Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmentynyt olo ystävän käytöksestä

Vierailija
16.07.2023 |

Tulipa tarve avautua tästä kun ihmetyttää. Olemme olleet ystäviä yli kymmenen vuotta, samanikäiset lapset ja samantyylinen elämäntilanne. Ollaan tavattu lähinnä lomilla, koska elämä vienyt eri paikkakunnille, ja silloin siis tavattu useampi päivä tai pitempi aika kerrallaan. Nyt sitten ystävä joku aika sitten ilmoitti että olisi käymässä kotikaupungissamme loppuviikon, omat lomani on jo pidetty tältä vuodelta joten olen töissä päivät. Olisivat yötä muualla ja päivät ja illat täällä. Ehdotin sitten että tulevat vaikka meille syömään töitteni jälkeen. Tai tehdään viikonloppuna jotain kun olen vapaalla. No, päivisin viettivätkin aikaa tässä lähellä ja koululaisemme olivat osan päivää mukana, lomalla kun ovat hekin. Ehdotin siinä päivästä viestitellessä että tulevat meille syömään tms mutta heillä oli aina sitten kiire majapaikkaan. Viikonlopusta sovittiin alustavasti että mentäisiin käymään tapahtumassa josta ystävä oli kiinnostunut. Hän kuitenkin ohimennen sitten mainitsi, että sinne tulee muitakin tuttuja, joten lopulta emme menneet lasten kanssa sinne kun ajattelin että sähläykseksi menee eikä minua niin paljon tapahtuma kiinnostanut, vaan ystävän näkeminen. Nyt on vähän omituinen fiilis siitä että miksi hän edes ilmoitti että on täälläpäin käymässä jos ei minään ajankohtana sovi nähdä. Mitä te tekisitte tai miten pyrkisitte selvittämään tilannetta? Aiemmin ollaan kyläilty puolin ja toisin ja vietetty vaikkapa viikonloppuja tai lomia yhdessä. Surullinenkin olo siitä että taitaa olla tämä ystävyys ohi. En vain ymmärrä että miksi hän ensin ilmoittaa ja sopii ja sitten ei mikään käy.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, no ainoa mitä keksin voisi olla että ei halua tulla teille syömään, ehkä hän ei halua syödä kotiruokaa lomalla tai olla teidän nurkissa, sehän luo myös vastavuoroisuuden odotuksen. Kun tuo tais olla ainoa asia mitä ehdotit hänelle, että syömään illalla. Ehkei se aika sovi heidän aikatauluun jotenkin ruokailun suhteen. Ja ehkä tuo tapahtuma oli jo sovittu?

Jotenkin joku on mennyt hankalaksi varmaan, vähän kuten susta alkoi tuntua hankalalta lasten kanssa mennä johonkin tapahtumaan missä on muitakin.

Toki voi olla joku outo syy kuten että muuten vaan kyllästynyt mut luulen et joku tossa oli hankalaa vaan.

Vierailija
2/5 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ihan se että olisivat yötä muualla -> missä muualla, pitkäkin matka? Meneekö lapset ajoissa nukkumaan? Vai onko siellä majapaikassa myös ruoka odottamassa tai jotain?

Luulen et hän nyt piti lomat sillonkun piti ja ajatteli et jos oot maisemissa ois kiva nähdä. Sit hänelle selviskin että et oo lomalla, ja iltaisin hänen oli jostain syystä hankala tavata ehdottamiesi asioiden merkeissä. Ja viikonlopun tapahtumasta sinä jättäydyit pois. Mut sinänsä vaikka ei aikataulut ihan sopis kai ois kiva tavata kaveria ees hetken, vai onkohan jos mukavuudenhalu tai käytännön syyt menee edelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut olla vaivoiksi kun sinä töissäkin päivät olit. Itse en nykyään ole kenenkään kaverin luona yökylässä vaan hotellissa. Joko sovitaan tapaaminen kaupungille. Tai käyn hänen luonaan kahvilla.

Vierailija
4/5 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama trolli jota aina hämmentää.

Vierailija
5/5 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ehkä siinä tosiaan oli joku tuollainen käytännön asia. Viimeksi ollaan kyläilty heillä, joten sinällään en osannut ajatella että hän ajattelisi olevansa vaivoiksi. He majailivat samassa kaupungissa mutta eri paikassa, ei hirveän pitkä välimatka. Ja tuonne tapahtumaan meno alkoi tuntua lasten kannalta turhauttavalta. Lisäksi olin odottanut että ehtisi ihan kunnolla vaihtaa kuulumisia, ja tuollaisissa tapahtumissa sellainen harvoin onnistuu. Mietin vielä että laitanko viestiä vai jätänkö sitten ensi kertaan. En itse tarkoittanut että olisi aivan pakko tulla meille syömään, oltaisiin hyvin voitu minun puolestani tavata muuallakin, ehdotin sitä ruokaa sen takia kun se on usein aiemmin käynyt ja kun lasten kanssa koko päivän liikkuu niin on kivakin kun ei tarvitse sitä miettiä. Ja kun olivat tässä kulmilla muutenkin. Jäi vaan omituinen olo kun itse olin varannut tästä loppuviikosta aikaa iltoihin ja viikonloppuun niin että ehdittäisiin tavata mutta sitten ei mitään tapahtunutkaan. Yleensä on asiat sujuneet hyvin ja ehditäänkin nähdä se kerta vuoteen tuon välimatkan vuoksi. Pakostakin tässä miettii että onko tämä ystävyys ehkä ollut minulle tärkeämpi kuin toiselle.

Sinä joka kirjoitit trolliksi. En kyllä ole tällaista aloitusta aiemmin tehnyt. Ihan ekaa kertaa kirjoittelin tällaista asiaa palstalle. Sinä taidat olla se joka aina arvelee aloitusta trolliksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän