Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halvin arkku ja monttu 900 euroa

Vierailija
15.07.2023 |

jos poltto niin lisätaksa 400 euroa.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäntyarkku maksaa 250 e.

Uurnahauta 25 vuodeksi 80 euroa, hautausmaksu 160 euroa.

Lisäksi kivi. Halvimmalla pääsee varmaankin puisella hautaristillä. Jos ei halua sellaista itse värkätä, ostettua saa 75 eurolla. Siihen sitten vaikkapa kaiverruslaatta jostain suutarilta.

Lisäksi kukat ja kahvit, jos sellaisia haluaa. Sanotaan pyöreästi 200 euroa.

Eiköhän tuossa helahoito maksa alle 800 euroa riippuen siitä, kuinka runsaasti haluaa vieraita kestitä. Jos kotona keittelee kahvit ja leipoo itse pullat, ei se paljon maksa. Samoin jos kukkien kanssa tehdään kuten minun sukulaiseni hautajaisissa, että jokainen tuo yhden punaisen ruusun, sekään ei paljon maksa. Tietty jos haluaa arkun päälle jonkin arkkulaitteen, niin sen hinta sitten.

Ja itse siis olisin täysin tyytyväinen tuollaisiin hautajaisiin. Ei todellakaan pistetä monta tonnia arkkuun, joka poltetaan tuhkaksi. Kivenkään ei tarvitse olla mikään monen tonnin painoinen ja hintainen, puuristi laatalla olisi minusta kiva. Kukista kyllä tykkään, ja jos mies haluaa tehdä hautajaisista jotenkin "minun näköiseni", toivottavasti hän hommaa jonkin arkkukukkalaitteen. Sen voi sitten ottaa mukaan ja laittaa kahvipöydän koristeeksi. Ei tarvita pitopalvelua ja karjalanpaistia. Kahvit ja pullat, ja sitten saattoväki kotimatkalle. Kirkossa voidaan veisata minun lempivirteni ja pappi voi kertoa, kuinka mahdottoman upea ihminen minä olinkaan, ja siihen Herran siunaus ja sitten arkku tuleen.

Parempi käyttää rahat miehen ja lapsen elämään kuin meikäläinen maahanpanijaisiin.

Miehesikö sulle sitten ne pullat leipoo?

Omasta puolestani voin sanoa, että kun läheiseni kuoli, minulle oli valtava helpotus, että pitopalvelu huolehti kaikesta.  Itsellä ei olisi ollut voimia mihinkään.  Sitä on helppo noin luetella, että kuinka sujuvasti kaikki käy kun tekee vain noin ja näin, ei se kuule ihan niin helppoa olekaan.  Siinä oli valtavasti asioita, joita piti heti ryhtyä hoitamaan.  Hautaustoimisto ja pitopalvelu on juuri sitä varten, että omaiselle olisi helpompaa.  Minä mitään kahvituksiakaan olisi pystynyt järjestämään, valvoin ja mietin asioita yökaudet, kun en vaan saanut unta ja suuri suru siinä päällä.  

Eikä ollut ketään muita kuin minä, jonka niskaan kaikki kaatui.  Olen suuresti kiitollinen niin seurakunnalle, pitopalvelulle kuin hautaustoimistollekin, jotka hoiti asiat kauniisti ja kunnioittavasti.  Tietysti olisin voinut laittaa sen mainitsemasi saattoväen tien päälle kahvikupillisen ja pullan jälkeen, mutta ei se nyt ihan niin simppeliä ole.  Monet tuli pitkien matkojen takaa ja oli paljon hyvin käyttäytyviä nuoria, joista osa jopa oli harjoitellut musiikkiesityksiä tilaisuuteen  ja myös vanhoja ihmisiä.  Enpä nyt oikein olisi halunnut heitä niin vähäarvoisina pitää, että pelkkä kahvi ja pulla.

Odottakaa vain, kun se tilanne omalle kohdalle joskus osuu, tuskinpa vain noin ylimalkaisesti ajattelette.

Vierailija
162/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siskon tuhkat on siroteltu isän talon puutarhaan. Ei ole hautauskuluja.

On täytynyt olla maanomistajan lupa.

Olet se sinäkin yksi Sherlock.

Lapsen tuhkat ovat isän puutarhassa. Kuvittelitko, että tuhkat ovat siellä isän tietämättä.

Hahaa no mistäs arvasit, että olen Suomen ainoa hautauslupa Sherlock. ;D Myönnän lupia töikseni joten ties vaikka olisin teidänkin papereita käsitellyt. Muuten, ei tarvitse v ittuilla yhtään enempää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainajan voi siunata uurnassa, ei tarvitse olla arkussa.

Aina siunataan arkussa jos vainaja menee tuhkattavaksi.

Vierailija
164/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkupakastimen avulla voit miettiä hautausvaihtoehtoja pidempään. Vaikka useita vuosia.

Haluaako lapset käydä katsomassa mummoa? Voitte ottaa jäätelöt samalla.

Vierailija
165/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleminen on kallista. Varsinkin jos ei kuulu kirkkoon. 

Se on kuule ihan saman hintaista kirkkoon kuuluvalle ja kuulumattomalle.

Osittain oikein. "Kappelista ja muista seurakunnalta varattavista tiloista voidaan periä maksu kirkkoon kuulumattomalta".

https://ehautaus.fi/kirkkoon-kuulumattoman-hautaus/

MIKSI kirkkoon kuulumaton edes haluaisi kappelia tai seurakunnalta varattavia tiloja?

No missä arvelit voivan viettää siunausta vastaavan jäähyväistilaisuuden jossa lasketaan arkulle kukat? Ei sitä arkkua voi minne tahansa tilaan roudata. Kirkkoon kuulumaton mieheni hyvästeltiin Hietaniemen kappelissa. Muistotilaisuus oli meidän talon kertsillä.

Miksi tarvitaan jäähyväistilaisuus kuoleman jälkeen?  Mihin tarvitaan kukkia?

No kuule, EI MINKÄÄN TAKIA!

Jos et tuota ole elämäsi aikana oppinut, että ihmiset HALUAVAT vainajalleen muistotilaisuuden, jossa vainajalle jätetään viimeinen tervehdys ja jossa kukat toimivat kauniina koristeina, niin ei sitten kuule yhtään mihinkään niitä tarvita!!!!

Elä sinä elämäsi ilman minkäänlaisia tapoja ja kunnioituksia.  Ihmettele siinä huuli pyöreänä, että mitä ne ihmiset oikein puuhaa, kun ne viettää erilaisia juhlia, MIHIN NIITÄ TARVITAAN?  Miksi tarvitsee viedä kukkia ylioppilaaalle?  Miksi ihmiset vie kukkia syntymäpäiville?  MIKSI MIKSI MIKSI?????

Sun elämäsi tulee olemaan yhtä ihmettelemistä.  Sehän on mielenkiintoista!  Kaikkihan on turhuutta ja tarkoituksetonta, eikö niin?  

Älä helvetissä ikinä juhli mitään, älä vietä sen enempää ilo- kuin surujuhliakaan!  Elä tasapaksua olemattomuutta.  Silloin sun ei tarvitse kysellä mitään.  

KAS MITÄÄN EI TARVITA MIHINKÄÄN !  Sun elämässä.  Toivottavasti kukaan ei tuo sulle koskaan yhtään kukkaa, koska sä et ymmärrä sen merkitystä.  Menee enmmän kuin hukkaan.

Otappa nitro ja Venlafaxin.  Kirkosta eronnut tuskin kaipaa noita kuolemansa jälkeen.

Vierailija
166/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoratuhkauksessa siunataan vasta uurnassa.

Vierailija
167/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte olla noin tietämättömiä? Ruumiin laitat uurnaan vai?

Vierailija
168/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte olla noin tietämättömiä? Ruumiin laitat uurnaan vai?

Ensin siunataan arkussa ja sitten arkku ruumiineen lähtee tuhkaukseen. Älä ole typerys!

Vierailija
169/169 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoratuhkauksessa siunataan vasta uurnassa.

Jos vainaja halutaan siunata vasta tuhkauksen jälkeen, tarvitaan siihen kirkkoherran suostumus. Osa heistä antaa sen noin vain mutta toiset vaativat oikeita perusteita asialle. Tosin kuten se on tässä ketjussa jo moneen kertaan todettu, arkku tarvitaan aina vaikka omaiset eivät edes näkisi sitä. Se voi olla se toimiston halvin, mutta tuhkaamisen onnistumiseksi sen tulee olla puuta.