Huomenna Kreikkaan - masentaa lähteä paistumaan sinne, mutta on pakko
Ukko haluaa, minä olisin mieluummin kotona tai mökillä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Muistan jo 80-luvulla kun Ateenassa oli ihan järjetön kuumuus, toista kuin sen ajan Suomessa jolloin täällä oli max yksi helleviikko ja sekin korkeintaan +26 astetta. Ateenassa oli +40 astetta ja saasteet, todella tukala oli olla ja ei tietysti mitään ilmastoinia niissä hostelleiksi sanotuissa luukuissa. Onneksi olin nuori, elimistö kesti sen rääkin. Nyt lähtisi varmaan henkipolo jos sinne joutuisi ilman ilmastointia ja talsimaan loputtomia rappusia pakokaasussa.
Aivan hirveää. En kyllä jaksaisi mitenkään. Täälläkin alkaa olla tuskaa jos lämmintä 24.
Miksi ihmeessä sä lähdet keskellä kauneinta kesää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä nyt kovin kuuma ole. Juuri katsoin, että esim. Kreetalla on vain 33 astetta. Heinäkuussa Välimerellä on aina kuuma, mutta eihän se mitään haittaa, jos viettää loman rannalla tai altaalla, kuten minä yleensä teen.
Lämpötilat nousevat koko ajan. Tiistaiksi on ennustettu uusia ennätyksiä.
Britit jo peruvat matkojaan tai yrittävät vaihtaa kohteitaan vähän viileämpiin maihin.
Kunnon junttimeininkiä tuo pakkomatkailu.
Itse suosin kesällä mieluummin Islantia.
Raportoi sitten paikan päältä ap. Veikkaan että tulee hyvä loma ja pahin tilanne on shokkivau-roskalehdissä, niin kuin aina.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon junttimeininkiä tuo pakkomatkailu.
Se on se suomalainen meininki. Neljä viikkoa lomaa juhannukselta ja suoritteet. Etelän reissu on yksi suorite. Ei ketään oikeastaan kiinnosta onko se kivaa vai ei. Näin se menee, edelleen.
Lämpötila nousee 37-38 asteeseen Kreetalla. En kyllä jaksaisi.
Mä tykkään käydä etelässä keväisin ja syksyisin. Talvellakin vois olla ihan jees. Joulu Roomassa esim? Kesällä aivan liian kuuma.
Se kuumuus on ihan kauheaa. Olen ollut +40 Italiassa, pahinta oli kun sitä saunaa ei päässyt pakoon missään muualla kuin onneksi ilmastoidussa hotellissa. Ulkona laahustaessa vettä, vettä koko ajan, ja sitä muuten meni. Alkoholi ei kuulu niihin lämpötiloihin.
Mukavaa reissua kuitenkin, älä kävelee turhia, varjoa ja lepoa. Jätä ne nähtävyydet suosiolla.
Pysyttele varjossa ja juo paljon vettä. Sitä onneksi saa sieltä halvalla. Olen ollut Kreikassa keskikesällä (Ateenassa elokuussa) ja villit hevosetkaan eivät saisi sinne tähän aikaan vuodesta uudestaan.
Päivät olemme normaalisti töissä ja iltaisin olemme ruvenneet tekemään pikkuhiljaa muuttoa 450 neliön omakotitalosta, suurine piha-/puutarha alueineen, pienempään asuntoon.
Sää on, mikä on; elämämme on "kuljettava kulkuansa" eli niitä asioita on tehtävä, mitä yleensäkin teemme. No, muutto tosin sattui nyt mitä pahimpaan /kuumimpaan aikaan. (Espanja)
Onneksi meillä aikuisilla on vapaa tahto ja kyky tehdä omaa hyvinvointia tukevia itsenäisiä päätöksiä sen sijaan että vielä herran vuonna 2023 tekisi vain aivottomana mitä ukko käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä nyt kovin kuuma ole. Juuri katsoin, että esim. Kreetalla on vain 33 astetta. Heinäkuussa Välimerellä on aina kuuma, mutta eihän se mitään haittaa, jos viettää loman rannalla tai altaalla, kuten minä yleensä teen.
Pakko olla provo. Ei kukaan ole noin tyhmä.
Minä olen ollut kesäisin Kreikassa noin edelliset 25 vuotta. Joskus on ollut kuumaa, muttei koskaan niin, että minua olisi häirinnyt. Ja kaikissa hotelleissa on ilmastointi, ei siitä tarvitse stressata. Joskus muistan, että kun oli tosi kuuma lomaviikko juurikin heinäkuussa, illalla oli joskus oikeasti kuuma ulkoilmaravintolassa, jossa luonnollisestikaan ei ollut ilmastointia, mutta iso pizzauuni salin perällä. Tosin kyllä sielläkin sitten jo loppuillasta oli ihan sopivan viileää. Päivät menee rannalla tai altaalla, ei siellä ole 35 astetta mitenkään sietämätön. Juo vaan paljon ja ui välillä. Tuulikin viilentää.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009723108.html
Nappiin ajoitettu, pääsette pakoon Suomen koleata ja sateista heinäkuuta.
Tässä olisi hyvä markkinarako Suomelle, ja erityisesti rannikko- ja järvi-Suomelle, jossa itikat eivät ole niin kovana riesana, ja pääsee veden päällekin.
Kunhan kaivosteollisuus ei pilaisi järviämme. Niiden uusi liotustekniikka, jota Talvivaarassakin käytettiin, tarvitsee paljon vettä. Ja Suomessahan sitä riittää, ja kaivoksen omistaja ajattelee, että palaahan se vesistöön se kaivosvesi lopulta. Mutta millaisena?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä lähdet keskellä kauneinta kesää.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009723108.html
Kauneinta kesää? Helteistä on tässä kuussa enää turha haaveilla. Ja nyt siis puhutaan suomalaisesta +25 asteen 'helteestä'.
Voit lahjoittaa matkasi minulle. Harmi turhaa tuhlata sitä ihmiseen, joka ei osaa arvostaa kokemusta.
Onko se niin, että esim. Thaimaa ja kaukokohteet on jollakin tavalla siedettävämpiä ilmastoltaan nykyisin kuin välimeren kohteet?
Voi että ihanaa, nauttikaa! Itse pääsen reissuun vasta syksyllä.