Kela käy hermoille.
Jätin 2 viikko sitten tukihakemuksen jonka kela hukkasi. Niillä oli vain pankkitilin tiedot. Piti tehdä uusi hakemus jonka käsittelyyn menee ainakin 7 arkipäivää. Niiden mielestä ei ole perustetta nopeutettuun käsittelyyn kun tilillä on vielä pari kymppiä rahaa. Nyt pitäisi löytää se kokoomushenkilön käyttämä kauppa mistä ostaa monen viikon ruuat parilla kympillä.
Kommentit (17)
Onneksi noita kelarahoja ei tarvitse anella. Kivasti tulee kelavähennykset lääkkeistä ja yksityislääkärin vastaanottokäynneistä tekemättä itse mitään.
Petosjytkyhallitus on myös Korruptiohallitus. # SaksikäsiJuudas.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan ap kuolet pois
Niin tämä💕
Totta. Siksi lopetin Kelan kanssa asioinnin.😬
Ei ole pakko olla asiakkaana paikassa jonka palvelusta ei pidä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Eli et ollut loppuun asti tehnyt sähköistä hakemusta.
Paperinen hakemus jossa oli liitteenä paperinen sähkölasku. Hakemus ja lasku ovat kadonneet pelkästään tiliotteet oli tallessa. Kelan mukaan tämä ei ole kenenkään syy ja uusi hakemus minkä jätin tänään käsitellään normaaliin tapaan. Sillä ei ole merkitystä että mulla loppuu rahat.
Hallitus tekee kaikkensa että työttömistä tulee kodittomia koska sitten ei tarvii maksaa asumistukea ja valtio säästää rahaa. Kaverille tapahtui niin että sen piti mennä työkokeiluun mutta oli auto onnettomuudessa ja loukkasi itsensä pahasti. Työkkärin mielestä Käsi murtuneenakin voi tehdä töitä ja kun kaveri pystynyt niin tuli karenssi.
Kaikki paperisten ja sähköisten hakemusten liitteet ovat aina lopulta löytyneet Kelasta, mutta käsittelijät eivät vain viitsi katsoa niitä. Joillain kerroilla osaavat jopa katsoa yhden kahdesta liitteestä, mutta sitten kun laitat molemmat uudestaan, väittävät, että heillä ei ole sitä ensimmäistä liitettä. Olen tullut siihen tulokseen, että tekevät tuota tahallaan.
No heh. Hanki itse oma elantosi, niin ei tarvitse asioida Kelassa.
Miten se hakemus "hukkuu", jos se on tehty netissä?
Kyllästyin tappelemaan kelan kanssa ja lähdin töihin.
Joo ap ketään ei kiinnosta se, että sun rahat on loppu
Vierailija kirjoitti:
Se on tuo luetun ymmärtäminen näköjään vaikeaa. Tuossa lukee aikaisemmin ihan suomeksi että paperinen hakemus. Jos olisivat hukanneet kaikki niin se olisi helpompi ymmärtää. Tiliotteet niillä oli tallessa mutta kaikki muu oli hukattu. Kaikki paperit olivat kolmella paperinliittimellä kiinni että aika ihmeellisesti osa niistä katosi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelin omien hakemusten kanssa. Erityisesti minua ihmetytti katoavat liitteet. Laitoin moneen kertaan ja silti ei muka tullut perille.
Eli et ollut loppuun asti tehnyt sähköistä hakemusta.