Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihotautilääkäri suihkussa peseytymisestä:"Lähtökohtaisesti vesipesu takaa jo riittävän hygienian."

Vierailija
02.07.2025 |

Ihotautilääkärillä on erilaisiin pesutuotteisiin hurahtaneille huonoja uutisia: ahkera kropan kuuraaminen voi tosiasiassa johtaa täysin päinvastaiseen lopputulemaan.

Tyypillisesti haitat tulevat viiveellä sitä mukaa, kun ihon luontainen mikrobisto muuttuu.

Jos ihoa yrittää hinkata erityisen puhtaaksi jatkuvalla pesulla, iho tulehtuu herkemmin ja voi huonommin, ihotautien ja allergologian erikoislääkäri Klimenko sanoi jutussamme.

Lähtökohtaisesti vesipesu takaa jo riittävän hygienian.

Ihotautilääkärinä en suosittele pesurutiineja ellei ole ihosairautta. Tällöinkin tärkein rutiini on ihon rasvaaminen ja tulehdusten hoitaminen. Tervettä ihoa ei tarvitse mitenkään erityisesti hoitaa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000011310161.html

Ei riittäs mulle ollenkaan. Kamala hienkatku jää, jos sitä ei pese pois kunnolla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Luulen silti että kainalot ja ihmisten pyrstö vaatii pesuainetta. Ja hiukset, korvat, kasvot.

Vierailija
2/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen jo yli 40 vuotta pessyt pelkällä vedellä. Tietysti hiuksista valuu shampoota pitkin vartaloa, mutta muuta en käytä. Mä en haise hielle muutenkaan juuri koskaan, edes liikuntasuoritusten jälkeen, kainalot haisee sille deodorantille, mitä laitan aamuisin. 

Jalat pesen joskus saippualla kesäisin, kun tulee kuljettua avokengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tuossa lukutaidossa aika paljon parantamisen varaa.

Vierailija
4/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä suosituksia vaan. 

Vierailija
5/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon hyvin. Jos laitan itse jotain suihkusaippuaa, niin iho kuivuu niin, ettei mikään rasvaus auta, vaan sitten öisin raavin sen verille. Kyllähän se siitä tulehtuu.

Vierailija
6/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti osasit taas vääristellä yhden iltapaskan jutun 😊🏅 Muista pyyhkiä taaksepäin kun käyt paskalla!

Vierailija
7/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro, mistä siinä sitten oli kyse? Ap

Vierailija
8/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin rasvainen iho, että pakko pestä jollain miedolla pesuaineella kroppa. Naamakin kiiltää rasvasta jatkuvasti.

Vierailija
9/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin sen jutun, ja siinä oli juuri tuosta kyse, mistä ap kirjoitti. On suoria lainauksiakin.

Vierailija
10/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä huomaa tuolla kulkiessaan, että ihmiset ei peseydy kunnolla. Aivan järkyttävä hien, talin ja pesemättömän perseen haju.

Vesi ei todellakaan riitä varsinkaan, jos ei käy suihkussa päivittäin. Ei silti tarkoita sitä, että kropan joka neliösentti kuurataan karkealla sienellä ja voimakkaalla saippualla, mutta on ihan suositeltavaa saippuoida kainalot, takapuoli ja jalkaterät. 

Hyi hemmetti.

Vierailija
11/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että peseytymistarve on yksilöllinen, hyvä huomionkipeä ja tylsistynyt tollukka

Vierailija
12/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko anaaliin?? 

Vierailija
13/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että iho voi paremmin kun ei kuuraa.

Käytän shsmpoota, siitä valuu nahallekin. Lactolinea kainaloihin ja alapäähän. Kasvoille perusvoiteella voidepesu. Hammastahnaa hampaille. Hoitoainetta jos hiusten pituus ja kunto sitä kaipaa. Siinä mun suihkukäynti.

Vierailija
14/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kans vaan vedellä ja kainalot palasaippualla. Kasvot kylmällä vedellä aamuin illoin, en meikkaa. Ikinä ei ole ollut ihon kanssa ongelmia.

Vierailija
15/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla vedellä pesen päivittäin ja iho on todella hyvässä kunnossa.

Vierailija
16/16 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa mäntysuovalla hinkkaus. Kroppa kiittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä