Kuulostaa uskomattomalta, että joku pesee hiuksensa vain kerran viikossa
Jopa kesäaikaan! Jätättekö muutkin ihoalueet pesemättä, kun päänahka ei pesua kaipaa?
Kommentit (74)
Olisiko kyse hiustyypistä ja ihosta?
Pesin aiemmin hiukseni kerran päivässä, mutta atopiani pahennuttua vain kaksi kertaa viikossa. Toisaalta hiukseni eivät koskaan rasvoitu, koska ihoni on rutikuiva.
Jos on rasvainen iho, niin hiuksetkin ehkä likaantuvat nopeammin ihorasvan vuoksi?
Mää käyn tukka- ja kokopesulla kerran viikossa kun sähkön hinta nousi ja yritän vettäkin säästää. Osapesuja tietty päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoo ei ole hyväksi iholle eikä hiuksille.
Lika ei ole hyväksi iholle eikä hiuksille.
Ap
Hiukset ovat kuollutta ainetta ja niille olisi kaikkein parasta, että ne peitettäisiin jollain öljykerroksella ja käsiteltäisiin mahdollisimman vähän.
Itselläni on paksut, karheat, luonnonkiharat hiukset, jotka eivät juurikaan rasvoitu. Pesen ne joka toinen viikko shampoolla ja välillä tarvittaessa hoitoaineella tai pelkällä vedellä.
Päänahka ei ole kuollutta ainetta ja sitä pitää pestä ihan samalla tavalla kuin muitakin ihoalueita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ennätys kolme kuukautta ilman suihkua tai saunaa. Kukaan ei huomannut mitään outoa.
Kukaan ei vain maininnut asiasta sinulle.
Päänahkaan kertyy jokaisella talia, joka todellakin haisee! Itse pesen hiukset joka päivä, hikoilen fyysisen työn takia.
Ei tulisi mieleenkään jättää hiuksia pesemättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä likaa sinulla oikein on "kaikilla ihoalueilla"? Mistä se lika siihen tulee?
Liiallinen peseminen ei ole iholle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä likaa sinulla oikein on "kaikilla ihoalueilla"? Mistä se lika siihen tulee?
Liiallinen peseminen ei ole iholle hyväksi.
Rasvaa, hikeä, likaa, ilmansaasteita, kuollutta ihosolukkoa.
Ap
Talvella kerta viikkoon. Kesällä 2.
Vierailija kirjoitti:
Mää käyn tukka- ja kokopesulla kerran viikossa kun sähkön hinta nousi ja yritän vettäkin säästää. Osapesuja tietty päivittäin.
Väitän, että näihin "osapesuihin" menee enemmän vettä kuin siihen, että pesisi kaiken kerralla minuutissa..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt suihkussa 3 kertaa vuoden aikana, hiuksia en ole pessyt kertaakaan.
Peseydyn toki käsisuihkulla alapäästä ja pesen kasvot, kainalot ja hampaat. Olen vähän ollut masentunut, enkä käy juuri ulkona, paitsi lähikaupassa. Hemmetisti dodöa vaan.
Puhtaat alusvaatteet toki laitan ja pesen joskus jalat. Onhan tämä nyt erikoista. Hävettää, ettei jaksa mitään. En toki ole nähnyt ketään ihmistäkään.
No tuo on kyllä ennätysten ennätys.
Käyn 1 tai 2 kertaa viikossa suihkussa. Sekin tuntuu vähältä.
Minä olen koko elämäni pessyt hiukseni vain kerran viikossa. Suihkussa käyn joka päivä. Ihan normaali, itsestä huolehtiva nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt suihkussa 3 kertaa vuoden aikana, hiuksia en ole pessyt kertaakaan.
Peseydyn toki käsisuihkulla alapäästä ja pesen kasvot, kainalot ja hampaat. Olen vähän ollut masentunut, enkä käy juuri ulkona, paitsi lähikaupassa. Hemmetisti dodöa vaan.
Puhtaat alusvaatteet toki laitan ja pesen joskus jalat. Onhan tämä nyt erikoista. Hävettää, ettei jaksa mitään. En toki ole nähnyt ketään ihmistäkään.
Tämäkin on hyvä esimerkki siitä että ihminen tarvitsee pientä sosiaalista painetta saadakseen asioita tehtyä. Kaiket päivät yksin kotona niin apatia on taattu.
En jaksa pestä joka päivä.
Pesen kun hiukset ovat näkyvästi likaiset, 1-2 kertaa viikossa.
Muutoin käyn suihkussa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että näihin "osapesuihin" menee enemmän vettä kuin siihen, että pesisi kaiken kerralla minuutissa..
Mä tykkään suihkuista, joten mun nopeakin suihku kestää vähintään 20 minuuttia. Kainaloiden ja alapään pesuun menee alle minuutti joka päivä. Vaikea nähdä miten ainakaan mun osapesuihin menisi enemmän vettä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään suihkuista, joten mun nopeakin suihku kestää vähintään 20 minuuttia. Kainaloiden ja alapään pesuun menee alle minuutti joka päivä. Vaikea nähdä miten ainakaan mun osapesuihin menisi enemmän vettä.
-eri
Miten saat alle minuutissa huuhdeltua saippuat kummastakin kainalosta ja alapäästä? Et mitenkään.
Ihmiset ovat erilaisia kaikessa muussakin, miksi ei siis tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Miten saat alle minuutissa huuhdeltua saippuat kummastakin kainalosta ja alapäästä? Et mitenkään.
Alapään herkkä iho ei tarvitse saippuaa. Pelkkä vesi riittää hyvin.
T. Terveydenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Alapään herkkä iho ei tarvitse saippuaa. Pelkkä vesi riittää hyvin.
T. Terveydenhoitaja
Ei sitä limakalvoille laitetakaan. Oksettava ajatus, ettei joku pese nivusiaan ja takapuoltaan saippualla.
Häh? No ei tietenkään jätetä. Pesen kasvot, kainalot, pimpan aamuin illoin. Jalkaterät aina tarpeen mukaan, hyvällä ilmalla kävelen usein paljain jaloin, jolloin pesen päivittäin.
Tää on vähän kuin ap kysyis, että ettekö putsaa tuulilasia kuin autopesussa.
Jaa, minä pesen hiukset sampoolla ehkä juuri kerran viikossa. Jos käyn lenkillä, käyn kyllä suihkussa ja hiuksetkin siinä tulee huuhdeltua, mutta en laita sampoota ellei hiukset tunnu rasvaisilta. Olen mennyt tällä tyylillä jo vuosia, hiukset eivät edes rasvoitu niin kuin silloin, kun laitoin aina sampoota suihkussa käydessäni.