Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaa uskomattomalta, että joku pesee hiuksensa vain kerran viikossa

Vierailija
16.07.2023 |

Jopa kesäaikaan! Jätättekö muutkin ihoalueet pesemättä, kun päänahka ei pesua kaipaa?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tämmönen kollega. Pesi ilmeisesti vklp vaan tukkansa ja muistan miten hänen päänsä haisi talille to-pe.. yök.

Vierailija
62/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen vain kerran viikossa tai harvemminkin. Pää tottuu harvaan pesurytmiin eikä rasvoitu niin nopeasti kuin ennen. Muut paikat toki pesen päivittäin.

Ei todellakaan totu, voin sen usean vuoden yrittämisen jälkeen todeta.

Samaa mieltä, ei totu. Monesti olen minäkin yrittänyt. Onhan nyt nykyään kyllä jo "asiantuntijatkin" sitä mieltä, että rasvoittuva päänahka pitää pestä päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olin 4 päivää pesemättä hiuksia pelkän kuivashampoon voimin ja kyllä mun päänahka alkoi haista ja tyvi oli kuivashampoosta huolimatta neljäntenä päivänä jo inhottavan likainen. Mulla hikoaa päänahka ensimmäisenä enkä voisi kuvitellakaan peseväni vain kerran viikossa.

Vierailija
64/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaveriporukassa puhuttiin shamppoiden tuoksuista ja haisteltiin toistemme hiuksia. Tämän yksittäisen testin, joka on varmasti hyvin tieteellinen ja luotettava, olen tullut siihen tulokseen, että pesemättömien hiusten erottuva haju on jotain valtavirrasta poikkeavaa. Yleisimmin hiukset ei haise lainkaan.

Vierailija
65/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti ja tyylikäs kirjoitti:

Monesta naisestakin näkee, etteivät ole käyneet aamuisin suihkussa, eivätkä pesseet hiuksiaan. Se on piittaamattomuutta kanssaihmisista, vaikkei itse välittäisikään hygieniastaan. Miehenä olen saanut turnoffin muutamankin kerran myös kesken lemmenleikkien. Suomalaisilla naisilla kun usein tuppaa olemaan ylipainoa niin hikoilu lisää pesun tarvetta.

Miehillä lisäksi haistaa, etteivät kaikki käytä deodoranttia ja vaihatvat vaateitaan puhtaisiin liian harvoin. Suomalaiset ovat metsäkansaa, eikä tunnu tavat muuttuvan.

Muista siis pitäytyä omissa naisissasi, somppu/iräkki.

Vierailija
66/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää. Ei edes pelkästään rasvoittumisen takia, vaan miettikää sitä bakteerien määrää, mikä on tyynyissä ja ympäristössä jatkuvasti leijailemassa. Se sitten viikon verran kerääntyy sinne hiuksiin. Vessassa kun käy ja se bakteeripilvi, joka sieltä pöllähtää ilmaan kun vetää vessan. Tai julkisilla paikalla ihmiset aivastelee ympärillä jne. Hiuksethan on muistaakseni tutkitusti likaisin osa ihmisen kehoa, ja siksihän on niin kuvottavaa löytää hius ruoastaan. Ja nämä "en käytä shampoota" -tyypit, joiden hiukset haisee talille, mutta eivät itse sitä huomaa. Ja kantavat näitä epähygienisiä tapojaan kuin jotain manttelia, että ovat parempia ihmisiä kuin muut, jotka eivät vaan vielä ole tajunneet tätä upeaa elämäntapaa. Siis okei, ymmärrän tietenkin, jos on jotain allergioita ja yliherkkyyksiä, tosi kuiva iho tai tietyt hiuslaadut, vaikkapa paksut, kiharat hiukset, jotka kuivuu helposti. Silloin se on ihan eri asia, koska tämä käytäntö on heille vähän pakollinen. Mutta nämä, jotka valitsevat sen ihan vaan huvikseen. En tajua... Itse tykkään näyttää ja tuoksua puhtaalta. 

Sä kyllä tykkäät vain tuomita ja paheksua ihmisiä. Et sinä tiedä, kellä on sun antama lupa (esi. sairaus) ja kellä ei. Heh. Et tuoksu 'puhtaalta', koska puhdas ei tuoksu yhtään millekään. Olet luultavasti jokin hirveä hajupommi. Ja sä et vaan tajuu...

Vierailija
67/74 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisipa itseltänikin! Alaselkään ulottuvia hiuksiani pesen pari kertaa viikossa. Shampoostakin haluaisin eroon, mutta hiuslaadun takia sulfaatittomat ei sovi.

Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta, hiuspohja ja hiukset. Mitä ihmeellistä tossa on?

Ei ihmiset lopulta niin erilaisia ole. Ei ainakaan niin paljoa, että jotkut eivät muka hikoilisi tai erittäisi talia ollenkaan ja päänahka muutenkin hylkisi likaa..

Mitä oikein sekoilet? Kyllä ihmiset haisee ihan erilaiselta, vaikka peseytyisivät samassa rytmissä muiden kanssa. Ei kaikkien pää haise, vaikka eivät hiuksia pesekään viikkoon. Sen verran on tullut patikoidessa erilaisten porukoiden kanssa huomattua. Itselläkin väheni hiusten rasvoittuminen huomattavasti raskausaikana, mutta pesin silti varmuuden vuoksi hiuksia tiheämmin, kuin olisi ollut tarve. Ja mistä sinä tiedät milloin ne haisulit on hiuksensa pesseet? Voi olla tunti sitten tai kuukausi.

Viikossa haisee kaikki, sitä vaan ei itse haista.

Vierailija
68/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kummallista, että vieläkin jotkut kampaajat väittää, että pesuväliä voi pidentää. Saa epäilemään heidän ammattitaitoa. Just viime viikolla joku kampaaja väitti iltalehdessä niin, kun kertoi suomalaisten hiusmokista. Väitti ettei saaa pestä usein ja pitkään pesuväliin tottuu.

Vierailija
69/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kummallista, että vieläkin jotkut kampaajat väittää, että pesuväliä voi pidentää. Saa epäilemään heidän ammattitaitoa. Just viime viikolla joku kampaaja väitti iltalehdessä niin, kun kertoi suomalaisten hiusmokista. Väitti ettei saaa pestä usein ja pitkään pesuväliin tottuu.

Miksi edes pitäisi tottua? Itse pesen hiukset päivittäin eikä ole mitään kuivuus- tai hilseilyongelmia ja hiukset on kiiltävät, hyväkuntoiset ja tuuheat. Ja ennenkaikkea PUHTAAT.

Vierailija
70/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ennätys kolme kuukautta ilman suihkua tai saunaa. Kukaan ei huomannut mitään outoa.

Kaikki huomasivat. Ihmiset eivät vaan kehtaa sanoa asiasta, pidättelevät vaan hengitystä ja oksennusta. Mulla on esim. työkavereita, jotka haisevat välillä ihan hirveälle, mutta en todellakaan sano heille siitä, saati sitten jollekin tuntemattomalle..

Vierailija
71/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei totu jos on herkästi hikoileva ja rasvoittuva päänahka. Samaa nahkaa se päänahkakin on eikä se siitä pesuväliä pidentämällä mihinkään muutu. Ihmettelen minäkin miksi tätä pesuvälin pidentämistä pidetään yleispätevänä ohjeena kaikille.

Vierailija
72/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annoin laittaa itselleni pikkuletit barbadoksella, olin pesemättä hiuksia kuukauden sen jälkeen.

Kuukauden päästä purin letit ja pesin hiukset.

Välillä on ollut kausi, että hiuspohja ei ole esittänyt kovin paljoa rasvaa ja olen pessyt hiuksia kerran viikossa ilman, että ne olisivat rasvaiset.

Otin permanentin (,juhlakampaukden varmistamiseksi) ja jotenkin hiuspohjan toiminta muuttui. Alkoi rasvoittua kolmessa päivässä.

Tätä kesti noin 3 vuotta. Ja sitten alkoi taas kertaviikkoinen pesu riittää. Tätä kesti monta vuotta kunnes mieheni alkoi kraiä selkävaivoista ja lämmittää saunan joka toinen päivä. En malta olla sauno.atta myös, joten nyt pesen miedolla shampoolla joka toinen päivä.

Vierailija
73/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien iholla on luonnostaan erilaisia hiivasieniä ja muuta minimaalista elämää, toisilla näitä on luonnostaan enemmän ja toisilla vähemmän. Ihmisen oma biologia määrittelee pesun tarpeen ja sen takia muille sopiva tapa ei välttämättä sovi itselle. Iho on ihmisen suurin elin ja se erittää talia ja elää eri tavalla eri ihmisillä.

Vierailija
74/74 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin itse harventaa pesuväliä 2 kertaa viikkoon, mutta sain päänahkaani siitä helvetillisen kutinan ja hilseilyn. Jo toisena päivänä päänahkaa kutitti mahdottoman paljon, ja sitten unissani raavin itseäni verille ja tukkaa irtoili. Jouduin sitten käyttämään kortisoniliuosta kuurina päänahkaan tulehduksen rauhoittamiseksi ja Nizoral-hilseshampoolla häätämään liikakasvaneet hiivat, jotka aiheuttivat tuota kamalaa kutinaa. 

Nyt pesen hiukset joka toinen päivä miedolla shampoolla, päänahka voi hyvin, ja tukka kasvaa pitkäksi. Kutina ja hilse ovat poissa. Ainakin opin, että minulla on rasvoittuva iho ja päänahka, joten säännöllinen puhdistus on erittäin tärkeää. Ihotyyppiä on hyvin vaikea totuttamalla muuttaa toiseksi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan