Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa imettämistä aletaan katsoa kieroon?

Vierailija
13.12.2006 |

Koska pitäisi viimeistään lopettaa imetys, ettei pidetä omituisena? Lapseni on nyt 13 kk enkä millään raaskisi lopettaa vielä imettämistä. Huomaan kyllä jo ihmisten kummeksuvan. On niiiin paljon helpompaa nukuttaa vauva, kun hän saa illalla viimeieseksi siemaista rintamaidot. Ja aamulla otan hänet viereeni syömään, jonka jälkeen vielä torkahdamme hetkeksi eikä tarvitse nousta ja kävellä kylmään keittiöön pulloja täyttelemään. Jotenkin ahdistaa. Jos asuisimme jossain muualla, ei tarvitsisi miettiä muiden reaktioita. Afrikassakin imetetään vielä parivuotiaita. Tekisi mieli kuunnella vain omaa sydäntä eikä muiden paheksuvia puheita.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Iso lapsi huutamassa " anna tissiä" on kamala näky!

Yhtä kamala kuin iso mies huutamassa " anna pillua" .

Vierailija
42/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Iso lapsi huutamassa " anna tissiä" on kamala näky!

Yhtä kamala kuin iso mies huutamassa " anna pillua" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsi on nyt 1 v 2 kk ja imetän vielä aamuisin ja iltaisin. pari kuukautta ainakin on ollut jo pientä " painostusta" taikka painetta siihen suuntaan että pitäisi imetys lopettaa. Siitä on puhunut neuvolatäti, äitini, kaverit. Myös tuntuu että yleinen ilmapiiri paheksuu tai katsoo vähän karsaasti yli vuoden ikäistä imettäviä. En tiedä miksi, mutta tulee sellainen olo että kai se nyt on lopetettava tai jos hetken vielä jatkan niin ei siitä ainakaan kovaan ääneen uskalla puhua.

Vierailija
44/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kohta vuoden ja lopetella pitäisi, olenkin vähentänyt vain pariin kertaan päivässä. Nuokin kerrat on lähinnä sen takia että saisi varmasti maitoa, ihan ei vielä purkista kelpaa. Ja illalla on kyllä helppo saada rauhoittumaan.

Minun imetystä alettiin ihmetellä tuossa 10kk iässä. Lapsella on ollut ongelmia syömisen kanssa ja monet vanhemmat ihmiset ovat pistäneet sen piikkiin että ei kai tuo syömään opikaan kun vaan tissiä saa. Miten niin " vaan" , lapsi syö 5 kertaa päivässä kiinteitä ja kasvaa normaalisti.

Onko kukaan muuten huomannut yhteyttä syömisongelmien ja pitkän imetyksen kanssa tai onko sitä tutkittu mitenkään?

Vierailija
45/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ymmärrä sitä, että oma lapsi ei ole enää mikään pieni vauva ja usein on myös mukana pientä mustasukkaisuutta joten moni haluaa pitää imetyksen mukana, että on se " oma juttu" , jota muut eivät voi kyseisen lapsen kanssa tehdä.

Vierailija
46/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen lapseni suusta anna tissiä, kuin ukon suusta tuon em.

Vierailija
47/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä on imetetty 2 viikkoa.

Vierailija
48/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tunne mustasukkaisuutta, tämä on vain näin helpompaa kun lapsia on neljä: 4v,3v ja nämä kaksoset.

4

Vierailija
49/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 10kk ja olen siirtynyt vain ilta ja aamuimetykseen. Ei ole päivällä ollut tissin perään tippaakaan, tuntuu likalle sopivan muki maito!

Mutta siis hei, kuka imettää vielä 1,5vuotiasta 2 kertaa yössä! Toi ei oo enää mun mielestä normaalia.

Ja toisekseen, antaako joku vellipullon sänkyyn? Miksi? Eikö lapsen tulisi syödä pöydässä vanhempien kanssa (tai sylissä)? Sänkyyn mennään nukkumaan, ei syömään. Minusta ei ole pidemmän päälle oikein fiksua opettaa lasta nukkumaan pullon avulla.

Meidän tapa ei tietysti ole ainoa oikea, mutta tällä hetkellä imetän illalla rauhalliseksi ja vien hereillä sänkyyn nukahtamaan. Ja aamulla tissille ja jatketaan puurolla ja maitomukilla sitten päivällä. Helppo siirtyä sitten hoitopaikkaan tällä rytmillä.

Vierailija
50/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsesi terveyden ja hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että lopetat imettämisen kun lapsi täyttää vuoden. saamattomat vanhemmat kasvattavat uusia pilvenpolttajia tähän yhteiskuntaan. kun lapset kävelevät 1v jälkeen, niin kävelevien lasten imettäminen on sairasta.

Vierailija
51/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mun terapeuttikin sano, kun kerroin suunnittelevani taaperoimetystä, että äidit ei päästä irti lapsistaan...

Pitäiskö sit olla täysin tunteeton ja kieltää lapselta se mitä hän niin kovasti haluaa?

Vierailija
52/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat vellipullot sänkyyn, sillä aikaa kun nukutan kaksoset. Mies on matkatöissä, joten yksin nämä pikkuiset laitan nukkumaan. Olen kyllä päättänyt että joulun jälkeen loppuu pullottelut.

4

Vierailija
53/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun aloitettiin 6-kuisena kiinteiden antaminen, niin hyvin on uponnut.

Vierailija
54/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 42

Vierailija
55/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

42

Vierailija
56/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että on tunteeton jos ei imetä enää isoa lasta! Kyllä niitä tunteita voi muutenkin osoittaa kuin työntämällä tissinsä lapsen suuhun!

Vierailija:

Tota mun terapeuttikin sano, kun kerroin suunnittelevani taaperoimetystä, että äidit ei päästä irti lapsistaan...

Pitäiskö sit olla täysin tunteeton ja kieltää lapselta se mitä hän niin kovasti haluaa?

Vierailija
57/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua on imetetty 3 vkoa. Olen tasapainoinen, vastuuntuntoinen, pitkälle opiskellut. Ei riippuvuuksia tai ongelmia nautintoaineiden kanssa. En polta tupakkaa ja alkoholia juon hyvin kohtuullisesti.

Ei se imettäminen ratkaise sitä, onko lapsella turvallinen olo... Mun mielestä riippuvuuden on tunnepuolen ahdistuksen/epävarmuuden synnyttämiä, ja niitä voi tulla vaikka kuinka imetettäisiin taiteen sääntöjen mukaan.

Vierailija
58/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestäänkö teillä?

Vierailija
59/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan aika hulinaa täällä toisinaan, kun neljä alle viisivuotiasta pörrää ympärillä.

4

Vierailija
60/60 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pestään meillä varsinaisen iltapalan jälkeen, ja vellin saavat sitten kyllä myöhemmin. Aamulla pestään taas ennen aamupalaa. Ei ole reikiä ollut lapsilla, eivätkä ole mutans tartuntaa saaneet (onneksi, muuten tuo vellittely ei onnistuisikaan)

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi