Pettynyt ja kusetettu olo. Mies kaverit.
Olen ollut miesvaltaisella alalla nyt pari v töissä.
Musta on pidetty ja muutamien työkavereiden kanssa olen paljonkin tekemisissä työajan ulkopuolella. No nyt oltiin firman kesäpäivillä ja yks työkaveri kenen kanssa en oikein tule juttuun avautui. Sanoi suureen ääneen et jos sä olisit ruma nainen olisit saanut jo kenkää. Ainoa mikä sus on ammattitaitoista on perseen pyöritys.
Kuulemma nää mun kaverina pitämäni henkilötkin on alunperin olleet vaan seksin perässä. Haukkuneet mua yksinkertaiseksi mut seksikkääksi ym. Otin ton ihan vaan v........a menin sitten ja kysyin yhdeltä kaverilta suoraan onko sanonut noin.. Suu sanoi viiveellä ei pidä paikkaansa mut elekieli kertoi totuuden.
Nyt sitten ahdistaa töissä ihan älyttömästi, mun ammattitaito vietiin ja saan olla täällä ilmeisesti takapuoleni ansiosta.
Kommentit (126)
Miksi ihmiset menee tämän ilmiselvän trollin lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet ollut kyseisessä yrityksessä? Ilmeisesti et kauhean kauaa kun amaatti taito ei ole kehittynyt vielä sille tasolle että olisit työkavereiden silmissä työkaveri etkä pelkkä silmänruoka joka vähän auttelee töissä
2 vuotta. Olen kuvitellut että osaisin riittävästi.
Paljon oli työkokemusta kun tuli tämä hetki tuli että koit että nyt olet oppinut riittävästi?
Varmaan vuosi. Mun tehtävät ei kovin vaikeita ole. Teen tosiaan sihteeri tyyppisiä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset menee tämän ilmiselvän trollin lankaan.
Miksi kuvittelet tämän olevan trolli. Seksuaalinen ahdistelu työpaikoilla on erittäin yleistä.
T. Ahdisteltu
Lopputili ja heippa kavereille. Et tule pääsemään tuosta yli tuskin koskaan. Käytöksesi työkavereita kohtaan muuttuu varmasti ja kohta etsitään syy antaa sulle lopputili.
Miehet ei halua kilpailla naisten kanssa, TS. Eivät halua, että nainen pärjää miesten töissä. Tällaiset naiset seksualisoidaan erityisen helposti, koska uhkaavat ukkojen miehuutta.
Osin käytös on jopa tiedostamatonta, miehet ovat keskimäärin huonoja reflektoimaan omaa käytöstään ja motiivejaan.
Ota huomioon, että kaikki voi olla sen sanojan keksimää tai vääristelemää, jos hän ei kerran pidä sinusta. Ehkä tyypit on heittäneet joskus jotain läppää sinusta, niin kuin varmasti heittävät toisistaankin, mutta ei se välttämättä tarkoita, että ne kaverisi ajattelevat oikeasti niin. Niin kauan kuin kukaan ei ahdistele sinua, en vetäisi herneitä nenään. Jos joku käyttäytyy huonosti, pidä puolesi ja pistä ukot kuriin. Älä nyt missään tapauksessa näytä niille minkäänlaista heikkoutta. Älä anna niiden savustaa itseäsi ulos äläkä uhriudu.
Olen itsekin nuorena ollut miesvaltaisissa töissä, tosin samoissa hommissa kuin miehet. Samanikäiset suhtautuivat alun jälkeen tasaveroisena jätkänä. Keski-ikäiset ja vanhemmat tytöttelivät ja väänsivät vitsiä minusta ja itsestäänkin. Ei siinä mitään. Jos joku olisi lähennellyt, olisin antanut litsarin. Mutta yksi naimisissa oleva yli 2 kertaa ikäiseni mies, joka oli ollut erityisen mukava, lähetti lässyttävän viestin, oli niin rakastunut ym. Yäk. En vastannut ja välttelin sen jälkeen. Olisi pitänyt omana tietonaan.
Jotkut miehet paljastuvat iljettäviksi pervoiksi, mutta uskon edelleen, että heitä on enintään 1/10. Tyypillinen mies saattaa kyllä ajatella sek.siä työkaverin kanssa, mutta jos älyää pitää sen omana tietonaan eikä pyri toteuttamaan ajatustaan eikä kuiski pervouksi.a naisen korvaan, niin ei haittaa.
Jos mikään annetuista ohjeista ei kuulosta hyvältä, niin sitten on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että lakkaat täysin miettimästä työkavereitasi ja mitä kukin heistä mahdollisesti sinusta miettii, vaan keskityt vain työhösi, jonka hoidat ensiluokkaisen hyvin. Pukeudut ja käyttäydyt, kuten tähänkin asti, ja jos tulee yksikään kommentti, tytöttelyä tai minkäänlaista vihjailua, napautat takaisin välittömästi ja kirjoitat muistiin, mitä on sanottu. Sanomattakin on selvää, että kaveeraus työajan ulkopuolella on osaltasi ohi. Työkaverisi ovat kuitenkin jo juorunneet keskenään, että tiedät noista törkypuheista, joten ehkä he ovat hiukan pelästyneet ja ottavat itsekin hieman etäisyyttä.
Ja se toinen vaihtoehto on alkaa etsiä uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet ollut kyseisessä yrityksessä? Ilmeisesti et kauhean kauaa kun amaatti taito ei ole kehittynyt vielä sille tasolle että olisit työkavereiden silmissä työkaveri etkä pelkkä silmänruoka joka vähän auttelee töissä
Paljon oli työkokemusta kun tuli tämä hetki tuli että koit että nyt olet oppinut riittävästi?
Varmaan vuosi. Mun tehtävät ei kovin vaikeita ole. Teen tosiaan sihteeri tyyppisiä hommia.
Ja nämä miehetkin tekevät sihteerityyppistä hommaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei halua kilpailla naisten kanssa, TS. Eivät halua, että nainen pärjää miesten töissä. Tällaiset naiset seksualisoidaan erityisen helposti, koska uhkaavat ukkojen miehuutta.
Osin käytös on jopa tiedostamatonta, miehet ovat keskimäärin huonoja reflektoimaan omaa käytöstään ja motiivejaan.
Olen ollut töissä ilman ongelmia yli 20 vuotta miesvaltaisella alla tehden samoja töitä kuin miehetkin. En vietä vapaa-aikaani työkavereitteni kanssa. Heillä on omat perheensä ja menonsa, kuten minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mikään annetuista ohjeista ei kuulosta hyvältä, niin sitten on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että lakkaat täysin miettimästä työkavereitasi ja mitä kukin heistä mahdollisesti sinusta miettii, vaan keskityt vain työhösi, jonka hoidat ensiluokkaisen hyvin. Pukeudut ja käyttäydyt, kuten tähänkin asti, ja jos tulee yksikään kommentti, tytöttelyä tai minkäänlaista vihjailua, napautat takaisin välittömästi ja kirjoitat muistiin, mitä on sanottu. Sanomattakin on selvää, että kaveeraus työajan ulkopuolella on osaltasi ohi. Työkaverisi ovat kuitenkin jo juorunneet keskenään, että tiedät noista törkypuheista, joten ehkä he ovat hiukan pelästyneet ja ottavat itsekin hieman etäisyyttä.
Kahvitunti. Tähän asti olen ollut miesten ympäröimänä. Nytpä saan istua yksin. Ovat varmasti juorunneet ja käytös mua kohtaan on ihan erilaista. Todennäköisesti tässä ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin alkaa etsiä uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä miehetkin tekevät sihteerityyppistä hommaa?
Nämä miehet tekevät asiantuntija nimikkeellä työnsä.
Hyvä perse naisella on kuin supervoima. Se avaa vaikka mitä ovia sekä parisuhde- että työmaailmassa, kuten tästäkin tarinasta voimme päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvitunti. Tähän asti olen ollut miesten ympäröimänä. Nytpä saan istua yksin. Ovat varmasti juorunneet ja käytös mua kohtaan on ihan erilaista. Todennäköisesti tässä ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin alkaa etsiä uutta työtä.
Jos katsot kalenteriin, niin huomaat ... oho kaikkihan ovat kesälomalla. Meidän tiimistä yksi on paikalla, kun palasi juuri kesälomaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot kalenteriin, niin huomaat ... oho kaikkihan ovat kesälomalla. Meidän tiimistä yksi on paikalla, kun palasi juuri kesälomaltaan.
Tällä alalla kesälomat ei ole rakennuskaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä alalla kesälomat ei ole rakennuskaudella.
Asiantuntijoillakaan?
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi olet töissä ammattitaitosi takia etkä muiden avujen joten jatka vaan reippaasti. Miehetkin katsos on kieroja ja kateellisia ja ne painaa alas sellaista minkä kokee uhaksi. Joten se nyt paljasti pitävänsä sinua uhkana. Laita se pelkäämään.
Ihan ksipäistä toimintaahan tuo. Mutta millainen maailmankuva on jos näkee työkaverit uhkana ja kuvittelee vielä että muut ajattelevat samalla tapaa? Itse en ainakaan ole ikinä tuntenut olevani kilpailutilanteessa työkavereiden vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisessa maailmassa ihmiset elää jos näkevät työkaverinsa uhkana? Ja uskoo vielä että muutkin ajattelee näin? Tuleeko nämä jutut jostain lehdistä/blokeista vai uskotteko ihan tosissaan tuollaiseen? Jotku vaan on muikkuja ei siihen mitään uhkia tarvita.
Kuulostaa ahdistavalta tilanteelta. Olen aina ollut kiitollinen, etten valinnut opiskelualakseni miesvaltaista alaa (alani on 50-50, ei mies- eikä naisvaltainen). Ei minua kyllä muutoinkaan mikään miesvaltainen ala olisi kiinnostanut. 😄