Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisin aika mitä olet juonut alkoholia päivittäin? Paljonko joit?

Vierailija
17.07.2023 |

Oliko juominen iltaista vai jatkuvaa? Kuinka lopettaminen onnistui?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy naamasta aika nopeaan jokailtainen juominen, melko maltilliset määrät joista ei tule varsinaisesti edes krapulaa.

Niin? Sitähän tässä ei kysytty. Naamasta nyt näkyy moni muukin asia: masennus, lääkkeet, syömishäiriö, syöpä jne.

Vierailija
22/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk putkeen kesällä, 20-25 annosta päivässä, lopetus sairaalassa ja 1kk mielisairaalassa.

Mä en ymmärrä miten joillakin kunto kestää, mä jos juon aamusta iltaan niin tuo määrä menee päivässä mutta kunto loppuu jo 2 viikossa kunnes täytyy lähteä sairaalaan yleensä ambulanssilla.. tosin en juurikaan syö että sekin vetää kunnon huonoksi nopiaan.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain reilu pari viikkoa. Jotain nuorena tehtyjä reissuja. Lopettamisen pystyi tekemään ihan hyvin. Toki liskojen öitähän siinä seurasi. Pääasiallisesti tuollaisissa reissuissa ei kuitenkaan aamusta heti aloitettu, mutta puolen päivän tienoilta uutta nousua. Kyllähän toleranssi kasvaa isoksi. Muistan päiviä, että saatoin juoda 2 x 0,5 litraa votkaa ennen kuin lähdettiin baariin illalla olutta juomaan. Ja nukkumaan piti mennä, kun väsytti, eikä mitään tietoa mistään sammumisesta tai muistin menettämisestä.

Vierailija
24/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta joka ilta töiden jälkeen ja kaikki vapaa-ajat on nykyään enää pelkkää juomista ja nukkumista vuorotellen. Jos menisin johonkin puhumaan asiasta niin minut varmaan vietäisiin johonkin osastolle välittömästi. 

Vierailija
25/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3kk putkeen kesällä, 20-25 annosta päivässä, lopetus sairaalassa ja 1kk mielisairaalassa.

Minä vetäisin parin vuoden putken miedommalla aineella silloin kun kasvatin omaan käyttöön. Viikon oli melkoinen hiki ja nukuin huonosti. Silti lievempi sekin oli kuin yhden viikonlopun ryyppäämisen krapula. Enkä tarvinut mitään vieroituslääkettä kun kannabis ei ole niin vaarallinen aineena kuin alkoholi. Siitä aineesta pitkän putken katkaisu voi olla hengenvaarallista.

Alapeukuttajilta kysyn mikä siinä kannabiksessa on muka pahempaa kuin alkoholissa? Siis sillain ihan oikeasti eikä vain että se on laitonta. On alkoholikin ollut välillä laitonta ja kannabista laillistetaan/sallitaan pitkin maailmaa.

Vierailija
26/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua nämä. Tämä on suomen todellisuutta.

Vierailija
27/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. Viikko, joulun aikaan. Yleensä 1 lasillinen viiniä tai glögiä.

Vierailija
28/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, tuskin viikkoa kauempaa? Lomatissutteluja, en pidä niistä niin kirjaa. Jos juon itseni humalaan, en pysty seuraavana päivään juomaan ollenkaan.

Vierailija
29/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymmentä vuotta sitten juopottelin joka päivä neljän viikon ajan. Aamusta myöhään yöhön. Ensin kotona korjaussarja ja sitten kapakkaan riekkumaan. Lopetin niin, että varustin jääkaapin täyteen ruokaa ja mehuja. Kärvisteljn kolme päivää rauhoittavan lääkkeen voimin ja pakotin itseni syömään sekä latkimaan niitä mehuja. Ei ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut kokemusta uusia.

Vierailija
30/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten joillakin kunto kestää, mä jos juon aamusta iltaan niin tuo määrä menee päivässä mutta kunto loppuu jo 2 viikossa kunnes täytyy lähteä sairaalaan yleensä ambulanssilla.. tosin en juurikaan syö että sekin vetää kunnon huonoksi nopiaan.

M42

En halua syyllistää, ja ymmärrän että sinun pitäisi pitää ensisijaisesti huolta vain itsestäsi. Mutta kommentoin kuitenkin, että verovaroja menee ihan tolkuttomasti alkoholistien toilailujen hoitoon. Ystäväni on isossa sairaalassa töissä, ja sanoo, että se on jatkuvaa alkkisten parsimista, kalliita leikkauksia ym., ja sitten taas viikon päästä samat tulee uudelleen. 

Surullista, sekä yhteiskunnan että tietty ennen kaikkea sairaan ihmisen elämän hukkaamisen vuoksi. Miten paljon hukattua potentiaalia tuokin sairaus aiheuttaa!

Vierailija
31/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muista. Ehkä joku 2kk. Ei mulla parin päivän jälkeen tunnu missään joku litra kirkasta viinaa päivässä. Lopetin kun kyllästyin. 

Vierailija
32/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähän käyttävien kommentteja alapeukutetaan? JOS kysymys ei ollut vapaa ja avoin kaikille, niin se olisi pitänyt mainita aloituksessa: vain suurkäyttäjät vastatkoon!

Vai oletteko kateellisia tässä kohtaa terveille, pitäiskö kaikkien olla samassa jamassa, jotta itsestä tuntuis paremmalta? 

Tsemppiä alkkiksille, apua on saatavissa! Jos ei Jeesus vielä kelpaa, niin AA ehkä ainakin.

Vierailija
33/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut n. 15v päivittäin.  Ehkä jopa 20 vuotta.  

En aio,  enkä halua enempää selitellä tai analysoida.  

En ole koskaan ollut sairaalassa tämän takia ( vielä). 

Vierailija
34/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6kk. Aasiassa kun vielä oli halpaa, join aina kun olin hereillä, humalassa olin siis ,ei tissuttelua. Aika kylmää hikeä puski muutaman viikon ja tärisytti viikon-pari. Lopetin kerralla(ku oli piti palata takas suomeen,ku ei henki lähteny tuollakaan tavalla). 

En kyllä sitten suosittele tuota kokeilemaan. 

Vierailija
35/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee kuusi pulloa viiniä päivässä

Vierailija
36/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viime kesänä jokaisena lomapäivänä, eli kuukauden verran.

Ei kännejä, viskiä meni 2-3 pulloa/viikko ja hieman viiniä. Sitten lopetin.

Vierailija
37/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta kaksikymppisenä, kun olin koko kesän työttömänä. Ainakin se kymmenen meni joka ilta, välillä enemmänkin. Mutta ei mulla ollut mitään vaikeuksia lopettaa, kun sain sittemmin töitä. Se on kyllä ihan hyvää tuuria, mulla ei ehkä ole sitä alkkisgeeniä, vaikka suvussa alkoholisteja onkin.

Vierailija
38/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaksi vuotta tissuttelin jokaikinen päivä. Juominen loppui, kun kuulin lapseni kysyvän äidltään "Juoko isi siksi, ettei se tykkää minusta". Se pysäytti. Tänään on päivä numero 421 selvänä. 

Vierailija
39/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hetku sitten olin lomalla viikon eteläisessä Euroopassa. Tulihan siellä joka päivä jotain alkoholillista juotua. Kuutena päivänä putkeen siis. Määrät ei kuitenkaan olleet päätähuumaavia. 

Vierailija
40/61 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli juotua ajoittain 3 päivää putkeen. Joskus tuli aloitettua jo aamulla, joskus vain iltaisin. Ja kunto oli sellainen, että ei muistanut juuri mitään siltä ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi