Kauanko odottaisit kosintaa?
Niin, kysymys otsikossa. Kuinka monta vuotta parisuhteessa odottaisit kosintaa? Tämä siis tilanteessa, jossa molemmat ovat suhteen alussa sanoneet haluavansa joskus naimisiin.
Kommentit (115)
Muutamia kuukausia odottaisin, en vuosia.
Jos asut kyseisen miehen kanssa yhdessä, niin ei miehellä ole mitään syytä enää kosia sinua. Etenkin jos teillä on yhteisiä lapsiakin.
Älkää tyytykö vähään. Lähtekää ajoissa
Olemme seurustelleet kohta kolme vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätin miehen 7 vuoden kohdalla. Sanoi, että mikäs kiire tässä, tehdään tämmöisiä vuoden määräaikaisia sopimuksia kerrallaan. Ehkä huumoria, mutta viimeinen vuoden sopimusjaksoehdotus oli mulle liikaa. Asuttu oltiin yhdessä jo 6 vuotta ja kihloissa oltiin
Siis sua oltiin jo kosittu kun kihloissa olitte. Olisi pitänyt vain päivä teidän päättää. :) mutta eiköhän tuossa suhteessa ollut jotain muuta mätää kun erositte.
Mä olen sanonut, että en kovin kauaa katsele jos ei naimisiin asti päästä. Viime viikolla puhuin miehelle siitä, että me eletään parisuhteessa sykleissä ja seuraava sykli on naimisiin meno. Mies meni aivan lukkoon asiasta ja kysyi, että nytkö hänen tässä pitäisi alkaa kosimaan? Vastasin, että kyllä mä odotan sen ihan selvinpäin tehtävänä ja odotan myös, että se tehdään kun on varma. Jäi itselle jotenkin olo, että mies ei todellakaan tule sitä tekemään. Mutta hän tietää, että en mä ala tälläisiä asioita vuosikausia odottamaan ja ihmettelemään. Hän tietää, että mä menen naimisiin jossain vaiheessa, joko hänen kanssa tai jonkun muun kanssa.
Lukion biologianopettaja kertoi, että rakastumisen "alkuhuuma" tasaantuu noin 2-3 vuodessa ja vasta tämän jälkeen kumppania ja parisuhdetta alkaa käsitellä rationaalisemmin. Otin tämän ohjenuoraksi ja kosin miestä oltuamme noin 3-4 vuotta yhdessä.
En odottaisi. Kosisin itse.
En ehtinyt kosia, kun minua kosittiin vuoden seurustelun jälkeen.
Ehkä viimeistään 5 vuoden jälkeen kosisin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin miehen 7 vuoden kohdalla. Sanoi, että mikäs kiire tässä, tehdään tämmöisiä vuoden määräaikaisia sopimuksia kerrallaan. Ehkä huumoria, mutta viimeinen vuoden sopimusjaksoehdotus oli mulle liikaa. Asuttu oltiin yhdessä jo 6 vuotta ja kihloissa oltiin
Siis sua oltiin jo kosittu kun kihloissa olitte. Olisi pitänyt vain päivä teidän päättää. :) mutta eiköhän tuossa suhteessa ollut jotain muuta mätää kun erositte.
Mä olen sanonut, että en kovin kauaa katsele jos ei naimisiin asti päästä. Viime viikolla puhuin miehelle siitä, että me eletään parisuhteessa sykleissä ja seuraava sykli on naimisiin meno. Mies meni aivan lukkoon asiasta ja kysyi, että nytkö hänen tässä pitäisi alkaa kosimaan? Vastasin, että kyllä mä odotan sen ihan selvinpäin tehtävänä ja odotan myös, että se tehdään kun on varma. Jäi itselle jotenkin olo, että mies ei todellakaan tule sitä tekemään. Mutta hän tietää, että en mä ala tälläisiä asioita vuosikausia odottamaan ja ihmettelemään. Hän tietää, että mä menen naimisiin jossain vaiheessa, joko hänen kanssa tai jonkun muun kanssa.
Hän ei halunnut lapsia ja työ meni hänellä ihan kaiken muun edelle. Olin itse jo kolmikymppinen tuossa vaiheessa ja biologinen kelloni tikitti , Hyvä mies, mutta mulle väärä
1. treffit
2 kk:n tapailun aikana rakkaudentunnustus
3 kk:n tapailun jälkeen kosinta ja kihlaus
Kihlauksesta vuoden sisällä häät.
Jos mies oikeasti rakastaa naista, mies haluaa avioitua. Avoliitossa roikkuva on saamaton nahjus tai odottelee parempaa naista.
Eri asia ellei nainen halua avioliittoa (on rikkaampi kuin mies tai huomattavsn lihava tai ei rakasta miestä vaan odottaa löytävänsä paremman jonakin päivänä tai on jo ollut naimisissa ja pettynyt miehiin)
Olenko hätäinen, kun olisin jo valmis naimisiin sitoutumisen merkiksi? Olemme asuneet yhdessä 2 vuotta.
Ap
En odotellut yhtään. Kun suhde tuntui vakaalta, otin naimisiinmenon puheeksi ja sovimme häiden ajankohdan.
Vierailija kirjoitti:
1. treffit
2 kk:n tapailun aikana rakkaudentunnustus
3 kk:n tapailun jälkeen kosinta ja kihlaus
Kihlauksesta vuoden sisällä häät.Jos mies oikeasti rakastaa naista, mies haluaa avioitua. Avoliitossa roikkuva on saamaton nahjus tai odottelee parempaa naista.
Eri asia ellei nainen halua avioliittoa (on rikkaampi kuin mies tai huomattavsn lihava tai ei rakasta miestä vaan odottaa löytävänsä paremman jonakin päivänä tai on jo ollut naimisissa ja pettynyt miehiin)
Näin. Aikuinen mies tietää kolmessa kuukaudessa, onko nainen sopiva hänen vaimokseen vai ei.
Eikö suhteen muuttuessa vakavaksi nämä asiat pitäisi jutella halki? Eli haluaako kumpikin mennä naimisiin ja millä aikataululla? Tuntuu tosi kummalliselta ajatukselta, että kaikessa hiljaisuudessa vaan odotetaan jotain selkeästi itsellle hyvin merkittävää asiaa.
Avomies kirjoitti:
Vaikka lopun elämääni.
Jos kosiana olisi Ralph Fiennes niin odottaisin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olenko hätäinen, kun olisin jo valmis naimisiin sitoutumisen merkiksi? Olemme asuneet yhdessä 2 vuotta.
Ap
Miksi mies menisi naimisiin kanssasi, kun hän saa jo nyt kaikki avioliiton edut ilman velvollisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
En odotellut yhtään. Kun suhde tuntui vakaalta, otin naimisiinmenon puheeksi ja sovimme häiden ajankohdan.
Miten otit puheeksi ja saitte sovittua tästä? Olemme puhuneet aiheesta monesti, että olisi mukava mennä naimisiin. Mutta mies ei ehdota mitään konkreettista?! En uskalla itse.
Ap
En odottaisi vuosia, jos siis molemmat suhteessa tietävät naimisiinmenohalukkuudesta. Minua ei varsinaisesti kosittu, mentiin kihloihin jotenkin yhteisen keskustelun jälkeen, ilman, että kumpikaan olisi kunnolla esittänyt kysymystä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten otit puheeksi ja saitte sovittua tästä? Olemme puhuneet aiheesta monesti, että olisi mukava mennä naimisiin. Mutta mies ei ehdota mitään konkreettista?! En uskalla itse.
Ap
Et uskalla???????
Miksi ihmeessä haluaisit mennä naimisiin henkilön kanssa, jota pelkäät????
Olen järkyttynyt.