Jos sulle tulisi huomenna ystäväpariskunta käymään ja lupaisit tehdä ruokaa
Kommentit (42)
Paniikissahan sitä olisi. Kun en ole mikään hyvä ruoanlaittaja. Wolttia vaan, kaikille parempi.
Ehkä savulohta, uusia perunoita kermaviilikastiketta ja salaattia.
Katos vaan, täällä on jo uusia perunoita ja savulohta. Eli ne tarjolle, lisäksi sinappisilliä, keitettyjä kananmunia ja kreikkalaisen salaatin kotimainen muunnelma. Kermaviili-tillikastike. Jälkkäriksi jäätelöä tai lettuja ja hilloa. Perinteisellä ja helppotekoisella mennään.
Pieniä kiviä,nurmikkoa, ehkä vähän koivun lehtiä. Oravaa tuskin kerkiän kiinni saada.
Just oli juhannus ja oletan että kaikki on syönyt suomalaista kesäruokaa, niin voisi tehdä jotain muuta. Tosin nyt ne perunat ja mansikat on parhaimmillaan.
Joku aasialaistyyppinen grillailu ja kaalisalaatti olisi kiva, varhaiskaali on niin ihanaa.
Fiorentinan voisi grillata pääruuaksi. Sen kanssa vaikka kirkas perunasalaatti Välimeren tyyliin.
Alkuun vaikka bruschettoja eri päällisillä, vähän salamia ja jotain hyvää juustoa (tryffeliparmesania löytyy). Jälkkäriksi raparperi-mansikka tiramisu.
Tai toinen vaihtoehtoinen pääruoka Ligurian pata kanasta tai kalasta
Loimutettaisi lohifile, uusia perunoita ja pavlova jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta vanha ketju!
So?
Uuniperunoita ja kanasuikaleita aurajuustokermakastikkeessa. Salaatti. Jälkiruuaksi juustokakkua.
Grillattuja rimpsuluita, grillattua ananasta ja vihannesvartaita. Mansikoita ja jätskiä. Semmosta perusmuonaa :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä ruokaa tekisin, mutta tiedän sen, mitä en varmasti tekisi. Luettelo sallituista ja kielletyistä ruuista löytyy viidennestä Mooseksen kirjasta. Ota siitä opiksi. Sielusi ei ole vielä kadotuksessa.
Näin kuuluu Herran sana:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
No betsoari vuohta sitten vaan osteleen ja keitteleen. Tää oli mahtava vinkki. Lisää näitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä ruokaa tekisin, mutta tiedän sen, mitä en varmasti tekisi. Luettelo sallituista ja kielletyistä ruuista löytyy viidennestä Mooseksen kirjasta. Ota siitä opiksi. Sielusi ei ole vielä kadotuksessa.
Näin kuuluu Herran sana:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
Olisin ehdottanut yölepakko-kamelikurkipataa, mutta ei sitten!
Vierailija kirjoitti:
Uuniperunoita ja kanasuikaleita aurajuustokermakastikkeessa. Salaatti. Jälkiruuaksi juustokakkua.
Aurajuustokermakastike ei ole kesäruokaa. Ähky tulee jo ajatuksesta
Salaatin, johon tulee kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa ja avokadoa sekä salaattisekoitus. Paistaisin entrecote-pihvit ja jälkkäriksi jäätelöä ja marjoja.
Ei ole tulossa, joten ei tarvitse grillata heille tai kellekään muullekaan. Ihana vapaus🥰.
Vierailija kirjoitti:
Salaatin, johon tulee kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa ja avokadoa sekä salaattisekoitus. Paistaisin entrecote-pihvit ja jälkkäriksi jäätelöä ja marjoja.
Miksi kaikki mässää jäätelöä? Sokerista tulee ryppyjä ja se pitää yllä matala-asteista tulehdusta.
Varhaisperunoita, savustettaisiin lohta, jugurttikastike, fetasalaattia, varhaiskaalisalaatti, foccaciaa ja pestoa, jälkkäriksi mansikoita ja nektariineja
Laittaisin uunissa lohipaloja, jotka on ensin valeltu sitruunalla, sitten maustettu hieman suolalla ja mustapippurilla ja vielä sivelty ohuelti dijon-sinapilla.
Uunissa tekisin myös omalla reseptillä lohkoperunoita tai sitten keittäisin uudet perunat. Sitten vaan salaattia ja esimerkiksi höyrytettyä parsa-ja kukkakaalia.
En tekisi varsinaista jälkiruokaa vaan keittäisin kahvit ja tekisin pikaisen mansikkatortun.
Minä tarjosin jätskit jälkkäriksi. Mut tosiaan pari päivää ruokin vieraat, joita en edes kutsunut. Ne vaan änkesi.