Kauanko odottaisit kosintaa?
Niin, kysymys otsikossa. Kuinka monta vuotta parisuhteessa odottaisit kosintaa? Tämä siis tilanteessa, jossa molemmat ovat suhteen alussa sanoneet haluavansa joskus naimisiin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
1. treffit
2 kk:n tapailun aikana rakkaudentunnustus
3 kk:n tapailun jälkeen kosinta ja kihlaus
Kihlauksesta vuoden sisällä häät.Jos mies oikeasti rakastaa naista, mies haluaa avioitua. Avoliitossa roikkuva on saamaton nahjus tai odottelee parempaa naista.
Eri asia ellei nainen halua avioliittoa (on rikkaampi kuin mies tai huomattavsn lihava tai ei rakasta miestä vaan odottaa löytävänsä paremman jonakin päivänä tai on jo ollut naimisissa ja pettynyt miehiin)
Mihin väliin lapsi? Häissä on pakko olla jo raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Olemme seurustelleet kohta kolme vuotta.
Ap
Miksi alapeukutus?
Ap
Mun mies kosi mua sinä nimenomaisena päivänä, kun olin kertonut rakastavani häntä ensimmäisen kerran. Häät olivat sitten muutaman kuukauden kuluttua:)
Mun mielestä kyllä vuosi on tarpeeksi pitkä aika siihen, että osaa sanoa tahtooko kyseisen ihmisen kanssa viettää loppuelämänsä vai ei. Avioliitto on sopimus joka perustuu tahtoon, ei tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. treffit
2 kk:n tapailun aikana rakkaudentunnustus
3 kk:n tapailun jälkeen kosinta ja kihlaus
Kihlauksesta vuoden sisällä häät.Jos mies oikeasti rakastaa naista, mies haluaa avioitua. Avoliitossa roikkuva on saamaton nahjus tai odottelee parempaa naista.
Eri asia ellei nainen halua avioliittoa (on rikkaampi kuin mies tai huomattavsn lihava tai ei rakasta miestä vaan odottaa löytävänsä paremman jonakin päivänä tai on jo ollut naimisissa ja pettynyt miehiin)
Mihin väliin lapsi? Häissä on pakko olla jo raskaana.
Ällöttävää. Miten pidät korsettia ja tiukkavyötäröistä morsiuspukua ja tanssit häissäsi yömyöhään, jos olet raskaana häissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En odotellut yhtään. Kun suhde tuntui vakaalta, otin naimisiinmenon puheeksi ja sovimme häiden ajankohdan.
Miten otit puheeksi ja saitte sovittua tästä? Olemme puhuneet aiheesta monesti, että olisi mukava mennä naimisiin. Mutta mies ei ehdota mitään konkreettista?! En uskalla itse.
Ap
Mieheni ei ole pelottava. Sanoin, että eiköhän ole aika mennä naimisiin, jos yleensä menossa ollaan. Mies sanoi, että miksikäs ei.
Ei ole tätä päivää naisen keinona odottaa uljaan prinssin polvistuvan eteensä.
Jos pelkäät miestäsi niin paljon ettet uskalla sanoa suoraan, että mielestäsi on naimisiinmenon aika, sinun ei kannata sen miehen kanssa avioituakaan.
Mieheni kosi minua kahdeksansilla treffeillämme. Olemme olleet naimisissa 17 vuotta.
Ja siis kainona, ei keinona. Autocorrect pelleilee.
Odotin kuusi vuotta. Sitten lakkasin odottamasta ja jos vielä kosisi niin en enää suostuisi. Se aika meni jo. 16 vuotta yhdessä.
En odottaisi enkä odottanut.
Kosin itse.
Ei tulisi mieleenkään kainona lootuksenkukkana odotella vuosia tai vuosikymmeniä. Itse se pitää elämäänsä eteenpäin luotsata.
Meillä meni lähes 6v, asuimme yhdessä välillä vaan meillä duunit&koto eri maissa. Vaan nyt yhdessä olleet 25+v.
Kyllä vuodessa pitäisi pystyä päättämään haluaako tietyn henkilön kanssa naimisiin. Jos mies ei ylipäätään tiedä haluaako joskus jonkun kanssa naimisiin, sellaisen tapauksen kanssa ei kannata edes seurustella. Ajanhukkaa.
Häiden järjestämisessä ei niin kiire ole.
23 vuotta olen avopuolisoni kanssa yhdessä ollut enkä koskaan ole kosintaa halunnut. Ollaan sitouduttu toisiimme ihan näin. Mitä se avioliitto muuttaisi?
Harvat miehet kosii. Miehet eivät koe avioliittoa tärkeäksi tai tarpeelliseksi. Minä vain aloin järjestellä häitä itse,mieheni tietäen. Olimme avoliitossa ja lapsi tulossa. Minä halusin lapsen vuoksi naimisiin asti, että minullakin on sama sukunimi kuin isällä ja tulevilla lapsilla. Ei mieheni minnekään karkuun ollut menossa, olimmehan tehnyt yhteisen omakotitalonkin jo. Ei se kosimattomuus aina mitään vakavaa/rakkaudettomuutta tarkoita.
Onpa lyhyt aika. Ette edes tunteneet ennen koronaa vielä. Itse olen alle kolmekymppinen ja olen ollut koko sen ajan sinkku ja parittelematta ja niin lyhyt aika meni kuin yksi aivastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin miehen 7 vuoden kohdalla. Sanoi, että mikäs kiire tässä, tehdään tämmöisiä vuoden määräaikaisia sopimuksia kerrallaan. Ehkä huumoria, mutta viimeinen vuoden sopimusjaksoehdotus oli mulle liikaa. Asuttu oltiin yhdessä jo 6 vuotta ja kihloissa oltiin
No miten reagoi eroon? Ja miksi et itse kosinut...vai oliko tuo vastaus kosintaan?
No minähän pyysin monta kertaa, että mentäisiin naimisiin ja aletteisiin suunnittelemaan perhettä. Hän ei halunnut. Hänelle riitti yhdessä asuminen. Sitten kun olin jo muuttanut pois, yritti vielä että no kyllähän me ehkä voitaisiin naimisiin mennä... Sanoin että kun ei kerta kelpaa niin ei missään nimessä vastoin tahtoa ja väkisin. Oon kiltti, mutta joskus tulee raja vastaan mullakin
Kosiminen tarkoittaa sitä että ilmaisee halunsa mennä naimisiin. Se "kosija" on käytännössä aina nainen.
Mutta Suomessa toki ei kukaan kosi vaan asioista keskustellaan kuten aikuiset.
Yksi vuosi on jo aika pitkä aika ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuodessa pitäisi pystyä päättämään haluaako tietyn henkilön kanssa naimisiin. Jos mies ei ylipäätään tiedä haluaako joskus jonkun kanssa naimisiin, sellaisen tapauksen kanssa ei kannata edes seurustella. Ajanhukkaa.
Häiden järjestämisessä ei niin kiire ole.
Paljon nopeamminkin. Kihlat on sitten se koeaika. Ja juhliakin voi siinä rauhassasuunnitella.
No miten reagoi eroon? Ja miksi et itse kosinut...vai oliko tuo vastaus kosintaan?