Pisin aika mitä olet juonut alkoholia päivittäin? Paljonko joit?
Oliko juominen iltaista vai jatkuvaa? Kuinka lopettaminen onnistui?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Aika karua nämä. Tämä on suomen todellisuutta.
Niin suomalaisten hakemat ja tilaamat isotkin lastit ovat oikeasti enimmäkseen omaan käyttöön. Monessa maassa tuollaisia määriä pidettäisi vakavana alkoholi ongelmana. Täällä se on jokin sankari juttu juoda paljon ja usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3kk putkeen kesällä, 20-25 annosta päivässä, lopetus sairaalassa ja 1kk mielisairaalassa.
Mä en ymmärrä miten joillakin kunto kestää, mä jos juon aamusta iltaan niin tuo määrä menee päivässä mutta kunto loppuu jo 2 viikossa kunnes täytyy lähteä sairaalaan yleensä ambulanssilla.. tosin en juurikaan syö että sekin vetää kunnon huonoksi nopiaan.
M42
En halua syyllistää, ja ymmärrän että sinun pitäisi pitää ensisijaisesti huolta vain itsestäsi. Mutta kommentoin kuitenkin, että verovaroja menee ihan tolkuttomasti alkoholistien toilailujen hoitoon. Ystäväni on isossa sairaalassa töissä, ja sanoo, että se on jatkuvaa alkkisten parsimista, kalliita leikkauksia ym., ja sitten taas viikon päästä samat tulee uudelleen.
Surullista, sekä yhteiskunnan että ti
Joo. Täsmennän että siksi juon nykyään todella harvoin ja olenkin päättänyt lopettaa kokonaan kun vielä ei ole tullu mitään peruuttamattomia vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
3kk putkeen kesällä, 20-25 annosta päivässä, lopetus sairaalassa ja 1kk mielisairaalassa.
Suomessa on paljon tuollaista juomista jonka joutuu katkaisemaan sairaalan kautta. Tiedä yhden joka kertoi saaneensa nestemäistä diapamia oloihinsa. Oli puheidensa mukaan oikein letkeä olo lääkittynä. Juominen jatkui aika pian katkon jälkeen.
Erään juhannuksen biletys meni pitkäksi ja join kuusi vrk yötä päivää, vähän torkkuen joskus välillä.
Olin hieman alle kolmekymppinen tuolloin, nainen.
Viikon yritin juoda iltaisin illalla kaljalla kännit, låhti epäonnistumaan toisesta illasta lähtien, ei tullut nousuhumalaa enää ja muutenkin oli aika karmea vajaa viikko, kun join unohtaakseni inhottavan tapahtuman. Määrä oli joku 5-7 olutta illassa. Joku lisäoire tuli krapulaan, en enää muista. Jäi erittäin epämiellyttävä muistikuva tästä ns rännistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon tuollaista juomista jonka joutuu katkaisemaan sairaalan kautta. Tiedä yhden joka kertoi saaneensa nestemäistä diapamia oloihinsa. Oli puheidensa mukaan oikein letkeä olo lääkittynä. Juominen jatkui aika pian katkon jälkeen.
Mä jouduin kerran sairaalaan juomaputken jälkeen ja olo oli niin hirveä että vielä 10 diapam annoksen jälkeen oli edelleen kauhea olo. Lääkitystä jatkettiin ja vadta seuraavan vuorokauden illalla alko vähän helpottaa. Ei mitään letkeää oloa ollu missään vaiheessa...mut mulla on ehkä jo häyän tolea rauhottaviin kun oon ollu 35 kertaa katkolla muutaman vuoden sisään
Vierailija kirjoitti:
Viikon yritin juoda iltaisin illalla kaljalla kännit, låhti epäonnistumaan toisesta illasta lähtien, ei tullut nousuhumalaa enää ja muutenkin oli aika karmea vajaa viikko, kun join unohtaakseni inhottavan tapahtuman. Määrä oli joku 5-7 olutta illassa. Joku lisäoire tuli krapulaan, en enää muista. Jäi erittäin epämiellyttävä muistikuva tästä ns rännistä.
Juu ei. Kun juodaan niin ekat 14 bisseä menee pelkästään krapulan poistoon ja sitten vasta alkaa uusi nousu...kovin terveellistä ei tämmönen juominen ole ja pumppu joutuu koville.
3 päivää tuli nuorena juhannusta juhlittua muutaman kerran. Olutta melkoiset määrät.
3-4 päivää Italian lomalla, 1-2 lasia viiniä päivässä, aika hurjaa! 😁
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista ? Maksa kykeee positamaan yhden annoksen kahdessa tunnissa. Tuostakan tulee järjetön kertymä. Kertokaa viisaammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jouduin kerran sairaalaan juomaputken jälkeen ja olo oli niin hirveä että vielä 10 diapam annoksen jälkeen oli edelleen kauhea olo. Lääkitystä jatkettiin ja vadta seuraavan vuorokauden illalla alko vähän helpottaa. Ei mitään letkeää oloa ollu missään vaiheessa...mut mulla on ehkä jo häyän tolea rauhottaviin kun oon ollu 35 kertaa katkolla muutaman vuoden sisään
Tuohan on järkyttävä määrä katkoja. Taidat olla hc sekakäyttäjä. Voi olla että et elä kauan tuolla menolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy naamasta aika nopeaan jokailtainen juominen, melko maltilliset määrät joista ei tule varsinaisesti edes krapulaa.
Niin? Sitähän tässä ei kysytty. Naamasta nyt näkyy moni muukin asia: masennus, lääkkeet, syömishäiriö, syöpä jne.
Mainitsemasi asiat näkyvän hyvin harvoin kasvoista. Olet hyvin tietämätön.
Pisin ja ainoa putkeni kesti lähemmäs viisi vuotta. Minimissään six pack olutta enimmillään pönikkä punkkua. Muistaakseni tuohon sisältyy ehkä yksi alkoton päivä, en tosin ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Tähän toivois kommentteja muiltakin HC juojilta, että miten on onnistunut irrottautumaan ja pysymään selvänä, jos on tälläsiä vuoden putkia. Vai onko sellasia kellään? Mullakin oli, ja loppoui 2 vuotta sitten
Minulla loppui kertaheitolla kun lääkäri totesi maksakirroosin ja sanoi että jos juot niin kuolet. No siinä ei enää jäänyt vaihtoehtoja ja aikaa siitä on myös kaksi vuotta.
Parikymmentä vuotta joka päivä olut tai viiniä ruoan kanssa.
Mä oon juonu joka ilta kännin tänä vuonna, saa nähdä miten pitkään?
Jotain kolme viikkoa. 5 pulloa viiniä per päivä ja heti aamusta piti käydä aina lisää. Katkon kautta sitten sain poikki.
Joskus opiskelijana olen tainnut olla kahtena peräkkäisenä iltana "juhlimassa".
On mahdollista, että mökillä olen joskus juonut kolmena peräkkäisenä päivänä yhden annoksen alkoholia per päivä. Ehkä. Ei voida poissulkea. Mutta yleensä en juo sielläkään ollenkaan.
7 vrk ja noin 8 litraa. Kossua.vodkaa ja olutta.
10 - 15 vuotta lipitin olutta iltaisin, aluksi vain muutaman, lopussa yleensä 6, viikonloppuisin ehkä 8 - 10 /pvä. Alkoi kun olin pomon (hammaslääkäri) sylkykuppina... ja jatkui myös ammatinvaihdon jälkeen :(
Minut pelasti korona = ruuan kotiinkuljetus, ostin olutta vain kun kävin itse kaupassa ostamassa tupakkaa kartongin kerrallaan. Nykyisin juon 4 - 6 olutta viikossa.
Minulla ei ole ollut tuona juomisaikana krapula-aamuja, ehkä koska en juo väkeviä, eikä vähentäminen ole aiheuttanut vieroitusoireita, ehkä koska olen itse halunnut vähentää tissuttelua, josta ei ole juurikaan tullut edes humalaan... eli ihan turhaa alkoholinkäyttöä.