Huomenna Kreikkaan - masentaa lähteä paistumaan sinne, mutta on pakko
Ukko haluaa, minä olisin mieluummin kotona tai mökillä.
Kommentit (89)
Päivät nukkuu darrassa, yöt luuhaa paikallisten kans,siinähän se mamman loma menee.
Prismaperheet lähtevät etelään kesälomalla vaikka henki menisi 😅
Jos hotellissa on ilmastointi ja päivät pysyttelee meressä vilvoittelemassa, niin ei pitäisi olla mitään hätää. Isoin ongelma on ehkä ruokailu, monet hyvätkin hotellit suosivat ravintoloita ulkoilmassa, eikä itselleni ainakaan ruoka maistu +40 lämpötiloissa, kun hiki valuu joka huokosesta ja päätä pyörryttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä nyt kovin kuuma ole. Juuri katsoin, että esim. Kreetalla on vain 33 astetta. Heinäkuussa Välimerellä on aina kuuma, mutta eihän se mitään haittaa, jos viettää loman rannalla tai altaalla, kuten minä yleensä teen.
Pakko olla provo. Ei kukaan ole noin tyhmä.
Mitä tyhmyyttä tuossa on? Itsekin olisin voinut kirjoittaa noin. Olen monesti ollut Kreikan saarilla kesällä. Ilmastointiakaan en ole koskaan hotelleissa kesällä tarvinnut. Ei kaikki kärsi siitä, jos lämpötila kohoaa hellelukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hotellissa on ilmastointi ja päivät pysyttelee meressä vilvoittelemassa, niin ei pitäisi olla mitään hätää. Isoin ongelma on ehkä ruokailu, monet hyvätkin hotellit suosivat ravintoloita ulkoilmassa, eikä itselleni ainakaan ruoka maistu +40 lämpötiloissa, kun hiki valuu joka huokosesta ja päätä pyörryttää.
Ainakin aurinkovarjo pitäisi olla jos ulos menee syömään. Onpa sekin nähty kun suomalainen perhe syö isoa ateriaa +35 asteen helteessä suorassa auringonpaisteessa ilman aurinkovarjoa ja emäntä pökrähtää. Paikalliset ei muuten tykkää yhtään turisteista, jotka typeryyttään saavat lämpöhalvauksen ja joutuvat sitten niitä holhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Prismaperheet lähtevät etelään kesälomalla vaikka henki menisi 😅
Parempi sekin kuin katkeroitua jossakin vuokaluukussa ja äristä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kantsii mennä talvella etelään.
Se on vaan aika kallista, kun pitää matkustaa jonnekin kauas. Jos siis ei halua jonnekin Kanarian saarten epävakaisiin kylmiin keleihin värjöttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä lähdet keskellä kauneinta kesää.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009723108.html
Kauneinta kesää? Helteistä on tässä kuussa enää turha haaveilla. Ja nyt siis puhutaan suomalaisesta +25 asteen 'helteestä'.
Helteet = kaunis kesä?
No ei ainakaan mulle ole!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä lähdet keskellä kauneinta kesää.[/quote
Voisiko olla vaikka siksi, että sattuu olemaan lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan jo 80-luvulla kun Ateenassa oli ihan järjetön kuumuus, toista kuin sen ajan Suomessa jolloin täällä oli max yksi helleviikko ja sekin korkeintaan +26 astetta. Ateenassa oli +40 astetta ja saasteet, todella tukala oli olla ja ei tietysti mitään ilmastoinia niissä hostelleiksi sanotuissa luukuissa. Onneksi olin nuori, elimistö kesti sen rääkin. Nyt lähtisi varmaan henkipolo jos sinne joutuisi ilman ilmastointia ja talsimaan loputtomia rappusia pakokaasussa.
Tuli muistoja mieleen. Olen ollut interreilillä Ateenassa joskus 80-luvun alussa. Järjettömän KUUMA ja ilmanlaatu "kattilalaaksossa" todella huono, seuraavana päivänä lähdin pohjoisenpaan Kreikkaan.
Kun asuin Kyproksella, opin sen, että todellisia maksimilämpötiloja ei ilmoiteta, koska ulkotyöläisten pitää saada silloin enemmän taukoja tai työ on kielletty kokonaan tietyillä aloilla. Tämähän ei käy esim. maanomistajille ja rakennuttajille, joten 'viralliset' lämpötilat jäivät aina himpun verran alle 40, vaikka oikeasti oli jopa +42.
Olen ollut Kreikassa lomailemassa tähän aikaan useasti tähän vuodenaikaan. Viihtynyt hyvin. Pidän korkeista lämpötiloista. Itse asiassa se on ollut painava syykin lähteä sinne. Me ihmiset olemme niin erilaisia...
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin, että esim. Thaimaa ja kaukokohteet on jollakin tavalla siedettävämpiä ilmastoltaan nykyisin kuin välimeren kohteet?
Siellä taitaa olla puolestaan sellainen ilkeä kostean kuuma, että ei ainakaan suomalainen viihdy eikä pyykit kuivu. Kanarian saaret talvella taitaa olla se trendikohde, koska on suht lähellä, ilmasto aika leppoisa ja erilaiset harrasteet onnistuu. Toki kesällä sinne ei kai kovinkaan moni mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin, että esim. Thaimaa ja kaukokohteet on jollakin tavalla siedettävämpiä ilmastoltaan nykyisin kuin välimeren kohteet?
Siellä taitaa olla puolestaan sellainen ilkeä kostean kuuma, että ei ainakaan suomalainen viihdy eikä pyykit kuivu. Kanarian saaret talvella taitaa olla se trendikohde, koska on suht lähellä, ilmasto aika leppoisa ja erilaiset harrasteet onnistuu. Toki kesällä sinne ei kai kovinkaan moni mene.
Kanaria on tehnyt kunnon kasvojenkohotuksen kyllä. Ei ole enää karisalmelais-meininkiä kännäilyineen, vaan enemmän omatoimista ja aktiivista lomaa pyöräilyineen ja muineen. Hipsterit on löytäneet sinne, mikä on aina merkki että kohta kallistuu hinnat sielläkin ja kunnolla ja laatua vaaditaan.
53: Korfulla about kesällä 2008 yrittivät asfaltoida tietä. Näimme, kuinka työntekijät suorastaan pakenivat kuumuutta työmaaltaan tuopposille... Jäi mieleen, koska Suomessa en ole moista nähnyt. Sitäkään, että mennään yksille kesken "työpäivän". Kulttuurieroja.
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt puheita siitä, että kesällä ei ole järkeä matkustaa minnekään etelän kohteisiin. Itse olen useaan kertaan matkustanut juuri kesällä Italiaan tai Kreikkaan tms. Ei kai sinne rantalomille nyt talvella matkusteta, kylmä siellä on silloin. Ja vaikka olisi miten hieno sää kotosuomessa, niin onhan se kiva joskus lomallekin päästä. Ei tarvitse kokkailla, siivota eikä pestä pyykkiä, ja maisematkin on ihanat. Itse en edes ui Suomessa, kun vedet on aina niin kylmiä, kiva saada joskus uidakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväperhe oli siellä viime talvena. Heillä oli mukana kaikenlaista bikikampetta ja rantavaatetta. Piti sitten ostaa takit ym. sieltä reissusta, kun vettä satoi ja oli niin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväperhe oli siellä viime talvena. Heillä oli mukana kaikenlaista bikikampetta ja rantavaatetta. Piti sitten ostaa takit ym. sieltä reissusta, kun vettä satoi ja oli niin kylmä.
Bikinikampetta, kirjoitusvirhe
Kato kun on vaan pakko matkustella, muuten olet 'vieraiden kulttuurien vastainen'. Keskiluokka ei halua olla juntti, ja sitä se juuri on.