Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko odottaisit kosintaa?

Vierailija
16.07.2023 |

Niin, kysymys otsikossa. Kuinka monta vuotta parisuhteessa odottaisit kosintaa? Tämä siis tilanteessa, jossa molemmat ovat suhteen alussa sanoneet haluavansa joskus naimisiin.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan edes haluaa naimisiin kun yhdessä voi olla muutenkin.

Pitää järkätä lainarahalla isot juhlat, että saa someen hienot kuvat.

Vierailija
62/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-5 vuotta riippuen iästä. Mua kosittiin aikalailla vuoden jälkeen seurustelun aloituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliittolaissa olevien seikkojen takia. Myös siksi että aviopuolisot ovat toistensa lähiomaisia ja perijöitä. Tärkeitä asioita jos meinaa jakaa koko elämänsä jonkun kanssa.

Naiset voi deittailla ja harrastaa seksiä myös sinkkuna, jos ei löydy miestä jota kiinnostaa nämä käytännön asiat.

Vierailija
64/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kositaan joka vuosi. Kaikkina muina paitsi viime vuonna ollut mua nuorempi muija.

Vierailija
65/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä, että olen puhunut miehelle suoraan naimisiinmenosta. Pelkillä kihloilla ei ole minulle mitään merkitystä.

Ap

No mitä siinä keskustelussa puhuttiin ja mihin ratkaisuun päädyitte? Jos olet ilmaissut, että haluaisit sopia hääpäivän, mutta mies ei halua, niin eikö asia ole selvä, että haluatte eri asioita?

No, asiaa on sivuttu monessakin keskustelussa. Viimeisimmässä sanoin miehelle, että olen aina halunnut olla avioliitossa mun tulevan lapsen isän kanssa. Suunnittelemme lapsen yrittämisen aloittamista, noin vuoden kuluttua. Sanoin myös, että olen ehkä hieman luopunut avioajatuksesta hänen ilmaistuaan, ettei näe sitä tärkeänä. Mies sanoi joskus niin. Tällä kertaa hän totesi, että kyllähän naimisiinmeno kuulostaa hyvältä ajatukselta. Mutta sitten olimme hetken hiljaa ja jatkoimme jostain muusta. Tässäkin hetkessä olisin toivonut, että hän vaikka ehdottaa hääpäivää.

Ap

Voi rakas ihminen. Nyt hieman kärjistän, mutta oman kokemukseni mukaan suurin osa miehistä _ei ole oma-aloitteinen_. Tämä tarkoittaa sitä, että jos avioliitto olisi toiveissanne, niin alat ihan itse pohtimaan päivää, paikkaa tai tilaisuutta. Sekä ennen kaikkea mitä avioliitto teille merkitsee. Ihmettelen, että lapsen yrittämisestä on kyllä päästy yhteisymmärrykseen, mutta sitoutumisesta tällä tavalla ei. Alan epäillä onko tämä aloitus peikkonen.

Vierailija
66/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, jostain amerikkalaisista elokuvistako te imette tollaset aataminaikuiset ajatukset?

Mitään odotella, aikuiset ihmiset osaa sopia, että nyt molemmista tuntuu hyvältä ajatukselta virallistaa suhde, sitten vain sovitaan sopiva ajankohta ja eikun kutsuja väsäämään.

Vierailija
67/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL, jostain amerikkalaisista elokuvistako te imette tollaset aataminaikuiset ajatukset?

Mitään odotella, aikuiset ihmiset osaa sopia, että nyt molemmista tuntuu hyvältä ajatukselta virallistaa suhde, sitten vain sovitaan sopiva ajankohta ja eikun kutsuja väsäämään.

MUTKU ei mies ole oikeasti kiinnostunut jos ei kosi!! (vaikka olisi ollut kimpassa kymmenen vuotta)

Vierailija
68/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliittolaissa olevien seikkojen takia. Myös siksi että aviopuolisot ovat toistensa lähiomaisia ja perijöitä. Tärkeitä asioita jos meinaa jakaa koko elämänsä jonkun kanssa.

Naiset voi deittailla ja harrastaa seksiä myös sinkkuna, jos ei löydy miestä jota kiinnostaa nämä käytännön asiat.

Perijöitä? Vain silloin, jos ei ole rintaperillisiä eli lapsettomassa liitossa (eikä lapsia aikaisemmista suhteista).

Vierailija
69/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan vapaata rakkautta.

Vierailija
70/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia tulee ajankohtaiseksi, sitten mennään. Meille se tuli 15 vuotta yhdessä kihlaparina elettyämme.

Vierailija
71/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Pitkän seurustelun, yhdessäolon jälkeen piti päättää että nyt on jotain tehtävä.

Kosin sit uudenvuodenaattona. Muistan yhä sitä iloista vastaanottoa hältä.

No, sit alkoi tapahtua, muutot, lapsiakin tuli. :)

Vierailija
72/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosimiset on muijien hömpötyksiä. Niitä se vaan kiinnostaa, ja poikaa painostetaan jonkun naispuolisen taholta.

Vierailija
73/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 min

Vierailija
74/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä, että olen puhunut miehelle suoraan naimisiinmenosta. Pelkillä kihloilla ei ole minulle mitään merkitystä.

Ap

No mitä siinä keskustelussa puhuttiin ja mihin ratkaisuun päädyitte? Jos olet ilmaissut, että haluaisit sopia hääpäivän, mutta mies ei halua, niin eikö asia ole selvä, että haluatte eri asioita?

No, asiaa on sivuttu monessakin keskustelussa. Viimeisimmässä sanoin miehelle, että olen aina halunnut olla avioliitossa mun tulevan lapsen isän kanssa. Suunnittelemme lapsen yrittämisen aloittamista, noin vuoden kuluttua. Sanoin myös, että olen ehkä hieman luopunut avioajatuksesta hänen ilmaistuaan, ettei näe sitä tärkeänä. Mies sanoi joskus niin. Tällä kertaa hän totesi, että kyllähän naimisiinmeno kuulostaa hyvältä ajatukselta. Mutta sitten olimme hetken hiljaa ja jatkoimme jostain muusta. Tässäkin hetkessä olisin toivonut, että hän vaikka ehdottaa hääpäivää.

Ap

Voi rakas ihminen. Nyt hieman kärjistän, mutta oman kokemukseni mukaan suurin osa miehistä _ei ole oma-aloitteinen_. Tämä tarkoittaa sitä, että jos avioliitto olisi toiveissanne, niin alat ihan itse pohtimaan päivää, paikkaa tai tilaisuutta. Sekä ennen kaikkea mitä avioliitto teille merkitsee. Ihmettelen, että lapsen yrittämisestä on kyllä päästy yhteisymmärrykseen, mutta sitoutumisesta tällä tavalla ei. Alan epäillä onko tämä aloitus peikkonen.

No sepä siinä onkin, että en ole varma siitä, haluaako mies todella ylipäänsä naimisiin. Jos haluaisi, eikö hänkin joskus ottaisi sen puheeksi? Varsinkin kun tietää, että minä haluan. 

Ap

Vierailija
75/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa! Me yli-ikäiset emme aikoinaan odottaneet kosintaa,  tasa-arvoisina osasimme kysyä kumppanilta, että mentäiskö naimisiin, kun ollaan ottamassa yhteistä asuntolainaa (tai mikä käytännön asia se nyt olikin), ei odoteltu, että toinen varaa matkan Malediiveille ja siellä viskoo ruusun terälehtiä ympäriinsä ja ojentaa samppanjalasin, jossa juoman pohjalla on sormus.

Miksi suomalainen nainen on taantunut jonnekin 100 vuoden taakse ja odottaa, että toinen kosii, miksi ei voi reippaasti itse ilmoittaa, että nyt puhutaan tästä.

Vierailija
76/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ei ole naimisissa ihan siksi, että hän ei avovaimonsa mielestä ole kosinut oikealla tavalla. Ei riitä, että kysyy, mentäisiinkö naimisiin. Täytyy panostaa kosintaan, joku rauhallinen keskustelu ei ole "se juttu".

Veli on todennut, että jos selkeä kysymys selvin päin ei riitä, niin ei hän rupea anelemaan. Avovaimo odottaa yhä 15 vuoden yhdessäolon jälkeen romanttista kosintaa ja prinsessahäitä.

Vierailija
77/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sun pitää ilmoittaa sille miehelle aikaraja, jonka olet valmis odottamaan kosintaa tai kosia itse. Aikaraja sun tulee päättää itse.

Vierailija
78/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa! Me yli-ikäiset emme aikoinaan odottaneet kosintaa,  tasa-arvoisina osasimme kysyä kumppanilta, että mentäiskö naimisiin, kun ollaan ottamassa yhteistä asuntolainaa (tai mikä käytännön asia se nyt olikin), ei odoteltu, että toinen varaa matkan Malediiveille ja siellä viskoo ruusun terälehtiä ympäriinsä ja ojentaa samppanjalasin, jossa juoman pohjalla on sormus.

Miksi suomalainen nainen on taantunut jonnekin 100 vuoden taakse ja odottaa, että toinen kosii, miksi ei voi reippaasti itse ilmoittaa, että nyt puhutaan tästä.

Äh, kuulostaa todella romanttiselta.. joo nainen voi hyvin myös kosia mutta voisi siihen nyt edes hieman panostaa.

Vierailija
79/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta.

Vierailija
80/115 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se parisuhde on kosinnasta kiinni niin sellaista suhdetta ei kannata sen pidempään jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi