Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Suomeen tulisi Europan tappajahelteet niin olisi aivan hirveää

Vierailija
16.07.2023 |

Melkein 50astetta Italiassa, ei sitä pysty edes ymmärtämään kuinka kuuma se on.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömän kauheita helteitä kyllä etelämmässä, Usassa myös. Kaupungeista tulee helvetin esikartanoita kun betoni ja asfaltti imee kaiken lämmön (ja vapauttaa sitä vielä syksylläkin.) Nuorillakin on paljon kaikenlaista sairautta mitä kuumuus pahentaa. Ihan joku turhan matala verenpaine madaltuu entisestään kuumuudessa ja sitten pyörtyillään.

Vierailija
22/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pelottava tilanne ja tulevaisuuden näkymä. Mua ahdistaa mun lasten puolesta. Jos olisi vaan minä niin olisi helppo ajatella että nautitaan kun voidaan ja sitten kuollaan pois mutta sydäntä velloo ajatus lasten elämään koituvasta ahdingosta. Tää on asia jonka yli ei vaan pääse. Ainoa keino on ajatella jotain muuta, keskittyä hetken hyvään ja luottaa siihen että tää maanpäällinen elämä ei ole ainoa todellisuus. Sillä tavalla kestää muutoinkin sairaan maailman ja esim sodan jalkoihin jäävät lapset yms. Miksi haluaisin elää maailmassa, jossa ei ole mitään mieltä? Kaikki olisi vain sattumaa ja ihmisen aiheuttaman katastrofin toteutumista siellä täällä. Ei. Silloinhan ei olisi mitään väliä sillä, mikä on oikein, mikä väärin. Tekeekö hyvää vai pahaa. Uskon että hyvä (ja paha) on olemassa ja voimme vaikuttaa siihen vaakaan. Silti tässä hetkessä tapahtuvat kauheudet ahdistavat.

Joku varmasti tulee kommentoimaan tähänkin kommenttiin, että sekopää hihhuli tai neuroottinen paskahousu mutta ihan sama hei. Me ollaan kaikki tässä samassa todellisuudessa kuitenkin, asenneongelma tai kieltäminen tai ylipäätään kusipäinen luonne ei muuta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein lapsena töitä kasvihuoneessa +40:ssa. Ei ole mahdotonta.

Vierailija
24/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein lapsena töitä kasvihuoneessa +40:ssa. Ei ole mahdotonta.

Voi jestas näitä kommentteja. Et sinäkään ollut siellä kasvihuoneessa 24 tuntia vuorokaudesta.

Vierailija
25/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko suomalainen? Milloin olet viimeksi käynyt saunassa? Ruotsalaiset lukevat sanomalehteä saunassa rennosti 60 asteessa celsius ja minä suomalainen nauran tälle vaikka en itsekään mikään supermies ole nykyään saunassa.

Saunasta pääsee ulos. Suomessa nuo helteet olisivat luonnolle ehkä jopa pahemmat. Täällä kun 30 asteisetkin helteet ovat harvinaisia. Yli 40 niin sitten ollaan jo katastrofissa koska etelämpänä kuumuus menisi tappavaksi. Ei nuo ennätyslämmöt italiassa, espanjassa jne ole mikään leikin asia. Tuohon kun ne jäähyllyt vielä valahtaa mereen niin merenpinta nousee x verran. 

Luonto on luontoa. Ei se katso hyvää tai pahaa, sinä katsot.

Onko sahara huonompi kuin Amazonin sademetsä?

Jos eivät tuolla ole keksineet vieläkään keinoa suojautua lämmöltä, en tiedä mitä sanoa. Tuhansia vuosia kymmeniä siellä ovat eläneet.

No jos koko maailma muuttuu saharaksi, niin ihmisten ja muiden eläinten elämä käy aika hankalaksi. Saattaa nopeasti tulla nälänhätä.

Vierailija
26/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä 40 astetta on normaali kesälämpötila Suomessa. 20 vuoden päästä 50 astetta menee rikki.

Paluu 2000-luvun lämpötiloihin nykyisellä kulutustottumuksilla edellyttäisi ihmispopulaation vähentämistä noin 5 %:iin nykyisestä.

Päässäkö laskit?

Kysyin tekoälyltä ja se laski

Tostahan voi näppärästi jatkaa seuraavaan kysymykseen tekoälylle. Miten väestömäärä saadaan laskemaan...

Leikittelin ajatuksella, että voisiko kuka tahansa valmistaa superviruksen, joka tappaisi 999 tuhannesta tartunnan saaneesta. Sain kuin sainkin tekoälyn antamaan ohjeet, miten keinotekoisia taudinaiheuttajia voi tehdä. Ei uskoisi miten helppoa se on nykyvälineillä. Kiinasta saa kaiken tarvittavan noin tonnilla eli kotona voi alkaa "rakentelemaan". Olen satavarma, että useampikin aggressiivinen ympäristöliike on jo pitkällä tällaisen tuholaisen tekemisessä.

Sairas kusipää.

Vierailija
27/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä pelottava tilanne ja tulevaisuuden näkymä. Mua ahdistaa mun lasten puolesta. Jos olisi vaan minä niin olisi helppo ajatella että nautitaan kun voidaan ja sitten kuollaan pois mutta sydäntä velloo ajatus lasten elämään koituvasta ahdingosta. Tää on asia jonka yli ei vaan pääse. Ainoa keino on ajatella jotain muuta, keskittyä hetken hyvään ja luottaa siihen että tää maanpäällinen elämä ei ole ainoa todellisuus. Sillä tavalla kestää muutoinkin sairaan maailman ja esim sodan jalkoihin jäävät lapset yms. Miksi haluaisin elää maailmassa, jossa ei ole mitään mieltä? Kaikki olisi vain sattumaa ja ihmisen aiheuttaman katastrofin toteutumista siellä täällä. Ei. Silloinhan ei olisi mitään väliä sillä, mikä on oikein, mikä väärin. Tekeekö hyvää vai pahaa. Uskon että hyvä (ja paha) on olemassa ja voimme vaikuttaa siihen vaakaan. Silti tässä hetkessä tapahtuvat kauheudet ahdistavat.

Joku varmasti tulee kommentoimaan tähänkin kommenttiin, että sekopää hihhuli tai neuroottinen paskahousu mutta ihan sama hei. Me ollaan kaikki tässä samassa todellisuudessa kuitenkin, asenneongelma tai kieltäminen tai ylipäätään kusipäinen luonne ei muuta sitä.

On syytäkin ahdistaa ja kunnolla, koska olet mennyt lisääntymään ja siten osasyyllinen tilanteeseen. Äläkä väitä ettet tiennyt. Nämä asiat ovat olleet mediassa jatkuvasti esillä 70-luvulta alkaen.

Vierailija
28/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytäkin ahdistaa ja kunnolla, koska olet mennyt lisääntymään ja siten osasyyllinen tilanteeseen. Äläkä väitä ettet tiennyt. Nämä asiat ovat olleet mediassa jatkuvasti esillä 70-luvulta alkaen.

70-luvulla tilanne ei todellakaan näyttänyt tältä. Ei edes 2000-luvun ekalla kymmenyksellä.

Vierailija
29/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit kärähtää.

Vierailija
30/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla sanottiin, että ilmasto lämpenee mullistavasti ja öljy loppuu 90-lukuun mennessä.

Vierailija
31/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen taas liioittelua medialta. Terveiset italiasta ja mittari näyttää +35. Just sopiva rannalla oloon.

Vierailija
32/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyypillinen joka uskoo kaiken mitä media kirjoittaa. Ei todellakaan ole mitään +50 astetta.

Vierailija
33/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen taas liioittelua medialta. Terveiset italiasta ja mittari näyttää +35. Just sopiva rannalla oloon.

Kyllä ne Keski-ja Etelä-Euroopan sääkartat on hurjalta näyttäneet nyt kesällä, ei siitä mihinkään pääse. Mutta kiva että viihdyt

Vierailija
34/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne Keski-ja Etelä-Euroopan sääkartat on hurjalta näyttäneet nyt kesällä, ei siitä mihinkään pääse. Mutta kiva että viihdyt

Ainut ongelma on, että ne eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
35/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden päästä 40 astetta on normaali kesälämpötila Suomessa. 20 vuoden päästä 50 astetta menee rikki.

Paluu 2000-luvun lämpötiloihin nykyisellä kulutustottumuksilla edellyttäisi ihmispopulaation vähentämistä noin 5 %:iin nykyisestä.

Ei se ihan noin mene. Suomessa ilmastonmuutos etenee siten, että meillä talvisin ei enää ole lunta, ympäri vuoden tulee sateita ja jopa sellaisia myrskyjä, joihin suomessa ei ole totuttu. Lämpötilat kyllä nousevat, mutta erityisesti lämpötilojen nousu näkyy siis talvella. Myös merenpinta nousee ja tulevaisuudessa myös suomessa rannikkoalueita jää veden alle.

Vierailija
36/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päässäkö laskit?

Kysyin tekoälyltä ja se laski

Tostahan voi näppärästi jatkaa seuraavaan kysymykseen tekoälylle. Miten väestömäärä saadaan laskemaan...

Leikittelin ajatuksella, että voisiko kuka tahansa valmistaa superviruksen, joka tappaisi 999 tuhannesta tartunnan saaneesta. Sain kuin sainkin tekoälyn antamaan ohjeet, miten keinotekoisia taudinaiheuttajia voi tehdä. Ei uskoisi miten helppoa se on nykyvälineillä. Kiinasta saa kaiken tarvittavan noin tonnilla eli kotona voi alkaa "rakentelemaan". Olen satavarma, että useampikin aggressiivinen ympäristöliike on jo pitkällä tällaisen tuholaisen tekemisessä.

Sairas kusipää.

En minä kehittele mitään, mutta olen varma että monet kehittelevät, koska se no niin helppoa. Kehotan kaikella rakkaudella sinuakin elämään kuin viimeistä päivää, sillä kukaan meistä ei tule näkemään vuoden 2025 alkua.

Aistin helposti energioita ja tosta tulee niin pahat värähtelyt, että voi hyvin olla totta. Olen muutenkin tuntenut pari vuotta, että jotain tosi isoa tapahtuu pian ja se tunne voimistuu päivä päivältä.

Vierailija
37/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa jo 30 astetta. 40-50 astetta on ihan käsittämätön kuumuus mulle.

20-23 astetta on sopiva.

Vierailija
38/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi. Minua ahdistaa jo 25 asteen kuumuuskin. Vähän päälle 20 astetta on paras kesälämpötila.

Vierailija
39/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaihinhan on ennustettu uutta pientä jääkautta.

Vierailija
40/63 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa jo 30 astetta. 40-50 astetta on ihan käsittämätön kuumuus mulle.

20-23 astetta on sopiva.

Kun ilman lämpötila ylittää ruumiin lämmön niin se on tukalaa kaikille. Siinä jos pitää tehdä vielä töitä se on tosi kuluttavaa. Näitä helteitä ja muita sään ääri-ilmiöitä tulee lisää. Vaikka mitä ehtii tapahtua vielä tänä vuonnakin. Lisää sitten seuraavina vuosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme