä tarkistetaan terapian edetessä).
Rohkeasti vain soittamaan lääkärille!
ja päivät kuluu kotona lapsen kanssa kahdestaan... en oo kuukausiin päässyt edes tytön kanssa ulos vaunuilemaan. Pakolliset kauppareissut vaan tehdään (asutaan kaksin)
Miten mä saan lääkärin uskomaan, jotenkin tuntuu että heti jos näytän todellisen minän niin lapsi otetaan pois multa ;(
Onneks ei määrännyt koska parin kuukauden jälkeen kontrollissa arvot oli taas normaalit. En tiedä oisko ne taas päin peetä. Johtuu osaks varmaan siitä väsymys et yöt vieläkin katkonaisia kun tuttia joudun monta kertaa yössä heräämään antamaan tytölle ja sit en välttämättä saakaan enää ite unta.
ap. edelleen...
Kyllä tuo kertoo jo paljon, jos ette muuta käy ulkona, kuin kaupassa. Ei kannata mennä sinne lääkäriin pelkäämään mahdollisia toimenpiteitä, koska niitä ei tuossa tapauksessa tule (paitsi jos vakava masennus, mihin jo itsetuhoisuudella viittasin). Luultavasti lääkäri kyselee kysymyksiä, joiden pohjalta arvioi masennuksen vaikeusasteen. Sitten saanet masennuslääkettä, joka alkaa vaikuttaa n. 2 viikossa. Lisäksi terapia aloitettaneen pian. Eli ei tarvitse pelätä lapsen pois ottamista! Ja jos tilanne tosiaan olisi tosi vakava, niin kai ajattelisit lapsen parasta? Lapsenkin kannalta on paras, että nyt olet rehellinen.
www. kilpirauhas. info
myös vähän viitearvoista poissaolevat arvot voivat olla oireiden aiheuttajia, ja ainakin kannattaa kokeilla tyroksiinia ennen masennuslääkitystä, jso TSH arvo on yli 2.5
Ja tee se heti huomenna. Tiedän että kynnyskin on mutta olet jo puolitiessä kun itse veikkailet että näin voisi olla. ja sinun ei todellakaan tarvitse pelätä että lapsesi viedään!!
Tee se itsesi ja lapsesi vuoksi!
Voimia!
mielenterveystoimistoon, on mun ehdotukseni. Voithan myös neuvolantädiltä tietty kysyä, jos helpompi nin