Kaikki vinkit lasten kanssa lomalle (Turun seutu, mutta myös kotivinkit)
Auttakaa väsynyttä äitiä hädässä! 😁
Meillä piti olla miehen kanssa kuukauden yhteinen loma. Mies saikin unelmatyöpaikan ja hänen kesälomansa peruuntui.
Olen nyt yhtäkkiä yksin lomalla kolmen jatkuvasti nahistelevan 3-7 v kanssa.
Laitetaan jakoon kaikki parhaat kesälomavinkit!
Asumme Turussa, mutta mielellämme matkustamme lähiseudulle. Ja myös kaikki kiva kesätekeminen kotona kiinnostaa. Aina voi saada uusia ideoita. 😌
Kommentit (31)
Naantaliin kiusaamaan muumeja ja salea.
Uimarannalle, eväsretkelle, jalkapalloa pelaamaan, luontopolulle, kirjastoon..
Väsyneen äidin pelastus: Raision Ikea. Lihapullalounas ja sen jälkeen lapset leikkipaikkaan tunniksi. Itse otat kahvin ja luet vaikka vauvapalstaa.
Kaupungin eri leikkipuistot. Tarvittaessa eväät mukaan.
Pelaa peliä jossa pitää löytää lausuttu sana. esine esim.
Vierailija kirjoitti:
Naantaliin kiusaamaan muumeja ja salea.
Kultaranta on remontissa eikä presidenttipari vietä siellä kesäänsä.
Jos seurakunnan toimintaan on ok, niin muista Skanssin Skappeli. Joka päivä jotain.
Väsyneenä en lähtisi tuon porukan kanssa ilman toista aikuista rannalle.
Onko joku oikeesti noin uusavuton. Kuka pitäisi lapsista huolta?
Hoida ekaksi nahistelu vähemmäksi. Eli mieti lapsille joku sellainen palkinto jota erityisesti eniten nahisteleva lapsi haluaa kovin. Sitten kerro lapsille säännöt. Tässä on portaat jotka äiti on piirtänyt paperille. Tämä magneetti on nyt tällä 1 portaalla. Sitten kun minä olen siirtänyt tämän magneetin tälle viidennelle portaalle niin saatte palkinnon x.
Magneetti liikkuu seuraavasti
- jos kaikki noudattavat sääntöjä niin illalla juuri ennen nukkumaan menoa äiti nostaa magneetin yhden portaan ylemmäksi
- jos joku lapsista lyö, puree, potkii toista niin sinä päivänä magneetti ei nouse lainkaan
- jos lapset tekevät muuta kiellettyä asiaa kuten puhuvat toisilleen rumasti, huutavat sisällä, eivät tottele vanhempia niin siitä tulee varoitus. Jos lapsi ei korjaa toimintaansa varoituksen jälkeen vaan jatkaa kiellettyä asiaa niin magneetti ei nouse sinä päivänä.
- jos samana päivänä rikotaan sääntöjä useamman kerran niin että magneetti ei nouse niin se voi myös laskea yhden portaan. Eli ensimmäisestä lyönnistä magneetti ei nouse ja jos samana päivänä lyödään uudelleen niin magneetti laskee yhden portaan.
Meillä esikoinen oli sitä mieltä että eivät ikinä saa magneettia ylimmälle portaalle. Yllättävän nopeasti peli vaikutti käytökseen. Yhtenä päivänä taisi magneetti laskea ja parina ei noussut ja muuten joka päivä magneetti nousi askelman. Meillä oli sisällä huutaminen ollut isoin ongelma mutta siitä päästiin parilla kierroksella tuota peliä ja sen jälkeen se peli unohdettiin käytöstä kun ongelma oli poistunut.
Ja meillä ainakin oli tärkeää että kaikilla oli vain yksi yhteinen magneetti. Eli jos tahallaan kiusoitteli sisarusta niin menetti itsekin mahdollisuuden saada palkinto. Eli vaati yhteistyötä saada homma toimimaan. Isommat antoivat vähän enemmän periksi pienemmälle. Ja kukaan ei tahallaan ärsyttänyt toista jne.
Sisälle tekemistä
- toivottavasti teillä on jo osa leluista yläkaapeissa, varastossa ym. Eli sadepäivänä pyydä lapsia keräämään jotkut lelut pois niin saavat varastosta jotain pitkään poissa ollutta tilalle. Palapelit pitkästä aikaa on kivoja tai vaikka nuket kun ovat olleet välillä piilossa,
- sisälläkin voi tehdä eväsretken vaikka keittiön pöydän alle tai mihin vaan.
- siivotkaa kaappeja. Lapsista on kiva nähdä mitä kaapeissa on. Ja osallista lapset auttamaan siivouksessa ym kotitöissä.
- pitäkää välillä kotidisko. Eli musiikit soimaan ja koko porukka tanssimaan. Sen jälkeen kiva vaikka pötkötellä lukemassa kirjoja.
- jos mahdollista niin koeta saada vaihtelua siihen ketkä on kotona. Meillä ainakin lapset nauttivat kun välillä yksi kolmesta oli mummolassa/kaverilla jne. Eli leikit muuttuvat ja kaikille vaihtelua kun ei olla aina kaikki samassa paikassa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Väsyneen äidin pelastus: Raision Ikea. Lihapullalounas ja sen jälkeen lapset leikkipaikkaan tunniksi. Itse otat kahvin ja luet vaikka vauvapalstaa.
Ihana vinkki! 😅
En jostain syystä ollut tullut lainkaan ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa. Ehdottomasti kokeiluun!
Seikkailupuisto ja sen kaikki esitykset ja maksullinen toiminta: muskarit yms.
Vierailija kirjoitti:
Hoida ekaksi nahistelu vähemmäksi. Eli mieti lapsille joku sellainen palkinto jota erityisesti eniten nahisteleva lapsi haluaa kovin. Sitten kerro lapsille säännöt. Tässä on portaat jotka äiti on piirtänyt paperille. Tämä magneetti on nyt tällä 1 portaalla. Sitten kun minä olen siirtänyt tämän magneetin tälle viidennelle portaalle niin saatte palkinnon x.
Magneetti liikkuu seuraavasti
- jos kaikki noudattavat sääntöjä niin illalla juuri ennen nukkumaan menoa äiti nostaa magneetin yhden portaan ylemmäksi
- jos joku lapsista lyö, puree, potkii toista niin sinä päivänä magneetti ei nouse lainkaan
- jos lapset tekevät muuta kiellettyä asiaa kuten puhuvat toisilleen rumasti, huutavat sisällä, eivät tottele vanhempia niin siitä tulee varoitus. Jos lapsi ei korjaa toimintaansa varoituksen jälkeen vaan jatkaa kiellettyä asiaa niin magneetti ei nouse sinä päivänä.
- jos samana päivänä rikotaan sääntöjä useamman kerran niin että magneetti ei nouse niin se voi myös laskea yhden portaan. Eli ensimmäisestä lyönnistä magneetti ei nouse ja jos samana päivänä lyödään uudelleen niin magneetti laskee yhden portaan.Meillä esikoinen oli sitä mieltä että eivät ikinä saa magneettia ylimmälle portaalle. Yllättävän nopeasti peli vaikutti käytökseen. Yhtenä päivänä taisi magneetti laskea ja parina ei noussut ja muuten joka päivä magneetti nousi askelman. Meillä oli sisällä huutaminen ollut isoin ongelma mutta siitä päästiin parilla kierroksella tuota peliä ja sen jälkeen se peli unohdettiin käytöstä kun ongelma oli poistunut.
Ja meillä ainakin oli tärkeää että kaikilla oli vain yksi yhteinen magneetti. Eli jos tahallaan kiusoitteli sisarusta niin menetti itsekin mahdollisuuden saada palkinto. Eli vaati yhteistyötä saada homma toimimaan. Isommat antoivat vähän enemmän periksi pienemmälle. Ja kukaan ei tahallaan ärsyttänyt toista jne.
Tämäkin käyttöön! Aikalailla sama ollut ajatuksissa, mutta hyvä vinkki tuo kaikille yhteinen magneetti.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä autoa käytössä?
Kyllä on ja kivan tekemisen perässä voimme matkustaa hiukan kauemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vinkki! 😅
En jostain syystä ollut tullut lainkaan ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa. Ehdottomasti kokeiluun!
Mun vauva on jo 17v mutta aikoinaan tuota käytin.
Tarkistin juuri, että alle 12v pyörykkäannokset on 99senttiä syövän aikuisen seurassa.
Oletteko matkustaneet junalla? Käykää Salossa. Tutustukaa vaikka kirkkoon yms. Etsikää leikkipaikka ja syökää eväät. Ja junalla takaisin kotiin.
Tässä vielä omat suosikkini, jos joku muu etsii tekemistä Turussa.
Seikkailupuisto, Barkerin puisto + Föri, Samppalinnan maauimala, Kupittaan maauimala, Kaarinan Hovirinnan ranta + leikkipuisto.