Nainen! Onko sinulla KIROILEVA äiti?
Kommentit (36)
Naureskeli joskus kun minä ja sisareni emme lapsina kironneet ollenkaan. Itse kuulemma käytti jo kansakoulussa peetä ja veetä.
Kiroili niin perrrkeleesti eäessään.
Onneksi ei. En pidä kiroilusta yhtään.
Edesmennyt äitini ei juurikaan kiroillut, joskus saattoi sanoa himskatti.
No ei todellakaan äiti kiroillut. En muista kertaakaan.
En kuullut koskaan äitini kiroilevan.
Joo, on perkele ja on tarttunut lapsiinkin saatana!
Minun äiti sanoi aina 70-luvulla ollessani alle kouluikäinen "Jumantsuikka!"
Äitini kiroilee todella harvoin. Itse en ole häneen tullut sillä saralla.
Vierailija kirjoitti:
Koulutetut ihmiset eivät kiroile.
Höpö höpö, kyllä kiroilee.
T. Kiroileva TkT
Ei, hänellä on sydämen sivistystä ja yllättyisin todella jos näkisin hänet röhkimässä tuollaisissa pohjamudissa.
Vanhemmat ihmiset muistavat, että uskontotunnilla kiroilun sanottiin olevan syntiä. Nykyaikana monikaan ei ajattele noin. Itsekin päräyttelen joskus, mutta räävitön v-sanan käyttö välimerkkinä on kuvottavaa. Simpura-sana on paras, mutta eihän sillä voimaa saa, jos voimasanoja tarvitsee.
Olen satunnaisesti ,tilanteen mukaan kiroileva äiti ja isoäiti. Ja korkeakoulutettu, että se siitä koulutettujen kiroilemattomuudesta...
Lapsemme ja lastenlapsemme toki ovat minulle pieninä ollessaan huomautelleet asiasta. Sanoivat, että ei saa kiroilla. Vastasin heille, että lapset eivät saa kiroilla, mutta aikuiset saavat ja hekin sitten aikuisina.
Se oli lapsista epäreilua. Kerroin heille, että on paljon muitakin asioita, joita saa tehdä vasta aikuisena ja että elämä on tietyllä tavalla epäreilua.
Lapsemme kiroilevat harvoin ja heidän lapsensa viel äharvemmin, lukuunottamatta murkkuikäistä, jonka kuuluukin kapinoida tavalla jos toisellakin.
En ole ikinä kuullut äitini kiroilevan.
Onpa outo kysymys, mutta kyllä, äitini kiroilee toisinaan. Yleensä sellaisissa tilanteissa, jos esim. veitsi luiskahtaa kädestä ja tekee viillon sormeen, tai kun täräyttää varpaansa johonkin huonekaluun. Muutaman kerran muistan äidin myös "maustaneen" jotain vitsiään kirosanalla. Miksi kysyt?
Äitini on 60, minä 30