Erikokoiset jalat. Kumman mukaan ostaa kengät?
Vasen on 39, oikea on 40. Olen yleensä ostanut isomman mukaan, mutta silloin vasemmassa nilkka aina kuormittuu kengän heiluessa jalassa.
Kommentit (10)
Korkkarit, loaferit ym. pienemmässä koossa, koska muuten tippuvat pienemmästä jalasta tai muuten vaan on hankalat. Nahkakenkä venyy jonkun verran isommassa jalassa.
Lenkkarit, talvikengät ym. isommassa koossa, koska muuten on liian epämukavat käyttää. Käytännössä minulla ei ole yhtäkään paria sopivia kenkiä.
Varför inte köpa två par likadana i olika storlekar och blanda paren? Läderskor töjer en aning, men inte på längden, så det hjälper inte.
Isomman jalan ja väljempään kenkään lisäpohjallinen. On myös sellaisia "supistajia" jonka voi laittaa kengän kärkeen tai kantapään taakse. Itse käytän noita korkkareissa.
Isomman jalan mukaan ja pienemmän jalan kenkään laitetaan pohjallinen ja/tai kantalappu.
Poikkeus nahkaiset kengät jotka voi ostaa pienemmän jalan mukaan ja viedä isomman jalan kengän suutarille venytettäväksi.
Jos rahat riittää niin voi tietysti ostaa kahdet kengät ja ottaa niistä käyttöön yhden isomman ja yhden pienemmän.
Vierailija kirjoitti:
Varför inte köpa två par likadana i olika storlekar och blanda paren? Läderskor töjer en aning, men inte på längden, så det hjälper inte.
Tomaatinpoiminnassa kengillä ei liene niin suurta merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatinpoiminnassa kengillä ei liene niin suurta merkitystä
Ainot ja Reinot käy
Mulla sama ongelma!!!! Toinen 41, toinen 42. Ostan aina välikoon 41,5 jos mahdollista. Muutenkin huomannut että kenkien malleissa ja koossa on eroja. Joskus meinaan jalkaani menevät myös 40,5 :D