Onko graavilohen syöminen jokin vitsi?
Joissain häissä maistoin kerran ja loppuilta pilalle kun mietin sitä ällöö koostumusta! Suolainen limamöykky mikä pitää vielä pureskella ja nautiskella! Ihmiset ovat liian kummallisia
Kommentit (37)
Läpeensä kypsennetty ruoka on vain lapsille ja sellaisille ns. lenkkiä ja punaista maitoa -tyypeille. Monet ruoat ovat hyviä ihan raakanakin, mikäli vain niiden syöminen on turvallista. Graavilohen ohella suosittelen graavisiikaa, sekä tartar-pihviä.
En myöskään pidä yhtää, tai siis en syö.
Kuka hemmetti syö kalaa? Haisee ja maistuu samalle kuin naisen alapää.
Vierailija kirjoitti:
Graavi ja kylmäsavulohi parasta maailmassa.
Ne vain pitää olla tehty oikein.
Graavilohen voi tehdä useilla eri tavoilla oikein ja lopputulos vaihtelee valmistustapojen mukaan pehmeän mössömäisesta kiinteän kuivaan. Myös lohilaji vaikuttaa lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä graavilohi kyllä limaista ole.
Ja lähes sulaa suuhun, kun hyvin graavautunut ja suolaisuutta voi itse tehden säätää...
Vierailija kirjoitti:
Pilaantunut kala haisee kalalle ja en ole kyllä koskaan huomannut kenenkään naisen elinten tuoksuva kalalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavaan itse loheni, kun kaupasta ei saa nykyisin enää mieluista koska suolakammo on pilannut kaiken. Itse tehtynä on parasta.
Minulla päinvastoin, minusta kaupan graavilohi on liian suolaista, joten teen itse. :D
Olen huomannut että loppui sydämen tykytykset, heikotus ja huimaus kun lopetin tämän suositellun vähäsuolaisen ruokavalion ja siirryin entisiin tapoihin käyttää suolaa. Useamman vuoden pidin itseäni huonossa kunnossa vähäsuolaisella ruokavaliolla. Jopa naamasta oikeni rypyt joita oli kuin vanhalla mummolla kun kehoon tuli nesteet takaisin. Nuoreni heti+ ruoka maistuu taas.
Kermajäätelössä on nykyään kermaa ehkä16%. Huijausta. Lapsena äiti teki joskus kotona kermasta kotijäätelöä sen ajan isojen vaniljatankojen maustamina. Kyllä maistui. Oli muutenkin harvinaisen aikaansaapa. Ikävä ettei tuo piirre periytynyt.
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Suomalaisen juhlapöydän pahin mahdollinen "herkku" on graavilohella kuorrutettu voileipäkakku. Se raaka kala ja hampaiden välistä tursuava majoneesi, ai ettien että.
En ole kyllä graavilohta nähnyt voileipäkakkujen päällä. Sen sijaan kylmäsavulohta olen nähnyt. Ja nehän ovat kaksi eri asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Ohuet siivut ja tuore kala.
Joko vaalealla leivällä, rieskan päällä tai uusien perunoiden kanssa on herkkua.
Hyvä graavilohi on hyvää ja huonompi vähemmän hyvää. Molempia olen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Suomalaisen juhlapöydän pahin mahdollinen "herkku" on graavilohella kuorrutettu voileipäkakku. Se raaka kala ja hampaiden välistä tursuava majoneesi, ai ettien että.
Miten sulla majoneesi tursuaa hampaiden välistä, ei ruokaa yleensä purskutella suussa.
Sillikakku se vasta on herkkua. Sillipaloja kakun päällä ja perunaa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse haiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä graavilohta nähnyt voileipäkakkujen päällä. Sen sijaan kylmäsavulohta olen nähnyt. Ja nehän ovat kaksi eri asiaa!
On niitä, kaupassakin myynnissä.
Tässä esim. resepti
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129447/Graavilohi%20leip%C3%A4…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet 'syö' naisen alapäätäkin.
Ei syö.
Minulla päinvastoin, minusta kaupan graavilohi on liian suolaista, joten teen itse. :D