Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako soijarouheesta maukkaampaa?

Vierailija
15.07.2023 |

Kun teen siitä ruokaa, niin se ei maistu pahalta, mutta on vähän tylsää. Vähän kuin ruisleipä ilman mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutkasti öljyä ja mausteita, paahda 10 min, lisää haluamasi neste, tarkista maku, mausta tarvittaessa lisää. Juustoa ym maun mukaan.

Padam, lisäsit juustoa, sinne meni terveysvaikutus...

En syö soijarouhetta terveysvaikutusten takia, vaan koska olen kasvissyöjä.

Vierailija
22/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe maistuu ilman mausteita vähän samalta kuin jauheliha ilman mausteita

Vitsi, vitsi

No, molemmat maistuvat maustamattomina aika mauttomilta. Totta kai soijan ja lihan perusmaku on kuitenkin hyvin erilainen, mutta kumpaakaan en itse söisi sellaisenaan. Ja on turhaa odottaa että soijarouhe maistuisi ihan samalta kuin jauheliha edes maustettuna niin kuin jotkut kasvissyöjät väittää, näin kasvissyöjänä pidän sellaista joko itselle tai muille tai molemmille valehteluna. T. kasvissyöjä. Soijasta voi silti tehdä hyvää, kuten jauhelihastakin voi tehdä pahaa. Hyvä tai edes kohtuullinen kokkaaja osaa tehdä tehdä hyvää mistä tahansa raaka-aineesta, huono kokkaaja ei välttämättä saa hyvää edes siitä jauhelihasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt sitä, että kasvikset maistuvat yleensä raakoina tosi voimakkaasti jollekin. Kun niistä valmistaa ruokaa, maku jotenkin katoaa, ja tarvitsevat reipasta maustamista, että ruoka olisi hyvää. Proteiinit taas ovat raakoina aika mauttomia, mutta ne maistuvat valmistettuina enemmän vähemmälläkin maustamisella. Mistä lienee johtuu.

Vierailija
24/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään syödä soijarouhetta.

Kiitos tiedosta ja kysymykseen vastaamisesta.

Vierailija
25/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oot huuhdellut siitä ylimääräisen suolan, saa sitä maustaa aika reippaasti, huomattavasti enemmän kuin jalia, että siihen saa hyvän maun.

"Huuhdellut ylimääräisen suolan"? Minkä suolan ja miksi sitä pitäisi huuhdella?

Siis soijarouhe on ihan jäätävän suolaista, kai nyt jokainen huuhtelee sen turvotuksen jälkeen?

Vierailija
26/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään syödä soijarouhetta.

Silläkö tavalla se valmistetaan paremman makuiseksi? Mikä ihmeen tarve joillakin on mainostaa ettei syö jotain tiettyä asiaa? Minäkään en syö kuivattuja karpaloita, mutta ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan sitä keskusteluun, jossa kysytään että miten kuivatuista karpaloista saa hyvää ruokaa.

Vierailija
27/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosiasia. Haluaisin itsekin tietää, miten rouheesta saa maittavaa.

Vierailija
28/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oot huuhdellut siitä ylimääräisen suolan, saa sitä maustaa aika reippaasti, huomattavasti enemmän kuin jalia, että siihen saa hyvän maun.

"Huuhdellut ylimääräisen suolan"? Minkä suolan ja miksi sitä pitäisi huuhdella?

Siis soijarouhe on ihan jäätävän suolaista, kai nyt jokainen huuhtelee sen turvotuksen jälkeen?

Niin no kai se on jos sen turvottaa vedessä, johon itse lisää älyttömän määrän suolaa. Itse en turvota sitä ollenkaan, eikä siinä kuivatussa rouheessa itsessään ole paljon yhtään suolaa. Jos 0,003g/100g on jäätävän suolaista, niin kai huuhtelet jonkun Oltermanninkin, jossa suolaa on 1,3g/100g? Tai vaikka kaikki leivät? Pastan? Etkä varmasti lisää lainkaan suolaa itse tekemääsi ruokaan, johon totta kai liotat kaikki raaka-aineet, jotta ne gramman sadasosat suolaa häviävät pois?

Vierailija
29/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pekonia sekaan.

Vierailija
30/30 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe kannattaa lisätä esim. kastikkeeseen sipulin ja valkosipulin kuullottamisen jälkeen ja paistaa sitä hetki pannulla ennen nesteen lisäämistä.

Lisään soijarouheen sekaan reilun ruokalusikallisen punaviini- tai omenasiiderietikkaa. Pieni hapokkuus tekee ihmeitä.

Myös tilkka soijakastiketta toimii.

Usein teen niin, että turvotan soijarouheen kasvisliemellä ennen pannulle lisäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme