Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sulle tulisi huomenna ystäväpariskunta käymään ja lupaisit tehdä ruokaa

Vierailija
17.07.2023 |

mitä tekisit? Grillikin ois käytössä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan ystävistä. Jotain salaattia ja sen kanssa joko kalaa tai grillilihaa/makkaraa. Jälkkäriksi mansikoita ja jätskiä. Ei kesällä jaksa mitään liian monimutkaista.

Jees, ei ystävät mitään ihmeellistä odota, mutta olisihan se kiva että jotain hyvää ois :D

Jälkkäriä en ehkä tee ollenkaan...

Kyllä jälkkäri kannattaa tehdä, juurikin joku yksinkertainen, mutta kesäinen. Esim kermavaahto ja mansikat.

Minä tarjosin jätskit jälkkäriksi. Mut tosiaan pari päivää ruokin vieraat, joita en edes kutsunut. Ne vaan änkesi.

Vierailija
22/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikissahan sitä olisi. Kun en ole mikään hyvä ruoanlaittaja.  Wolttia vaan, kaikille parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä savulohta, uusia perunoita kermaviilikastiketta ja salaattia.

Vierailija
24/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos vaan, täällä on jo uusia perunoita ja savulohta. Eli ne tarjolle, lisäksi sinappisilliä, keitettyjä kananmunia ja kreikkalaisen salaatin kotimainen muunnelma. Kermaviili-tillikastike. Jälkkäriksi jäätelöä tai lettuja ja hilloa. Perinteisellä ja helppotekoisella mennään. 

Vierailija
25/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä kiviä,nurmikkoa, ehkä vähän koivun lehtiä. Oravaa tuskin kerkiän kiinni saada.

Vierailija
26/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli juhannus ja oletan että kaikki on syönyt suomalaista kesäruokaa, niin voisi tehdä jotain muuta. Tosin nyt ne perunat ja mansikat on parhaimmillaan. 

 

Joku aasialaistyyppinen grillailu ja kaalisalaatti olisi kiva, varhaiskaali on niin ihanaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiorentinan voisi grillata pääruuaksi. Sen kanssa vaikka kirkas perunasalaatti Välimeren tyyliin.

Alkuun vaikka bruschettoja eri päällisillä, vähän salamia ja jotain hyvää juustoa (tryffeliparmesania löytyy). Jälkkäriksi raparperi-mansikka tiramisu.

Tai toinen vaihtoehtoinen pääruoka Ligurian pata kanasta tai kalasta

Vierailija
28/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta vanha ketju!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimutettaisi lohifile, uusia perunoita ja pavlova jälkkäriksi.

Vierailija
30/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta vanha ketju!

So?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunoita ja kanasuikaleita aurajuustokermakastikkeessa. Salaatti. Jälkiruuaksi juustokakkua. 

Vierailija
32/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattuja rimpsuluita, grillattua ananasta ja vihannesvartaita. Mansikoita ja jätskiä. Semmosta perusmuonaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä ruokaa tekisin, mutta tiedän sen, mitä en varmasti tekisi. Luettelo sallituista ja kielletyistä ruuista löytyy viidennestä Mooseksen kirjasta. Ota siitä opiksi. Sielusi ei ole vielä kadotuksessa.

Näin kuuluu Herran sana:



Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.

Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.

Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.

No betsoari vuohta sitten  vaan osteleen ja keitteleen. Tää oli mahtava vinkki. Lisää näitä.

Vierailija
34/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä ruokaa tekisin, mutta tiedän sen, mitä en varmasti tekisi. Luettelo sallituista ja kielletyistä ruuista löytyy viidennestä Mooseksen kirjasta. Ota siitä opiksi. Sielusi ei ole vielä kadotuksessa.

Näin kuuluu Herran sana:



Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.

Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.

Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.

Olisin ehdottanut yölepakko-kamelikurkipataa, mutta ei sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuniperunoita ja kanasuikaleita aurajuustokermakastikkeessa. Salaatti. Jälkiruuaksi juustokakkua. 

 Aurajuustokermakastike ei ole kesäruokaa. Ähky tulee jo ajatuksesta 

Vierailija
36/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatin, johon tulee kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa ja avokadoa sekä salaattisekoitus. Paistaisin entrecote-pihvit ja jälkkäriksi jäätelöä ja marjoja.

Vierailija
37/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulossa, joten ei tarvitse grillata heille tai kellekään muullekaan. Ihana vapaus🥰. 

Vierailija
38/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatin, johon tulee kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa ja avokadoa sekä salaattisekoitus. Paistaisin entrecote-pihvit ja jälkkäriksi jäätelöä ja marjoja.

Miksi kaikki mässää jäätelöä? Sokerista tulee ryppyjä ja se pitää yllä matala-asteista tulehdusta.

Vierailija
39/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisperunoita, savustettaisiin lohta, jugurttikastike,  fetasalaattia, varhaiskaalisalaatti, foccaciaa ja pestoa, jälkkäriksi mansikoita ja nektariineja

Vierailija
40/42 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin uunissa lohipaloja, jotka on ensin valeltu sitruunalla, sitten maustettu hieman suolalla ja mustapippurilla ja vielä sivelty ohuelti dijon-sinapilla. 
Uunissa tekisin myös omalla reseptillä lohkoperunoita tai sitten keittäisin uudet perunat. Sitten vaan salaattia ja esimerkiksi höyrytettyä parsa-ja kukkakaalia. 
En tekisi varsinaista jälkiruokaa vaan keittäisin kahvit ja tekisin pikaisen mansikkatortun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän